batman23

ropa w oleju w renault 651

Polecane posty

batman23    0

od jakiegos czasu zauwazylem w renault 651 ze w silniku znacznie przybylo oleju , jest on zadki wiec jest w nim ropa , chcial bym sie dowiedziec ktoredy sie tam dostala bo jest to niepokojace i nie chce popsuc sobie ciagnika , olej jest do wymiany bez dwoch zdan ale musze znalezc usterke i naprawic , prosze o szybka pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

w moim modelu nie ma pompki zasilajacej , jest wbudowana w pompe wtryskowa , a czy jest to mozliwe aby ropa przedostawala sie do oleju przy swiecy plomieniowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Może być uszkodzona świeca płomieniowa, uszkodzony uszczelniacz pompy wtryskowej, lejące wtryskiwacze i lub zużyte pierścionki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Świeca płomieniowa może mieć niedomknięty zaworek bimetalowy i podczas pracy silnika kapie tam paliwo. Silnik je wciąga, ale nie dopala i dostaje się do oleju.

Wykręć świece z kolektora i zapal silnik. Świeca oczywiście cały czas podpięta do przewodu paliwowego. Będziesz widział czy się poci, czasem wystarczy tylko popompować pompka ręczna by wytworzyć większe ciśnienie w układzie.

Pompa wtryskowa ma uszczelniacz na wałku napędowym. Jeśli się zużył paliwo z niej tędy kapie do komory korbowej czyli do oleju.

Pompa do wykręcenia, jednakże przed wykręceniem zrób znak na niej i na silniku.

Co do pierścionków i wtrysków, to jak z kondycja silnika, dymi z odmy, jak dymi z komina?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

aha , z odmy praktycznie nie dymi a z komina dym jest bialy a nawet wrecz przezroczysty

 

oczywiscie na biegu jalowym silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jak świeca popsuta to do wymiany. Tego nie naprawisz. Powinna pasować od MF255, więc koszt 35zł. Wykręć starą i porównaj gwint w sklepie, bo tylko tym mogą się różnić, bo to taka to taka sama świeca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Świeca jest zasilana z nadmiaru wracającego do baku, jest specjalny odstojnik gdzie gromadzi się paliwo i zasila ją, ciśnienia tam praktycznie nie ma. Zdejmij przewód i zaślep go i zobaczysz czy coś się zmieniło.

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

zrobilem tak janawet sie nie otworzyla k kazal mtracz wykrecilem swiece i odpalilem ciagnik i nic nie widzialem zeby sie pocila , malo tego byl na niej czarny osad a przy rozruchunawet sie nie otworzyla bo rozumiem ze powinna w ktoryms momencie puscic paliwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol210    12

kabel powrotu moze byc pod deklem,lub naped pompy wtryskowej(tylko te dwie mozliwosci) lub ta swieca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Kolego odetnij tą świecę abyś miał 100% pewności. Jeśli to nie pomoże to zostaje ci tylko sprawdzenie pompy wtryskowej, tam też może tłoczek puszczać i ropka przez pompę do oleju idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

kabel powrotu moze byc pod deklem ? nie rozumiem a pompa byla u regeneracji i wszelkie uszczelniacze byly wymienione wiec raczej nie pompa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Kiedyś słyszałem że jak wtryski leją to oleju może przybywać - ale w to ciężko mi uwierzyć <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Nierozpylonego paliwa silnik nie dopala, a pierścionki zbierają je do oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Kolego @batman23 co zrobiłeś przez 3 tygodnie z tym problemem? Wykluczyłeś już jakąś usterkę?

Jeżeli silnik nadal pracuje na rozrzedzonym oleju (powyżej 10%) i nie jest to olej HC to niebezpieczeństwo zużycia elementów ciernych silnika wzrasta piramidalnie.

Dla mnie najbardziej prawdopodobną przyczyną przedostawania się ON do oleju jest przeciek z pompki zasilającej lub pompy wtryskowej bezpośrednio do miski olejowej przez uszczelniacz.

Piszesz, że uszczelniacze zostały wymienione przez pompiarzy, ale nie takie rzeczy już psuli - także nie do końca bym im wierzył.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Mi pompiarz mówił że przy silnikach z dużym przebiegiem, za słabszym sprężaniem nie należy ustawiać wysokiego ciśnienia wtrysku nawet jeśli pompa jest nowa, może to powodować właśnie przedostawanie się paliwa przez pierścienie tłokowe na dół do oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batman23    0

odciolem teraz swiece od doplywu paliwa i zobaczymy ,spuszcze olej , zaleje nowym i bd uwaznie mierzyl i kontrolowal poziom oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj