Skocz do zawartości

Zdjęcie

Silnik mtz 55/82/92


124 odpowiedzi na ten temat

#101 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 19 luty 2016 - 21:37

Silnik mtz 55/82/92

ok dzięki za szybką odpowiedz. rozebrałem mtz-a ze względu na bardzo głośną(twardą) prace silnika, głowica była po regeneracji zawory ustawione pompa, wtryski po regeneracji, myslałem że może wałek rozrządu był jakiś inny, dziś przyszedł od mtz 82 i jest taki sam. nie wiem co już może być. jak zapale to przez ok 3-5 min chodzi bardzo fajnie cicho, a jak się troszkę zagrzeje to zaczyna tłuc jak czołg. co może być nie tak? 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik mtz 55/82/92 Dzisiaj, 17:24
  •  

#102 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 20 luty 2016 - 18:38

Silnik mtz 55/82/92

Ten ciągnik jest po tuningu z 52 na 82? 


KPK KUMURUN TEAM

 


#103 Share slawek80

slawek80

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 luty 2016 - 20:03

Silnik mtz 55/82/92

Tłoki nie wystawały poza górną krawędź cylindrów? Może ktoś zastosował nie taki wymiar panewek jak ma być. Ciśnienie oleju trzyma na rozgrzanym silniku?

 


ok dzięki. a czy przy wymianie wałka rozrządu i tulejek konieczne jest osiowanie ?


ok dzięki. a czy przy wymianie wałka rozrządu i tulejek konieczne jest osiowanie. 

 

Osiowanie po wymianie tulejek jest konieczne.



#104 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1759 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 20 luty 2016 - 20:47

Silnik mtz 55/82/92

Może to było już kolejne osiowanie i tłoki idą za wysoko w górę ? Szlifierz powinien zmierzyć wysokość bloku. A co do twardej pracy  - w okolicy MTZ-ów kilka i ze dwa pracują właśnie tak, jakby ktoś w głowicę młotkiem stukał. Pracują tak już po kilkanaście lat. Pytałem sąsiada, to twierdził, że ma tak od zakupu.



#105 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 20 luty 2016 - 21:56

Silnik mtz 55/82/92

tak traktor pierwotnie był 550 kupiłem to już był poczęści zmieniony. a jeśli chodzi o tulejki wałka rozrządu to bez szlifowania i osiowania się nie obędzie bo kupiłem nominalne wg nr katalogowego i są za ciasne na wałek. to tak ma byc że nowe tulejki i wałek nie pasują do siebie i trzeba je szlifować? wałek i tulejki kupione wg katalogu.

ciągnik pracował do końca moc też miał odpowiednią tylko drażniła mnie ta praca silnika, kąt wtrysku przestawiałem już w różne strony, gdy go opóźniłem chodził trochę ciszej ale stracił na mocy. 

wałek rozrządu miał troszkę luzu w tulejkach (ok 0,5mm) wiedz może to przez to, ale zobaczymy co bedzie jak wymienię. mimo luzu na wałku ciśnienie trzymał takie samo na ciepłym i zimnym.

czy możliwe że z pompą wtryskową może być coś nie tak że głośno pracuje silnik, pompa była robiona, silnik pali bardzo dobrze ładnie też wchodzi na obroty, tylko to walenie w silniku mnie drażni


Edytowany przez grzegorz210182, 20 luty 2016 - 22:07.


#106 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 20 luty 2016 - 23:17

Silnik mtz 55/82/92

Tulejki powinny wejść na wałek przed montażem. Później je zaciśnie ale kupione wchodzą. 


KPK KUMURUN TEAM

 


#107 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 22 luty 2016 - 14:42

Silnik mtz 55/82/92

po zdjęciu głowicy widać że na 2 i 3 tłoku są odbite zawory wydechowe, a w miejscu ssących są tłoki lekko nadpalone. czy to wina złego ustawienia luzu na zaworach?



#108 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1759 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 22 luty 2016 - 14:48

Silnik mtz 55/82/92

Przyczyną może być też nadmiernie wyosiowany blok, zbyt wysokie tłoki (wada odlewu), za bardzo splanowana głowica, przestawiony rozrząd.

Moim zdaniem aby przyczyną była źle ustawiona szczelina na zaworach, musi być jeszcze jakaś inna dodatkowa.



#109 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 22 luty 2016 - 16:07

Silnik mtz 55/82/92

tłoki nie wychodzą ponad pozom bloku, zawory w gniazdach są schowane ok 1,5mm do tego dochodzi jeszcze grubość uszczelki więc powinno być ok. wychodzi na to że z rozrządem było coś nie tak lub sprężyny zaworowe są do wymiany, choć te na pierwszy rzut oka wydają się dobre. 


Edytowany przez grzegorz210182, 22 luty 2016 - 16:09.


#110 Share Buszmen11

Buszmen11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ESI
  • Zainteresowania:motoryzacja, wędkarstwo, kobitki:)

Napisany 22 luty 2016 - 22:06

Silnik mtz 55/82/92

przerabiałem temat tłuczenia w c360. tłukły tłoki o głowice. niby były na zero z blokiem a po zrzuceniu głowic były odciśniete na głowicach. zawory miałem odbite tylko na tych tłokach, gdzie w głowice wstawiane były nowe gniazda zaworowe. jazda tak przez 150 mtg skonczyła się wybiciem wału i panewek na korbach. tłoki stoczyłem o 0,5 mm  i tłuczenie ustało. włu nie dało się uratować



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik mtz 55/82/92 Dzisiaj, 17:24
  •  

#111 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 15 maj 2016 - 13:33

Silnik mtz 55/82/92

powrót do tematu.mój nieszczęsny mtz ciągle głośno chodzi (stukanie w głowicy). zawory chyba uderzają w tłoki, przy ostatnim remoncie było widać odbite ślady. czy ktoś z kolegów wie jaka powinna być odległość płaszczyzny tłoka w GMP od płaszczyzny bloku, czy może mają się równać na 0. wszystko już prawie było robione, więc może blok jakiś nie taki. głowica była regenerowana, sprężyny nowe, luz ustawiony wg instrukcji. myślałem już żeby kupić nową głowice może tą kiedyś ktoś za mocno splanował lub żle zregenerowana, nie wiem już co może być, może ktoś ma jakiś przemyślenia? czy może być to wina pompy. stukanie nasila się przy obciążeniu i przy wyższych obrotach.



#112 Share knowingpage5

knowingpage5

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 październik 2016 - 21:53

Silnik mtz 55/82/92 Witam.Żeby pozbyć się kopcenia na czarno trzeba zwiększyć ciśnienie wtrysku do 216 kg/cm tak jak w instrukcji dla D 243 pronar.pl.Pozdrawiam.

#113 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1759 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 30 październik 2016 - 12:46

Silnik mtz 55/82/92

Wszystko pięknie, tylko nie każda pompa to wytrzyma. Po drugie, w MTZ-50/550 fabryczne ciśnienie wtrysku to 135 bar. Podnosiłem do 165, to silnik zaczął stukać i się trząść na wysokich obrotach.



#114 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 30 październik 2016 - 12:56

Silnik mtz 55/82/92

Pompa wytrzyma, tylko końcówki czopikowe przeznaczone są dopracy przy ciśnieniach nie wyższych niż 150 bar, więc zwiększanie ciśnienia tylko pogarsza pracę silnika. Ale jak się nie ma pojęcia to się wypisuje różne bzdury.



#115 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1759 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 30 październik 2016 - 13:06

Silnik mtz 55/82/92

Ja to wiem, dlatego piszę, jak to wygląda w praktyce. Można zawsze podnieść ciśnienie wtrysku, tylko trzeba mieć świadomość, o ile i jaki może być efekt. Ja oddałem pompę i wtryski do pompiarza. Nie wiedział, jak je ustawić, ustawił na 165. Zaniosłem jeszcze raz, jak dotarłem do instrukcji, ile ma być. Ja nie muszę być fachowcem we wszystkich dziedzinach, jak niosę do "fachowca" to ma być zrobione dobrze



#116 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 30 październik 2016 - 20:39

Silnik mtz 55/82/92

Pompę z mtz 50 można przystosować do 82? 


KPK KUMURUN TEAM

 


#117 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1759 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 31 październik 2016 - 07:11

Silnik mtz 55/82/92

Można. ale koszt niemały, taniej wyjdzie kupić pompę od MTZ-82, bo regulator jest dość drogi, a to właśnie jest element, który różni obi pompy. W bardzo starych pompach MTZ-50 są jeszcze inne sekcje, ale to w takich starociach jak u mnie (1971)



#118 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7616 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 31 październik 2016 - 09:55

Silnik mtz 55/82/92

Nowy regulator z korektorem ciśnieniowym niecałe 500 zeta, jego założenie, wymiana sekcji na nowe polskie drugie 500. Za tyle pompy wtryskowej nowej nie kupisz. Pod warunkiem że tylko tyle jest różnic.


KPK Kumurun Team

#119 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1759 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 31 październik 2016 - 11:08

Silnik mtz 55/82/92

Ale regenerowaną dostanie za mniej, więc po co przepłacać ? Z drugiej strony można miec w ten sposób PRAWIE nówkę pompę z nowym regulatorem. Nowa dobrej jakości kosztuje około 2kPLN, nowa nieznanej jakości około 900 PLN, ale ludzie na nie narzekają, że przez montażem trzeba je oddać do pompiarza, bo nie są ustawione



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik mtz 55/82/92 Dzisiaj, 17:24
  •  

#120 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7616 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 31 październik 2016 - 13:53

Silnik mtz 55/82/92

Regenerowana pojęcia zielonego nie mam ale możliwe dając starą na wymianę może by się to opłacało.


KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy silnik 558292