Skocz do zawartości

Zdjęcie

Nawożenie kukurydzy


6098 odpowiedzi na ten temat

#1221 Share Umin

Umin

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 październik 2013 - 10:57

Nawożenie kukurydzy

Za dużo.U mnie zrobiłem podobnie-przesadziłem z dawkami nawozowymi i zysk przy obecnej cenie wziął w łeb.Na drugi rok będę ostrożniej liczył dawki.


No właśnie też mi się tak wydawało, bo jak sobie policzyłem to koszt nawożenia przewyższyłby nawożenie rzepaku, także wydało mi się coś nie tak.
Jakbyś mógł doradzić, co zastosować i w jakiej dawce tak, żeby było dobrze i opłacalnie, byłbym wdzięczny, jedni piszą, żeby nie stosować Polifosek inni, że tak sam już nie wiem, będę ją siać pierwszy raz, więc
chcę, aby w miarę dobrze mi ona wyszła.
Pozdrawiam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nawożenie kukurydzy Dzisiaj, 23:44
  •  

#1222 Share rumcio40

rumcio40

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Golub-Dobrzyń-Toruń

Napisany 21 październik 2013 - 17:02

Nawożenie kukurydzy Dać to nie problem ale potem odzyskać.Też przesadziłem z nawozami

#1223 Share zdzichu124

zdzichu124

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 323 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 październik 2013 - 07:26

Nawożenie kukurydzy Ja daje 250kg/ha mocznika + 200kg/ha soli potasowej + 150kg/ha polidapu w podsiewacz i wedlug mnie to jest optymalne nawozenie, nie przesadzone i maksymalnie wykorzystane wydaje mi sie. OCzywiscie do tego odzywki 3x z mocznikiem i siarczanem magnezu. Pozdrawiam

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Nawożenie kukurydzy Dzisiaj, 23:44
  •  

#1224 Share Umin

Umin

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 październik 2013 - 10:09

Nawożenie kukurydzy Kolego a można wiedzieć na jakiej klasie ziemi uprawiasz i jakie plony zbierasz ?

Edytowany przez KRISTOFORn, 22 październik 2013 - 10:33.
Cytowanie poprzedniego posta


#1225 Share zdzichu124

zdzichu124

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 323 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 październik 2013 - 09:43

Nawożenie kukurydzy Ja siałem kukurydze pierwszy rok, nawożeniem opieram sie na doświadczeniu znajomego co sieje juz od kilku lat. Przy tym nawożeniu osiągnął w zeszłym sezonie średni plon z 55ha na poziomie 14,8t, z tym że zeszły sezon był rekordowy. Uprawiamy ziemie klasy III i IV. Pozdrawiam.

#1226 Share kissmy...

kissmy...

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4320 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 23 październik 2013 - 17:57

Nawożenie kukurydzy bez cynku i boru? przy jakiej wilgotności taki plon?

#1227 Share Bartek72511

Bartek72511

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1617 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin

Napisany 23 październik 2013 - 18:17

Nawożenie kukurydzy Jaką odmiana osiągnął taki plon ?

#1228 Share zdzichu124

zdzichu124

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 323 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 październik 2013 - 20:18

Nawożenie kukurydzy Oczywiscie dokarmianie dolistne stosuje wiec napewno cynkiem i borem dokarmił, jesli chodzi o bardziej szczegółowe informacje typu wilgotnosc czy odmiana to dam odpowiedz we wtorek, poniewaz on własnie bedzie mi kosil kukurydze to się podpytam

#1229 Share bialy2005

bialy2005

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4135 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie okolice Łukowa
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, samochody

Napisany 28 październik 2013 - 19:58

Nawożenie kukurydzy JA choć jeszcze nie siałęm kuku na ziarno i o plonie ciezko mi powiedziec ale uprawiam kuku na kiszonke od 98r. I podobnie jak kolega wyżej wydaje mi sie że optymalne nawożenie 150-90-120 do tego daje najczesciej 30-40t obornika bydlecego dośc słomiasty. JA coś takiego stosuje w postaci różnych nawozow testowałem ale najlepszy efekt u mnie daje taki schemacik. Przedsiewnie 200kg soli potasowe + 100-150 mocznika, w dozownik 200kg fosforanu ( polidap - najlepszy efekt bo szybko dziłą łatwo przysfajalny a to wazne w poczatkowych fazach) I pónij jak rosliny maja około 50cm lece 100-150 mocznika lub miks mocznik + saletra. 2 lata testowałem 100-150kg mocznik przedsiewnie i 400-500kg NPK 5-20-30 i pżóniej mocznik lub mix z saltra jak miałą 50cm, ale takie rozwiazanie miało wade a mianowicie niedobory fosforu w poczatkowych fazach póniej jak juz ruszyłą to rosła łądnie. Może jakbym stosował polifoske 6 a nie wschodni NPK to byłby lepiej ale wróciłęm do polidapu i soli. Odzywek dolistnych raczej nie stosuje chyba że by była straszna bieda na swieżej działce ale raczej nie ma takiej potrzeby. Przy takim nawozeniu kukurydza wyrasta spokojnie 3-3,5m aby tylko miałą wode. Nie wiem jak wyglada stosunek wysokosci kukurydzy do plonu ziarna, ale uważam ze sporo powyżej 10t mokrej to by było :) W tym roku mysle zeby zasiac troche na ziarno wiec za rok bede mógł coś powiedziec o plonie ziarna :)

#1230 Share zdzichu124

zdzichu124

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 323 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 październik 2013 - 17:15

Nawożenie kukurydzy Panowie wytłumaczy ktoś, czy mozna stosowac azot tylko w formie mocznika w kukurydzy na stanowisku kwasnym? Czy moze w formie saletry tez ? Bo na worku mocznika jest napisane zeby nie stosowac na stanowiskach skrajnie kwasnych? Bo chce dac pod kukurydze jednorazowo 250kg/ha mocznika i nie wiem czy nie podzielic tego z saletra.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nawożenie kukurydzy Dzisiaj, 23:44
  •  

#1231 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 9154 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 29 październik 2013 - 18:50

Nawożenie kukurydzy Saletra też zakwasza... Najlepszym nawozem azotowym na zakwaszone gleby to saletra wapniowa. Daj wapno i tyle.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#1232 Share zdzichu124

zdzichu124

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 323 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 październik 2013 - 20:33

Nawożenie kukurydzy Jutro jade siac wapno w ilosci 2t/ha i planuje dawac taka dawke przez najblizsze 3 lata. Tylko czy to co wysieje jutro bedzie dzialac juz wiosną? Nie chodziło mi o to czy mocznik zakwasza tylko czy mocznik działa na kwasnej glebie i czy jesli dam 250kg/ha mocznika to mimo to roslina skorzysta tylko z połowy tej dawki lub wcale. JAk to jest?

Wapno węglanowe kujawit z kopalni piechcin.

#1233 Share maly00

maly00

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 414 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świetokrzyskie

Napisany 29 październik 2013 - 20:45

Nawożenie kukurydzy pytanie jakie masz ph i jakie wapno dajesz? na pewno nie skorzysta z pelnej dawki nawozu i beda straty

#1234 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 9154 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 30 październik 2013 - 00:05

Nawożenie kukurydzy

Jutro jade siac wapno w ilosci 2t/ha i planuje dawac taka dawke przez najblizsze 3 lata. Tylko czy to co wysieje jutro bedzie dzialac juz wiosną? Nie chodziło mi o to czy mocznik zakwasza tylko czy mocznik działa na kwasnej glebie i czy jesli dam 250kg/ha mocznika to mimo to roslina skorzysta tylko z połowy tej dawki lub wcale. JAk to jest?

Wapno węglanowe kujawit z kopalni piechcin.

Mocznik na kwaśnej glebie tez działa ale słabiej. Na zneutralizowanie 100kg mocznika potrzeba 100kg CaO czyli ok 200kg kujavitu. Czyli na zneutralizowanie 250kg mocznika potrzeba ok 0,5t kujavitu. A kujavit to wapno węglanowe efekty widać już w 1 rok, ale nie jest zbyt agresywny, dawałem go 5t/ha jednorazowo i nic złego się nie stało. Zrób badania gleby aby mieć pewność odnośnie pH.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#1235 Share zdzichu124

zdzichu124

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 323 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 październik 2013 - 18:33

Nawożenie kukurydzy Rozumiem, chciałbym przedstawic mój plan nawozenia i zapytac czy cos moze jest do poprawki ?
Przedplon kukurydza, resztki pożniwne przyorane wraz z wapnem węglanowym w ilosci 2t/ha.

Wiosną 2014r pod agregat:

Mocznik 250kg/ha
Sól potasowa 200kg/ha

W siewnik:
Polidap 150kg/ha

W fazie 3-4 lisci:
Saletra amonowa 100kg/ha

#1236 Share maly00

maly00

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 414 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świetokrzyskie

Napisany 30 październik 2013 - 21:13

Nawożenie kukurydzy jak masz kwaśne pole to trzeba z 5 ton tego wapna dac 2 to stanowczo zamalo ja i 7 dalem na jeden kawalek to niezaszkodzi nic zlego sie nie stanie wapno tlenkowe moze zaszodzic jak sie da za duzo a weglan bedzie pomalu rozkladany w ziemi

#1237 Share zdzichu124

zdzichu124

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 323 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2013 - 15:15

Nawożenie kukurydzy Podrzuci ktos jeszcze opinie na temat tego nawożenia ?

#1238 Share damianzbr

damianzbr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3608 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2013 - 19:34

Nawożenie kukurydzy Co to za wapno konkretnie było? Miałem podobne nawożenie w tym roku wiosną. A mianowicie wapno kredowe w ilości 2-3t/ha dałem wiosną 3 tyg przed siewem, sól potasowa 300 kg/ha, bez mocznika przedsiewnie, dałem go pogłównie ale tylko dlatego że nie wyrobiłem się przed siewem ponieważ usługodawca siewu wyskoczył mi z znienacka gdy jeszcze pole miałem nie przygotowane. Ale zdecydowanie lepiej byłoby go dać przedsiewnie i może nie aż tak dużo, około 120 kg/ha starczy, za resztę kasy saletry nakupić i siać później. I oczywiście polidap do aplikatora przy siewniku ja dałem go 200 kg/ha, 150 kg/ha aplikator i 50kg/ha rozsiewaczem.

#1239 Share KRISS75

KRISS75

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1021 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wlkp.
  • Zainteresowania:Mechanizacja

Napisany 01 listopad 2013 - 19:57

Nawożenie kukurydzy

Rozumiem, chciałbym przedstawic mój plan nawozenia i zapytac czy cos moze jest do poprawki ?
Przedplon kukurydza, resztki pożniwne przyorane wraz z wapnem węglanowym w ilosci 2t/ha.

Wiosną 2014r pod agregat:

Mocznik 250kg/ha
Sól potasowa 200kg/ha

W siewnik:
Polidap 150kg/ha

W fazie 3-4 lisci:
Saletra amonowa 100kg/ha

Z tego co wiem to nie polecają saletry amonowej ze względu na możliwość przypalenia ,więc lepiej wysiej mocznik.

Edytowany przez KRISS75, 01 listopad 2013 - 20:04.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nawożenie kukurydzy Dzisiaj, 23:44
  •  

#1240 Share damianzbr

damianzbr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3608 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2013 - 20:20

Nawożenie kukurydzy Saletrę siałem w deszcz, poprzylepiała się do liści i nic się ciekawego nie wydarzyło. Choć podejrzewam że uratował mnie obfity, niemal że ulewny deszcz trwający kilka dni, po prostu spłukał wszystko to co mogło by przypalać. No dobra przyznam się słyszałem o tym że powinno się ją wysiewać na suche rośliny, ja musiałem wysiać ponieważ wyjeżdżałem na dwa tyg i podczas siewu kropił deszcz a nadawali ulewy, modliłem się by mieli rację z tą prognozą, liczyłem na to że obfity deszcz zmyje wszystko. Jest ryzyko jest zabawa, udało się.

Podobne tematy potasowa obornikiem kukurydza

Tylko na agroFakt.pl: Kukurydza: wiosenne nawożenie zobacz »