pioetek

Wspomaganie elektryczne C-360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
damian00    0
37 minut temu, debrzyna napisał:

Może lepiej dozbieraj kasy i kup hydrauliczne Chyba ze jeździsz tylko po asfalcie z niedużym obciążeniem 

Na razie chce zachłonać trochę informacji, nie że pilny temat.

Znajomy założył elektryczne z fiata jakiegoś i nawet fajnie to chodzi. Tylko ze u niego totalna rzeźba aż przykro patrzeć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28671

Tak świeżą aż mnie trzęsie jak o tym wspomnę. 1000zl kosztowało żeby się przekonać że to do ciężkiej roboty się nie nadaje.

Powtórzę: u brata pierwsze wytrzymalo miesiąc niejezdzenia, a drugie 12 godzin jeżdżenia....

Choć u szwagra założone w międzyczasie działa poki co, tyle ze szwagier to przez rok tyle mtg robi co brat  w marcu jednym ciągnikiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xen102    0

Witam mam problem z wspomaganiem do megane 3 podłączyłem plus minus z akumulatora do dużych pinów i do małego z czerwonym kablem też plus z akumulatora słychać kliknięcie ale nie widzę żeby wspomaganie działało podkreślam że chce tylko sprawdzić czy działa gdzie może być problem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28671

Jak kliknelo to działa, musisz przytrzymac wyjscie na kolumnę zeby na wejsciu na kierownicę poczuc ze wspomaga 

Tylko uważaj żeby ci rąk nie wywinelo

Edytowano przez bratrolnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lisu9708    38

Mam w swojej c-360 wspomaganie x61 z kangoo założone 2 lata około 300mtg. Jak narazie działa bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Wspomaganie elektryczne ma w sobie wałek skrętny i to dzięki niemu wie kiedy skręcić. Jeśli więc mamy duży luz układu, niepoprawnie ustawiona zbieżność i et cetera Dochodzi do sytuacji w której chce cały czas obracać silnikiem, powoduje to jego szybką śmierć. Najtańszy układ wspomagania to hydrauliczny zaimplementowany z samochodu, kupuje się maglownicę i mamy wszystko czego potrzeba. Głowiczka ma w sowie zawór skrętu natomiast druga cześć może zostać siłownikiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Amazone    0

Też mam x61 zamontowane, pracuje już prawie rok i nic się z nim jak na razie nie dzieje. Co do hydraulicznego to raz, że droższe a dwa jak się coś zepsuje to nie macie wcale możliwości kręcenia kierownicą gdzie w elektrycznym nie ma takiego czegoś bo będzie dalej działać ale siłą swoich mięśni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28671
Dnia 1.05.2020 o 07:51, hubertb napisał:

więc mamy duży luz układu, niepoprawnie ustawiona zbieżność i et cetera Dochodzi do sytuacji w której chce cały czas obracać silnikiem, powoduje to jego szybką śmierć.

To prawdopodobnie zabiło u mnie dwie sztuki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Tak przypuszczam, z tego co kojarzę masz 30 więc najtaniej wychodzi kolumna od lublina. Ja jednak robił bym wszystko żeby skompletować orbitrol. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28671
Napisano (edytowany)

Sa dwie trzydziestki i c360, ta ostatnia z turem więc do niej wspomaganie potrzebne. Ogólnie to mam już zestaw od Lublina, porobilem mocowania do pompy, teraz tylko to kiedyś poskładać

Edytowano przez bratrolnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

kolumnę z 60 przerzuć do jednej z 30, to zlikwiduje efekt wyrywania rąk przez kierownice 30. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28671

Na początku trzeba wspomaganie ogarnac w c360, a potem bwdziemy myslec co dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MICHAL40    0

witam, wszystkich , jestem tu nowy, założyłem wspomaganie do C330 J84 ale niestety podczas próby, kierownica lekko idzie po czym nastepuje chwilowe zacięcie czy zatrzymanie a nawet powiedziałbym kontra wspomagania(przeciwny krotki ruch silnika) i wybija bezpiecznik i takl za każdym razem. Kazde 2 czy trzecie zaciecie wspomagania powoduje przepalenie bezpiecznika. Czy może ktoś cos poradzic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Amazone    0
Dnia 27.05.2020 o 08:16, MICHAL40 napisał:

witam, wszystkich , jestem tu nowy, założyłem wspomaganie do C330 J84 ale niestety podczas próby, kierownica lekko idzie po czym nastepuje chwilowe zacięcie czy zatrzymanie a nawet powiedziałbym kontra wspomagania(przeciwny krotki ruch silnika) i wybija bezpiecznik i takl za każdym razem. Kazde 2 czy trzecie zaciecie wspomagania powoduje przepalenie bezpiecznika. Czy może ktoś cos poradzic.

Poluźnij sobie docisk półksiężyc do drążka kierowniczego i sprawdź czy to coś da. U mnie było podobnie, że wspomaganie stawało i nawet ukrychnąłem trochę tego ślimaka na końcu bo były za mocno skrEcone ze sobą te półksiężyce na przekładni.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kderwisz    5
Dnia 3.05.2020 o 19:02, Amazone napisał:

Też mam x61 zamontowane, pracuje już prawie rok i nic się z nim jak na razie nie dzieje. Co do hydraulicznego to raz, że droższe a dwa jak się coś zepsuje to nie macie wcale możliwości kręcenia kierownicą gdzie w elektrycznym nie ma takiego czegoś bo będzie dalej działać ale siłą swoich mięśni.

Nie prawda wspomaganie hydrauliczne działa też na zgaszonym silniku tylko ciężko.  Dlaczego do nowych ciągników producenci pakują dużo elektroniki ale wspomaganie jest hydrauliczne. Co najważniejsze remont trzeba robić z głową a nie prowizorkę a potem płacz i lament. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

w sumie najlepsza przekładnia napędzana siłą mięśni , niezawodna . elektryczne wspomagania siadają w sumie pochodzą z samochodu który idzie na szrot , jest pewnie wysłużona ,trafia do traktora a obciążenia są dużo większe ,przykładowo koła wpadną w bruzdę to nie raz ręce urywa ,co wtedy w takim wspomaganiu się dzieje trzymamy na siłę a tu trach kierownice wyrwało z rąk , myślę założyć elektryczne do c360 ale jak czytam trochę się odechciewa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gorall    0
Dnia 18.08.2014 o 20:56, pawlo36 napisał:

Tak działa tak samo jak tamto, masz dwa grube kable, czarny dałem minus a czerwoni plus po przekaźniku, do włączenia się wspomagania jest potrzebne chwilowe zasilanie na jednym kablu z kostki po czym słychać kliknięcie(musiałbym sprawdzić na którym bo nie pamiętam) ale też dałem na niego zasilanie ciągłe po przekaźniku. Obydwa przekaźniki załączają się po stacyjce a zrobiłem tak bo jeśli bym grube kable podłączył na stałe a cienki kabel dał tylko po stacyjce to mimo jego późniejszego rozłączenia przez stacyjkę wspomaganie i tak działało więc pobierało by jakiś tam prąd.

Co do lewarka to tak samo nie da się włączyć 1 i R dlatego że dźwignia nie dojdzie całkowicie do kierownicy dlatego też w tym miejscu gdzie blokuje wspawałem po przeciwnej stronie wygięty z pręta mniej więcej tej samej średnicy co lewarek taki jakby "banan" po czym wyciąłem w środku część niepotrzebnego lewarka i wszystko jest ok

A czy mógłbyś kolego sprawdzić i wskazać do którego kabla podłącza się to chwilowe zasilanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

witam ,jak sprawdzić czy wspomaganie elektryczne x84 jest sprawne ? jak podpiąłem do akumulatora dwa grubsze kabelki z kostki czerwony + czarny - cieńszy kabelek z kostki mniejszej dałem do plusa ,po kilku sekundach słychać pyknięcie ale pokręcając drążkiem kierownicy wspomaganie nie ma działania, przytrzymując krzyżaka nie ma reakcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piter72    0

Zamontowałem wspomaganie do c360 wszystko pięknie działa tylko mam problem z zegarem. Nie mieści mi się dwuwskaźnik. Co by można zrobić aby go jakoś upchnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiga    3

Witam. Ja długo zastanawiałem się nad wspomaganiem elektrycznym do swojej c-360.  Nie mam tura, a używam głównie do koszenia trawy. Ostatni jednak ceny wspomagań teoretycznie nadających się do zastosowania, strasznie poszły w górę. Za wspomaganie typu X84, J84 trzeba już zapłacić około 400zł. Kilku z Was pisało że mają założone wspomaganie z renault kango, typ X61. Takie można  kupić nawet za 100zł. Nigdzie jednak nie mogłem znaleźć jak je podłączyć i sprawdzić czy działa. Ale w końcu się udało. I wspomaganie działa świetnie.Obyło się bez większych przeróbek . Tylko lewarek zmiany biegów został przerobiony.  Nagrałem filmik dla potomnych jak to podłączyć elektrycznie i sprawdzić czy działa.

https://youtu.be/fhAyE4qtPcQ

wspomaganie.jpg

Edytowano przez sybiga
Błędy ortograficzne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez BARTOLA
      witam sprawa wyglada następująco;  niedawno założyłem  tura i mam problem z manewrowaniem w miejscu z np belą i nie wiem cz moze to być już słaba pompa wspomagania czy te serwo tak ma, zastanawiam sie też nad zmianą przednich kół na balony ale nie wiem czy to coś da 
    • Przez kuba3120
      Witam , zakładam do koparki białoruś (jumz) wspomaganie i moje pytanie brzmi czy orginalna pompa da radę pod orbitrol chodzi o tą małą co jest od strony chłodnicy , zrobiłem osobny układ oleju jakim olejem to zalać oczywsicie wszyystko jest nowe 
    • Przez Kobra66
      Powiedzcie koledzy jaki olej stosujecie do wspomagania w tych ciągnikach?
    • Przez biszu
      Kupię tura do c360 stary typ na sankach. Rejony Podkarpacia, swietokrzyskiego, lubelskiego. 
      Wszelakie informacje proszę na priv.
      Pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj