Skocz do zawartości

Zdjęcie

Nawożenie kukurydzy


5377 odpowiedzi na ten temat

#2561 Share mat22889

mat22889

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 412 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wlkp

Napisany 18 luty 2015 - 11:21

Nawożenie kukurydzy

owsa plon powyżej 7t? chyba na przyczepy mierzony? tak?

 

co do kukurydzy sól potasowa lub jakiś potas i mocznik lub saletrzak oba mogą być w ilości od 150kg do 250kg zależy jak z kasą stoisz. w siewnik (zakładam że siewnik będzie miał przystawkę do nawozu) daj fosfor ja daje polidap bo ma jeszcze 18% azotu :)

 

powodzenia



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nawożenie kukurydzy Dzisiaj, 19:44
  •  

#2562 Share royal261

royal261

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 postów

Napisany 18 luty 2015 - 12:59

Nawożenie kukurydzy

witam ja jeszcze raz pytam bo nic sie nie dowiedziałem planuje w tym roku zasiać hektar kukurydzy na kiszonke  i tutaj teraz moje pytanie co mam dalej zrobić i jaki nawóz bo sieje pierwszy raz kukurydze gnojone nie było za zime planowałem na wiosne bo nie miałem obornika ale był owies posiany na poplon miał wysokość ok 1,5 metra ładny i zostało to stalerzowane i tak jest do tej pory i teraz własnie planowałem na to obornik i zaorać i nawóz . nawozy mam takie npk 7-20-30 saletrosan 26 saletra amonowa 34 lubofos ale mam zamiar jeszcze dokupić polifoski i wap mag albo jeszcze coś ???? co do ph to jest napewno dobre bo jak było zyto to sie zawsze kładło a w tamtym roku był owieś  to plon pow 7 ton z 1,15 ha . dzięki za odp

Witam! Daj obornik tak jak planujesz. Orka na ok 20cm. NPK 7-20-30 daj 200 - 250 kg/ha i 200 kg saletry lub 250 saletrosanu, wszystko pod agregat. W dozownik kup polifoske 8 i daj jej 150 kg (jeżeli pójdzie polidap bedzie za mało potasu). Gdy kukurydza bedzie miała 4 - 5 liści daj 200 kg mocznika. Nie kupuj wap magu to strata pieniędzy, jak chcesz dać jakieś wapno to daj 300 kg kredy granulowanej. 



#2563 Share knoro93

knoro93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, okolice Bielska Podlaskiego

Napisany 18 luty 2015 - 14:46

Nawożenie kukurydzy

Tak wap mag to strata kasy a wapno granulowane to juz nie. Po co piszesz takie durnoty wiadomo że wszelkie granulowane wapno to strata kasy bo sie płaci za granulacje najtańsze wapno to z kopalni a przy niskim ph do natychmiastowego działania tylko kreda a przy zwięźlejszych glebach może być wapno tlenkowe.



Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Nawożenie kukurydzy Dzisiaj, 19:44
  •  

#2564 Share the1mati1

the1mati1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 386 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2015 - 16:22

Nawożenie kukurydzy

A tej kredy granulowanej nie mogę dać pod orke na wiosnę? Jak lepiej zrobić bo jedne działce chcę na wiosnę rozwieść obornik. Czy lepiej teraz rozsiać wapno granulowane a za 1,5 miesiące obornik i orka i npk, czy lepiej z początkiem marca obornik a za 1,5 miesiąca wapno plus npk?



#2565 Share royal261

royal261

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 postów

Napisany 18 luty 2015 - 16:33

Nawożenie kukurydzy

Kreda nawozowa granulowana a wap mag to niebo a ziemia przy tych samych kosztach. Duże dawki wapna z kopalni to jesienią się daje a nie teraz, ja proponuje coś na szybko wiosną, więc się odpręż i powstrzymaj z tymi "durnotami". Na dwie działki, przy zbadanym ph, daj 500 kg wap magu na jedną i 500 kredy granulowanej na drugą za pół roku ponownie sprawdź ph a mocno się zdziwisz. 


A tej kredy granulowanej nie mogę dać pod orke na wiosnę? Jak lepiej zrobić bo jedne działce chcę na wiosnę rozwieść obornik. Czy lepiej teraz rozsiać wapno granulowane a za 1,5 miesiące obornik i orka i npk, czy lepiej z początkiem marca obornik a za 1,5 miesiąca wapno plus npk?

Najpierw obornik i orka. Wapno z nawozami pod agregat, a jeśli gędzie to kreda to możesz ją dać na drugi dzień po siewie kukurydzy bez żadnego mieszania z ziemią. Tak byłoby nawet lepiej, no ale decyzja należy do Ciebie 



#2566 Share seba07101

seba07101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 215 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2015 - 17:47

Nawożenie kukurydzy

Witam! Daj obornik tak jak planujesz. Orka na ok 20cm. NPK 7-20-30 daj 200 - 250 kg/ha i 200 kg saletry lub 250 saletrosanu, wszystko pod agregat. W dozownik kup polifoske 8 i daj jej 150 kg (jeżeli pójdzie polidap bedzie za mało potasu). Gdy kukurydza bedzie miała 4 - 5 liści daj 200 kg mocznika. Nie kupuj wap magu to strata pieniędzy, jak chcesz dać jakieś wapno to daj 300 kg kredy granulowanej. 

ok dzięki za porade tak zrobie :)



#2567 Share knoro93

knoro93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, okolice Bielska Podlaskiego

Napisany 18 luty 2015 - 17:50

Nawożenie kukurydzy

A czym sie Twoim zdaniem różni ta kreda z kopalni od granulowanej? Oprócz granulacji rzecz jasna.



#2568 Share mat22889

mat22889

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 412 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wlkp

Napisany 18 luty 2015 - 18:54

Nawożenie kukurydzy

Witam! Daj obornik tak jak planujesz. Orka na ok 20cm. NPK 7-20-30 daj 200 - 250 kg/ha i 200 kg saletry lub 250 saletrosanu, wszystko pod agregat. W dozownik kup polifoske 8 i daj jej 150 kg (jeżeli pójdzie polidap bedzie za mało potasu). Gdy kukurydza bedzie miała 4 - 5 liści daj 200 kg mocznika. Nie kupuj wap magu to strata pieniędzy, jak chcesz dać jakieś wapno to daj 300 kg kredy granulowanej. 

 

 

Moim zdaniem saletra pod kuku to zły pomysł jeśli boisz się zakwasić ziemię to daj lepiej saletrzak jak już nie saletre bo kuku nie potrzebuje dużo azotu na start. w sumie jak dasz ten NPK rzutowo i polifoske 8 w siewnik to azotu może być już dosyć i lepiej później rozsiej mocznik tak jak kolega pisał na 4-5liści  



#2569 Share jasko1993

jasko1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 postów

Napisany 18 luty 2015 - 19:16

Nawożenie kukurydzy

Ale WapMag ma sporo magnezu a QQ też go potrzebuje dość sporo, a kreda chyba nie ma magnezu. a cenowo jest jakaś różnica?



#2570 Share royal261

royal261

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 postów

Napisany 18 luty 2015 - 20:06

Nawożenie kukurydzy

Moim zdaniem saletra pod kuku to zły pomysł jeśli boisz się zakwasić ziemię to daj lepiej saletrzak jak już nie saletre bo kuku nie potrzebuje dużo azotu na start. w sumie jak dasz ten NPK rzutowo i polifoske 8 w siewnik to azotu może być już dosyć i lepiej później rozsiej mocznik tak jak kolega pisał na 4-5liści  

Oczywiście masz racje, ale kolega napisał jakie nawozy posiada i chce wykorzystać  



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nawożenie kukurydzy Dzisiaj, 19:44
  •  

#2571 Share kiler1982

kiler1982

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 152 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow.braniewski

Napisany 18 luty 2015 - 20:11

Nawożenie kukurydzy

jak zaorze użytek zielony teraz na wiosne i posieje qq to urośnie mi cos?????



#2572 Share royal261

royal261

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 postów

Napisany 18 luty 2015 - 20:17

Nawożenie kukurydzy

A czym sie Twoim zdaniem różni ta kreda z kopalni od granulowanej? Oprócz granulacji rzecz jasna.

 

Prawdopodobnie niczym, granulowaną łatwiej rozsiać i jest to jakieś rozwiązanie na wiosnę kiedy np kuku nie rośnie można dać 500 kg pogłównie i różnicę widać gołym okiem po krótkim czasie. Jeżeli chodzi o kredę z kopalni to moim zdaniem jest dobra na jesieni jeżeli chcemy dać 3 t aby podwyższyć ph z 4 do 6. Jeden i drugi nawóz jest ok ale wap mag w porównaniu z kredą i jedną i drugą to piach. U mnie z 6 lat temu dałem go prawie tonę na ha ph po roku nie zmieniło się nawet o jedną dziesiąta. Osobiście od kilku lat stosuje kredę granulowaną co roku w malych dawkach 300- 400 kg, jak zwykły nawóz gdyż jest wygodna w stosowaniu i ph mam od 5,1 na 6 klasie ziemi nawet do 6,9.


Edytowany przez royal261, 18 luty 2015 - 20:23.


#2573 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 18 luty 2015 - 20:20

Nawożenie kukurydzy

Ale WapMag ma sporo magnezu a QQ też go potrzebuje dość sporo, a kreda chyba nie ma magnezu. a cenowo jest jakaś różnica?

Ale wapmag to niemałe pieniądze za rozdrobnione kamienie... Kreda przy najmniej trochę podniesie Ci odczyn gleby a jak chcesz wnieść trochę magnezu to daj kizeryt.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#2574 Share ppiotr

ppiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 555 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska Kalisz

Napisany 18 luty 2015 - 20:57

Nawożenie kukurydzy

Lepszy jest wapniak kornicki, całkowicie się rozpuszcza, wapmag ma dużo kamienia.



#2575 Share the1mati1

the1mati1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 386 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2015 - 23:32

Nawożenie kukurydzy

A nowożeniem dolistnym podniosę zawartość magnezu gdybym prysnął dwa razy siarczanem magnezu? Mam zawartość magnezu na bardzo niskim poziomie.



#2576 Share shrek

shrek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 194 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2015 - 09:16

Nawożenie kukurydzy

w ziemi nie podniesie, ale troszkę powinno uzupełnic braki w roślinie według mnie, jak sie myle to prosze o poprawę :)



#2577 Share Bartek72511

Bartek72511

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1571 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin

Napisany 19 luty 2015 - 20:22

Nawożenie kukurydzy

Moim zdaniem daj np kizeryt przed siewem i potem właśnie jakieś odżywki :)



#2578 Share Raptus902

Raptus902

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 715 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kępno
  • Zainteresowania:Rolnictwo,sport

Napisany 20 luty 2015 - 08:50

Nawożenie kukurydzy

Panowie pierwszy raz będziemy siać kukurydze na kiszonkę ( 0,75 ha ) mam pytanie czy dobrze chce zrobić :P

Kukurydza będzie na 5 klasie i obornik dany na jesieni 35 t/ha chcę na to zastosować :D

100 kg Polidapu w podsiewacz 

100 kg soli potasowej 60 %

i pod korzeń oczywiście azot tylko nie wiem czy mocznik czy salmag 

 

Co myślicie o takim zestawieniu ?



#2579 Share knoro93

knoro93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, okolice Bielska Podlaskiego

Napisany 20 luty 2015 - 10:02

Nawożenie kukurydzy

Przelicz ile czystego składnika będziesz miał z tego gnoju wtedy można układać nawożenie sztuczne.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nawożenie kukurydzy Dzisiaj, 19:44
  •  

#2580 Share Bartek72511

Bartek72511

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1571 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin

Napisany 20 luty 2015 - 10:40

Nawożenie kukurydzy

Panowie pierwszy raz będziemy siać kukurydze na kiszonkę ( 0,75 ha ) mam pytanie czy dobrze chce zrobić :P

Kukurydza będzie na 5 klasie i obornik dany na jesieni 35 t/ha chcę na to zastosować :D

100 kg Polidapu w podsiewacz 

100 kg soli potasowej 60 %

i pod korzeń oczywiście azot tylko nie wiem czy mocznik czy salmag 

 

Co myślicie o takim zestawieniu ?

Moim zdaniem daj jeszcze 150 - 200 kg mocznika i będzie elegancko :)



Podobne tematy potasowa obornikiem kukurydza

Tylko na agroFakt.pl: Pamiętaj o magnezie dla kukurydzy! zobacz »