Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dronningborg słabnący silnik


37 odpowiedzi na ten temat

#1 Share dawid2009

dawid2009

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 01 sierpień 2014 - 06:12

Dronningborg słabnący silnik Witam,

mam pewien problem. Posiadam Case Dania D8500 wiadomo ze to jest to samo co Dronningborg D8500 czy MF 31XP. Kombajn jest z silnikiem Valmeta 611 DSL. Od zakupu mam z nim problem, mianowicie gdy nie jest rozgrzany kosi sie nim super, można jechać 4-5km/h i wszystko pieknie idzie, tak samo było np wczoraj ok godz 21 gdy już słońce nie paliło i była chłodniejsza noc. Problem zaczyna sie gdy jest gorąco, po jakichś 15-20 min koszenia silnik zaczyna schodzi z obrotów, słychac jak obciąża go popchanie dzwigni hydrostatu dalej do przodu i nie da sie pojechac szybciej niż 1,5 km;h. Wiem że hydraulika tez bardzo obciąza ale silnik ma 170KM, nie jest to wina hydrostatu raczej bo na postoju tez silnik dłużej wchodzi na obroty, nawet włączenie maszyny go obciąża. Dodam że silnik nie bierze ani grama oleju, nic nie dymi, rozgrzewa sie do 80'C i bardzo ładnie trzyma temp. Wszystko to wygląda tak jakby brakowało mu paliwa ale filtr paliwa wymieniony, odstojnik pod zbiornikiem wyczyszczony i przewody paliwowe od zbiornika do pompki paliwowej sprawdzone. Jako ciekawostke dodam że przy wyższej temp często( ale nie zawsze) miga kontrolka rezerwy paliwa choć zbiornik jest pełny, nie wiem od czego to zależy ale to juz pewnie zepsuty pływak bo chyba ta kontrolka nie pełni innej funkcji jak sygnalizacja o niskim stanie paliwa, sam nie wiem.

Bardzo prosze o pomoc, żniwa w pełni a kombajnem nie da sie kosic, wiem że na forum jest sporo użytkowników tego kombajnu, mechaników oraz użytkowników-mechaników. Z góry dziekuje i pozdrawiam.

Dodam jeszcze że po dłuzszym postoju i odpaleniu kombajnu silnik przez chwile nie może wejść na obroty, czasami zgasnie i pomaga ponowne uruchomienie, cos jakby brakowało mu paliwa.

Edytowany przez dawid2009, 01 sierpień 2014 - 07:40.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dronningborg słabnący silnik Dzisiaj, 17:17
  •  

#2 Share dominik1989

dominik1989

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 72 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie (okolice Jasła)

Napisany 02 sierpień 2014 - 07:10

Dronningborg słabnący silnik Kolego sprawdź czy masz w nim zawór do awaryjnego wyłączania silnika ja w 7500 tak miałem, ten zaworek blokował przepływ paliwa, ewentualnie sprawdź połączenia rurek na niskim ciśnieni może jakiś paproch siedzi w holenderku .

#3 Share dawid2009

dawid2009

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 02 sierpień 2014 - 09:11

Dronningborg słabnący silnik Przeczyściłem jeszcze raz zbiornik i cały układ paliwowy niskiego cisnienia, odłączyłem elektrozawór odcinajacy paliwo, czujnik rezerwy mam pewnie uszkodzony to zwarłem na stałe do masy i jade w pole próbować. Wieczorem napisze co i jak.

#4 Share dawid2009

dawid2009

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 02 sierpień 2014 - 14:21

Dronningborg słabnący silnik Nic nie pomogło, pomóżcie prosze bo rece mi już opadają, zjechałem z pola bo sie kosic nie da:\ Pokosi 20min i tak obroty spadająą ze nawet na pusto nie chce jechać a żniwa w pełni. Nic nie dymi, oleju nie bierze to chyba musi być coś z układem paliwowym tylko dlaczego to jest zależne od temperatury...

#5 Share leonardo111

leonardo111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 151 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 sierpień 2014 - 18:30

Dronningborg słabnący silnik A nie padła pompka zasilająca ? albo niezaszczelny korek wlewu paliwa od baku i robi się podciśnienie

Edytowany przez leonardo111, 02 sierpień 2014 - 18:42.


#6 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 sierpień 2014 - 21:14

Dronningborg słabnący silnik Witam,też uważam tak jak kolega podaje wyżej, że przyczyna może tkwić w pompce zasilającej, chociaż nie koniecznie ,jednak trochę mało to z precyzowałeś,a mianowicie: jak szybko wzrasta temperatura silnika w czasie jego pracy?, bo też należy wziąć pod rozwagę za mały luz zaworów, gdzie objawy są podobne ,jednak przy nieprawidłowej pracy pompki bez znacznego wzrostu temperatury,jednak istotne znaczenie tu raczej mają zawory, które mogą mieć za mały luz, przy czym szybko wzrasta temperatura silnika,oraz bardzo trudno zapala nagrzany silnik, no i tu zaczyna się taka polka; silnik zimny wszystko gra,silnik zapala w miarę dobrze, ale po nagrzaniu, a nagrzewać się będzie bardzo prędko, traci moc, gdyż zawory już się nie zamykają całkowicie, albo też mogą być wypalone, jak też ich gniazda, jednak jeśli szybko łapie temperaturę, stawiam na zawory (luz), natomiast jeśli temperatura wzrasta powoli, to objawy będą podobne i wskazują bardziej na pompkę, może być pęknięta sprężyna,albo też jest podrobiony popychacz pompki, i póki blok silnika się nie nagrzeje, pompka jakoś tam tłoczy paliwo, a po tym jak się blok silnika nagrzeje popychacz robi się za krótki i pompka nie ma należytej wydajności, mogą również być zużyte zaworki w pompce i nie tłoczy paliwa jak należy,albowiem paliwo kursuje w obie strony,a nie tłoczy do pompy, chcąc sprawdzić pompkę odłącz przewód paliwowy z pompki, ten co podaje paliwo dalej i sprawdż jej wydajność, przyczyn może być kilka bardzo podobnych, przy objawach które podałeś ,chociażby też puchnące tłoki w tulejach, ale bądż dobrej myśli i zacznij od sprawdzenia pompki ,a potem dalej, luz zaworów :rolleyes: Pozdrawiam.

Edytowany przez wieslaw16, 03 sierpień 2014 - 00:37.


#7 Share dawid2009

dawid2009

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 03 sierpień 2014 - 07:02

Dronningborg słabnący silnik Dziekuje za zainteresowanie :) Ogólnie sytuacja wygląda tak że wczora znów wyjechałem w pole po 19 gdy było chłodniej i kosiło sie idealnie, żadnych spodków mocy. Wg mnie silnik osiąga temperature w normalnym czasie i ją cały czas utrzymuje z tym że... Gdy jest chłodniej temperatura silnika to ok 77-80 stopni i tych 80 nie przekracza i jest wszystko ok.Zaobserwowałem że problem pojawia sie gdy temperatura przekroczy tylko 80-82 stopnie w upalny dzień i raczej już nie wzrasta tylko tak sie utrzymuje. Ale jest też tak że to nie dzieje sie od razu po osiagniecia temperatury tych 82 stopni tylko dopiero po jakimś czasie czyli np silnik osiągną temp max ale dopiero po 10 min to sie dzieje że coraz bardziej zaczyna słabnąć aż w koncu prawie nie da sie jechać. Powiedzcie czy ma to jakieś znaczenie oraz które przyczyny z opisanych by do tego najbardzij pasowały? Czy gdyby to były puchnące tłoki puchłyby one dopiero od 82 stopni a wczesniej nie albo ta pompka? Jutro już musze cos z tym zrobić bo nawet w połowie jeszcze nie zrobiłem żniw a ludzie w koło juz kończą. Rozbiore na pewno jutro pompke i zobacze co tam sie dzieje :)

A jeśli chodzi o palenie to idealnie pali na nagrzanym silniku, lekki problem pojawia sie gdy postoi dłużej, np dzien i wtedy przez chwile jakby brakowało mu paliwa ale po chwili nachodzi na swoje i juz jest ok

Edytowany przez dawid2009, 03 sierpień 2014 - 07:05.


#8 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 03 sierpień 2014 - 21:15

Dronningborg słabnący silnik jak ma termostat a pewnie ma to go wywal, wtedy silnik mniej sie ugrzeje i ukosisz, najprostsze wyjscie aby jakos zniwa dokonczyc .

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#9 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 sierpień 2014 - 23:00

Dronningborg słabnący silnik Witam,tak jedynie dorażnie aby dokończyć jakoś koszenie i dłużej pojeżdzi zanim temperatura dojdzie do stanu gdzie silnik zaczyna słabnąć, jednak to do końca problemu nie rozwiąże i aby silnik wyrztymał z tą usterką wychodzić, aby nie nastąpiły dodatkowe skutki tej usterki w silniku ;) Pozdrawiam.

#10 Share dawid2009

dawid2009

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 04 sierpień 2014 - 20:40

Dronningborg słabnący silnik Panowie, jeden gość obstawia pompe, mówi że jest w niej taki zawor dozujący który pod kiedy sie wyrobi może pod wpływem ciepła zmiejszac dawke paliwa, co o tym myślicie? Chciałbym usłyszeć tez wasza opinie ponieważ wyciaganie pompy i regeneracja to juz grubsza sprawa może ktoś kiedys naprawiał pompe w Valmecie? Wiece może co to za pompa, Bosch czy cos innego bo nie moge doszukać sie na niej żadnej tabliczki?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dronningborg słabnący silnik Dzisiaj, 17:17
  •  

#11 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 sierpień 2014 - 21:55

Dronningborg słabnący silnik Według mnie to raczej będzie pompa wtryskowa, chodź nie wskaże dokładnego miejsca jej awarii, ale sam silnik przy takiej kondycji jak piszesz i temperaturze pracy nie może być winny.
Możesz jeszcze sprawdzić dokładność wskaźnika temperatury.

#12 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 sierpień 2014 - 22:10

Dronningborg słabnący silnik Witam,nie wykluczone, może być słuszna racja że to pompa się kończy, do tych objawów pasuje kilka przyczyn no i trudno trafną diagnozę jednoznacznie postawić, może być i wina pompy i po nagrzaniu się traci ciśnienie, i wówczas podaje za małą dawkę paliwa, w takim przypadku trzeba by zmniejszyć ciśnienie na wtryskach, aby pompa miała lżej przebić ciśnienie wtrysków i nadal będzie jeszcze trochę czasu chodzić :rolleyes: Pozdrawiam.

#13 Share RolnikMarian6226

RolnikMarian6226

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 sierpień 2014 - 12:01

Dronningborg słabnący silnik Problem ze słabnącym silnikiem mogą być gdy są źle poustawiane zawory ssące, albo także zatkany filtr powietrza i silnik nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza przez co słabnie

#14 Share dawid2009

dawid2009

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 05 sierpień 2014 - 18:59

Dronningborg słabnący silnik kolejny dzien testów i moje spostrzeżenia, zrobiliśmy dzisiaj tak że paliwo puściliśmy prosto z kanistra i zauważyłem że ropa rurka przelewową wraca cały czas do zbiornika, gdy silnik słabnie też wiec pompka wyrabia i tłoczy paliwo, odpadaja też filtry oraz jakikolwiek zatkany element na niskim ciśnieniu. Sytuacja wyglądała tak że wyjechaliśmy po południu w pole gdy jeszcze było gorąco ale zanosiło sie na burzę. Na początku silnik słabł ale z czasem gdy sie schładzało było coraz lepiej a juz przed samym deszczem gdy było całkiem chłodno kosiło sie super. Dowiedziałem sie tez że jest ktoś kto ma identyczny problem, równiez z silnikiem valmeta i pompą Bosch. Pompe woził juz kilka razy do regeneracji i nie dało to żadnych rezultatów:\ Rece mi juz opadaja, brak mi pomysłów najlepiej gdyby był ktos kto miał juz cos takiego i rozwiązał ten problem... Gdyby to były zawory to pewnie silnik by nie odpalał najlepiej gdy jest gorący a on pali na dotyk, filtr powietrze tez był wymieniany ale gdyby nie dostawał tlenu to wtedy by dymił na czarno a on nawet grama dymku nie puści. Nie wiem juz co mam robić...

#15 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 sierpień 2014 - 19:14

Dronningborg słabnący silnik nikt za ciebie nic nie zrobi. musisz sam sie zdecydowac.
ja bym wyjał pompe i zawiózł do fachowców. Dobrych fachowców.
JAk silnik nic a nic nie dymi, to ma za mało paliwa.
dla mnie to proste jak słońce.

mozesz jeszcze wziac ze soba ze 2 bańki 5l wody i jak silnik zacznie słąbnac, to oblac pompe wtryskowa ta woda (tylko pompe, nic wiecej)
Jeśłi nagle odzyska moc, to masz winnego na 100%

#16 Share SipmaZ224

SipmaZ224

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 548 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubartów

Napisany 05 sierpień 2014 - 20:44

Dronningborg słabnący silnik Oblej tą pompę wodą a jak nic to nie da to sprawdź w końcu te luzy zaworowe.

#17 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 sierpień 2014 - 21:20

Dronningborg słabnący silnik Z tym polewaniem pompy wtryskowej tylko ostrożnie by od różnicy temperatury nie popękała. Pomału i delikatnie, zwłaszcza na początku.

#18 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 sierpień 2014 - 21:31

Dronningborg słabnący silnik no bez przesady, ani w pompie ani w jej okolicy nie zachodzi wybuch paliwa, wiec max co moze miec, to tyle co silnik, a wiec ponizej 90 stopni.

woda nic jej nie zrobi. bez obaw.

chociaz z tym powolnym polewaniem to całkiem dobry pomysł, bo pompa zdązy ochłodzic sie troche wgłąb, a jakby chlupnąl porządnie to byłoby tylko kilka sekund dobrego chłodzenia, potem resztki wody szybkoby odparowały i eksperyment mógłby być niemiarodajny, bo wewnatrz pompa nadal byłaby gorąca.

#19 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 sierpień 2014 - 21:54

Dronningborg słabnący silnik To byś się kolego zdziwił jak korpus pompy może pyknąć od chlupnięcia wodą.
Tu chodzi by na początku pomału ja schłodzić małym strumieniem przechodząc w większy, aż w końcu polewać non stop by schłodzenie było dogłębne. Litrem wody się tego nie zrobi.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dronningborg słabnący silnik Dzisiaj, 17:17
  •  

#20 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 sierpień 2014 - 19:49

Dronningborg słabnący silnik Witam,zastanawia mnie to, czy nie jest ustawiony za wczesny kąt wtrysku paliwa, co też będzie skutkować nadmiernym nagrzewaniem silnika, jego górnej części, głównie tłoki ,głowica, zawory i dlatego też może słabnąć :rolleyes: Pozdrawiam.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy kombajn słabnący obroty spadają dronningborg valmet 611 dsl silnik massey ferguson case dania brak mocy