Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4


24 odpowiedzi na ten temat

#1 Share johenek

johenek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 455 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj. Świętokrzyskie

Napisany 14 czerwiec 2014 - 09:10

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 Witam

Koledzy mam problem z wyjęciem cylindrów z ciągnika Renault 103-54 z silnika MWM TD226-4. Cylindry muszą ocaleć ponieważ będą one założone ponownie, gdyż są one prawie nowe(zaledwie przepracowały 160mth). Ja próbowałem przez deskę wybić młotkiem ale niestety nie chcą nawet drgnąć :(
Ja myślę nad jakimś ściągaczem tylko nie wiem jak on by miał wyglądać :unsure:
Zależy mi na czasie bo ciągnik stoi rozebrany pod chmurka i deszcz pada na rozebrany silnik i nie chce aby zardzewiały cylindry bo szkoda ich bo są prawie nowe i oryginalne.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 Dzisiaj, 22:33
  •  

#2 Share janosik32

janosik32

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 14 czerwiec 2014 - 18:52

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 W białoruśce np. wyciągaliśmy ściągaczem (własnej roboty). Śruba lub gwint na całą długość cylindra, na dole cylindra "coś" co jest równe średnicy zewnętrznej tulei a na górze "coś" co jest większe od tulei cylindra. Opierasz po prostu o głowicę poza obwodem tulei i kręcisz. Jeśli za mało, luzujesz, podkładasz coś jeszcze i dalej ciągniesz. Jeśli czujesz, że na granicy zerwania gwintu jesteś, można pierdyknąć od spodu w tuleje. Co do gwintu jak pamiętam to chyba 14tka...

#3 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 czerwiec 2014 - 08:28

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 Dokładnie kolego dotocz taki gruby pierścień z rantem aby nie gonił na boki od spodu z otworem w środku i załóż śrubę (co najmniej 16mm lub więcej) i od góry na porządnym (np ceowniku) opartym na bloku ciągnij śrubą (pewnie wiesz o co mi chodzi). Ten sposób osobiście sprawdziłem)
Jeszcze jest dobry sposób na zamrożenie, widziałem (podkreślam że ten sposób tylko widziałem) zatykasz szmatą spód tulei i gaśnicą (tylko nie wiem jaką) puszczasz gaz w środek tulei i schładzasz. Po zamrożeniu powinna swobodnie wyjść.

#4 Share johenek

johenek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 455 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj. Świętokrzyskie

Napisany 15 czerwiec 2014 - 09:03

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 dzięki za podpowiedzi...
Zorbie podobny ściągacz jak pisze @Wojtek987, ale trochę inaczej go wykonam.
Ja dotoczę sobie taki pierścień ale nie będę używał śruby bo obecnie nie mam takiej tylko jak wyjmę silnik z ciągnika to wyjmę wał i wypchnę tuleje za pomocą podnośnika hydraulicznego, ponieważ silnik idzie na złom bo się go nie opłaca remontować i tylko che z niego odzyskać cylindry i tłoki bo są nowe i oryginały.
Taki ściągacz wkrótce wykonam, ale na razie obejdzie się bez niego....

Ten sposób z zamrażaniem cylindrów stosowałem i nie polecam go, jeśli ktoś chce ocalić cylindry, ponieważ jest ryzyko pęknięcia cylindra bo robią się kruche, ale jeśli stare chce ktoś wyjąć to jak najbardziej polecam ten sposób...
@Wijtek987 w tedy stosuje się gaśnice śniegową :)
KPK Kumurun Team

#5 Share krzysztoff

krzysztoff

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 209 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 czerwiec 2014 - 09:23

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 nowe tuleje i silnik na złom? a co się stało... sam dwa miechy temu naprawiałem taki silnik i jest z tym trochę kłopotu

#6 Share johenek

johenek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 455 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj. Świętokrzyskie

Napisany 15 czerwiec 2014 - 10:22

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 wał jest do wyrzucenia bo zużyty jest średnio 2,68mm i już nie wyda szlif, a sam wał to 5000zł(zamiennik słabej jakości), korby wszystkie do wymiany bo panewki obracało i wytarło gniazda w korbowodach, głowice do regeneracji, turbina do wymiany bo ta ma już spory luz i przeciekała, pompa oleju do wyrzucenia.
Zostaje tak na prawdę: blok, pompa wtryskowa, pompy hydrauliczne, cylindry, tłoki, kolektory.
Jak liczyliśmy z właścicielem to remont silnika około 10 tyś przy częściach słabej jakości, plus do tego koszt mojej robocizny. Nie wiadomo też w jakim stanie jest sprzęgło oraz pompa paliwowo, bo ten ciągnik był sprowadzony z Francji z uszkodzonym silnikiem po cenie złomu i od samego początku nie chciał odpalić.

Tuleje tłoki to jeszcze w Francji założyli ale co z tego jak dół silnika nie zrobili.

Taniej wychodzi kupić silnik kompletny za granicą bo za silnik bez osprzętu z gwarancją rozruchową wołają średnio 1000-1800Euro, a z osprzętem od 2000-3000Euro.
Koszt transportu będzie zerowy bo kolega właśnie pojechał za granice po ciągniki i prasy to przy okazji kupi silnik i włoży na pakę tira razem z ciągnikami

Edytowany przez johenek, 15 czerwiec 2014 - 10:24.

KPK Kumurun Team

#7 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 15 czerwiec 2014 - 10:46

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 Skoro blok jest dobry to po co tuleje wyjmować? W tym silniku są chyba suche więc nic tam nie zdziałasz. Poszukaj używanego wału nawet do szlifu i rób ten silnik, używane zazwyczaj są niewiele lepsze a długi okres nieużytkowania też na zdrowie im nie wychodzi - szczególnie pompa wtryskowa jest wrażliwa na korozję a naprawa kompleksowa to kilka tys zł.

#8 Share johenek

johenek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 455 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj. Świętokrzyskie

Napisany 15 czerwiec 2014 - 11:09

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 ale to nie mój ciągnik, ja go tylko naprawiam!! Właściciel uznał że wymieniamy silnik, i dla mnie to jeszcze lepiej bo będę miał mniej roboty. Cylindry che wyjąć bo mi ich szkoda aby pojechały na złom, lepiej będzie jak je sprzedam komuś bo są w idealnym stanie. Blok silnika też się sprzeda to się koszt kupna silnika zmniejszy.
KPK Kumurun Team

#9 Share radas17

radas17

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, Czarnków
  • Zainteresowania:Sport, muzyka

Napisany 15 czerwiec 2014 - 13:46

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 Sam cylindrów nie dasz rady ściągnąć, do tego potrzebna jest prasa, jak bedziesz sam próbował je ściągać to je uszkodzisz. Wiem bo sam wymieniałem w takim samym silniku

#10 Share Jurmiczek

Jurmiczek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 236 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 czerwiec 2014 - 14:03

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 Tuleje nie są warte pracy którą włozysz w ich wyjęcie.Wyciągałem taką tuleje cały dzień jedną.Straszne mocno siedzi w bloku.Na drugi dzień wyjmowaliśmy ich dwoma lewarkami i te 5 poszło w kilka godz.ale miałem w bloku i wał, Bez wału zapewne wyjmiesz ich łatwo pneumatycznie.Mysle że lepiej jakby to ktoś sprzedał w całości a tuleje kupił nowe.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 Dzisiaj, 22:33
  •  

#11 Share vgrzes

vgrzes

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 15 czerwiec 2014 - 16:50

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4

Skoro blok jest dobry to po co tuleje wyjmować? W tym silniku są chyba suche więc nic tam nie zdziałasz. ----

tuleje są mokre, dosć łatwo idą.

#12 Share tespis17

tespis17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 596 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 czerwiec 2014 - 17:29

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4

ale to nie mój ciągnik, ja go tylko naprawiam!! Właściciel uznał że wymieniamy silnik, i dla mnie to jeszcze lepiej bo będę miał mniej roboty. Cylindry che wyjąć bo mi ich szkoda aby pojechały na złom, lepiej będzie jak je sprzedam komuś bo są w idealnym stanie. Blok silnika też się sprzeda to się koszt kupna silnika zmniejszy.


Ja zawsze wyjmuje tuleje na ciepłym silniku ściągaczem, dlatego spieszę się zawsze z rozbieraniem aby do końca nie ostygł. Łatwiej wychodzą.
Pierwszy sposób to jest ściągaczem tak koledzy piszą.
Drugi sposób to trzeba wyjąć cały blok, położyć go na bok brecha z podstawką od dołu. Jeden trzyma brechę (rurę), drugi trzyma silnik trzeci ładuję młotem 5kg. i mocno przypierdzielić i tuleję wylatują jak śliwka z kompotu.
Jak już dorabiasz ściągacz to zahartuj gwint bo go na pewno zerwiesz.


P.S Za dużo się z tym nie baw bo zabawa to jest dla dzieci

Edytowany przez tespis17, 15 czerwiec 2014 - 17:42.


#13 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 czerwiec 2014 - 18:43

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 Szybko rozbierać silnik aby nie ostygł - dobre :D słyszałem że tak mówili rzeźnicy skrobiąc blondynki że trzeba ciepłą... :D ale że silnik :lol: i to w dodatku zdążyć rozebrać i na boku położyć i jeszcze ciepłe cylindry wyciągnąć!!! Coś ty chłopie palił????

#14 Share johenek

johenek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 455 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj. Świętokrzyskie

Napisany 15 czerwiec 2014 - 20:28

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 jak łatwo będą wychodzić to je wyciągnę, jeśli nie to dam sobie spokój...
Jak miałem rozgrzać silnik jak go nie odpalałem bo coś stukało w silniku myślałem że może wystarczy zrobić szlif wału i włożyć nowe panewki.
KPK Kumurun Team

#15 Share vgrzes

vgrzes

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 15 czerwiec 2014 - 21:13

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 Uprasza się dziecko ( tespis17)
o niepisanie głupot.

#16 Share tespis17

tespis17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 596 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 czerwiec 2014 - 21:18

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 @Wojtek987
Jak lubisz się męczyć i nie lubisz innych słuchać tylko preferujesz sposób z "gaśnicą" który uważam za idiotyczny to proszę bardzo.
Ciepły silnik to nie znaczy gorący.

p.s Każdy robi jak uważa najlepiej, nie krytykuję tego - dzieci :) .

#17 Share johenek

johenek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 455 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj. Świętokrzyskie

Napisany 15 czerwiec 2014 - 21:31

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 @tespis17
ale jak ty wyobrażasz sobie to zrobić, przecież zanim zaczniesz odkręcać głowice to musisz sporo odczekać aby się nie poparzyć nie wspominaj o kolektorze wydechowym przy którym jest turbina która rozgrzewa się do bardzo wysokich temp.
Gorącego oleju też nie można spuszczać, chyba że lubisz ryzykować bardzo poważnymi oparzeniami...
To samo z płynem chłodzącym przecież za nim on ostygnie aby można było bezpiecznie go spuścić to też chwila mija...
W szkole też nie nauczyłeś się czytać ze zrozumieniem, przecież napisałem wyraźnie że tuleje chce ocalić, a ty mi piszesz żeby młotkiem 5kg uderzać.

Co ty chcesz od sposobu z gaśnicą śniegową... jest to bardzo dobry sposób jeśli ktoś chce wyciągnąć cylindry które idą na wyrzucenie, bo jeśli pęknie to nie będzie szkoda
KPK Kumurun Team

#18 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 czerwiec 2014 - 21:34

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 Kolego @jochenek tak zapytam - skoro obróciło panewki na korbach to pewnie w wyniku braku ciśnienia oleju a w bloku nic się nie ruszyło??? Ja bym się pokusił o remont takiego silnika - kupić używany wał (zrobić szlif) korby używane (nowe tulejki + dać do osiowania) do tego nowa pompa oleju i masz prawie pewny silnik.
Ale wiadomo decyzja należy do właściciela - jego piaskownica to i jego zabawki.

Odnośnie kolegi @tespis17 - ja nie krytykuje sposobu wyciągania na ciepło tylko nie pisz proszę głupot że rozbierasz silnik tak szybko że nie zdąży ostygnąć (chyba że to c330 i bez odkręcania silnika od reszty).
Widziałem jak wyciągali suche tuleje właśnie przy pomocy gaśnicy - schłodzili i 2kg młotkiem przy 3 uderzeniu tuleja była na wierzchu. Mówili że wkładając nowe (gdy wszystko jest czyste) wkładają do zamrażarki ustawionej na ful i tuleja powinna wejść ręcznie lub z niewielką siłą. Tuleje mokre zawsze ściągaczem i by ruszyła przeważnie trzeba stuknąć od dołu. Ci goście robili nie jeden silnik w ciężarówkach i autobusach więc głupot nie gadają.

#19 Share johenek

johenek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 455 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj. Świętokrzyskie

Napisany 15 czerwiec 2014 - 21:50

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 @wojtek987

też tak myślałem jak ty ale po dłuższym zastanowieniu się daliśmy sobie spokój z remontem. Cały silnik był obrośnięty grzybem, czyli któraś głowica jest pęknięta bo tylko płyn chłodniczy powoduje powstawanie grzyba i pleśni. Coś musiało zawieść bo remont góry silnika(tłoki,cylindry,pierścienie) był niecałe 160mth temu,potwierdzone bo był on robiony w serwisie i jest faktura. Więc jak wymieniali górę to musieli i tak odkręcać korby i jak by były panewki wypracowane to by zrobili generalkę silnika.

PS: Teraz jest już po ptokach bo kolega właśnie do mnie dzwonił i mówił że kupił dziś silnik, który jeszcze nie jest wyjęty z ciągnika i go mógł posłuchać i zobaczyć jak pracuje. Kupił go bez osprzętu za 1800Euro z gwarancją rozruchową oraz jest udokumentowany przebieg ciągnika ponieważ ma książkę serwisową i są naklejki z liczbą godzin kiedy były robiony przegląd. Silnik ma nie całe 9300mth więc powinien jeszcze trochę popracować :)
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 Dzisiaj, 22:33
  •  

#20 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3187 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 15 czerwiec 2014 - 22:00

Jak wyjąć cylindry w silniku MWM TD226-4 Przykładowy ściągacz to tulei mojego wykonania. http://www.agrofoto....gacz-do-tulei/#

Podobne tematy mwm td226-4 fendt cylindry tuleje cylindrowe silnik renault