Skocz do zawartości

Zdjęcie

Nawożenie kukurydzy


5377 odpowiedzi na ten temat

#2921 Share knoro93

knoro93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, okolice Bielska Podlaskiego

Napisany 20 maj 2015 - 08:10

Nawożenie kukurydzy

Dobrze napisałeś nadmierna ilość. Ale jak ktos ma słaba glebe i nie daje obornika bo nie ma tak jak ja np to musze chemie walić. Ci co maja wysokie zasobności i dają obornik mogą sobie odpuścić nawożenie dolistne chyba że niedobory są widoczne gołym okiem. Ale cynk tak czy siak warto podać bo w glebie nie ma takich ilości żeby zaspokoić kukurydze na ten składnik. Ja słyszałem nie tyle że odżywki sie wchłaniaja przez korzenia a po prostu zostana pobrane z woda tak jak inne makro. Swoją wiedze opieram na różnych poradnikach odnośnie uprawy kukurydzy nie powiem jakich bo sporo tego było i już tytułów nie pamietam. Także tak jak piszesz warto na te tematy podyskutowac jeśli ktos ma inne zdanie niech sie smiało udziela. Tak apropo macie jakies sprawdzone mikroelementy na kukurydze? Ja w tamtym roku dawałem foliq siarczan bor cynk mocznik i kukurydza fajnego kolorku nabrała po tym oprysku.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nawożenie kukurydzy Dzisiaj, 19:30
  •  

#2922 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 20 maj 2015 - 09:34

Nawożenie kukurydzy

co do wszelkich odżywek te schelatowane właśnie trafią do rośliny tez poprzez korzeń jak pójdą na glebe, zwykle to tylko tyle ile liście chwycą.

Dzisiaj nawożenie ququ ma naturalne bo po suszy właśnie pada i w sobote jak bedzie ok 4 lisci ruszam z cynkiem na pola gdzie szedł obornik, a tam gdzie go nie było jeszcze odzywka. mocznikiem i drugi raz cynk za ok tydzień - półtora.



#2923 Share ChiquitaB

ChiquitaB

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1893 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawsko-pomorskie okolice Grudziądza

Napisany 20 maj 2015 - 09:59

Nawożenie kukurydzy

czytałem że te chelatowane można później trochę właśnie bo szybciej działają jak zwykłe. A czy Cynk i bor można z opryskiem na chwasty łączyc?



Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Nawożenie kukurydzy Dzisiaj, 19:30
  •  

#2924 Share PawelWlkp

PawelWlkp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 maj 2015 - 10:58

Nawożenie kukurydzy

No chyba nie bardzo takie połączenia, choć nie wiem bo doglebowo pryskam. U mnie na bogato dość w składniki a dziś u mnie też pięknie pada bo ja niedaleko Mikrussa mieszkam. Mi jeden przedstawiciel mówił że chelaty przez liść a zwykłe przez liść i korzeń. Także przedstawiciele też często teorie pod siebie układają. Nie wiem czy z powodu nadmiaru składników ale w tamtym roku kuku bardzo mi się pokrzewiła. Wpływ na to mógł mieć też jakiś stres, choć na sąsiedniej działce sąsiad tego nie miał. Ale to też od odmiany mogło zależeć. Nie wyglądało to ciekawie ale plon dała dobry.


Edytowany przez PawelWlkp, 20 maj 2015 - 11:00.


#2925 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 20 maj 2015 - 11:37

Nawożenie kukurydzy Na chwasty i odzywki osobno w odstepstwie ok tygodnia

#2926 Share rolniku360

rolniku360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 550 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 maj 2015 - 13:27

Nawożenie kukurydzy

pierwszy raz siałem i po prostu nie chciałem żeby potem była taka sytuacja że będzie czegoś mało pryskałem po siewie guardianem i jak na razie zero chwastów tylko muszę jeszcze czymś opryskać bo wychodzi perz jak siałem ją 22 kwietnia to jeszcze za wcześnie na jakieś odżywki pewnie jak na razie ładnie rośnie ale nie wszędzie w redlinach jeszcze na wierzchu ale jak odgrzebałem to już pod wierzchem musiał jak siał posiać ją chyba za głęboko że tak długo wychodzi



#2927 Share pazdzioch

pazdzioch

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łysomice
  • Zainteresowania:moja banderoza (gospodarstwo)

Napisany 20 maj 2015 - 18:28

Nawożenie kukurydzy mam pytanie moja QQ bedzie miala teraz 3lisc ile moge dac mocznika w opryskiwacz na hektar przed uprawa dalem 100kg mocznika i 200kg polifoski w siewnik ?

#2928 Share Ksawery

Ksawery

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 396 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisany 20 maj 2015 - 19:31

Nawożenie kukurydzy

ja dałem 250 kg mocznika pod korzeń i 250 kg polifoski w siewnik. chce jeszcze sypnąc pogłównie 100 kg mocznika, a do opryskiwacza chce dac tylko jakas odrzywkę jak pogoda pozwoli wjechac,



#2929 Share golf23

golf23

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 maj 2015 - 20:39

Nawożenie kukurydzy

moje pytanie:  qq dostała 50kg N/ha i teraz chce rozlać węzami RSM a nie wiem do jakiej wielkości mogę czekać żeby jej nie zabrakło tego azotu???



#2930 Share jasko1993

jasko1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 postów

Napisany 20 maj 2015 - 20:46

Nawożenie kukurydzy

22kwietnia siew a ona jeszcze pod glebą? coś nie halo



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nawożenie kukurydzy Dzisiaj, 19:30
  •  

#2931 Share donweter1989

donweter1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kUJ-POM (CTU)
  • Zainteresowania:rolnictwo, wędkarstwo

Napisany 20 maj 2015 - 20:59

Nawożenie kukurydzy A czemu to? Za głęboko posiana?

#2932 Share knoro93

knoro93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, okolice Bielska Podlaskiego

Napisany 20 maj 2015 - 22:14

Nawożenie kukurydzy

Napewno za głęboko posiana. Sprawdz kolego czy kiełki idą do góry czy do dołu bo jak do dołu to po ptakach i można myśleć o przesianiu kukurydzy.



#2933 Share pazdzioch

pazdzioch

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łysomice
  • Zainteresowania:moja banderoza (gospodarstwo)

Napisany 21 maj 2015 - 01:49

Nawożenie kukurydzy ja sialem 6maja i dzis mam 3lisc

#2934 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 21 maj 2015 - 08:17

Nawożenie kukurydzy

ja siałem chyba 5 jak dobrze pamietam i czesc miejscami pod ziemią ale kiełki idą do góry, ta co na wierzchu to 3 liść dostaje.



#2935 Share tomek0808

tomek0808

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 243 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 maj 2015 - 22:46

Nawożenie kukurydzy

Chwasty to sie zwalcza po pierwsze doglebowo. Poczytaj troche do jakiej fazy rozwojowej masz dostarczyć kukurydzy wszystkie makro i mikro wtedy mnie poprzesz. Każdy głupi wie że im wiecej jest masy tym wiecej oprysku upadnie na liście i wiecej sie wchłonie ale tu nie o to chodzi tylko masz dostarczyc do tej a do tej fazy odpowiednia ilość makro i mikro i nie patrzysz ile spadnie na ziemie a ile na rośline oczywośie w miare rozsadku. Przypominam że część tego co spadnie na ziemie również zostanie pobrana korzeniami.

 

Czytałem i wiem sporo.3-4 liść to mozna podac jak chcesz koniecznie ,ale po co i kiedy?osobno bedziesz zasuwał każdy oprysk jak masz kilkadziesiąt ha?

A z tymi chwastami dowaliłeś równo.Doglebowo szczególnie jak masz samosiewy np.rzepaku albo w taka susze jak jest i była tej wiosny na sucha ziemie albo na piach???nie żartuj Wać Pan!Zero skuteczności doglebowo.Ostatnio jade powschodowo do 3 liści Lumaxem i jestem bardzo zadowolony.

Na mikro na 3 liść szkoda kasy.Tak jak mówie,6 liści +siarczan mg + mocznik ewentualnie.Na ziemie gołą jak poleci to korzenie pobiorą?na pewno jakiś procent p[rzy dobrej wilgotności i pomyslnych wiatrach.

Musisz jeszcze troche poedukowac sie i złapać doświadczenia i nie stosować ślepo wszytkiego co piszą tylko używac rozumu swojego czyli wpływ pogody przede wszystkim.

Ogólnie nic do ciebie nie mam i to moje zdanie i nie tylko ale ty możesz  miec inne przecież.
 



#2936 Share seba07101

seba07101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 215 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 maj 2015 - 06:34

Nawożenie kukurydzy

kiedy moge rozsiac mocznik na qq ma tak od 3-4 lisci do 7-8 lisci tak ja pisałem wczesniej ma dwa gatunki i ten drugi jest felerny i tak wyszło czy lepiej moze opryskać? albo jeszcze poczekac az tamta podrosnie ? 



#2937 Share farmer777

farmer777

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 276 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:hoduje bydło trzode i króliki

Napisany 22 maj 2015 - 07:19

Nawożenie kukurydzy

mam pytanko co powiecie na odrzywianie dolistne w tamtym roku pryskałem ale w tym roku zgadałem sie z kolegą i on daje przed siwem mocznik do siewnika polfoske i potem jak ma 7-9liści sieje mocznikiem czy to jest dobre rozwiązanie?



#2938 Share tomek0808

tomek0808

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 243 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 maj 2015 - 08:18

Nawożenie kukurydzy Jak na kiszonke i przed desxczem to ok,jak sucho to pewne poparzenia.

#2939 Share knoro93

knoro93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, okolice Bielska Podlaskiego

Napisany 22 maj 2015 - 09:03

Nawożenie kukurydzy

Czytałem i wiem sporo.3-4 liść to mozna podac jak chcesz koniecznie ,ale po co i kiedy?osobno bedziesz zasuwał każdy oprysk jak masz kilkadziesiąt ha?

A z tymi chwastami dowaliłeś równo.Doglebowo szczególnie jak masz samosiewy np.rzepaku albo w taka susze jak jest i była tej wiosny na sucha ziemie albo na piach???nie żartuj Wać Pan!Zero skuteczności doglebowo.Ostatnio jade powschodowo do 3 liści Lumaxem i jestem bardzo zadowolony.

Na mikro na 3 liść szkoda kasy.Tak jak mówie,6 liści +siarczan mg + mocznik ewentualnie.Na ziemie gołą jak poleci to korzenie pobiorą?na pewno jakiś procent p[rzy dobrej wilgotności i pomyslnych wiatrach.

Musisz jeszcze troche poedukowac sie i złapać doświadczenia i nie stosować ślepo wszytkiego co piszą tylko używac rozumu swojego czyli wpływ pogody przede wszystkim.

Ogólnie nic do ciebie nie mam i to moje zdanie i nie tylko ale ty możesz  miec inne przecież.
 

2 lata temu pryskałem adengo na VI klasie na żywy piach zero deszczu zero wilgoci. Dopiero po 2 tygodniach coś popadało. Efekt? Czyściutko zero ziela wiec nie gadaj mi tutaj o wilgoci bo mówie z doświadczenia. Chcesz to sobie karm chwasty Twoja sprawa. Chyba nie wiesz co to znaczy 4 liść w kukurydzy kolego. 4 liść to wtedy jak kukurydza ma około pół metra wtedy ma dobrze wykształcone te 4 liście i to jest ta faza. W tym okresie lece 2 razy odżywkami i na ziemie aż tak dużo już nie wyląduje a co wyląduje nie wyparuje z ziemi. Oczywiście zgadzam się z Tobą co do pogody. 


Edytowany przez knoro93, 22 maj 2015 - 09:04.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nawożenie kukurydzy Dzisiaj, 19:30
  •  

#2940 Share tomek0808

tomek0808

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 243 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 maj 2015 - 12:35

Nawożenie kukurydzy Dziwne macie te fazy kolego drogi.najpierw mowią ze trzeba liczyc wszystkie liscie nawet w srodku a teraz 4 lidc to 40 cm?moja ma 5 lisci i ma ok 15 cm.czyli na to wychodzi ze obaj mamy racje tylko nie zrozumielismy sie,ae 4 lisc to 40 cm to dziwna teoria.czyli trzeba mowic ze ma ok 40 cm to odrzywiac i to jest mądre dopiero. A o co ci chodzilo z tym odzywianiem chwastow?ja pryskam w fazie 3 lisci i to nie jest 30 cm zebysmy sie zrozumieli tylko wychodzacy 3 lisc i nie odzywiam chwastow bo juz dawno ich nie ma.Jeszcze jrdno ,nie ma skutevznosci w sudzw i to jest fakt.

Podobne tematy potasowa obornikiem kukurydza

Tylko na agroFakt.pl: Kukurydza: wiosenne nawożenie zobacz »