tomb2

Malowanie Ursusa/ numery farby

Polecane posty

SipmaZ224    81

Żółta maska, błotnik przód tył, felgi kość słoniowa, czarna kabina z białym daszkiem lub zamiast żółtych elementów czerwone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Jak miałbym wybierać z tych zdjęć to wybrałbym malowanie z zdjęcia nr. 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Jak to ma być zgodne z oryginałem to kabiny czeskie z rur nigdy nie były oryginalnie w czarnym kolorze.

Przeważnie były jasno-zielone,brązowe albo c.czerwone.

Z czerwoną karoserią i czerwoną kabiną na zdjęciu nr2 też fajnie wygląda,żeby nie przypominał Włądymirca to obciążniki z przodu na zaczepie pomaluj w kolorze felg na kość słoniowa :D


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek11    0

Od razu zaznaczę aby nie dostać bana, w tym temacie nie chodzi o RADY dotyczące malowania których na tym forum jest bez liku, natomiast chcę aby każdy kto przeprowadzał taką renowację, podzielił się tym co potrzebował do odnowienia swojej maszyny :rolleyes: . Aby była to zwięzła i treściwa informacja dla śledzących ten temat chciałbym aby każdy stosował się do planu wypowiedzi:

 

1.silnik czym został umyty, odtłuszczony, jaki podkład, jaka farba (kolor, firma), w jakiej ilości poszło...

 

2.tak samo z maską, błotnikami, "daszkiem kabiny".

 

3.tak samo z felgami.

 

4.i podobnie z przednią kratą :)

 

5.całkowity koszt odnowy.

 

6.Swoja opinia dotycząca renowacji...

Edytowano przez Witek11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grala13    7

cześć,dołącze się do tematu,ponieważ przeprowadzam remont i chciałbym uzyskać odpowiedzi na pytania podobne do twoich,ale też odpowiem,ponieważ zacząłem juz remont.

 

1.Jeśli chodzi o mycie to Silnik i skrzynie w najgorszych miejscach szczotką drucianą potem pryskam chemią (obecnie k2 do mycia silników)potem karcherem.k2 jest troche słabe,ale tanie,natomiast bardzo silny jest dimer(mozna znaezc na allegro),ale cena tez wyższa.

2.Malowanie,jesli chodzi o blachy (maska,błotniki przód i tył) to pomalowałem podkładem z dekoralu (minia)a potem renolak czerwony,koszt renolaka to około 50zł/litr +utwardzacz chyba 10zł.

silnik i skrzynie niewiem czy malować podkładem,chyba pomaluje od razu czarnym renolakiem (2 cienkie warstwy pistoletem)

 

a teraz pytania:

Jeśli silnik i skrzynie bede miał czarny,a maske i błotniki czerwone,to na jaki kolr pomalować przednią kratke??

jaki kolor polecacie na felgi??

kabina jaki kolor??

robie też nowy dach kabiny i niewiem z czego go wykonać ,co polecacie plekse czy blache?jaka grubosc blachy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Ja w swojej C-360 w takich barwach jak ty chcesz pomalować to kratkę, felgi i dach mam w kolorze kość słoniowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

moze na srebro pomaluj kratę i felgi.Ja to chcem w swojej 60 felgi pomalować tarcza na czarno a obrecz na czerwono takie :blink: "black biuti" :D tak jak jest w 1674 FORTE tym czarnym co w agromie wałcz stał ale nie wiem czy stoi.Takie na agrofoto koleś pomalował u siebie w 912 :D


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

Do mycia silnika, jak i całego ciągnika przed malowaniem polecam środek do mycia silników firmy Moje Auto. Ma pomarańczowe opakowanie z atomizerem. Jest na tyle mocny, że w niektórych miejscach farba dosłownie spływa, a ciągnik odzyskuje kolory jak by wyszedł prosto z fabryki. Oczywiście obowiązkowo spłukujemy myjką ciśnieniową. Po zastosowaniu tego środka nie trzeba już odtłuszczać. Zaschnięte i grube płaty smaru najlepiej potraktować najpierw ropą i szczotką drucianą, bo żadna chemia tego nie ruszy.

Jeszcze mocniejszy jest Detersil (w metalowej puszce), ale nie polecam, między innymi ze względu na działanie rakotwórcze.

Co do dimera, to stosuję go na co dzień do mycia wszystkich maszyn w gospodarstwie, ładowarki i ciężarówki. Lepszego środka do tego nie znalazłem. Do mycia silnika przed malowaniem jednak się nie nadaje, bo nie rozpuszcza tłuszczy tak dobrze jak wymienione wyżej środki.

 

Malowanie najlepiej Autorenolakiem z dużą ilością utwardzacza. Podkład na pewno sprawi, że wszystko będzie bardziej trwałe. Ja malowałem bez podkładu i trochę teraz żałuję.

 

Koledzy, jak zaznaczył autor, o kolorach możecie porozmawiać w innych tematach!


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marekfarmer   
Gość marekfarmer

Ja silnik wymyłem Karcherem. Następnie podkład Firmy Nobiles potem farba firmy Autorenolak kolory wedle uznania Użytkownika. Teraz przymierzam się do malowania URSUSA C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ramzes3p    0

Ja swoiego C-360 3P najpierw opryskiwaczem ręcznym + dimer opryskałem silnik skrzynię itp. poczekalem 15 min. i karcherem całość. Wszelki brud, oleje, itp. zostały zmyte (ciągnik nie byl myty jakies 5 lat xD). Następnie zdarłem farbę z blach do zera, podkład juz nie pamietam, ale 35 zł/l, następnie farba żółta 40 zl/l imaskai blotnikipomalowane, silnik i skrynia farba szarą renowacyjną "autorenolak" no i utwardzacz, rozpuszczalniki itp. felgi i kratka na kość słoniową, kabina byla zdjęta, pomalowana na szaro, ale jeszcze nie zalozona od poczatku wakacji xD. Jedyny blad jaki popelnilem to to, ze skrzynię i silnik trzeba bylo pomalowac chlorokauczukiem, bo podobno od błota itp. renowacje się niszczy, ale wtedy juzchcialemszybkopomalowac,a pofarbę bym musialjechac jakies40 km ;/.... koszt malowania to ok 550 zł... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek11    0

Ok teraz konkrety :)

 

1.silnik, skrzynia, tylny most będę malował podkładem czerwonym z Nobilesu i autorenolakiem czarnym też z tej firmy.

 

Pytanie brzmi:

W warunkach ok 15*C ile utwardzacza oraz rozcieńczalnika na litr podkładu i koloru??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grala13    7

Nobiles produkuje renolaka? niewiem

Utwardzacz,zależy jaki,bo jak 2 lata temu kupywałem to była to mała żółta puszka na której pisało utwardzacz 100ml która była na 1l renolaka,a teraz ja kupuje to jest to puszka 200mll ,która też jest na 1l renolaka,a nazywa sie korektor,niepamietam dokład nych nazw ale waże jest żeby renolak i utwardzacz był tej samej firmy,bo inny może sie pogryzc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misio3p    2092

Witam. Mam dylemat odnośnie barw mojego ciągnika.Te kolory będą na pewno:

czerwony - RAL 2002

felgi - kość słoniowa RAL 1015

reszta - i tu jest problem. Nie wiem czy pomalować na orginał czyli jasno szary, czy na ciemno szary taki jak był w mf 255 czy ursusach po roku 88;)

Edytowano przez misio3p

24.07.2008 - 24.07.2023 - 15 lat na AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

To raczej kwestia gustu i jak sam zauważyłeś do czerwonej karoserii bardziej odpowiedni będzie ciemno szary,a do żółtej jasno szary.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki94    2

No to ja przedstawie jak maluje ciągniki klientom którzy przyprowadzają do remontu a także jak malowałem swój ciągnik.Podstawowa czynność to dokładne wymycie całego ciągnika.Myje zazwyczaj płynem K2 do mycia silników ale jest wiele różnego rodzaju środków do mycia.Płyn wlewam do ropownika i sprężarkom rozprowadzam po całym ciągniku i wprowadzam płyn we wszelkie zakamarki.Potem myjką wysokociśnieniową dokładnie zmywam wszystko,jeżeli jeden raz mało bo ciągnik ostro ubrudzony to poprawiam jeszcze raz.Następnie usuwam z mostu,silnika i skrzyni farbę tam gdzie odpada by potem całość elegancko wyglądała.Silnik,most i skrzynie w zależności od tego jak kto sobie zażyczy maluje podkładem.Radzę pomalować podkładem bo bez podkładu długo nie wytrzymuje i łuszczy się.Podkładu zalecane są 2 warstwy.Na to kolorek najlepsze rozwiązanie to autorenolak chodź są tacy którzy chcą zwykłą olejno-ftalową i ona też daje radę.Co do blacharki,kabiny i felg.Starą farbę zdzieram mechanicznie w zależności jakie jest podejście ale głownie przy użyciu szczotki na wiertarkę z włókna która nie robi kantów a doskonale zdziera farbę.Można całość oczywiście wypiaskować ale to spory koszt.Po wyczyszczeniu do zera blach maluje je farbą antykorozyjną głównie podkładem epoksydowym antykorozyjnym.Potem matuje ten podkład i kłade podkład pod daną farbę by się nie złuszczyła.Potem maluje w zależności Autorenolakiem bądz Akrylem.Autorenolak wychodzi troszkę taniej ale Akryl ma lepszy efekt i bardziej odporny na zarysowania i uszkodzenia. Malując Autorenolakiem zawsze dodaje korektor który poprawia odporność.Przeliczałem opłacalność malowania autorenolakiem a akrylem to autorenolak jest gdzieś z 30 zł tańszy (bynajmniej u mnie taka różnica) ale efekt akrylu napewno lepszy.I akryl można dobrać według RAL a autorenolak ma swoją palete.Jak ktoś potrzebuje po wielu próbach udało mi się znaleść kość słoniową taką jak oryginalna.Efekt widoczny w galerii. :)

 

zapomniałem dodać że wszystko należy odtłuścić :)

 

 

Nie piszemy posta pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TurboUrsus    0

Powiedzcie mi czy mogę umyć ciągnik przed malowaniem preparatem "ECOLAB 95 środek pieniący i myjący" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Na maskę i błotniki musisz mieć ze 2 litry

Silnik skrzynia i most też ze 2 litry

Felgi 1 litr .

Kabina 1,5 litra


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6
Napisano (edytowany)

witam

mam problem odnośnie malowania

 

otóż pomalowałem c-360 żółtym kolorem, farba AG-TECH oryginał, dodałem pigmentu aby przyciemnić, lecz efekt słaby.

 

po odwiedzeniu wcześniej 4 sklepów rolniczych to w pierwszym farby nie ma, w dwóch kolejnych farbe sprzedają właśnie taką co malowałem i mówią że dobry kolor, jedynie w czwartym sklepie facet miał też tą samą farbę ale odradzał kupna bo wie że wychodzi z tego brzydki żółty, zbyt jasny, mimo że jest to rzekomo oryginalny kolor

 

mam zamiar teraz jechać do jakieś profesionalnego sklepu z farbami i w palecie barw wybrać kolor jaki mi odpowiada, czyli oryginalny zółty ursus

 

na maskę, i błotniki zużyłem 1,6 litra, a i tak zabrakło, mimo dodania pigmentu i trochę rozpuszczalnika, czyli przynajmniej 2 litry trzeba mieć

 

przydał by się kod koloru (numer, czy jakoś tak)

Edytowano przez Apista

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

No to ja przedstawie jak maluje ciągniki klientom którzy przyprowadzają do remontu a także jak malowałem swój ciągnik.Podstawowa czynność to dokładne wymycie całego ciągnika.Myje zazwyczaj płynem K2 do mycia silników ale jest wiele różnego rodzaju środków do mycia.Płyn wlewam do ropownika i sprężarkom rozprowadzam po całym ciągniku i wprowadzam płyn we wszelkie zakamarki.Potem myjką wysokociśnieniową dokładnie zmywam wszystko,jeżeli jeden raz mało bo ciągnik ostro ubrudzony to poprawiam jeszcze raz.Następnie usuwam z mostu,silnika i skrzyni farbę tam gdzie odpada by potem całość elegancko wyglądała.Silnik,most i skrzynie w zależności od tego jak kto sobie zażyczy maluje podkładem.Radzę pomalować podkładem bo bez podkładu długo nie wytrzymuje i łuszczy się.Podkładu zalecane są 2 warstwy.Na to kolorek najlepsze rozwiązanie to autorenolak chodź są tacy którzy chcą zwykłą olejno-ftalową i ona też daje radę.Co do blacharki,kabiny i felg.Starą farbę zdzieram mechanicznie w zależności jakie jest podejście ale głownie przy użyciu szczotki na wiertarkę z włókna która nie robi kantów a doskonale zdziera farbę.Można całość oczywiście wypiaskować ale to spory koszt.Po wyczyszczeniu do zera blach maluje je farbą antykorozyjną głównie podkładem epoksydowym antykorozyjnym.Potem matuje ten podkład i kłade podkład pod daną farbę by się nie złuszczyła.Potem maluje w zależności Autorenolakiem bądz Akrylem.Autorenolak wychodzi troszkę taniej ale Akryl ma lepszy efekt i bardziej odporny na zarysowania i uszkodzenia. Malując Autorenolakiem zawsze dodaje korektor który poprawia odporność.Przeliczałem opłacalność malowania autorenolakiem a akrylem to autorenolak jest gdzieś z 30 zł tańszy (bynajmniej u mnie taka różnica) ale efekt akrylu napewno lepszy.I akryl można dobrać według RAL a autorenolak ma swoją palete.Jak ktoś potrzebuje po wielu próbach udało mi się znaleść kość słoniową taką jak oryginalna.Efekt widoczny w galerii. :)

 

zapomniałem dodać że wszystko należy odtłuścić :)

 

 

Nie piszemy posta pod postem

 

 

Jaki ma numer ta kość słoniowa? To jest autorenolak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

Na maskę i błotniki musisz mieć ze 2 litry

Silnik skrzynia i most też ze 2 litry

Felgi 1 litr .

Kabina 1,5 litra

 

Te ilosci farb co podałeś to przesadzileś.. i to gruboooo.. :blink:

Na maske i błotniki 1 litr spokojnie starczy,

silnik i skrzynia ok. 1.5litry,

Fele no to tu sie zgodze ze 1 litr spokojnie starczy jeszczezostanie :)

Kabina 1l wystarczy.

 

(podaje takie liczby bo wiem jak kuzyn malował :)

 

Pozdrawiam Adrian :)


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Zapomniałem napisać że ilości które podałem to są przy malowaniu pistoletem i z obu stron,a nie pędzlem i tylko z zewnątrz.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Majster71
      wiecie może jakie miały kolory c-325,c-328 i pierwsze c-330 :rolleyes: jestem tu nowy.pomożecie??
    • Przez RoRo
      Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?
    • Przez JANCZAK1176
      Witam. Dla chcących zrobić sobie użądlenie do bielenia obór (chodzi 5 lat)


    • Przez czaro
      Witam. Nie jest obeznany w rodzajach farb dlatego chciałbym zapytać jaką farbę i dodatki do niej wybrać do felg? Ciągnik pracuje dużo w oborniku więc farba musi być odporna na niekorzystne warunki Planuje wypiaskować felgi, odtłuścić no i co dalej zarzucić na te felgi?
    • Przez Agrar
      Witam wszystkich Serdecznie
      Jest do odświeżenia zgrabiarka 7 gwiazdowa i jeśli mam się za to zabrać to tylko porządnie w związku z tym mam do tego kilka pytań.
       
      Po pierwsze lakier (czerwony, żółty i biały) gdzie znajdę i pod jakim kodem mogę rozpoznać odpowiedni odcień tychże kolorów pasujących do marki PÖTTINGER ??
      Po drugie, każdy na pewno wie jak wygląda i jakich rozmiarów jest zgrabiarka 7 gwiazdowa zatem ile bym potrzebował koloru:
      czerwonego aby pokryć dyszel, ramę nośną, belkę roboczą, listwę nastawną, skrzynie wydźwigu  białego na cały wieszak czyli ramie nastawcze, łańcuch, widełki kierujące i kierownice opuszczania/podnoszenia kół grabiących żółtego na tarcze koła grabiącego, obręcz koła grabiącego,  
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj