marciniu94

Pasy jezdne.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marciniu94    6

Witam, chcialbym sie doradzic w jednej sprawie, otoz dzisiaj zobaczylem ze w moim rekordzie pas jezdny ten co idzie do sprzegla jest strasznie napiety natomiast drugi od silnika jest luzny tak ze reka bym mogl zdjac, dodam ze oba pasy sa nowe i byly wymieniane w poprzednim sezonie, takze ich dlugosc zapewne jest taka sama. Czy ktos mial moze podobny przypadek? Probowalem jeszcze tej regulacji tlokiem, ale nie przynioslo to duzych efektow, a moze poprostu napiac ten pas a ten drugi od sprzegla sie tez ustawi bo talez srodkowy w wariatorze jest ruchomy, juz nie wiem co robic a nie chce duzo kombinowac i nerwow sobie psuc. Prosze o pomoc z gory dzieki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Przesmaruj ten talerz. To przejściowe koło od przyspieszacza powinno regulować napięcie pasów. Gdy jeden pas jest mocno napięty to wchodzi on głębiej w koło przesuwając talerz, który ściska drugi pasek aż do zrównania nacisków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Johnson    4

Szpanowanie pasa masz na uchwycie wariatora (długa śruba 10 lub 12) ale skoro mówisz że jeden jest bardzo napięty to dalsze naciąganie może tylko zaszkodzić. Pasy zmieniałeś jednocześnie? czy może najpierw jeden pochodził a za chwile drugi? Chociaż nie obstawiał bym tutaj problemu ale mimo wszystko sprawdź długości dwóch pasów. Zawsze istnieje możliwość uszkodzenia pasa. Gdybyś poluzował pasy na tyle ze mógłbyś je ściągnąć ze sprzęgła i koła napędowego to można sprawdzić czy tarcza środkowa dobrze pływa na wariatorze... Gdybyś miał ściągnięty pas u góry to sprawdź czy z kołem napędowym wszystko w porządku (brak smarowania tego szerokiego koła napędowego często prowadzi do skomplikowanej awarii)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marciniu94    6

Pasy byly wymieniane jednoczesnie, dlugosci sprawdze ale byly one kupowane w komplecie wiec sa raczej rownej dlugosci (na wszelki zmierze), tarcze tez sprawdze chociaz wydaje mi sie ze dobrze chodzila jak rok temu wymienialem pasy a to kolo od silnika smaruje codziennie rano przed wyjazdem w pole. Posprawdzam jeszcze dlugosc i ta tarcze ruchoma i zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Co to znaczy mocno napiety.Ile można go ugiąć.Przyśpiesz trochę tak by talerz ustawił się na środku ,zgaś silnik i sprawdz wtedy naciag.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marciniu94    6

"Mocno napiety"-pod naciskiem palca ugina sie zaledwie kilka mm a nie jak powinno byc 2-3cm. Juz to robilem, ustawialem ten talerz na srodku zeby oba pasy byly wsadzone na taka sama glebokosc tarcz, ale wtedy tez ten od sprzegla jest napiety jak struna a od silnika moze tylko troche mniej luzny, ale i tak nie tyle zeby wyjechac bizonem pod jakas gore :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damaxyz    19

Problem tylko i wyłącznie po stronie wariatora albo zapieczony talerz pływający (mogło coś też zablokować jego swobodne przesuwanie się) albo masz źle wycentrowany wariator - chociaż tutaj to zobaczyłbyś odrazu, że jest coś nie tak.

 

Pozdrawiam,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beniu33    5

Jeżeli dobrze pamiętam, to musisz wydłużyć siłownik, czyli wykręcić śrubę pod siłownikiem- motodą prób i będzie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Nie ma się czego bać ,trzeba dalej napinać aż dwa będą napięte.Siłownik nie reguluj bo to nic nie da.Reguluje się go gdy pas w skrajnym położeniu wychodzi poza koło .Powinien być zagłębiony min 5mm jeśli pasy są jednakowej szerokości.Ponieważ mam bizona od nowego 89r mogę się pochwalić ,że jest w nim pas który jest od fabryki i jeszcze chodzi ale zawsze pasy miałem napięte oby dwa.Lużny pas wpada w drgania i się rozciaga .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marciniu94    6

krzysztofz14

 

No wreszcie ktos z doswiadczeniem, tak wlasnie myslalem, bo przeciez tlok nie jest od napinania pasow, regulacja jego polega tylko i wylacznie na tym by pas nie wychodzil badz zbyt nie wchodzil w tarcze wariatora, wlasnie tak zrobilem ze zaczalem napinac te pasy mimo ze jeden byl mocno napiety ,ale wszedl glebiej do srodka a drugi sie napial takze wszystko wydaje sie w porzadku, bardziej obawiam sie tego ze czeka mnie wymiana lozysk w sprzegle, bo gdy rozluznilem pasy jezdne to obrocilem ta szajba od sprzegla i slyszalem miejscami taki chrebot tak jakby lozysko wysiadalo, no ale nic narazie to zostawie, bo jedno sie naprawi to drugie trzeba robic, juz mi sie tego odechciewa, moze przechodzi te zniwa. Dzieki za wszystkie wskazowki i pozdrawiam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez filp3090
      witam!
      Jestem spod Oleśnicy. właśnie dziś szczeliły mi 2 pasy i poszukuje jakieś firmy która je sprzedaje przed rozpoczęciem sezonu kupowałem w Sycowie w ''Agro-Efekcie'' , ale tam sa drogie a nie mam zbyt dużo kasy znalazłem jeszcze ''Cordias technical'' , ale jutro się z nimi skontaktuje ,ale musze znaleśc jeszcze kilka innych ogłoszeń. Dlatego jeśli ktoś cos wie na ten temat to proszę o pomoc. Z góry dzięki.
    • Przez krzysiu9814
      Bardzo proszę o tabelę pasów do Volvo BM 800 activ. W szczegulności proszę o wymiar głównego szerokiego pasa. Bardzo proszę o pomoc i z góry dziekuję.
    • Przez Marcin91
      Witam.
       
      Mam problem ze sprzęgłem w kombajnie Fahr M922. Podczas koszenia kiedy chciałem wrzucić wsteczny bieg, nie udało się biegu wrzucić, a za to bardzo zgrzytało i działo się to przy próbie wrzucenia któregokolwiek biegu. Pedał sprzęgła wydawał się pracować jak zwykle. Odpaliłem więc kombajn na biegu trzymając wciśnięte sprzęgło, kombajn lekko ruszył po czym nagle przestał jechać i biegi dało się normalnie wrzucać, więc wróciłem nim do domu. Dzisiaj znowu się to stało, z tym, że już te numery z odpalaniem na biegu nie przeszły, więc dokosiłem kawałek co miałem, ale sprzęgło w ogóle nie rozsprzęglało - wciśnięte czy puszczone kombajn jechał. Co to może być za przyczyna? Czy uszkodzeniu uległ docisk? Tarcza? Dzisiaj wieczorem będziemy rozbierać, ale może ktoś miał podobny przypadek i wie czego już mógłbym się spodziewać.
       
      Dodam, że przy kole jezdnym sprzęgła zmienialiśmy części zaznaczone na czerwono, są to: część pływająca koła jezdnego, sprężyny oraz koło dociskające sprężyny.
       

    • Przez daniel33
      Siema
      Wiecie gdzie moż na kupić takie pasy na dolne wałki do deutz fahr gp 220 lub welgera rp12
      Dzięki za odpowiedz
    • Przez Robson11
      Ostatnio zauważyłem, że powoli kończą mi się pasy dwa w najlepszym stanie przełożylem na boki w gorszym na środek ale nie jest to rozwiązanie  na dłuższą metę. Z czasem na pewno któryś z nich się zerwie i tutaj moje pytanie. Czy ktoś z forumowiczów praktykował wymianę pojedynczego pasa w całości bądz kompletu pasów ?
       
      Z tego co się orientuję są różne rodzaje pasow ale nie mam pojecia jaki ewentualnie rodzaj byłby dobry do tej prasy ?
       
      Jezeli ktoś ma takie doświadczenie prosiłbym tez o podanie przybliżonej kwoty takiego "interesu".
       
       
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj