Skocz do zawartości

Zdjęcie

Cena ziemi 2014-2016


4151 odpowiedzi na ten temat

#1621 Share benio1967

benio1967

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 820 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2015 - 19:14

Cena ziemi 2014-2016

W poniedziałek jadę do BGŻ a jak nie dostane to komuś odstąpię kupno za prowizje-myślę że chetni będą,a jak możesz to podaj ten namiar.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Cena ziemi 2014-2016 Dzisiaj, 17:28
  •  

#1622 Share timasz

timasz

    jakos to bedzie -czyli nadzwyczaj nieprecyzyjny plan hehe

  • Members
  • PipPipPip
  • 1482 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warminsko mazurskie
  • Zainteresowania:Prawo, Historia, Architektura użytkowa, Technika rolnicza, Panny :) i wiele innych ciekawych rzeczy które mogą interesowaćtak młodego człowieka ;) hehe

Napisany 24 styczeń 2015 - 19:17

Cena ziemi 2014-2016

Porównanie dzisiejszej pracy do pracy naszych dziadków, jest mało inteligentne..kiedyś były inne proporcje, w ilości ziemi, pogoda była przewidywalna, i w żniwa na pola wychodziło po 2 rodziny, ile ludzi żyło na wsi, była pomoc wzajemna..nie było też biurokracji która trzeba było poświęcić czas, i wielu innych złodziei czasu które są dzisiaj.

A słowa że dodatkowa praca jest jak Auschwiz to degrengolada totalna, żal mi takich "myślicieli". Też bym pracował gdybym nie miał bydła mlecznego. Gospodarować na 100 ha przy dzisiejszej technice to pikuś..

Ostatnio prowadząca nam opowiadała. Była w Danii w latach 80-tych u rolnika 2000 tuczników i 60 ha. Rolnik pracował zawodowo! Polacy w szoku! -Jak to taki majątek?! i jeszcze pracować?! A on na to że utrzymanie trzody ma zautomatyzowane że 30min. zajmuję mu dzienna obsługa. Pole też wiele nie zajmuję. I że pracuje na tym 1100h rocznie...A on może pracować 2000h rocznie. To dlaczego ma tego nie wykorzystać.. . Wniosek z tego taki że jak ktoś krytykuję prace poza gospodarstwem kogoś kto ma taką możliwość, to jest jakieś 30 lat do tułu w myśleniu..

Co do ziemi i powiększania areału,  najbardziej ma na to wpływ lokalny rynek, jak nikt ziemi nie sprzedaje to można na głowie stanąć, tego się nie przeskoczy. 

Koleś nie napisałem ze dodatkowa praca to Auschwitz- tylko ze totalną głupotą jest kupowanie ziemi na ktora kogos nie stac i jeszcze dodatkowa praca zarobkowa aby tylko spłacić ta ziemie i w imie czego te wyrzeczenia? Moze to Ciebie ogoarnęła ta Degrengolada -  bedziesz sie krecił w kółko z wywieszonym ozorem jak pies  goniący swój ogon, aby pokazac ze jestes "najlepszy" w tym wyscigu szczórów



#1623 Share aro1975

aro1975

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2010 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:bezwola/biała podlaska/lubelskie

Napisany 24 styczeń 2015 - 19:22

Cena ziemi 2014-2016

W poniedziałek jadę do BGŻ a jak nie dostane to komuś odstąpię kupno za prowizje-myślę że chetni będą,a jak możesz to podaj ten namiar.

 

poszło na priv
 



Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Cena ziemi 2014-2016 Dzisiaj, 17:28
  •  

#1624 Share benio1967

benio1967

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 820 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2015 - 19:25

Cena ziemi 2014-2016

aro 1975,a może znasz kogoś solidnego kto by to kupił-najlepiej z daleka żebym mógł ja ja uprawiać gdy jej nie kupię.Swoim nie chcę by była sprzedana



#1625 Share aro1975

aro1975

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2010 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:bezwola/biała podlaska/lubelskie

Napisany 24 styczeń 2015 - 20:46

Cena ziemi 2014-2016

mam kumpla szuka ziemi aby płacić krus (uprawa go nie interesuje) ale do 5 ha



#1626 Share benio1967

benio1967

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 820 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2015 - 21:01

Cena ziemi 2014-2016

To za mało.



#1627 Share strzechu

strzechu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 579 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rogów

Napisany 24 styczeń 2015 - 22:32

Cena ziemi 2014-2016

idź do bgż jak masz pokrycie w dochodzie to dadzą Ci na 6% (zmienne oprocentowanie) na 15 lat hipoteczny - na tą chwilę nie ma nic ciekawszego w białej, komercyjne na poziomie 9-12% - mogę dać numer do babki z którą wszystko załatwiam

ja udało by się dogadać z człowiekiem po takiej cenie to by było super

 

2,5-3 % <+ wibor 2% na te chwilę>da rade wycisnąć bez większego problemu<przy dobrej historii > marży od bgż przy takiej kwocie i długości umowy .



#1628 Share benio1967

benio1967

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 820 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 styczeń 2015 - 08:30

Cena ziemi 2014-2016

a jak jest z tym ,gdybym kupił 25 ha i np.za 1 rok sprzedal jedną działkę 6 ha czy do tego nikt by się nie przyczepił.Nigdy z tym nie miałem do czynienia i nie wiem.



#1629 Share aro1975

aro1975

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2010 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:bezwola/biała podlaska/lubelskie

Napisany 25 styczeń 2015 - 09:07

Cena ziemi 2014-2016

2,5-3 % <+ wibor 2% na te chwilę>da rade wycisnąć bez większego problemu<przy dobrej historii > marży od bgż przy takiej kwocie i długości umowy .

marża 0% - mają promocję, o niższym oprocentowaniu wyjściowym nawet nie chcieli rozmawiać, oprocentowanie zmienne - zmienia się co 3 miesiące i zapewne spadnie


a jak jest z tym ,gdybym kupił 25 ha i np.za 1 rok sprzedal jedną działkę 6 ha czy do tego nikt by się nie przyczepił.Nigdy z tym nie miałem do czynienia i nie wiem.

 

aby nie płacić podatku możesz sprzedać dopiero po 5 latach od zakupu, ale jak sprzedasz wcześniej i przeznaczysz kasę na zakup innej ziemi to tez nie zapłacisz - gdzieś tak wyczytałem, ale mogę się mylić
 



#1630 Share miwigos

miwigos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1229 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska ,powiat żnin

Napisany 25 styczeń 2015 - 10:05

Cena ziemi 2014-2016

A kto teraz kupuje jak nie sąsiedzi i co ma sie zmienić ,czy to jest istotne czy sasiad ma na pole 100 metrów czy 10 kilometrów

TIMASZ a tobie to chyba cały świat nie pasuje jesteś darmozjad na utrzymaniu tatusia co


Edytowany przez miwigos, 25 styczeń 2015 - 10:10.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Cena ziemi 2014-2016 Dzisiaj, 17:28
  •  

#1631 Share shrek

shrek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 194 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 styczeń 2015 - 12:19

Cena ziemi 2014-2016

masz jakiś bank spółdzielczy w okolicy ??? to idz sie spytaj :) o ten kredyt - z tego co sie orientuje to bs zawsze miały jedne z lepszych kredytów, w moim bs jest bodajże kredyt za zakup czego kolwiek na poziomie 4,5 % . 



#1632 Share Plagrafi

Plagrafi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 355 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy

Napisany 25 styczeń 2015 - 12:36

Cena ziemi 2014-2016

Kredyt pod zakup ziemi jako inwestycja w BS jest tanszy tylko trzeba miec 10% wkladu wlasnego



#1633 Share kuzaj63

kuzaj63

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 346 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie

Napisany 25 styczeń 2015 - 12:40

Cena ziemi 2014-2016

masz jakiś bank spółdzielczy w okolicy ??? to idz sie spytaj :) o ten kredyt - z tego co sie orientuje to bs zawsze miały jedne z lepszych kredytów, w moim bs jest bodajże kredyt za zakup czego kolwiek na poziomie 4,5 %

 

4,5%? Tylko że RRSO będzie wynosiło pewnie ok 9% a to już trochę zmienia postać rzeczy.



#1634 Share timasz

timasz

    jakos to bedzie -czyli nadzwyczaj nieprecyzyjny plan hehe

  • Members
  • PipPipPip
  • 1482 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warminsko mazurskie
  • Zainteresowania:Prawo, Historia, Architektura użytkowa, Technika rolnicza, Panny :) i wiele innych ciekawych rzeczy które mogą interesowaćtak młodego człowieka ;) hehe

Napisany 25 styczeń 2015 - 13:28

Cena ziemi 2014-2016

A kto teraz kupuje jak nie sąsiedzi i co ma sie zmienić ,czy to jest istotne czy sasiad ma na pole 100 metrów czy 10 kilometrów

TIMASZ a tobie to chyba cały świat nie pasuje jesteś darmozjad na utrzymaniu tatusia co

Ale mi pocisnąłeś- normalnie szok  :lol:  :lol: Ta retoryka :lol:  Po twojej wypowiedzi  zaraz smigam szukac drugiego, oraz trzeciego etatu i oczywiscie zakupie ziemie ktora bede splacal z tych zajec dodatkowych, ktore pozwola mi wyrobic 6000 roboczogodzin rocznie- po prostu cos wspaniałego  :lol: napewno taki plan zajęć  jest marzeniem wszystkich na tym forum, a jesli ktos mysli inaczej jest darmozjadem i TERRORYSTĄ :D



#1635 Share shrek

shrek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 194 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 styczeń 2015 - 13:45

Cena ziemi 2014-2016

fakt o wkładzie własnym zapomniałem :( trzeba by było troszkę uzbierać :) a z tym RRSO to nie jest chyba tak tragicznie :D ale trzeba sie przejsc do BS i dokładnie dowiedziec bo w kazdym jest troszke inaczej - w kazdym razie zycze powodzenia w zakupie tej ziemi :)  p.s. a ten facet musi odrazu wszystko sprzedać ?  nie dało by sie jakosc czesciami ?? 



#1636 Share gospodarny1992

gospodarny1992

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Białej Podlaskiej

Napisany 25 styczeń 2015 - 15:00

Cena ziemi 2014-2016

Opowiadała mi to pani doktor na uczelni i to jej jestem skłonny wierzyć, a nie anonimowym znawcom krasnali.. Po drugie nie popadał bym tu w skrajności, że dodatkowa praca to już wywalony jęzor, jeszcze takich nie spotkałem.. Jak pracujesz to co za różnica czy z pracy kupisz samochód, zrobisz remont czy przejesz, pieniądze zostaną wydane. A jak kupisz ziemie to powiększysz warsztat pracy. Znam ludzi którzy uprawiają po 20 ha i pracują, lubią role, nawet inwestują w gospodarstwa, kto im zabroni? Jak kogoś nie zadowala minimum to pracy się nie boi.. I posługiwanie się terminami "najlepszy" to myślenie z gimnazjum, trzeba być (...) i nie mieć pojęcia o agronomii, żeby twierdzić ze ilość areału to jedyny wyznacznik poziomu gospodarstwa..


Edytowany przez gospodarny1992, 25 styczeń 2015 - 15:08.


#1637 Share kujawskirolnik

kujawskirolnik

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 25 styczeń 2015 - 16:32

Cena ziemi 2014-2016

U nas na kujawach na chwilę obecną ceny ziemi wachają się od 70-120 tys za hektar a chętnych wciąż przybywa.



#1638 Share matek1810

matek1810

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 styczeń 2015 - 17:25

Cena ziemi 2014-2016

a w opolskim juz sie najedli drogiej ziemi poblokowali kredytami i teraz przyszła kolej na małych gospodarzy ;)

transakcje z ostanich tygodni 3a i 3b poszła po 35 tyś zł  ;)



#1639 Share timasz

timasz

    jakos to bedzie -czyli nadzwyczaj nieprecyzyjny plan hehe

  • Members
  • PipPipPip
  • 1482 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warminsko mazurskie
  • Zainteresowania:Prawo, Historia, Architektura użytkowa, Technika rolnicza, Panny :) i wiele innych ciekawych rzeczy które mogą interesowaćtak młodego człowieka ;) hehe

Napisany 25 styczeń 2015 - 17:50

Cena ziemi 2014-2016

Opowiadała mi to pani doktor na uczelni i to jej jestem skłonny wierzyć, a nie anonimowym znawcom krasnali.. Po drugie nie popadał bym tu w skrajności, że dodatkowa praca to już wywalony jęzor, jeszcze takich nie spotkałem.. Jak pracujesz to co za różnica czy z pracy kupisz samochód, zrobisz remont czy przejesz, pieniądze zostaną wydane. A jak kupisz ziemie to powiększysz warsztat pracy. Znam ludzi którzy uprawiają po 20 ha i pracują, lubią role, nawet inwestują w gospodarstwa, kto im zabroni? Jak kogoś nie zadowala minimum to pracy się nie boi.. I posługiwanie się terminami "najlepszy" to myślenie z gimnazjum, trzeba być (...) i nie mieć pojęcia o agronomii, żeby twierdzić ze ilość areału to jedyny wyznacznik poziomu gospodarstwa..

 

Kurcze teraz sie okazało ze mysle jak gimnazjalista? a ty nawet nie umiesz przeczytac ze zrozumieniem postu od którego to sie zaczeło- mianowicie  gosc ma 25 ha i chce dokupic 5 ha ale zeby było to możliwe to chce iść do pracy aby wogole dał rade spłacać raty- czy to jest normalne? nie lepiej zmienic profil gospodarstwa i ciagnać kase z tych 25 ha lub obrabiać ziemie i kasować ta wypłate beż obciązen finansowych które nam ciążą? jakijest sens "inwestycji" które nie prowadzą do wzrostu stopy życiowej lecz zmuszają nas do podjęcia dodatkowych zobowiązań? i co mi z takiego powiekszania warsztatu pracy jak mam tylko kłopot?

Pokarz mi gdzie napisałem ze ilość areału to jedyny wyznacznik gospodarstwa- no gdzie tak napisałem??



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Cena ziemi 2014-2016 Dzisiaj, 17:28
  •  

#1640 Share warchest

warchest

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1411 postów

Napisany 27 styczeń 2015 - 20:07

Cena ziemi 2014-2016

panowie a jak teraz chce kupic ziemie to jak to wyglada ile zadatku sie daje i spisuje sie jaka umowe bo to u notariusza sie spisuje ze zadatek sie dalo a wiadomo zanim sprawy wszystkie sie pozalatwia i kredyt uruchomi to czasu troche zajmie i by ktos nie podkupil ma ktos wzor takiej umowy a i w ziemie po zniwach bedzie sie wchodzic dopiero po zbiorach ?



Podobne tematy ceny ziemi ziemia

Tylko na agroFakt.pl: Zmiany w sprzedaży gruntów ornych: grunty Skarbu Państwa zobacz »