Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego..


46 odpowiedzi na ten temat

#21 Share zenek_19

zenek_19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 385 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 wrzesień 2014 - 22:56

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego.. nie ma takiej opcji zeby olej szedl do hydrauliki do jest osobny zbiornik i w zaden sposob niejest polaczony z silnikiem a masz juz ten nowy wymiennik czy jezdzisz bez moze strasznie sie grzeje olej i jest jak woda i go spala?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego.. Dzisiaj, 07:20
  •  

#22 Share grzesiek1524

grzesiek1524

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów

Napisany 04 wrzesień 2014 - 21:37

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego.. nie wymiennik mam jeszcze stary ale jeżdże na podłączonym, z odmy sucho nic nie kapie i dymu też nie widać żeby z odmy się wydobywał, a jak bierze to wiem że leci z tamtąd olej i czuć go po spalinach z tłumika a tu nic zeru dymku tylko tyle co z rana jak zimny :) no ale narazie jeszcze bede jeździł i zobacze co bedzie się działo jak nie to w zime remont i to tyle będzie :)

#23 Share zenek_19

zenek_19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 385 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 wrzesień 2014 - 21:45

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego.. no pierscionki nowe i bedzie smigal dalej ewentualnie glowice zregenerujesz przy okazi pozd :)

#24 Share grzesiek1524

grzesiek1524

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów

Napisany 05 wrzesień 2014 - 14:17

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego.. pewnie będzie to go czekać :) dzięki za info kolego zenek :)

#25 Share tomgli

tomgli

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ciechan
  • Zainteresowania:tomasz.g@g.pl

Napisany 31 październik 2014 - 08:40

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego.. U mnie już 6 lat jest olej w zbiorniczku i nic z tym nie robie. Chyba ze będzie go naprawdę duzo. Ktoś mówił o oryngach na tulejach, że to parcieje po latach- czesto

#26 Share marekfendt

marekfendt

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 100 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 grudzień 2014 - 17:44

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego.. Witam podlacze się pod temat otóż u mnie sytuacja wygląda tak jest to fendt 515 i wcześniej robiło mi się trochę ciśnienie w zbiorniczku chlodzacym ok 2 lat tak było aż do tej pory gdy dziś zaczol mi kapac plyn z pod głowicy, płyn nie poszedł do oleju ani olej do płynu tyko leci z pod głowicy na ziemię. Myślę teraz wsypać jakiegoś środka w chłodnice żeby to się przytkalo może obejdzie się bez wymiany uszczelki co?

#27 Share zenek_19

zenek_19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 385 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 grudzień 2014 - 19:27

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego..

lepiej tam zadnych wynalazkow nie syp szkoda czasu i pieniedzy zakituje ci chlodnice a uszczelik i tak bedzie do wymiany przeciez widzisz z ktorej cieknie glowica do gory nowa uszczelka zobaczysz w jakim stanie jast glowica jak dobra to czyscisz i skladasz :D



#28 Share Grzesiex

Grzesiex

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 30 grudzień 2014 - 23:36

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego..

Witam podlacze się pod temat otóż u mnie sytuacja wygląda tak jest to fendt 515 i wcześniej robiło mi się trochę ciśnienie w zbiorniczku chlodzacym ok 2 lat tak było aż do tej pory gdy dziś zaczol mi kapac plyn z pod głowicy, płyn nie poszedł do oleju ani olej do płynu tyko leci z pod głowicy na ziemię. Myślę teraz wsypać jakiegoś środka w chłodnice żeby to się przytkalo może obejdzie się bez wymiany uszczelki co?

 

Na 90% przyczyna nie tkwi w uszczelce głowicy - puścił górny o-ring tulei cylindrowej. Przypatrz się dokładnie źródło wycieku znajduje się w przestrzeni pomiędzy głowicami. Poza tym jakakolwiek to przyczyna kapania płynu nie stosuj wynalazków do układu chłodzenia - wątpliwa sprawa czy pomoże, a na pewno pogorszy drożność kanałów w chłodnicy, wymienniku ciepła na filtrze oleju oraz w nagrzewnicy wewnątrz kabiny.



#29 Share marekfendt

marekfendt

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 100 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 styczeń 2015 - 23:38

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego.. No tak w przestrzeni pomiędzy głowicami widać jak leci ten płyn. To czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą? Masz rację z tym że jak bym kombinowal to w nagrzewnicy mogły by się kanaliki pozatykac nie pomyślałem o nagrzewnicy bo chłodnica ma dużo większe kanaliki. Co masz na myśli że puścił górny oring tulei cylindrowy? Masz na myśli ten oring między tuleja a blokiem silnika to by płyn leciał do oleju a nie na zewnatrz chyba że o jakimś oringu niewiem

#30 Share zenek_19

zenek_19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 385 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 styczeń 2015 - 21:57

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego..

co tam takie gadanie na odleglosc moze oring a moze uszcaelka czeba brac sie do roboty glowice do gory, weryfikacja problemu ,nowe czesci , montaz i po robocie



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego.. Dzisiaj, 07:20
  •  

#31 Share Grzesiex

Grzesiex

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 06 styczeń 2015 - 00:55

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego..

No tak w przestrzeni pomiędzy głowicami widać jak leci ten płyn. To czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą? Masz rację z tym że jak bym kombinowal to w nagrzewnicy mogły by się kanaliki pozatykac nie pomyślałem o nagrzewnicy bo chłodnica ma dużo większe kanaliki. Co masz na myśli że puścił górny oring tulei cylindrowy? Masz na myśli ten oring między tuleja a blokiem silnika to by płyn leciał do oleju a nie na zewnatrz chyba że o jakimś oringu niewiem

 

Płyn chłodniczy mokrej tulei cylindrowej MWM jest uczelniany dwoma o-ringami na jej dole oraz dwoma na jej górze. Proszę zerknij na foto:

 

http://tracker.shope...35a3460ae75.jpg

 

Jak skruszeją dolne = płyn w oleju, jak górne płyn leci po bloku, no chyba że przyczyną wycieku płynu jest uszczelka głowicy - zdarzyć się to może, ale w przypadku MWM obstawiam jednak górny o-ring. Proszę zerknij też na foto uszczelki pod głowicą:

 

http://www.agromaj.pl/mwm/big/26.jpg

 

boki tejże uszczelki są wąskie, w miejscach styku głowic uszczelka głowicy w żaden sposób nie powstrzyma ewentualnego wycieku "oringowego", styka się ona tylko z powierzchnią tulei, nie leży na bloku - mam nadzieję, że dość jasno wyjaśniłem, wszystko stanie się jasne jak rozbierzesz i zweryfikujesz stan uszczelki i o-ringów - rzecz jasna do ich wymiany konieczny jest uprzedni demontaż głowicy - więc bezboleśnie możesz rozpocząć od oględzin jej uszczelki.
 



#32 Share tomgli

tomgli

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ciechan
  • Zainteresowania:tomasz.g@g.pl

Napisany 06 styczeń 2015 - 22:38

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego.. @Grzesiek1524, a jak odlaczyles wymiennik i jezdziles to nie zagladales do tych odlaczonych rurek w wymienniku, czy się tam nie wylewał olej? Powinno się go tam nazbierac.
Czy go poprostu odkrecileś?

Edytowany przez tomgli, 06 styczeń 2015 - 22:40.


#33 Share marekfendt

marekfendt

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 100 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2015 - 00:15

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego..

Płyn chłodniczy mokrej tulei cylindrowej MWM jest uczelniany dwoma o-ringami na jej dole oraz dwoma na jej górze. Proszę zerknij na foto:
Dzięki za podpowiedź. Ale jeżeli w tych silnikach mwm zdarzają się najczęściej struchlale oringi to raczej i u mnie się to stało. I pewnie jak siadlo jedno to i tak chyba na karzdym cylindrze trzeba będzie wymienić te oringi by problem się nie powturzyl za jakiś czas na innym cylinrze to lepiej już wszystkie wymienic co nie
http://tracker.shope...35a3460ae75.jpg

Jak skruszeją dolne = płyn w oleju, jak górne płyn leci po bloku, no chyba że przyczyną wycieku płynu jest uszczelka głowicy - zdarzyć się to może, ale w przypadku MWM obstawiam jednak górny o-ring. Proszę zerknij też na foto uszczelki pod głowicą:

http://www.agromaj.pl/mwm/big/26.jpg

boki tejże uszczelki są wąskie, w miejscach styku głowic uszczelka głowicy w żaden sposób nie powstrzyma ewentualnego wycieku "oringowego", styka się ona tylko z powierzchnią tulei, nie leży na bloku - mam nadzieję, że dość jasno wyjaśniłem, wszystko stanie się jasne jak rozbierzesz i zweryfikujesz stan uszczelki i o-ringów - rzecz jasna do ich wymiany konieczny jest uprzedni demontaż głowicy - więc bezboleśnie możesz rozpocząć od oględzin jej uszczelki.



#34 Share grzesiek1524

grzesiek1524

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów

Napisany 21 styczeń 2015 - 22:47

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego..

Kolego TOMGLI, oczywiście że zaglądałem,odkręcałem tę mosiężną śrubkę od dołu w tym wymienniku gdzie spuszcza sie płyn ;) ale oleju nic nie było, susza :) to niewiem od czego ten olej w tym płynie się zbiera :/ i niewiem co to za przyczyna może być wkońcu bo szkoda rozbierać ciagnika :) jak wyżej piszą że to nie wina uszczelniaczy na tulejach to ja już niewiem :)



#35 Share grzesiek1524

grzesiek1524

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów

Napisany 25 luty 2015 - 14:40

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego..

Witam wszystkich, ostatnio w fendzie zaczeła mi temperatura brykać prawie do czerwonego i na połowe i tak non stop i raz to już mi przekroczyła czerwone, i gdy temperatura mi przejdzie za połowe i chce odkręcić korek od zbiorniczka to nie da rady bo wygania płyn, dopiero jak termostat przepuści i temperatura stoi na połowie to wtedy można korek odkręcać no i  kurde napewno tak nie powinno być i jeszcze ten olej w zbiorniczku... co to by mogło być tak naprawde? bo szkoda go rozbierać..



#36 Share grzesiek1524

grzesiek1524

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów

Napisany 09 kwiecień 2015 - 21:51

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego..

Witam, fendt wrócił od mechanikia, uszczelki pod głowica dobre uszczelnienia na tulejech też ale wymienił na nowe i wymienione zostały pierścionki, ale olej w zbiorniczku dalej jest :/ już nie mam pojęcia co to może być. Została też wywalona chłodniczka oleju i filtr przykręcony bez posrednio, czy to może przez to chłodniczke  tyle oleju zostało w układzie chłodzenia i teraz bedzie się czyścił z miesiąc czy to może być cos innego?



#37 Share Krzysztof81

Krzysztof81

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 83 postów

Napisany 20 kwiecień 2015 - 22:15

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego..

W moim 615 LSA z 93 jest podobnie z pod pierwszej głowicy i pomiedzy 3 a 4 sączy się płyn chłodniczy. Mam jeszcze cichą nadzieje że to tylko uszczelki pod głowica. Jeżeli to jednak o-ryngi tulej to czy niezbedna jest wymiana całych kompletów naprawczych i czy we wszystkich cylindrach?



#38 Share grzesiek1524

grzesiek1524

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów

Napisany 21 kwiecień 2015 - 22:17

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego..

jak bedziesz miał go rozebranego bo inaczej sie do uszczelnień tulei nie dostaniesz, to wymienisz odrazu wszystkie uszczelnienia na tulejach, przy okazji możesz założyc nowe pierścienie..



#39 Share Krzysztof81

Krzysztof81

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 83 postów

Napisany 11 maj 2015 - 15:54

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego..

Mam pytanie odnośnie demontażu głowic. Czy mozna wyjać pojedyńcze głowice? Czy trzeba wyjmować wszystkie 6?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego.. Dzisiaj, 07:20
  •  

#40 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 maj 2015 - 08:25

Fendt 312 lsa 91 brazowa maź (olej) w zbiorniczku płynu chłodniczego..

Można zdjąć tylko tę którą potrzeba.

Ale woda z układu do spuszczenia i do zdjęcia kolektory.



Podobne tematy fendt brazowa olej zbiorniczku plynu chlodniczego