Skocz do zawartości

Zdjęcie

Silnik mtz 55/82/92


131 odpowiedzi na ten temat

#61 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 13 listopad 2014 - 20:35

Silnik mtz 55/82/92

jak pisałem już wcześniej mój mtz to 552 silnik, ma d 240 tłoki z komorą zawirowania, ale pompa jak kupiłem była na 1800obr, zmieniłem regulator obrotów i obroty ustawione na 2200.

zdjołem dziś misę olejową i okazało się że na wale nie ma przeciwciężarów, ale są miejsca i otwory na śruby by je przykręcić, myślę że to może główny powód tego że silnik gorzej pracował. tuleje są jak nowe, górny pierścień zdjołem  i włożyłem do tulei luz na zamku ok 0,5mm więc też są chyba ok, panewki wał bez śladów zużycia. postanowiłem że dam głowicę do sprawdzenia i zamontuje te przeciwwagi resztę zostawię tak jak jest. a jak bym obrócił ten jeden tłok to nie sprawi to że będzie jeszcze gorzej bo on już tak pracuje kilka lat i może dopasował się tak jak jest. czy te przeciwciężary występują jako części zamienne bo nie widzę tego w necie, ale jutro podzwonię i popytam. 

praca mozolnie idzie bo mam tylko ok 2 godz dziennie czasu, jak poskładam to napiszę czy się coś zmieniło.

a może jeszcze na coś zwrócić uwagę bo ten ciągnik to jakiś składak. 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik mtz 55/82/92 Dzisiaj, 03:36
  •  

#62 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 listopad 2014 - 20:55

Silnik mtz 55/82/92

Nawet jeśli jesteś wstanie kupić i założyć przeciwwagi to i tak tego do silnika włożyć nie możesz. Jeśli tak zrobisz to rozwalisz go przy pierwszym uruchomieniu. 

Wał musi być wyważony. Osobiście wolał bym wymienić wał.


KPK Kumurun Team

#63 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 13 listopad 2014 - 21:20

Silnik mtz 55/82/92

tak myślałem że to nie będzie takie proste 



#64 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 listopad 2014 - 21:21

Silnik mtz 55/82/92

No niestety nie jest. Kombinuj. Od tego głowa :)


KPK Kumurun Team

#65 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 14 listopad 2014 - 19:44

Silnik mtz 55/82/92

mam jeszcze pytanie dotyczące rozrządu: czy koło zębate rozrządu to z otworami na którym przestawia się kąt wtrysku różni się w silnikach d 240 i d 50,  60 chodzi mi o rozstaw otworów.

zauważyłem że podstawa korbowodu na pierwszym i czwartym tłoku jest troszkę jakby wycięta na tokarni pozostałe dwie są pełne czy w mtz tak jest czy ma to związek z tym że był wał bez przeciwwag i gdy zmienię na nowy typowy od d 240 będę musiał zmienić te dwa korbowody? 



#66 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 listopad 2014 - 20:52

Silnik mtz 55/82/92

To że dwa korbowody są inne to trochę dziwne. Zazwyczaj wszystkie są takie same a nawet dobierane według wagi.


KPK Kumurun Team

#67 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 14 listopad 2014 - 21:14

Silnik mtz 55/82/92

no właśnie i o wagę tu chodzi dwa są minimalnie lżejsze, może się to nie zgrywać z nowym wałem. wrzócił bym zdjęcia jak to wygląda ale za bardzo nie wiem jak

jutro spróbuje dodać zdjęcia


Edytowany przez grzegorz210182, 14 listopad 2014 - 21:17.


#68 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1763 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 16 listopad 2014 - 12:10

Silnik mtz 55/82/92

A skąd wiesz, że są lżejsze ? Może te podcięcia są właśnie po to, aby ich waga pasowała do pozostałych.

Bez ważenia zespołu tłok-sworzeń-korbowód tego nie stwierdzisz. Waga - najlepiej gdyby była identyczna, pewne odchyłki są dopuszczalne, zgodnie z normami producenta.



#69 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 17 listopad 2014 - 20:07

Silnik mtz 55/82/92

różnica w wadze między stopami korbowodów wynosi ok 20 gram,kompletów razem z tłokami i korbowodami narazie nie ważyłem

 

 DSC03466.JPG

 

DSC03469.JPG

 

czy to koło zamachowe jest typowe do mtz 82 silnik d 240. jest płaskie tarcza nie wchodzi w głąb koł tak jak w d 50 ale wizualnie trochę się różni od kół do silnika d 240, jutro zamawiam części niewiem czy to koło jest ok czy też jakieś kombinowane?

jakiego producenta wybrać wał i zestaw naprawczy silnika by ciągnik pochodził parę lat, tyle jest teraz tego że trudno zdecydować. 


Edytowany przez grzegorz210182, 17 listopad 2014 - 22:57.


#70 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 18 listopad 2014 - 06:45

Silnik mtz 55/82/92

Tłoki mają różnicę w wadze niewielką.  Dla przykładu w 60-ce różnica w wadze korbowodów nie może przekraczać 10 gram.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik mtz 55/82/92 Dzisiaj, 03:36
  •  

#71 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 19 listopad 2014 - 21:58

Silnik mtz 55/82/92

dziś dotarły części. czy pierścienie w mtz można założyć odwrotnie chodzi mi głównie o olejowe, nie mają żadnych oznaczeń i chyba wyglądają jednakowo z obu stron. jak to jest z tymi pierścieniami proszę o w miarę szybką odpowiedz



#72 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 20 listopad 2014 - 07:24

Silnik mtz 55/82/92

Pojęcia nie mam jak to jest w mtz-cie. Znalazłem tyle.

http://www.mtzequipm...NCE MANUAL .pdf

Strona 58.

 


KPK Kumurun Team

#73 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 20 listopad 2014 - 08:51

Silnik mtz 55/82/92

pierwszy pierścień ma tylko nazwę producenta, dwa kolejne mają napisane "wierzch",to wiadomo jak założyć,  a dwa olejowe mają też tylko nazwę producenta, ale jeszcze dobrze się nim przyjże. , 

 


Edytowany przez grzegorz210182, 29 listopad 2014 - 14:38.


#74 Share hemi

hemi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 357 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Wadowic
  • Zainteresowania:Mechanika, Elektromechanika

Napisany 20 listopad 2014 - 08:58

Silnik mtz 55/82/92 Zakładaj napisami do góry, chodź to nie ma znaczenia, jeśli nie jest zaznzaczone.

#75 Share Macin2

Macin2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 106 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 listopad 2014 - 18:15

Silnik mtz 55/82/92 Kkoledzy a jakie jest wasze zdanie na temat walka rozrządu d 60 i d 240 ? ciagnikowi faktycznie brakuje kilka kw pompą wtryskowa jest już 3 z kolei ,dzwonilem do parczewa do sklepu z częściami mtz mówili ze walki są identyczne,jutro zapytam w grandzie

#76 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 25 listopad 2014 - 20:30

Silnik mtz 55/82/92

zapytaj przy okazji czy koło zębate pompy paliwa to z otworami do ustawiania kąta wtrysku jest takie same w tych silnikach.



#77 Share Macin2

Macin2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 106 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 listopad 2014 - 20:53

Silnik mtz 55/82/92 Już mogę powiedzieć ze jest inne ponieważ koło w d 240 posiada dodatkowo rząd zębów do napędu sprezarki,a tak poza tym
to jest identyczne

#78 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 27 listopad 2014 - 21:40

Silnik mtz 55/82/92

dziś pierwsze odpalenie silnika po remoncie, z braku czasu trochę to trwało ale udało się. mtz chodzi super czuć że przybyło mu parę koni. jeszcze parę drobnych poprawek i można pomału docierać. dziękuje za pomoc. 



#79 Share Macin2

Macin2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 106 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2014 - 22:08

Silnik mtz 55/82/92 kolego opisz dokładnie co zmieniles

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik mtz 55/82/92 Dzisiaj, 03:36
  •  

#80 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 28 listopad 2014 - 19:48

Silnik mtz 55/82/92

zmieniłem wał bo był bez przeciwwag, jest możliwość ich dokręcenia bo ma otwory na śruby więc chętnie niedrogo odsprzedam z kompletem panewek, trzeba by założyć przeciwwagi np ze ztarego wału i wyważyć, ja kupiłem nowy bo w okolicy nikt nie wyważa wałów korbowych.

nowy białoruski 1500zł do tego komplet panewek

zestawy naprawcze po 160zł szt

regeneracja głowicy, pompy wtryskowej, nowe końcówki wtryskiwaczy, 

reszta została tak jak było 




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy silnik 558292