Zaloguj się, aby obserwować  
zbyszekbrzuze

Usczelniacz walu korbowego Jumz

Polecane posty

zbyszekbrzuze    297

Witam, tak jak w temacie jak jest zrobione uszczelnienie walu korbowego od strony sprzegla w Jumzie. Mianowicie rozpolowilem Bialoruske z powodu awarii sprzegla, Zatarte lozysko, cale spilowane i stopione oraz pogiete lapki, oraz spalona tarcza. Chcialbym przy okazji wymienic uszczelniacz walu korbowego, lecz nie mam zadnego katalogu i nie moge znalezc opisu co za uszczelniacz tam siedzi. Koncowk walu jest wieksza od uszczelniacza tak jak w Bizonie, ale nie zauwazylem tam zadnej pokrywy.

Prosze o garsc informacji.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

Witam w Jumz-ie jest zamiast uszczelniacza typu simering ,jest sznur który składa się z dwóch części a wymiana tego sznura to troszkę zajmie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Czyli dobrze zrobiłem, że złożyłem go spowrotem :)

Miałem podstawiony wózek pod miske i bym musiał szukać alternatywnego sposobu podparcia...

Jutro testy nowego łożyska i wymienionego docisku (tamten się zgiął od temperatury)

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

To zależy czy silnie kapało czy tylko się pociło . miska blaszana to strach podstawiać wózek , a co z dociskiem my przetaczaliśmy docisk i koło zamachowe niby koło było równe ale tokarnia pokazała inaczej, A tarczę sprzęgła się zmieniło najlepiej kupić plecionkę Vende Vende czy jakoś tak ,bo tam są tarcze na naszej polskiej okładzinie z chełmno mam tarczę i leży na zapasie. A tan sznur to trzeba wał wyciągać by poprawnie złożyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ten sprzedawca to: Verde_verde. Co do wycieku, to niestety nie jest to pocenie sie, pomaga odkecenie wlewu oleju, ale to Bialoruska, wiec w roku robi moze 10 motogodzin w oborniku. Silnik jest do remontu, to sie wtedy pomysli. Silnik nawet ma oryginalna uszcz pod glowica.

Tarcze, lozysko i docisk zakupilismy uzywane z demontazu, nie wiedzialem, ze sa 2 typy dociskow.

Juz ktos podkladal wozek pod miske i oprocz malego 'dopasowania do powierczchni wozka' nic jej nie bylo, mnie sie nawet o 1mm nie wgiela, moze dlatego, ze paliwo w baku troche przewazalo do przodu :D

Kola nie toczylismy, bo sie nie oplaca, talerz docisku nie nadaje sie do toczenia, bo moim zdaniem material juz jest do niczego, golym okiem widac ze sie lej zrobil i jest fioletowy po stronie tarczy 2 stopnia. Po wytoczeniu zyletka by zostala. Sprzeglo sie spalilo w ciagu godziny spychania na amen, huknelo i po robocie. Przyczyna awarii byl brak smaru w lozysku i brak sprezyny tej przy pedale. Zjechalo lapki, jedna zwinela sie. Cala akcje rozjezdzania i skladania ulatwilem sobie 2 ciagnikiem.

 

Jak na pierwsze spotkanie, to musze przyznac, ze ciekawie rozwiazali to sprzeglo, szczegolnie te zamki z polowek podkladek ;) i lekkie kolo zamachowe.

 

Jeszcze zebys mogl mi podac parametry regulacyjne spregla, bo nie mam literatury...

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

Ja tam toczyłem koło i tą tarczę między 1a 2 stopniem były takie nierówności i wgłębienia. wytoczone i śmiga już 200mtg i nic nawet się nie śliznie z łożyskiem wyciskowym jest motyw a regeneracja kosztuje 50zł koszt łożyska 6020 chyba takie idzie w katalogu jest jako część jednolita a się rozbiera .dzwigienki miałem nowe tylko przez sezon starły się i poszły stare i jest ok mam w jednym jumzie tarczę ceramiczną i świetnie się sprawdza np;w orce lub gruberze no ale cena tej tarczy jest sporo większa od normalnej (na zamówienie )

regulacja jak w każdym ciągniku łapki do łożyska z luzem między nie dociągaj za mocno tych śrub na łapkach bo siła docisku zmaleje bo tarcza od docisku się cofnie i będzie się tarcza ślizgała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja właśnie tą tarcze między stopniami wymieniłem z drugiego docisku, łapki też. Gdyby to był jakiś ważny ciągnik, to by się zrobiło profesjonalnie, tu nie o to chodzi, to ma tylko chodzić, reszta nie jest istotna.

http://www.agrofoto....80#entry1313022

Łożysko właśnie wygląda jak zwykłe, tylko jest taka tarcza na nim. Udało się wujowi dostać łożysko z taką dużą tarczą, czy to jest oryginalne?

post-10681-0-67199500-1404079998_thumb.jpg

 

A drugi stopień... Ile obrotów te śruby wykręcić, 1,5 obrotu od oporu wystarczy? W sumie w Białoruśce i tak się tego nie używa...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

drugi stopień niby 1 obr i 1/6 no ale zrób 1,5 i będzie ok pompy wbijesz bez sprzęgła . łożysko ma na odwrocie dwa lub trzy otforki na obwodzie chyba 6mm i tam wystukasz łożysko z obudowy stałej a ten pierścień co się ślizga po łapkach jest wciskany w środkowy pierścień łożyska wszystko się pięknie rozbiera bo to łożysko kulkowe ja zaoszczędziłem bo nie kupiłem całego łożyska za 200zł (jak fotka) tylko samo łożysko 6020 ZZ jedną blachę demolujemy z ZZ i mamy zregenerowane łożysko .Ruskie mieli łeb dać łożysko 6020 na sprzęgło do jumza .A Polacy dali do Bizona na przednie koło .Widać że jumz zbudowany z topornych materiałów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Witam, problem się rozwiązał sam. Silnik po którymś zgaszeniu zablokował się. Pękł wał korbowy na ostatniej korbie, być może od używania samostartu przy każdym rozruchu (inaczej nie zapalał), albo ze starości.

Pękł wzdłuż osi wału, i częściowo odpadła warstwa przeznaczona na szlify. Nie zatarł się.

Silnik był na nominale, nie miał nawet nigdy zdejmowanej głowicy, prawdopodobnie uda się w podróż w jedną stronę.

Dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi...

:(


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

w ruskim silniku 3x jest nominał ,szkoda ze się rozpadł ,a silnik to koszt 1,5 tys i mamy w dobrym stanie używkę lub wał z demobilu tego jest sporo tylko trzeba czasu i waluty ,pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      Czy części od JUMZa 6 AM/AL (starsza wersja -mała kabina)  pasują od JUMZa 6 KM/KL (duża kabina - zależnie od kraju itp chyba od 1988roku). Pomijając silnik gdzie w starszej wersji można trafić wersję bez wtrysku bezpośredniego, przekładni kierowniczej, czy są jeszcze jakieś różnice? Głównie interesuje mnie skrzynia biegów(Czy np. otwory pod przekładnię kierowniczą  różnią się? Cała pokrywa skrzyni?), ale informacja o innych podzespołach również będzie cenna.
      W skrócie: Jak bardzo starsza wersja JUMZa nadaje się na dawcę części dla nowszej wersji?
    • Przez Danielkoltun
      Witam , Silnik jak silnik , ogólnie sytuacja wygląda tak że panewki dystansowe leżały w misy olejowej nie wiadomo ile czasu bo ciągnik kupiony niedawno , najgorszym problemem jest wytarty kołnierz w który siedzą panewki dystansowe do zera od strony koła zamachowego przez używanie sprzęgła . miał ktoś z was taki przypadek ??? . Stopę można wymienić gorzej z stopą odlaną w bloku silnika , moim zdaniem pozostaje tylko naspawanie i obróbka na nowo 

    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez MrRadny69
      Witam, mam problem, a mianowicie cieknie olej z uszczelniacza na wale korbowym w Agrotronie 6.20. Prosba o podpowiedz czy do wymiany uszczelniacza trzeba odjezdzac przodem ciagnika czy moze kolo pasowe da sie zdemontowac bez wiekszych problemow nie robiac tego.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj