KLIN12345

Temperatura oleju w silniku Bizon Z056

Polecane posty

matus123    0

koledzy mam problem z bizonem zo56 gdy wysypie zboże z zbiornika to opada olej głównie mi chodzi oto ze grzeje mi się olej w bizonie gdy pokosi się np półgodziny to olej podskakuje do 100 a gdy wyspie zboże to spada do 80 proszę was żeby ktoś się wypowiedział na tan temat jak miał do czynienie z taką sytuacja w swoim bizonie potwierdzę tez ze chłodnica olejowa była wymontowywana 2 lata temu i myta koszerem na ciepła i zimna wodę wiec jest drożna wiec może przypuszczamy ze jest gdzieś nie drożność w rurkach co idą do chłodnicy potwierdzę tez ze kombajn grzał się od nowości prószę o pozytywne opinie i pozdrawiam wszystkich agrofotowiczów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    11

Mam bizona 14 lat i temperature zawsze mam 100 120 teraz to niewiem nawet ile bo zegar jest od autosana i niema w nim wskażnika tem.oleju. Zrobiony był i kapitalny silnika,wymieniona chłdnica ,czujnik i było powyżej 100.Nigdy tym się nie przejmowałem bo najważniejsza to temp.wody i czujnik zaniku ciśnienia oleju.STARY przecież niemiały tego czujnika i nikt nie sprawdzał jaką ma temp.olej a dostawały z przyczepą po d..ie bardziej jak bizon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemas8595    0

Nie przejmuj się tu wina tkwi w czujniku albo zegarze, chyba że nie masz przestawionego zaworu na lato w przystawce gdzie olej idzie na chłodnice, jeżeli nie to przestaw i będzie OK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniucha    0

u mnie od zawsze olej jest na 100 i jakoś się tym nie przejmuję ale faktycznie zobacz czy naq przystawce filtra oleju jest przełączone tak żeby olej szedł na chłodnicę oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

a jaka jest temp wody bo jak chlodnica wody bedzie brudna i woda bedzie miala temp ok 90 stopni to olej bedzie ponad 100

ja tak mialem ale jak zalozylem nowa chlodnice wody i temp wody to 70 to olej ma wtedy 90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

Chłodnice trzeba czyścić praktycznie codziennie jak bizon lata w polu.

Chłodnica oleju może być zamknięta lub otwarta.

 

Druga sprawa... naucz się pisać autorze postu... bo zlepek wyrazów + brak kropek, przecinków to kompletny bełkot.

Takimi postami admin pozwala na zaniżanie poziomu tego forum. Nic dziwnego, że ktoś z przysłowiowego "miasta" wchodzi na takie forum i myśli sobie co za buraki tutaj są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Witam. Chciałem dziś wymienić olej rozgrzałem silnik odkręciłem korek wylało się 8-9 litrów oleju i koniec co jest grane?? Przecież powinno wylać sie ok. 16 litrów...? Czyżby reszta została w chłodnicy? Zakręciłem obieg na chłodnice na czas rozgrzania silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czy zamkniesz obieg czy nie więcej z silnika jak 10 litrów z tym co jest we filtrze nie zleci, reszta jest w chłodnicach i w wężach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Jak to to jak zaleje nowy to też wejdzie 10l. Sorry, że się głupio pytam ale pierwszy raz zmieniam olej w Bizonie i wydaje mi się to co najmniej dziwne. To co trzeba zrobić żeby spuścić cały olej wykręcić chłodnice i węże? Chodzi o to, że olej dawno nie był zmieniany i chciałbym żeby cały był nowy a nie tylko 10l z 16.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak chcesz dokładnie wymienić to tak jak napisałeś :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Jak pierwszy raz zmieniasz, to radze całkiem wykręcić chłodnicę oleju i ją dokładnie umyć od środka, ropą, naftą tam jest sam szlam co utrudnia wymiane temperatury


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

No dobry pomysł bo temperatura oleju przekracza zielone pole. Dziś próbowałem odkręcić te węże od chłodnicy ale nie jest to takie proste. Jutro popsikam WD-40 może coś pomoże :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

silnik raczej wykluczam bo jest w dobrej kondycji tak jak pisalem oleju wciaga bardzo malo jak na warunki pracy cisnienie oleju 3 atm bez różnicy czy jest zimny gorący czy na wolnych obrotach czy pełnych czujnik raczej tez jest dobry bo wymieniałem jest jeszcze chlodnica oleju ktora u mnie troche skoprodowała i może przez to słabo oddaje ciepło i dlatego sie grzeje

u mnie jest podobnie jak u ciebie tylko ze cinienie mi spada jak olej przekroczy 100 stopni a najlepsze jest to ze woda ie nie grzeje myslalem ze czujniki mam zamienione ale zamieniem je i to samo jest dalbym sobie spokuj ale musi w tym cos byc skoro cinienie mi spada do 1,5 atm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Kolego jest zmożona sprężyna na zaworze ciśnienia oleju.Podłóż podkładkę lub grosza razy 3 szt.ten zawór znajduje się za filtrem oleju śruba na klucz 32 lub 34.Po odkręceniu wymnij sprężynę z korka i zobacz czy jest tam jakaś podkładka.Powinna być jedna włożona.Włóż najlepiej 3 grosze i sprawdzi ciśnienie oleju.na zimnym może sięgać do 5,5 atmosfery. o ile masz zegar mechaniczny bo te elektroniki to o tyłek rozczaś.Daj 150 zł i załóż mechaniczny. lepsza wiarygodność pomiaru.Jeżeli nie uzyskasz 3,5 atmosfery przy 50 stopniach t o podłóż jeszcze jednego grosza.Mając 3,5 atmosfery latem w trakcie koszenia temperatura oleju nie powinna przekroczyć 100 stopni w najgorszych warunkach z sieczkarnią przy średnim silniku jakim pisząc ty posiadasz.a co do plew na kratce chłodnicy polecam osłony oferowane na allegro za 250 zł.wydmuchujesz rano dokładnie chłodnice i cały dzień ma spokój z chłodnicą.U nas na wsi zamontowałem 6 szt takich osłon i każdy sobie chwali.ja tez posiadam ZO56 z tą osłoną i mam święty spokój.Olej 85-95 stopni w sieczkarni woda do 80 stopni a ciśnienie oleju 3,5 atmosfery.Silnik w średnim stanie.Mam nadzieję ze pomogłem.Pozdrawiam.

Edytowano przez MAT912
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

slyszalem o tym zaworze cisnienia wiem gdzie to jest ale ktos na forum pisal ze nie powinno sie przy tym grzebac zaloze nowa sprezyne moze ta jest zmozona ale ciekawi mnie to co powiedziales moze ten olej sie grzeje z braku cisnienia i z tymi czujnikami tez masz racje najlepsze jest to ze olej pokazuje mi ponad 100 stopni a wode 60 na zdrowy rozum to jest nie mozliwe na tym goracym oleju do chlodnicy z woda moge wsadzic palec a werze z silnika do chlodnicy oleju sa gorace ale napewno nie maja 100 stopni ale olej musi sie grzac w silniku bo gdy jezdzilem w chlodne dni i olej mi sie nie grzal to silnik nie bral grama oleju a gdy zaczalem jezdzic w upaly i olej caly czas mial ponad 100 stopni i cisnienie spadlo mu na 1,5 atm to juz wtedy troszke wzial takze cos jest nie halo jak olej sie ma 100 stopni i robi sie jak woda to normalne ze gdzies sie przecinie zarowno pod pierscieniem tłoka jak i na wirniku pompy take zwalczenie duzej temperatury powinno rozwiazac wszystkie problemy tylko jak to zrobic co sadzisz o trzeciej chlodnicy oleju ? widze ze jestes owiele bardziej obcykany ja jestem nowicjuszem zarowno jako kombajnista jak i na tym forum :( :unsure: a jeszcze jedno pytanie czy aby wymienic podajnik ziarnowy trzeba zdejmowac cala boczna pokrywe kombajnu ??????????????

Edytowano przez MAT912
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Co do zaworu ciśnienia to wymiana sprężyny zdała efekt 2 godziny i podłożyłem stopniowo 3 razy po groszu. Jak podłożysz rozgrzej silnik i patrz jak zachowuję ciśnienie.dodawając spokojnie gazu patrz na zegar przy jakich obrotach stanie na tych 3-3,5 atmosfery lub może ci spaść nawet o 0,5 atmosfery ale to jest związane z otwarciem zaworu.Jeżeli stanie się to na średnich obrotach to silnik jeszcze pochodzi parę sezonów a jak zegar zatrzyma się dopiero na pełnym gwizdu to znaczy że dół silnika do roboty.U.mnie tak przy 1600 obrotów jest 4 a dam 1800 jest 3,5. przy temperaturze oleju 95 stopni.Czyli widać odcięcie przez zawór ciśnienia.Jak kupiłem swoja 56 to też na rozgrzanym miał olej 110 a ciśnienie góra do 2.Zmieniłem zawór i sprężynę w korku była 1 podkładka podłożyłem 3 grosze i na razie śmiga już 5 sezonów z sieczkarnią.A zegary mam założone wszystkie mechaniczne temperatura wody oleju i ciśnienie.Trochę kosztowały koło 400 setek ale jestem zadowolony ze pokazują rzeczywiste wartości a nie to bezpiecznik źle łączy to stacyjka zaśniedziała i jest jak jest. co do przenośnika kolego nie trzeba rozbierać osłon tylko jak masz garażowany kombajn i posadzkę to go na podwórko w takie miejsce żeby po przenośnik wykopać dołek żeby go opuścić niżej i wychodzi bez problemu.Wyciągałem w ten sposób już z niejednego supra. A co do 3 chłodnicy oleju to za bardzo niema miejsca żeby ja założyć.można przed chłodnica wody ale nie nasz dojścia do przedmuchania chłodnicy wody i widoczności czy kanały powietrzne nie są pozapychane.Mimo ze mam osłony zamontowane to i tak gdzieś się zapchają ale nie tak jak bez osłon ze pół chłodnicy było zawalone i pod koniec dnia przy czystej siatce od plew dochodziła do 90.Pozdrawiam

Edytowano przez Marcin91
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziekuje za madre rady bardzo mi pomogles ale na ta trzecia chlodnice to chyba jednak jest miejsce tylko ze musiala by ona byc odwrocona po katem 90 stopni o tych dwoch i ustawiona przy tej siadce ktora jest ukierunkowana na tyl kombajnu z tej siadki wychodzi filtr powietrza a te dwie co sa razem trzeba by troche rozsunac jak juz ktos tu pisal tylko ze taka chlodnica 600 zl chyba kosztuje :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

@pantadeusz525 kolego niema za co.po to tu jesteśmy żeby sobie pomagać wzajemnie a nie nakładać ostrzeżenia jak niektórzy na tym forum że nakładają ostrzeżenia ale to mało istotne.Co do 3 chłodnicy olejowej to ja bym się na razie nie bawił bo będziesz miał problem z wydmuchaniem od strony filtra i wyrzucisz kasę. Sprawdź tylko to co pisałem ciśnieniem oleju i zobacz czy nie masz pozaginanych fawirów tych blaszek na olejówce.To też będzie problemem z odprowadzeniem ciepła z olejówki. Ale najpierw zawalcz z ciśnieniem bo to jest wedle mnie problemem. Masz słabe ciśnienie masz słaby obieg oleju na chłodnice. Jak byś coś potrzebował to napisz do mnie na mejla bo nie mam czasu siedzieć cały czas na forum a pocztę odczytuję codziennie. Powodzenia

Edytowano przez Marcin91
pisanie posta pogrubioną czcionką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Kolego z tym ciśnieniem to ciekawy temat jednak z doświadczenia wiadomo że olej chyba płynie bo ta chłodnica jest bardzo gorąca w porównaniu do wodnej. Zauważyłem że podczas intensywnego koszenia wystarczy w locie obmieść plewy i temp spada wyraźnie. Jak pamiętam temp zawsze była za wysoka ale silnik nigdy nie brał oleju chodzi na turdusie. Może to na prawdę zbyt niskie ciśnienie oleju powoduje grzanie się dołu silnika.

Jedno pytanie czy wiadomo w jakim momencie układu smarowania jest ten zawór o którym piszesz??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Kolego @leszekd nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie w jakom momencie w sw400 jest ten zawór ale powinien się znajdować na początku układu smarowania żeby w układ nie poszło zbyt duże ciśnienie ale skoro znajduje się pod filtrem oleju to raczej jest na początku układu olejowego. Co do omiecenia plew wystarczy zamontować osłony lud dorobić. Powietrze jest zasysane z góry i bez plew a o ile wiatr podrzuci jakieś plewy nie zalepiają siatki tylko wibrują w osłonie. Ja zamontowałem w swojej 56 i jestem zadowolony od 5 lat. Przed wyjazdem wyczyszczę dokładnie chłodnice wodną i olejową i cały dzionek spokój woda do 80 a olej max 95 w upały w sieczkarni. Jak pisałem wcześniej montowałem u siebie w okolicy 6 takich wynalazków i każdy sobie chwali a parametry chłodzenia są zbliżone. Sąsiad ma motor po generalce to ma trudności z dobiciem do 90 stopni. Robiliśmy zamianę czujników temperatury oleju i wartości były niezmienne a posiada też wszystkie czujniki mechaniczne z tym ze ciśnienie oleju ma 5 atmosfer. Czyli morał taki im większe ciśnienie tym lepszy obieg oleju na chłodnicę. Nie jestem najmądrzejszy w tym ale tylko przekazuję swoje doświadczenia z bizonem Z050 i Z056 -_- Pozdrawiam

 

 

Z050 - nie ZO50, Z056 - nie ZO56

Edytowano przez Marcin91
pisanie posta pogrubioną czcionką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati9151    0

Koledzy może ktoś dokładnie opisac jaki olej zalać? Chodzi mi o FUCHS-a. Czy to jest 15W40 czy jakis inny. Wczesniej silnik był zalany FALCO i nie wiem czy to jest dobry olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Fuchs to nazwa firmy tak jak np. Lotos

Tak Fuchs robi oleje o klasie 15W40, Robią dobre oleje.

Możesz też zalać Turdus 15W40.

Co wybierzesz to twoja decyzja. porównaj cenę i spróbuj.

Najważniejsze żeby nie lać najtańszego Superolu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

Koledzy ja mam taki problem kosiłem ostatnio przy temperaturze na zewnatrzn 38C do 40 C i zaczeła się gotowa woda w chłodnicy. Czy może być spowodowany taki problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez kukum
      Witam , Czy jak pomieszam te dwa środki , to przypale roślinę ? albo z czym mogę pomieszać basagran żeby i tez jednoliścienne  zwalczyć ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
    • Przez Rolniczek95
      Z wujkiem zastanawiamy się czy dało by się przerobić instalacje elektryczną w bizonie z 24v na 12v, co sądzicie, czy gra jest warta świeczki ?
    • Przez warchest
      witam pękł mi blok w bizon rekord i mam takie pytanie gdzie regenerują silniki i jak to cenowo wyglada , a gdzie mozna kupic sam blok ? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj