Skocz do zawartości

Zdjęcie

Rorząd


106 odpowiedzi na ten temat

#61 Share matx66

matx66

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 czerwiec 2014 - 21:34

Rorząd Czyli czopy są tej samej wielkości i nie trzeba nic przerabiać? A jak to się ma do kół rozrządu,czy też zostają takie same bo mam już kompletny rozrząd ze starych zapasów

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Rorząd Dzisiaj, 23:42
  •  

#62 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 23 czerwiec 2014 - 14:30

Rorząd Witam
Zakładałem ostatnio do 355 wałek rozrządu właśnie od zetora oryginał ze starych zapasów i w bloku silnika nie ma żadnych tulejek. Wałek chodzi w żeliwie i o ile jest dobre smarowanie silnika to nie jest w stanie się to zużyć. Jedyne co nie pasuje to trzeba przyszlifować napęd do obrotomierza tak aby wszedł w nacięcie na wałku które jest węższe.
Co do kół rozrządu to wszystko będzie pasować.
Tylko ciekawe jak ten nowy blok jest wykonany bo dzisiejsze części to trzeba z każdej strony oglądać czy coś nie jest skopane.
Dlaczego wymieniasz cały blok?
Nie myślałeś kupić używany silnik od zetora (koszt około 4000) i w razie potrzeby wyremontować go ?

Edytowany przez Radekk, 23 czerwiec 2014 - 14:32.

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#63 Share matx66

matx66

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 czerwiec 2014 - 18:38

Rorząd Blok kiedyś był rozmrożony i popękał w kilku miejscach między innymi za pompą dwie szczeliny pospawane dawno temu widać że amatorsko, które przeciekają powoli, między tulejami też pękł i na ścianie płaszcza wodnego są widoczne pęknięcia , ciągnik był u mojego dziadka bardzo zaniedbany, zaczął pluć olejem,wał po 5 tym szlifie, jak rozkręciłem rozrząd to koło górne pośrednie wyleciało,trzymał je tylko odrzutkik oleju który został naząbkowany :) Ogólnie cały silnik będzie nowy, blok,wał,głowice zestawy. Jak zrobie sam to będe wiedział co mam, ciągnik ma zostać u mnie długo, chociaż jest okazjonalnie używany. Jak kupie silnik używany to nigdy nie wiadomo na co trafie. A wracając do tematu to gdzieś czytałem że na wałku od zetora trzeba ustawić inny kąt wtrysku,czy to prawda,czy tak samo na znaki na kole zamachowym ?

#64 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 23 czerwiec 2014 - 19:16

Rorząd Z tym silnikiem zetora to faktycznie trzeba dobrze patrzeć co się kupi,jednak można kupić w porządnym stanie i zapewniam ,że całkiem inaczej te silniki pracują(kilka elementów się rózni w porównaniu do 360).Kiedyś to robili porządne części i taki silnik jak był dbany to na pewno jest nie do zajechania co najwyżej robisz remont góry silnika.Wystarczy poczytać opinie posiadaczy zetorów ile mth te silniki wytrzymują bez remontu.Ale nie namawiam tylko takie moje zdanie. Twoja decyzja zrobisz jak zechcesz.

Ja porównałem oba wałki stary co wyjąłem i ten zetorowski i krzywki wobec klina są tak samo ustawione . Zetorowski krzywki ma bardziej zaokrąglone i mniej spiczaste niż ten z c 360. W silniku z zetora w rozrzadzie różni się jedynie wałek napędzający pompę wtryskową (jest przesunięcie o 1 ząbek na frezie. Stąd ta różnica w kacie wtrysku.Zetor ma bowiem inną pompę wtryskową (wg mnie dużo lepszą).
Po złożeniu rozrządu na znaki ,początek wtrysku powinien zgadzać się na znaki na kole zamachowym.
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#65 Share matx66

matx66

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 lipiec 2014 - 21:10

Rorząd Kupilem wałek nominalny, ale po zamontowaniu do nowego bloku silnika okazuje się,że obraca sie z dużym oporem. Nie da rady obrócić za koło ręką, dopiero jak założę klucz na nakretke to mogę nim zakręcić,moim zdaniem obraca się za ciężko,boje się że jak uruchomie silnik to wałek się zatrze nie ,czy ktoś miał podobną sytuację? Nie wiem co robić, dodam że naoliwilem wałek przed montażem

#66 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 08 lipiec 2014 - 22:51

Rorząd Witam

Ja na Twoim miejscu bym nie ryzykował. Wałek musi dać obracać się swobodnie ręką.
Proponował bym wyjąć , pomierzyć ; wałek rozrządu oraz otwory w bloku i wyjaśni sie czy to może wina niedokładnych tolerancji wymiarów.
Może być taka sytuacja jeszcze ,że otwory pod wałek nie są prostoliniowe lub wałek delikatnie skrzywiony.
Przy montażu wałka zaobserwowałeś czy przez któreś gniazdo w bloku wchodził ciężej? czy przez wszystkie z dużym oporem?
Jeżeli wałek rozrzadu ma wymiary w porządku to nic innego nie pozostanie jak rozwiercić gniazda pod wałek w bloku silnika na odpowiedni wymiar.
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#67 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 09 lipiec 2014 - 13:53

Rorząd Ciesz się że wchodzi ciasno. gorzej gdyby był za luźny.
Noc nie rozwiercaj. Wałek zanieś do szlifierza niech osłabi czopy.
A ogólnie powinien zmierzyć średnicówka otwory w bloku i do nich doszlifować wałek.
KPK Kumurun Team

#68 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 09 lipiec 2014 - 14:48

Rorząd Seweryn, a co jeśli blok jest niedokładnie rozwiercony i powierzchnia gdzie chodzą czopy wałka jest chropowata i bedzie gubić ciśnienie? Z tymi nowymi częściami to nigdy nic nie wiadomo co jest źle(pisałem o tym wczesniej) . Wałek owszem można oszlifować na cieńszy ale tylko wtedy gdy ma zły wymiar nie mieszczący się w tolerancji wynikającej z rysunku technicznego.
I właśnie tak jak napisałeś trzeba dokładnie pomierzyć bo tak to wróżenie z fusów.

Autor musi dokładnie obadać w czym tkwi problem i ocenić co trzeba zrobić, bo my przez internet jedynie możemy doradzić.

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#69 Share matx66

matx66

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 lipiec 2014 - 21:56

Rorząd Jutro postaram się pomierzyć co trzeba,niestety nie miałem chwili czasu,mam nadzieję że to tylko wałek bo to nie problem wymienić,ale dalsza diagnoza po pomiarach

#70 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 09 lipiec 2014 - 22:29

Rorząd Nie spodziewał bym się nieosiowości otworów pod wałek rozrządu w silniku który ma już ze trzydzieści lat pracy za sobą. jedno jest pewne zmierzyć by wypadało.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Rorząd Dzisiaj, 23:42
  •  

#71 Share karol210

karol210

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 332 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 10 lipiec 2014 - 07:10

Rorząd musi chodzic lekko:) jak sie czyta ze waly pekaja,a potem żal,drugi nowy wał korbowy w silniku po kapitalce i pekl,a latwo sprawdzic czy obraca sie bez oporow...albo osiowosc albo jak wyzej czesc zamienna do d...y

#72 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 10 lipiec 2014 - 14:50

Rorząd

Nie spodziewał bym się nieosiowości otworów pod wałek rozrządu w silniku który ma już ze trzydzieści lat pracy za sobą. jedno jest pewne zmierzyć by wypadało.


Kolego Seweryn nie doczytałeś właśnie ,że autor tematu ma całkowicie nowy blok silnika.
Jak by miał stary to bez wątpienia nie ma dyskusji ,że wszystko jest w porządku i zakłada się wałek rozrządu bez problemów. Sam to robiłem w tym roku u siebie i zdziwiłem się ,że otwory w kadłubie wcale nie zużyte i wałek bardzo ładnie chodzi bez luzów.
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#73 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 10 lipiec 2014 - 14:59

Rorząd Tym bardziej niech nie rusza bloku nie wspominając o tym że sprawa totalnie się upraszcza. Wałek osłabić na szlifierce. Bloku nie ruszaj.
A bardzo możliwe że wystarczy zabielić papierem na tokarce.

Edytowany przez seweryn20, 10 lipiec 2014 - 15:04.

KPK Kumurun Team

#74 Share matx66

matx66

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 lipiec 2014 - 21:20

Rorząd Wałek ma wymiar na czopach nie więcej niż 38, w bloku zmierzylem pierwszy otwor ma też 38 bez większych odchyleń, najprościej będzie przeszlifowac w zakładzie wałek,jutro może uda mi się zawieźć go,niestety bloku tam nie przewierce i musiałbym daleko wiesc silnik,który na dodatek juz jest umyt
y i uzbrojony w kompresor i łożyska oraz wał i szkoda byłoby to znowu sciagac

#75 Share matx66

matx66

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 lipiec 2014 - 21:51

Rorząd A więc zawiozlem dzisiaj wałek do szlifierza i powiedziałem o co chodzi. Po dokładnym zmierzeniu walka stwierdził że na trzech czopach wymiar jest za duży o kilka setnych milimetra poza tolerancją, zresztą widać na nich było slady tarcia. Nadmiar został zeszlifowany drobnym papierem ściernym na tokarce, teraz wszystko obraca się jak nalerzy, facet mówił żeby w razie jakby jeszcze za ciężko chodził dotrzeć wałek za pomocą pasty do docierania zaworów ale nie było takiej potrzeby,dziękuję kolegom za rady, problem został rozwiązany



#76 Share matx66

matx66

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 lipiec 2014 - 16:51

Rorząd Witam, zrobiłem remont silnika w mojej c-360, po uruchomieniu silnik pracuje jak zegarek, zaniepokoil mnie metaliczny hałas z okolic rozrządu, postanowiłem to sprawdzić, okazało się ze źródłem halasu jest koło napedzajace pompę wtryskowa które miało luz , wszystkie koła były wymienione na nowe ze starych zapasow, kupiłem nowy zestaw ze skropolu i dalej to jedno kolo ma luz jakiś 1mm i dzwoni, nie wiem już co mam zrobić, koło chodzi razem z osią i nie widać luzu na klinie, wałek jest stary,ktoś ma jakieś pomysły?


#77 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 25 lipiec 2014 - 16:14

Rorząd Może sama oś ma luz.

Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#78 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 25 lipiec 2014 - 19:35

Rorząd Ja też założyłem nowy komplet kół rozrządu,cechowanych logiem Ursus i tez słychać dzwonienie . Wydaje mi się ,ze to wszystko musi się dotrzeć ,albo faktycznie nie ma dokładności w wykonaniu części. U mnie po jakims czasie koła ciszej pracują .
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#79 Share matx66

matx66

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 lipiec 2014 - 20:43

Rorząd Już poskladalem wszystko, wymieniłem wałek napedzajacy pompę wtryskowa, łożyska są nowe klin też, nigdzie nie ma luzu tylko na tym jednym kole od pompy,próbowałem je zamienić ale wyszło to samo jak otworze korek od oleju to słychać dzwonienie-trzeszczenie, najbardziej jak dodam dużo gazu i obroty opadają to słychać takie rzezenie i to mnie niepokoi


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Rorząd Dzisiaj, 23:42
  •  

#80 Share matx66

matx66

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 sierpień 2014 - 21:35

Rorząd niepokoi mnie ten dźwięk, co jeszcze może być przyczyną? silnik ma 6mth

Podobne tematy kolach rozrzadu 3p mf255 rozrząd koła