Skocz do zawartości

Zdjęcie

deutz-fahr 922 wariator nie zwalnia predkości pojazdu.


9 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Piotrekcostam

Piotrekcostam

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 20 lipiec 2014 - 12:14

deutz-fahr 922 wariator nie zwalnia predkości pojazdu. Wariator reaguje poprawnie na dźwignię (przyspieszanie bądz spowolnienia pojazdu) w przypadku gdy przyspieszamy pojazd, natomiast gdy dźwignię skierujemy w kierunku zmniejszenia predkości to nie ma reakcji.

Co zrobiłem:
-został zregenerowany siłownik wariatora (brak wycieków),
- został sprawdzony rozdzielacz wariatora.

Serdecznie proszę o pomoc.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
deutz-fahr 922 wariator nie zwalnia predkości pojazdu. Dzisiaj, 21:19
  •  

#2 Share GucioJUMZ

GucioJUMZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 350 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie ,Zamojskie
  • Zainteresowania:Maszyny i buggy ,Konie

Napisany 20 lipiec 2014 - 18:47

deutz-fahr 922 wariator nie zwalnia predkości pojazdu. Nie wiem jaki tam masz wariator czy taki jak w bizonie (podobny).Ale w bizonie miałem podobne zachowanie na zimnym wszystko w porządku działało a jak pochodziło to nie wracał problem to wyrobiona tuleja czy co tam jest gdzie koła się przesuwają ma za duży luz i pasy się wtapiają i siłownik nie może dać rady powrócić czyli czas zregenerować wariator (zespół kół pasowych ).

#3 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 lipiec 2014 - 20:33

deutz-fahr 922 wariator nie zwalnia predkości pojazdu. Jak wyżej, zaciera się wariator.

#4 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 lipiec 2014 - 20:37

deutz-fahr 922 wariator nie zwalnia predkości pojazdu. Czy obydwa pasy sa w tym samym stanie i czy sa napięte

#5 Share Marcin91

Marcin91

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1284 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 22 lipiec 2014 - 22:13

deutz-fahr 922 wariator nie zwalnia predkości pojazdu. Mam kolego to samo, z tym, że ja u siebie też miałem regenerowany siłownik, dorabiane było tłoczysko i założone nowe uszczelniacze, gdyż na starych częściach olej lał się niesamowicie. Siłownik przed remontem działał poprawnie co do kwestii regulacji czyli wysuwał się i wsuwał jak należy. Problem musi leżeć w samym siłowniku gdyż po wysunięciu tłoczyska i zdjęciu piasty z siłownikiem wcześniej dało się normalnie wsunąć tłoczysko (olej wylatywał obrotową końcówką), w tej chwili tłoczysko trzyma i nie wyrzuca oleju.

Wariator raczej się nie zaciera - dlaczego? Otóż dlatego, że problem nie leży w tym, że siłownik nie da rady pasa wyciągnąć na zewnątrz koła, a w tym żeby pas wszedł w środek koła, zatem pas nic tu nie blokuje - wręcz powinien pomóc. Pas jezdny jest jeden, wariator w Fahrze działa na innej zasadzie jak w Bizonie, wariator nie pracuje góra-dół jak w Bizonie tylko jest jedna tarcza pływająca i to ona odpowiada za położenie pasa w kole jezdnym.

Rozbierałeś sam w ogóle ten siłownik? Ja swój rozbierałem po regeneracji i okazało się, że był źle złożony (zamienione 4 elementy zaznaczone na obrazku na czerwono) - siłownik dałby radę się schować, ale wysunąć go się nie dało - zawiozłem dziś go jeszcze raz i fakt, poprawili to, przełożyli elementy, ale czy w środku wszystko jest na swoim miejscu to nie wiem, ale pewnie nie skoro siłownik się wysuwa, a nie chce się wsunąć.

Zaznaczone:
obraz11.jpg


Obraz oryginalny:
obraz1.png

Edytowany przez Marcin91, 22 lipiec 2014 - 22:32.

Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
deutz-fahr 922 wariator nie zwalnia predkości pojazdu. Dzisiaj, 21:19
  •  

#6 Share Piotrekcostam

Piotrekcostam

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 25 lipiec 2014 - 20:25

deutz-fahr 922 wariator nie zwalnia predkości pojazdu. Dzięki Marcin za info. U mnie problem polegał na czym innym. Musiałem dotoczyć podkładkę 1,5mm pasującą do otworu 30mm, znajdującą się przy zabezpieczeniu z drutu. Znajduje się tam otwór w tłoczku 1,5mm. Ten tłoczek nie może mieć luzu wzdłużnego, ponieważ blokuje powrót oleju. Kombajn przyspiesza i nie zwalnia. pozdrawiam

#7 Share Marcin91

Marcin91

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1284 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 25 lipiec 2014 - 20:36

deutz-fahr 922 wariator nie zwalnia predkości pojazdu. A teraz już działa wszystko dobrze? Bo u mnie kombajn zaczął trochę reagować na zwalnianie zatem kosić się da przyzwoicie, ale super to to nie jest. Pokaż na schemacie gdzie tą podkładkę umieściłeś.
Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

#8 Share Piotrekcostam

Piotrekcostam

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 25 lipiec 2014 - 21:29

deutz-fahr 922 wariator nie zwalnia predkości pojazdu. Nie umię zaznaczyć. Na zespole części gdzie ty zaznaczyłeś tą podkładkę umieściłem na początku po prawej stronie. Znajduje się tam oring uszczelniający i zabezpieczenie z drutu, które łączy się z obrotową końcówką.

#9 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2723 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 26 lipiec 2014 - 12:40

deutz-fahr 922 wariator nie zwalnia predkości pojazdu. A ten zaworek to nie pełni przypadkiem funkcji dławika żeby kombajn nie szarpał przy przyspieszaniu? Mam ten sam problem w M 1300 i zastanawiam się czy nie wyrzucić tego i po prostu delikatnie obchodzić się z wajchą
Dziś wyjąłem sprężynkę i kulkę i zaczął reagować na zwalnianie, przy przyspieszaniu bez zmian -powoli

Edytowany przez pawel885, 30 lipiec 2014 - 22:14.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
deutz-fahr 922 wariator nie zwalnia predkości pojazdu. Dzisiaj, 21:19
  •  

#10 Share Happysad

Happysad

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 17 luty 2016 - 19:39

deutz-fahr 922 wariator nie zwalnia predkości pojazdu.

Odświeżę temat. W tym siłowniku zamontowany jest tzw. zamek hydrauliczny i to on powoduje że olej jest tłoczony do siłownika i nie może wrócić. W skład tego zamka wchodzą mała sprężynka, kulka, mały  tłoczek z otworem, większy tłoczek i druga mocniejsza sprężyna. Nie można usunąć tych elementów ponieważ w tłoczysku jest otwór który powoduje że tłoczek może się przesuwać (nie wytwarza się próżnia).

Problem tkwi w tych tłoczkach. Za ciasne są nowe oringi i tłoczki się nie przesuwają  lub zużyta jest iglica na większym tłoczku.



Podobne tematy deutz fahr wariator zwalnia predkosci pojazdu