Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault?


54 odpowiedzi na ten temat

#1 Share void

void

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 lipiec 2014 - 11:13

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? Witam, zimą lub wiosną planujemy zakup Renówki jednak, aby mieć pewność, że jest to słuszny wybór, chciałbym dowiedzieć się kilku rzeczy. Jak wygląda trwałość, w razie awarii dostępność i ceny części do skrzyni? Ponadto chciałbym zapytać o most oraz podnośnik i jego pompę. Czy należy unikać EHR? Czytałem, że wszystkie Renówki po 95 r. miały już EHR. Ostatnie pytanie czym różni się Renault od Renault Claas poza nazwą i malowaniem?

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? Dzisiaj, 11:22
  •  

#2 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 lipiec 2014 - 12:02

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? Kolego a z jakiego przedziału szukasz renówki (chociaż rocznik, cena i moc by się przydała)???? Poza tym jak wiesz jaki model to jest pełno tematów o poszczególnych seriach - po co kolejny???
Jeśli chodzi o starsze modele (np początek 90-tych lat) to jestem zdania że nie warto pchać się w skomplikowaną budowę, choć wygoda też się liczy(czyli wersja mechaniczna) Jeśli młodsze (po 2000 roku to ja się nie wypowiem).
A "wersje claas" zielone dlatego że markę renault przeją właśnie on i części oraz katalogi do starszych modeli mają właśnie oni. Cena części podobna jak do innych zachodnich - niezbyt niska :(

#3 Share Foler

Foler

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 09 lipiec 2014 - 13:10

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? Ja jestem posiadaczem Renówki z 2003 roku i nie ma tam EHR. Jest to wersja bez zbędnej elektroniki i bajerów. Wszystko (oprócz przedniego napędu) załączane jest mechanicznie. Ogólnie ciągnik jest trwały. Sprecyzuj co dokładnie chcesz wiedzieć i o których rocznikach.

#4 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 09 lipiec 2014 - 13:19

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? class przejal renault w 2005r. wszystkie modele wczesniejsze w malowaniu classa to poprostu ludzka fantazja
tematow jest mnostwo, milej lektory
i zle czytales, bo nie wszystkie po 95r. maja EHR, montowano go juz od 89 w wybranych modelach. glownie przy kabinach TZ

Polska B

 


#5 Share void

void

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 lipiec 2014 - 14:13

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? Przedział cenowy to 45-50 tysięcy zł, pod uwagę bierzmy 120.54,133.54 lub 145.54, roczniki 1993-1996. W tych modelach występowała tylko skrzynia 24/8?

#6 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 09 lipiec 2014 - 14:40

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? nie, skrzynie jakie wystepowaly w tych modelach to glownie 16x16, na skrzyni Tractronic jest mniej, powiedzmy jakies 25-30% calej serii
znajdziesz w pelni mechanika, jak i wypasiona na full, zalezy co szukasz

Polska B

 


#7 Share void

void

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 lipiec 2014 - 13:01

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? Jak pisałem wcześniej rozważamy wariant 120 KM , 135 KM lub 145 KM. Do ciągnika chcemy dokupić obrotowe 3 skiby ( w razie awarii 2 skiby obrotowe będzie można podczepić do mniejszego ciągnika)., gruber i tandem 12-14t oraz będzie dołączona przyczepa 4 tonowa. Według Was jaki wariant mocy wystarczy? Ziemie mamy dosyć ciężkie, więc stąd ciagnik przynajmniej 120 KM.

#8 Share Qurek

Qurek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 lipiec 2014 - 19:18

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? Kolego renault 120.54 ma 110KM, 133.54 ma 123KM a 145.54 ma 135KM.
Jakoś nie widzę ciągników o takiej mocy z pługami 3-skibowymi, no chyba że 20' pod 120.54
Gruber, ale jakiej szerokości?
Tandem 12-14t? Chodzi o przyczepę, rozrzutnik...?

#9 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 17 lipiec 2014 - 09:30

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? jesli tandem ma latac z przyczepa 4t to jak myslisz ?
no tak 3 w obrocie to nic dla takiego ciagnika, 4 bedzie optymalna
gruber czyli ? agregat scierniskowy czy przedsiewny ?

Polska B

 


#10 Share void

void

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 sierpień 2014 - 15:52

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault?

Kolego renault 120.54 ma 110KM, 133.54 ma 123KM a 145.54 ma 135KM.
Jakoś nie widzę ciągników o takiej mocy z pługami 3-skibowymi, no chyba że 20' pod 120.54
Gruber, ale jakiej szerokości?
Tandem 12-14t? Chodzi o przyczepę, rozrzutnik...?

Racja, najprawdopodobniej będzie piątka, ale nieobrotowa. W grę wchodzi 145.54 lub 155.54.

jesli tandem ma latac z przyczepa 4t to jak myslisz ?
no tak 3 w obrocie to nic dla takiego ciagnika, 4 bedzie optymalna
gruber czyli ? agregat scierniskowy czy przedsiewny ?

Jednak grubera nie będzie, będzie głębosz + agregat przedsiewny.

Jeszcze kilka pytań.
1. Ile jest pomp tzn. czy wspomaganie, podnośnik etc. ma każdą swoją pompę? Jak wygląda z ich regeneracją?
2. Czy skrzynia 16/16 jest trwała?
3. Co należy do typowych usterek i przy oględzinach na co należy zwracać uwagę?
4. Jaki jest typ sprzęgła?
5. Dlaczego 155.54 jest tańszy niż 145.54? Ten pierwszy jest przecież mocniejszy.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? Dzisiaj, 11:22
  •  

#11 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 13 sierpień 2014 - 16:11

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? 1. pompa jest jedna ale 2 lub 3 sekcyjna, w zaleznosci od skrzyni
2. pelen mechanik, wiec nie ma sie o co martwic, w Tractronic'u tez awarie samej skrzyni niemal nie wystepuja, glownie to sterowanie czyli elektrozaor
3. jak w kazdym opony, stan techniczny podzespolow, najlepiej jesli nie byl malowany, co najwyzej obrecze, sprawdz pompe i cala hydraulike, biegi i rewess powinny ladnie wchodzic, bez zgrzytow i same dzwignie nie powinny latac po calej kabinie
4. sprzeglo suche cierne :huh:
5. a tego nie wiem, moze dlatego ze 155 jest wiecej
zwykle cena tych modeli to ok. 45 tys.

Polska B

 


#12 Share void

void

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 sierpień 2014 - 19:22

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? Dziękuje za wyczerpują odpowiedź :)

#13 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 26 sierpień 2014 - 19:44

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? Witam myślę na zakupem traktora tak do 110 km w grę wchodzi Renault 110.14 \120.14 I zastanawiam się jeszcze nad MF 2620\2640. Który z tych ciągników jest mniej awaryjny wiem , że Renault będzie mniej palił bo ma silnik MWM. Głównie to chodzi mi o skrzynie biegów. Jeśli ktoś miał Mf to niech napisze coś dzięki za odp :)

#14 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 sierpień 2014 - 12:16

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? Wydaje mi się że spalanie może być podobne - tam pewnie jest silnik perkinsa który nie należy do żarłoków. Wydaje mi się że do renówki możesz mieć wiecej używanych części (w razie czego) a reszta zależy od szczęścia i stanu w jakim jest.

#15 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 27 sierpień 2014 - 14:10

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? perkins jest delikatniejszy, na byle paliwie dlugo nie pochodzi, MWM nawet na orezadzie pojezdzi
skrzynie pewnie sa podobne
polecam 120.14 w kabinie TZ, czyli rok 89, najlepsze co wyszlo z tej serii

Polska B

 


#16 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 sierpień 2014 - 06:20

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? Oj kolego aleś walną - MWM też ma pompe rotacyjną i nie powinno sie lać byle czego ale oranżadka nie jest zła, trochę miksolu lub oleju rzepakowego i można jechać tylko jak długo... :mellow: Perkins jest delikatny pod względem przegrzania. Ja mam renówkę i mogę powiedzieć że jest super i też bym ją wybrał, bardziej podoba mi się niż starsze MF

#17 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 28 sierpień 2014 - 10:01

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? tak opsprzet jest ten sam badz bardzo podobny, ale sam silnik, czy materialy z jakiego zostal zrobiony, chyba najlepszym dowodem na to jest ze MWM potrafi krec bez problemu 20 tys. godzin,ktos nawet wspominal ze widzial renie z 27tys.
ludzie tak sie zachwycaja tym perkinsem, ze malo pali, bzdura wystarczy go przykatowac i wciagnie niemal jak zetor czy JD

Polska B

 


#18 Share michal7536

michal7536

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 101 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawsko-Pomorskie (pow. włocławski)

Napisany 28 sierpień 2014 - 15:42

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? A czemu sądzisz że jak JD to zaraz dużo pali. W moim Renault Aresie jest silnik John Deere'a i nie wciąga nie wiadomo ile :)

#19 Share marcinzielinski87

marcinzielinski87

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 28 sierpień 2014 - 23:22

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? Panowie chcialbym najpierw naprostowac wasza wiedze na temat roznicy miedzy ON a OO (opał). Prawda jest taka ze pochodna niczym sie nie rozni. Przykładowo z rafinerii na bocznice kolejowa podjarzdza sklad np do Rzeszowa. Nie ma czegos takiego, ze w rafinerii nalewaja pare cystern takiego pare innego i pare jeszcze innego a potem to pzretaczaja cuduja zeby strworzyc i zczepic sklad na ten RZESZOW. Mianowicie to wyglada tak, ze pompuja 40 cystern ktore juz stanowia wachadlo transportowqe PKP i po napelnieniu staje na jednej z bocznic. Przychodzi pracownik rafinerii z apnem z urzedu celnego i pod jego nadzorem barwi te paliwo na potrzeby poszczegolnych galezi przemyslu. I wyobrazcie sobie ze do zabarwienia 40000 litrow oleju na opalowy wystarczy odrobinka tego barwnika, tak samo z pozostalymi. Roznica jest jeszcze taka ze dla cpn-ow troszke zaoliwjaja no i zima dodaja srodek, ktory powoduje ta metnosc paliwa. I teraz czy lepiej kupic opal i zaoliwic czy drogi ON ktory Ochrzcil dystrybutor co rozwozi cysterkami pozniej wlasciciel stacji paliw itd. itp.
A ropy w naszym kraju jest 5 kolorow:
1 ta na stacjach
2 czerwona powszechnie znana
3 ciemnozielona dla gospodarki oretowej ( bo tam duzo silnikow diesla w agrgatach itp.)
4 niebieska dla marynarki wojennej tez jak wyzej jako diesel
5 ten rafineryjny bazowy ja bym go okreslil na taka siwuche

A co do reni to ja bym polecal tylko serie 14, i moglaby byc wtedy nawet jaco nectra.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? Dzisiaj, 11:22
  •  

#20 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 sierpień 2014 - 06:13

Jakie są mocne i słabe strony pod kątem eksploatacyjnym ciągników Renault? czemu tylko serie 14? Podstawowa wersja serii 54 ma tylko elektrohydraulicznie załączany (rozłączany) przód. Ja taką posiadam i jestem zadowolony (obym zdania nie zmienił)
Moja ma teoretycznie (w dużej teorii) 6200 godzin i oleju nie bierze nic. Co prawda głowice prawdopodobnie były odkręcane, miska raczej też ale całość nie wygląda na jakiś zmęczony egzemplarz, skrzynia działa poprawnie. Każdy silnik jak dostanie w d*pę to spali kosmicznie dużo ale w ciągniku nie liczy się tylko silnik i dlatego ja wolał bym renaulta (z tych lat to najlepiej wersje mechaniczną)

Edytowany przez Wojtek987, 29 sierpień 2014 - 06:24.


Podobne tematy jakie mocne slabe strony katem eksploatacyjnym ciagnikow renault