Skocz do zawartości

Zdjęcie

Nawożenie kukurydzy


5377 odpowiedzi na ten temat

#4621 Share nightmare

nightmare

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 927 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 maj 2016 - 20:55

Nawożenie kukurydzy

nawozenie dolistne, pierwszy zabieg wykonany, ekolist wieloskladnikowy.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nawożenie kukurydzy Dzisiaj, 21:57
  •  

#4622 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 10 maj 2016 - 21:00

Nawożenie kukurydzy Chwasty zasiliłeś czy piasek? Nie dość, że ekolist to barwiona woda i pomijając to, sam zabieg miał niewielką skuteczność. Pomyśl o cynku i siarce w fazie 4-6 liścia.

#4623 Share fireseba

fireseba

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 979 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury

Napisany 10 maj 2016 - 21:02

Nawożenie kukurydzy

pewnie kukurydza w kolano... a ty jeszcze nie masz takiej?:PPPP



Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Nawożenie kukurydzy Dzisiaj, 21:57
  •  

#4624 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 10 maj 2016 - 21:08

Nawożenie kukurydzy No nie mom. Jo w sobote dopiero sioł 2 ha a 4 czekają aż żyto skoszę. Trochę późno, bo się przeciągnęło przez pogodę. Miałem ciąć, ale wczoraj popadało i dopiero jutro ruszam. Może znów do soboty zdążę posiać.

#4625 Share nightmare

nightmare

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 927 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 maj 2016 - 21:11

Nawożenie kukurydzy

i tu sie mylisz, w tamtym roku bylo opryskane kilka rzadkow wlasnie w fazie drugiego liscia, opryskiwaczem recznym, oprysk nie szedl w miedzyrzedzie, tylko na rosliny, wiec chwasty nawet jak by byly to nie zostaly by zasilone, juz po ok 2 tygodniach byla widoczna znaczna roznica pomiedzy rzadkami opryskanymi a tymi nie opryskanymi, odzywka dala roslinom dobrego kopa na start,  ekolist zawiera sporo potrzebnych pierwiastkow w tym bardzo wazy fosfor, i uwazam ze jest bardzo skuteczny zwlaszcza ze rozczenczam go litr na 10 litrow wody,   rwiec conajmniej 10 razy mocniejszy niz rozrabiany w opryskiwaczu ciagnikowym.   Wedlug mnie warte zachodu, sama odzywka groszowa sprawa, ok 15 zl na ha, czas poswiecony na opryskanie ok 2.5 godziny ha. 



#4626 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 10 maj 2016 - 21:18

Nawożenie kukurydzy

baw sie dobrze tym plecakiem... czyli na jesieni możemy sie  spodziewać 20t/ha



#4627 Share AleksanderX

AleksanderX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 maj 2016 - 21:23

Nawożenie kukurydzy

CZy u was już wschodzi kukurydza bo u mnie powschodziła pięknie mimo suszy



#4628 Share nightmare

nightmare

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 927 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 maj 2016 - 21:50

Nawożenie kukurydzy

no raczej nie na 6 klasie taki plon,  po za tym kukurydza z przeznaczeniem na kiszonke. 


w kukurydzy susza nie jest tak odczowlna jak w zbozu czy trawach na slabszych glebach, pomimo ze dawno nie padalo ziemia glebiej jeszcze wilgoc jeszcze ma.


kukurydza z tamtego roku, dodam ze wyjatkowo suchego, ziemia 6 klasa . wole nawet nie myslec co by bylo jak by deszcze przechodzily, kukurydza na wiekszej czesci pola przekroczyla 3.5 m, na wzniesieniach nie miala mniej niz 3 m.289549693_1146042_orig.jpg



#4629 Share simson2812

simson2812

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 800 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Garwolina
  • Zainteresowania:Rolnictwo Konstruowanie

Napisany 10 maj 2016 - 21:58

Nawożenie kukurydzy

coś nie bardzo mi się chce wierzyć ale mów co i jak może u mnie na 3 4 klasie jakieś rekordy pobije


W razie jakich kolwiek pytań pisać na PW. Jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę

#4630 Share damianzetor9540

damianzetor9540

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 541 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Południe Łódzkiego

Napisany 10 maj 2016 - 22:01

Nawożenie kukurydzy

w kukurydzy susza nie jest tak odczowlna jak w zbozu czy trawach na slabszych glebach


kukurydza z tamtego roku, dodam ze wyjatkowo suchego, ziemia 6 klasa . wole nawet nie myslec co by bylo jak by deszcze przechodzily, kukurydza na wiekszej czesci pola przekroczyla 3.5 m, na wzniesieniach nie miala mniej niz 3 m.

Dobry z Ciebie agent. :lol: 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nawożenie kukurydzy Dzisiaj, 21:57
  •  

#4631 Share nightmare

nightmare

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 927 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 maj 2016 - 22:27

Nawożenie kukurydzy

mysle ze to zasluga wielu czynnikow, napewno odmiany, nawozenia spora iloscia oornika, (nawozy stucznie skromnie) odzywka ekolist powtarzana trzykrotnie,  2 razy wielkoskladnikowa i ostani raz fosforowa,  azot w postaci mocznika, rozsiany poglownie.  z ta susza to takiej tragedni nie bylo, w momencie puszczania wiechy przeszla burza i spadlo duze ilosci deszczu, odmiany o nizszym fao juz w pelni wyklosowane podsychaly, a ta ozyla i jeszcza ok metr poszla w gore, 



#4632 Share simson2812

simson2812

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 800 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Garwolina
  • Zainteresowania:Rolnictwo Konstruowanie

Napisany 10 maj 2016 - 22:32

Nawożenie kukurydzy

zostawiłeś jakieś 2 rządki bez jakiegokolwiek dożywiania?


W razie jakich kolwiek pytań pisać na PW. Jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę

#4633 Share agrolublin

agrolublin

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 527 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.lubejskie
  • Zainteresowania:Sport
    Rolnictwo

Napisany 10 maj 2016 - 22:49

Nawożenie kukurydzy Jeśli już został poruszony temat ekolistu to jest to jedna z gorszych odżywek.Wiem to z własnego doświadczenia jak pryskalem qq 2 razy eko i nie było widać żadnej różnicy nawet po miesiącu.

#4634 Share nightmare

nightmare

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 927 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 maj 2016 - 23:05

Nawożenie kukurydzy

skoro nie bylo widac zadnej roznicy to oznacza ze tej kukurydzy nic nie brakowalo i nawozenie dolistne nie bylo potrzebne,  mialem kiedys kukurydze na zakwaszonej glebie, u faceta obok kukurydza do kolan, u mnie siedziala fioletowa przy ziemi, dalem raz ekolist, za tydzien ponownie, za koleny tydzien znow, efekt byl zadwalajacy,   wole zastosowac ekolist 50 procent fosforu ktory bardzo dobrze rozpuszcza sie w wodzie , kiedys kupilem odzywke w proszku, niby sie rozpuscila, ale jak liscie na kukurydzy wyschly pozostal na nich bialy pyl, ktory wiatr zwiewal, dodam ze odzywka droga byla i w duzej czesci nie wchlonieta przez liscie.


zostawiłeś jakieś 2 rządki bez jakiegokolwiek dożywiania?

pierwszy zabieg byl wykonany reczynym opryskiwaczem na czesci pola, i na tej czesci kukurydza sie odznaczala, lepiej ruszyla, moze dlatego ze byl duzy procent ekolistu, rozrabiany srednio ok 1 do 10,  kolejne zabiegi opryskiwaczem ciagnikowym juz na calosci pola, faktycznie mozna bylo zostawic ze 2 rzadki bez odzywek by sie przekonac czy te cale nawozenie dolistne jest warte swojej ceny, efekt koncowy by zweryfikowal.



#4635 Share agrolublin

agrolublin

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 527 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.lubejskie
  • Zainteresowania:Sport
    Rolnictwo

Napisany 10 maj 2016 - 23:32

Nawożenie kukurydzy No właśnie wręcz przeciwnie była tak biedna że nie opłacało się na kiszonke kosić ale wracając do początku to poprawiła się dopiero po moczniku dolistnie ale i tak uschla piach był tak gorący ze nie można było stać.

#4636 Share nightmare

nightmare

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 927 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 maj 2016 - 00:54

Nawożenie kukurydzy

bez deszczu zadne nawozenie nie da dobrych efektow,  



#4637 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 11 maj 2016 - 07:00

Nawożenie kukurydzy Spróbój choć raz zastosować, Basfoliar, Adobe czy Elvitę to może zauważysz różnicę. Jak pryskałeś ręcznie to faktycznie coś to dało, ale ja nie mam zamiaru bawić się w to pryskanie. Wolę zaczekać a żadko się zdarza, by moja kukurydza już na początku miała jakiś widoczny niedobór fosforowy.

#4638 Share zkordalski

zkordalski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 330 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 maj 2016 - 08:34

Nawożenie kukurydzy

Ja stosowałem tą Elvitę ale lepszy jest moim zdaniem FOLIO potasowy czy fosforowy do wyboru do koloru nie sa to tanie rzeczy ale około 5l na ha i sprawa załatwiona z jakimi kolwiek nie doborami. W tamtym roku stosowałem FOLIO Uniwersalny kosztowoał 150 zł 20l ,4 takie dawki na kukurydze puściłem i na zboża mimo beznadziejnej pogody suszy plon był naprawdę ok. Najbardziej widoczny efekt był na zboża w fazie kłoszenia dostało wtedy kopa i z marnej mieszanki na piachu miałem ponad 5 ton z/ha



#4639 Share nightmare

nightmare

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 927 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 maj 2016 - 10:49

Nawożenie kukurydzy

musialbym sie zakrecic po sklepach, bo w tych co bywam to nie widze nic po za ekolistem, insolem i maximusem, moze w tym roku bedzie wiekszy wybor, interesuje mnie ten cynk,  w tamtym roku dalo sie zauwazyc biale liscie po pryskaniu odzywkami, z tego co pamietam to niedobor cynku.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nawożenie kukurydzy Dzisiaj, 21:57
  •  

#4640 Share robertmoczko

robertmoczko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opole

Napisany 12 maj 2016 - 07:19

Nawożenie kukurydzy

Kiedy dać pierwszą dawkę RSM ?  W planie jest 2 x 100 kg 32% 



Podobne tematy potasowa obornikiem kukurydza

Tylko na agroFakt.pl: Pamiętaj o magnezie dla kukurydzy! zobacz »