Polecane posty

ok dzięki za szybką odpowiedz. rozebrałem mtz-a ze względu na bardzo głośną(twardą) prace silnika, głowica była po regeneracji zawory ustawione pompa, wtryski po regeneracji, myslałem że może wałek rozrządu był jakiś inny, dziś przyszedł od mtz 82 i jest taki sam. nie wiem co już może być. jak zapale to przez ok 3-5 min chodzi bardzo fajnie cicho, a jak się troszkę zagrzeje to zaczyna tłuc jak czołg. co może być nie tak? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Tłoki nie wystawały poza górną krawędź cylindrów? Może ktoś zastosował nie taki wymiar panewek jak ma być. Ciśnienie oleju trzyma na rozgrzanym silniku?

 


ok dzięki. a czy przy wymianie wałka rozrządu i tulejek konieczne jest osiowanie ?


ok dzięki. a czy przy wymianie wałka rozrządu i tulejek konieczne jest osiowanie. 

 

Osiowanie po wymianie tulejek jest konieczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9110

Może to było już kolejne osiowanie i tłoki idą za wysoko w górę ? Szlifierz powinien zmierzyć wysokość bloku. A co do twardej pracy  - w okolicy MTZ-ów kilka i ze dwa pracują właśnie tak, jakby ktoś w głowicę młotkiem stukał. Pracują tak już po kilkanaście lat. Pytałem sąsiada, to twierdził, że ma tak od zakupu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak traktor pierwotnie był 550 kupiłem to już był poczęści zmieniony. a jeśli chodzi o tulejki wałka rozrządu to bez szlifowania i osiowania się nie obędzie bo kupiłem nominalne wg nr katalogowego i są za ciasne na wałek. to tak ma byc że nowe tulejki i wałek nie pasują do siebie i trzeba je szlifować? wałek i tulejki kupione wg katalogu.

ciągnik pracował do końca moc też miał odpowiednią tylko drażniła mnie ta praca silnika, kąt wtrysku przestawiałem już w różne strony, gdy go opóźniłem chodził trochę ciszej ale stracił na mocy. 

wałek rozrządu miał troszkę luzu w tulejkach (ok 0,5mm) wiedz może to przez to, ale zobaczymy co bedzie jak wymienię. mimo luzu na wałku ciśnienie trzymał takie samo na ciepłym i zimnym.

czy możliwe że z pompą wtryskową może być coś nie tak że głośno pracuje silnik, pompa była robiona, silnik pali bardzo dobrze ładnie też wchodzi na obroty, tylko to walenie w silniku mnie drażni

Edytowano przez grzegorz210182

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po zdjęciu głowicy widać że na 2 i 3 tłoku są odbite zawory wydechowe, a w miejscu ssących są tłoki lekko nadpalone. czy to wina złego ustawienia luzu na zaworach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9110

Przyczyną może być też nadmiernie wyosiowany blok, zbyt wysokie tłoki (wada odlewu), za bardzo splanowana głowica, przestawiony rozrząd.

Moim zdaniem aby przyczyną była źle ustawiona szczelina na zaworach, musi być jeszcze jakaś inna dodatkowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tłoki nie wychodzą ponad pozom bloku, zawory w gniazdach są schowane ok 1,5mm do tego dochodzi jeszcze grubość uszczelki więc powinno być ok. wychodzi na to że z rozrządem było coś nie tak lub sprężyny zaworowe są do wymiany, choć te na pierwszy rzut oka wydają się dobre. 

Edytowano przez grzegorz210182

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    262

przerabiałem temat tłuczenia w c360. tłukły tłoki o głowice. niby były na zero z blokiem a po zrzuceniu głowic były odciśniete na głowicach. zawory miałem odbite tylko na tych tłokach, gdzie w głowice wstawiane były nowe gniazda zaworowe. jazda tak przez 150 mtg skonczyła się wybiciem wału i panewek na korbach. tłoki stoczyłem o 0,5 mm  i tłuczenie ustało. włu nie dało się uratować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powrót do tematu.mój nieszczęsny mtz ciągle głośno chodzi (stukanie w głowicy). zawory chyba uderzają w tłoki, przy ostatnim remoncie było widać odbite ślady. czy ktoś z kolegów wie jaka powinna być odległość płaszczyzny tłoka w GMP od płaszczyzny bloku, czy może mają się równać na 0. wszystko już prawie było robione, więc może blok jakiś nie taki. głowica była regenerowana, sprężyny nowe, luz ustawiony wg instrukcji. myślałem już żeby kupić nową głowice może tą kiedyś ktoś za mocno splanował lub żle zregenerowana, nie wiem już co może być, może ktoś ma jakiś przemyślenia? czy może być to wina pompy. stukanie nasila się przy obciążeniu i przy wyższych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Żeby pozbyć się kopcenia na czarno trzeba zwiększyć ciśnienie wtrysku do 216 kg/cm tak jak w instrukcji dla D 243 pronar.pl.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9110

Wszystko pięknie, tylko nie każda pompa to wytrzyma. Po drugie, w MTZ-50/550 fabryczne ciśnienie wtrysku to 135 bar. Podnosiłem do 165, to silnik zaczął stukać i się trząść na wysokich obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pompa wytrzyma, tylko końcówki czopikowe przeznaczone są dopracy przy ciśnieniach nie wyższych niż 150 bar, więc zwiększanie ciśnienia tylko pogarsza pracę silnika. Ale jak się nie ma pojęcia to się wypisuje różne bzdury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9110

Ja to wiem, dlatego piszę, jak to wygląda w praktyce. Można zawsze podnieść ciśnienie wtrysku, tylko trzeba mieć świadomość, o ile i jaki może być efekt. Ja oddałem pompę i wtryski do pompiarza. Nie wiedział, jak je ustawić, ustawił na 165. Zaniosłem jeszcze raz, jak dotarłem do instrukcji, ile ma być. Ja nie muszę być fachowcem we wszystkich dziedzinach, jak niosę do "fachowca" to ma być zrobione dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9110

Można. ale koszt niemały, taniej wyjdzie kupić pompę od MTZ-82, bo regulator jest dość drogi, a to właśnie jest element, który różni obi pompy. W bardzo starych pompach MTZ-50 są jeszcze inne sekcje, ale to w takich starociach jak u mnie (1971)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nowy regulator z korektorem ciśnieniowym niecałe 500 zeta, jego założenie, wymiana sekcji na nowe polskie drugie 500. Za tyle pompy wtryskowej nowej nie kupisz. Pod warunkiem że tylko tyle jest różnic.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9110

Ale regenerowaną dostanie za mniej, więc po co przepłacać ? Z drugiej strony można miec w ten sposób PRAWIE nówkę pompę z nowym regulatorem. Nowa dobrej jakości kosztuje około 2kPLN, nowa nieznanej jakości około 900 PLN, ale ludzie na nie narzekają, że przez montażem trzeba je oddać do pompiarza, bo nie są ustawione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Regenerowana pojęcia zielonego nie mam ale możliwe dając starą na wymianę może by się to opłacało.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Niektórzy sprzedają na olx pompy z demontażu starych silników,trzeba się dopytać czy sprawna, czy nie ukraińska,są też całe silniki np na olx za 5900 z2013r ale z tym to zagadka czy nie ma jakich wad ,myślę że na alegro lepiej kupić bo jak coś to można zwrócić.Skłładnica Wągrowiec tel506506536 jeśli tam się zadzwoni o pompę doradzą mają doświadczenie jaką pompę ale za 3 4 stówy można kupić używkę,ja naprawiałam to zapłaciłem za rotacyjną 700 zł najlepiej by do używki włożyć czeskie tłoczki ,ruskie różnie to ,kolega miał ruskie to po roku się zacięły ale za naprawę motorpala zapłacił 1800zł.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Panowie, w jakich silnikach występował ten smok. Miałem to w swoim D240 z 1982r. Jest krzywy i gubi olej na przechyłach....

post-10681-0-45560700-1481152057_thumb.jpg


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez szop01
      Witam wszystkich forumowiczów.
      Posiadam ciągnik Renault Ares 630 125 km i ostatnio pojawił się problem.
      Po odpaleniu ciągnika z odmy olejowej i korka wlewu oleju leci coś takiego jak para wodna i jest to bezwonne.
      Jaka może być tego przyczyna?
    • Przez kamil000
      witam, potrzebuje pilnej pomocy w sprawie zetora 7211, moim problemem jest wysokie ciśnienie oleju bo wynosi ono 6,5bar na zimnym czy ciepłym silniku/przy wysokich/niskich obrotach nie ma znaczenia, ciśnienie jest cały czas w tej granicy czyli stałe. Zakładałem dwa  zegary na każdym jest to samo, zakładałem nowy zawór ten przy pompie pod misko olejową to się zmniejszyło właśnie na 6,5bar z 7bar(na starym zaworze). Wiem jednak że takie ciśnienie to na zdrowie mu nie idzie, dlatego moje pytanie co może być nie tak? dodam że takie ciśnienie w silniku mam po kapitalnym remoncie.
    • Przez Blusik
      Witam 
      Mam pytania jaka podkładka ma znajdować się pod korkiem zlewu oleju w silniku 1hc102 chodzi mi o średnice.
      Jak również o gwint jaki jest w pompie pz63a ponieważ musze odkręcić wąż.
       
      Pozdrawiam 
    • Przez Manio221
      Mam pytanie znalazłem silnik do MF 2620 od kombajnu class senator typ silnika Perkins A6. 354,4 czy będzie pasował? Proszę o pomoc. Niby takie same typy silników  😉
    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj