Rafiiiiiiiiii

Ursus C-360 Filtr powietrza

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Marioboss    39

Trochę stary temat, ale dodam swoje trzy grosze, że osobiście myślę nad filtrem z zetora (mokrym) z 7211 itp.Mój jest od fabryki, ale jakoś to filtrowanie już nie za bardzo ma dokładne, bo kiedy bym nie ściągał kolektora to zawsze jest w środku brudu pełno.Niby wszystko szczelne, drożne i oleju nie za dużo, a skądś się to bierze.Silnik już jest i tak nie za cudowny, więc się tym nie przejmuję, ale jak by zrobił remont, to pasuje dać filtr nowy i może właśnie taki by był lepszy, niż te niby fabryczne, które teraz robią z bibułki.Kolega kupił swego czasu, niby brodnica itd. a po niedługim czasie popękał w kilku miejscach i trzeba było migomatem spawać, taka lipa.Ten zetorowski ma tą samą zasadę działania, ale widzi mi się porządniejszy, no i ma przezroczysty zbiornik na kurz, jak ten ze zdjęcia.Oczywiście jest odpowiednio droższy.

Edytowano przez Marioboss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

bo mokre filtry nie nadaja sie do turbo ? Proste

filtry mokre nie nadają się do turbo?

Mam zetora 10145, ma turbo i ma filtr mokry jak wiele ursusów i zetorów.

Filtr mokry jest lepszy o ile się dba o niego a papierowy jest wygodniejszy ale dużo droższe użytkowanie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego pisze tutaj. Moje pytanie polega na tym czy można ząłożyć do Ursus C-4011 filtr od zetora i czy pasuje i czy silnik będzie miał więcej powietrza niż na oryginalnym. Pozdrawiuam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A po co Ci więcej powietrza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

pytanie od jakiego zetora, bo od 4011 zapewne będzie taki sam  :P


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Elektrotechnik chodzi mi o to bo w moim Ursus C-4011 jest oryginał z dużymi ,,dziurami" dopływu powietrza a te oryginały z Ursus C-360 to mają takie małe te siateczki że aż szok i trach że za mało powietrza będzie wpuszczać a tym bardziej silnik będzie miał ciężej we wciąganiu tego powietrza.

 

izydor6280 no właśnie nie dopisałem :lol:  Chciałem od jakiegoś zetora 5211 lub 7211 o ile dobrze wiem to są podobne ale pewien nie jestem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

wywal całą górę z ori i wstaw taki wstępny, będziesz miał to samo co w zetorze

 

wpx_aaad29aa946a1ce9f86042526429e6c1.jpg


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

ty weź silnik wyremontuj jak kopci a nie łudź się że jak naraz zaczniesz poprawiać fabrykę to traktor będzie mocniejszy bo zapewne o to się rozchodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

A czemu ma nie pasować  jest przykręcany na górę śrubą motylkową oraz średnica otworu jest taka sama,jak chcesz zwiększyć ilość powietrza to filtr powietrza mało ci da musisz zmienić kolektor dolotowy jak w zetorze i jedynie będzie może mniej trochę kopcił  i moim zdaniem  to bezsensu dobra c-360 i tak zakopci przy rozpędzaniu  i dobrze się nawet wkręca  ale twoja decyzja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie Ursus C-4011 (dokładnie) nie kopci silnik był remontowany 3 lata temu i nie radziłbym panu lukbold krytykować mocy u mnie w Ursusie nie brakuje ponieważ pracuje z 3-skibowym pługiem w górach i to nie małych i byle dalej służył a filtr powietrza chcę wymieniać nie w celu zwiększenia mocy tylko z powodu zniszczonej miski olejowej w filtrze a oryginalny dolot powietrza jest dla mnie zabójczo mały i uważam że silnik może mieć problemy z zaciąganiem powietrza patrząc z tego punktu jak sobie zatkasz do połowy nos to też ciężej Ci nabrać powietrza a propo kopcenia to nie kopci specjalnie, ponieważ jak dla mnie diesel musi trochę przy rozpędzie pokopcić jakimś dymkiem nie czarnymi chmurami ale dymkiem bo jak już nabierze prędkości to idzie chyba że się góra zdarzy to trzeba wziąć zredukować na dwójkę i dalej idzie orka jakby co na głębokość 30 cm. Pozdrawiam i bardzo dziękuję za odpowiedzi a najbardziej izydor62 ponieważ najbardziej mi pomógł a także Adi96.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

Dzięki a na pewno bedzie to pasowało do oryginału ?

 

bez przeróbek się raczej nie obejdzie, bo chyba cała obudowa jest zespawana w całość, więc będziesz musiał odciąć górę i wspawać odpowiednią rurę


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

odgrzewam :mellow:

 

 

silnik ma lżej ciągnąć powietrze

 

bo mokre filtry nie nadaja sie do turbo

 

no brawo -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Może trochę odkop, ale dziadek musi kupić nowy filtr powietrza i zastanawia się czy lepiej kupić te chińczyki za 130zł czy dorzucić do POLMO za 200zł ? Jakie macie doświadczenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marioboss    39

Już lepiej kupić od zetora 7211, też jest olejowy, a wykonanie raczej lepsze, niż te nowe polmo. Kolega to raz kupił, parę lat temu, dał ponad 200 i za jakiś czas, się badziewie zaczęło sypać. Tzn. popękała obudowa, bo blacha bibułka. Nie wiem, jak dzisiaj robią, ale pewnie nie lepiej. Z zetorowskim będzie trochę kombinacji z węzami itd. ale ma lepiej wykonany zbiornik na pył itd. Ja tam się pozbyłem olejowego i założyłem suchy filtr z samochodu żuk/lublin z silnikiem andoria 4C90 i jestem zadowolony. W dużym zapyleniu, wystarczy wydmuchać nawet co 2 dni, ale on i tak się aż tak nie zapycha, bo ma jeszcze w środku dodatkową osłonę wokół samego wkładu. Dla przezornych, mogę poradzić zamontowanie wstępnego filtra, takiego właśnie z zetora, ze zbiornikiem na pył. To jest chyba właśnie tzw "cyklon"  który w c-360 też występuje, ale jest wbudowany w filtr.Obudowa filtru z lublina, ma sporo większą średnicę wylotu powietrza, niż rury w c-360, więc konieczna jest redukcja. Ale to tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że nie będzie występowało jakiekolwiek dławienie silnika. Przetestowałem to od wiosny w każdych warunkach i działa. Może tu kiedyś wrzucę fotkę.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Dzięki za info. MI właśnie się blaszka urwała i nie mam jak skręcić góry ze środkiem oraz pękła blacha filtrze wstępnym, ale to chyba chińczyk jest. Też myślałem nad tym od zetora ale czytałem że też nie jest za cudowny. Możesz wstawić zdjęcie na AF, bo jestem ciekawy jak to wygląda i jest połączone. A odczułeś jakąś różnice z przesiadki z mokrego na suchy filtr? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marioboss    39

Tzn. żeby chodził lepiej, lub gorzej, to nie odczułem. Jedyna różnica może być w czystości układu dolotowego, czego nie sprawdzałem. Na starym filtrze, w kolektorze dolotowym, była zawsze piękna mieszanka oleju i kurzu i zawsze sobie myślałem, co to za filtracja, gdzie powietrze przechodzi przez jakieś tam metalowe siatki, co cięższe, ma tonąć w oleju, a reszta radośnie idzie do silnika. Czyściłem to regularnie, ale efekt był zawsze taki sam. Ktoś powie, że suchy filtr, to gorsze rozwiązanie, bo trzeba czyścić regularnie wkład i też go wymieniać, ale koszt tego wkładu, to ok. 20pln, drogo, nie? W nowych ciągnikach, to wszędzie widzę suche filtry, jakoś olejowych nie dają. Pewnie, że to dochód dla producenta, bo wkłady trzeba zmieniać, ale raczej zdrowsze rozwiązanie dla silnika. Warto by tu jeszcze wstawić taki sygnalizator zapchania filtra, jaki widziałem w zetorach, czyli taki śmieszny wskaźnik, z kolorowymi polami, zamontowany między filtrem, a silnikiem. Zrobię zdjęcie, to wstawię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

idzie gdzieś dostać ten dolny element filtra ?
PPHU Agro-Części - części do maszyn rolniczych


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj