Skocz do zawartości

Zdjęcie

Silnik mtz 55/82/92


123 odpowiedzi na ten temat

#41 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 336 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 05 październik 2014 - 20:24

Silnik mtz 55/82/92

dzień dobry. zwracam się z prośbą do znawców tematu mtz-ów. przeczytałem już wiele stron na forum i już się całkiem pogubiłem, a mianowicie mam taki problem. kupiłem mtz w dowodzie mtz 552 1988r duża kabina. byłem przekonany że to 82 bo ma silnik d 240 jak w moim starym mtz 80. była w nim pompa na tabliczce d 60 1700obr ale zmieniłem regulator i kręci 2200 ale jednak jest jakiś słaby. zastanawiam się nad remontem silnika bo trochę bierze olej, ale czy to na pewno silnik o mocy 80km. na tabliczce znamionowej jest d 240, głowica bez świec żarowych, sprężarka na silniku, brak deki jak w starszych silnikach d50, kolektor ssący jest bez odprężnika, ale tą świece płmieniową ma. ciągnik posiada reduktor biegów, ale tylko jedne obroty wałka. co to za wersja ile to ma koni bo już sam nie wiem po czym jeszcze można poznać jaką ma moc, do środka na razie nie zaglądałem, a i jeszcze ma biegi z boku z kręconą gałką. dodam że jest trochę słabszy jak mój popszeni mtz i bardziej dymi nawet przy niewielkim obciążeniu ale może to już silnik o remont się prosi


Edytowany przez grzegorz210182, 05 październik 2014 - 20:43.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik mtz 55/82/92 Dzisiaj, 01:07
  •  

#42 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 05 październik 2014 - 21:33

Silnik mtz 55/82/92

Bardziej bym obstawiał jakąś przeróbkę niż oryginał. Ja mam 552 i również blok d240. Może u ciebie ktoś zamienił głowicę i włożył reduktor. Brak WOM 1000 dużo mówi bo podczas przeróbek nikt nie chce się w to pchać. MTZ 552 z blokiem d240 były ciut mocniejsze niż z blokiem d50. Mają coś koło 70KM.


KPK KUMURUN TEAM

 


#43 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 336 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 06 październik 2014 - 06:23

Silnik mtz 55/82/92

no i jest słabszy czuć to w pracy, ale jak się upewnić na 100%, chyba tylko sprawdzić co jest w środku. tak czy tak remont jest mu potrzebny bo przy tego rocznych orkach przez dzień czasu trzeba dolać pół litra oleju. dzięki za odpowiedz jak będę coś więcej wiedział to napiszę. pozdrawiam.



#44 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 06 październik 2014 - 09:49

Silnik mtz 55/82/92

Jeśli masz przeróbkę z D-60 na D-240, to niestety, wałek rozrządu też jest inny, może tu byc przyczyna. Ale zacznij od sprawdzenia wstryskiwaczy, czy nie leją, ustawienia pompy (kąt wtrysku), sprawdź luz na zaworach. Sprawdzałeś filtry ? Dolanie 0,5l oleju na dzień pracy to jeszcze nie powód do remontu. No, może zależy , jaki to dzień, bo u mnie to 14h pracy ciągnika, czasami zbiornika paliwa nie starcza w moim MTZ-50.

Z tego co się ostatnio dowiedziałem, to sekcje w starych pompach D-60 różnią się dawkowaniem od tych nowszych D-240. Mniejsza jest dawka maksymalna w cm3/cykl. Ale nie powinno to powodować dymienia, raczej braki mocy, z tym że z D-60 da się osiągnąc 70KM przy 1900obr/min, to przy 2200obr/min moc powinna byc około 80KM.



#45 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 336 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 06 październik 2014 - 20:27

Silnik mtz 55/82/92

przy zmianie regulatora obrotów w pompie były wymieniane sekcje i końcówki wtryskiwaczy. sprawdzałem kiedyś luz na zaworach według instrukcji obsługi do mtz to były ok, myślę że może gniazda są już ponadpalane, przy okazji remontu głowicę daje do sprawdzenia również. filtr powietrza czysty, wkład nowy. dodam że po założeniu pompy po przestawieniu obrotów na 2200 to bardzo mocno dymił na większych obrotach tak jakby miał za dużą dawkę paliwa albo za mało powietrza. pompa była robiona w renomowanym zakładzie ustawiana wedle instrukcji, więc to może i ten wałek rozrządu jest inny a co za tym idzie zawory nie pracują tak jak powinny. konta wtrysku nie ustawiałem byłem przekonany że w mtz pompę można ustawić tylko w jednym miejscu. zauważyłem również że dużo bardziej nagrzewa mu się tłumik niż w moim starym mtz 



#46 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 06 październik 2014 - 20:40

Silnik mtz 55/82/92

Kąt wtrysku z tego co pamiętam dla d-60 to 15 stopni, a dla d-240 to 23, niech mnie ktos poprawi, jak coś źle podaję, ale nie chce mi się szukac po książkach. więc jeśli masz orginalne koło zamachowe z D-60 to kołek jest na 15 stopni. Te kilka stopni to ogromna różnica, zwłaszcza, że konstrukcja głowicy i komory spalania jest zupełnie różna.

Kąt wtrysku reguluje się na kółku wielootworowym pod dekielkiem napędu pompy. 1 otwór to 3 stopnie różnicy kąta wtrysku.



#47 Share Macin2

Macin2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 106 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2014 - 20:15

Silnik mtz 55/82/92

Jeśli masz przeróbkę z D-60 na D-240, to niestety, wałek rozrządu też jest inny, może tu byc przyczyna. Ale zacznij od sprawdzenia wstryskiwaczy, czy nie leją, ustawienia pompy (kąt wtrysku), sprawdź luz na zaworach. Sprawdzałeś filtry ? Dolanie 0,5l oleju na dzień pracy to jeszcze nie powód do remontu. No, może zależy , jaki to dzień, bo u mnie to 14h pracy ciągnika, czasami zbiornika paliwa nie starcza w moim MTZ-50.

Z tego co się ostatnio dowiedziałem, to sekcje w starych pompach D-60 różnią się dawkowaniem od tych nowszych D-240. Mniejsza jest dawka maksymalna w cm3/cykl. Ale nie powinno to powodować dymienia, raczej braki mocy, z tym że z D-60 da się osiągnąc 70KM przy 1900obr/min, to przy 2200obr/min moc powinna byc około 80KM.

 

Kolego z tym wałkiem rozrządu to mam pytanie,czy na 100% jest inny niz z d60-porównywałeś oba wałki?i jaka jest najprostsza procedura jego wymiany?Wiem że trzeba odjechac przodem wyjąc laski popychaczy z góry ,a czy tam sa jekieś szklanki popychaczy-nie wypadną na dół jak wyciągnę wałek,czy w handlu sa dostepne jakies rozmiarówki wałka tak aby nie rozwiercac bloku pod nowy inny wałek?mam taki silnik po kompletnym tuningu oprócz wałka i faktycznie brakuje mu kilka kw



#48 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 01 listopad 2014 - 21:33

Silnik mtz 55/82/92

Nie mam możliwości porównać tych wałków, ale w handlu są dostępne pod dwoma różnymi numerami katalogowymi

50-1006015-В1 ВАЛ РАСПРЕДЕЛИТЕЛЬНЫЙ

240-1006015-А ВАЛ РАСПРЕДЕЛИТЕЛЬНЫЙ

 

Poza tym występuje też różnica w pompach wtryskowych, starsze wersje pomp mają inne sekcje, niż do D-240, w nowszej wersji różnią się już tylko regulatorem obrotów (prawdopodobnie z MTZ-550 i pochodnych z dużą kabiną).

 

W silnikacj D-240 jest inne koło zamachowe oraz inny fabryczny kąt wtrysku. W D-50 (o ile dobrze pamiętam) o około 5 stopni mniejszy niż w D-240

 

Co do zmiany wałka, to raczej nic nie trzeba rozwiercać, ale na 100% trzeba ściągnąc głowicę oraz pokrywę rozrządu.


Edytowany przez jahooo, 01 listopad 2014 - 21:36.


#49 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 336 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 12 listopad 2014 - 18:46

Silnik mtz 55/82/92

koledzy czy przy montażu tłoków w mtz 82 trzeba zwrócić uwagę na ich wkładanie chodzi mi oznaczenia na tłokach, wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą i po zdemontowaniu zauważyłem że drugi tłok jest obrócony o 180 stopni co do pozostałych czy to ma znaczenie? na tłokach jest literka " C" co to oznacza? proszę o odpowiedz sprawa pilna



#50 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 listopad 2014 - 18:56

Silnik mtz 55/82/92

C to pewnie grupa selekcyjna. Jeśli komora sprężania jest symetryczna, sworzeń tłoka nie ma przesunięcia to nie ma znaczenia jak założysz tłok.


Edytowany przez seweryn20, 12 listopad 2014 - 18:57.

KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik mtz 55/82/92 Dzisiaj, 01:07
  •  

#51 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 336 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 12 listopad 2014 - 19:57

Silnik mtz 55/82/92

komora spalania jest raczej symetryczna bo to typowe tłoki od mtz 82 a co do sforznia to nie wiem dzięki za szybką odpowiedz i pozdrawiam



#52 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 listopad 2014 - 20:00

Silnik mtz 55/82/92

Sworzeń w ruskach też raczej jest na środku. Maluchy miały przesunięte. Musi być inna przyczyna.


KPK Kumurun Team

#53 Share grzegorz210182

grzegorz210182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 336 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LTM

Napisany 12 listopad 2014 - 21:52

Silnik mtz 55/82/92

mój mtz trochę kopcił pod obciążeniem i też mu brakuje parę koni wiem bo miałem wcześniej też mtz 80 i wiem że jak jest zdrowy silnik i wszystko ok to nawet pod obciążeniem nie puści dymku. miałem w zimie robić remont ale teraz poszedł olej z uszczelki pod głowicą i myślę że to dobra okazja by wymienić parę innych rzeczy. na pewno  głowicę dam do sprawdzenia i ew regeneracji, myślałem że tuleje są trochę wyrobione ale po zdjęciu głowicy okazało się że są jak nówki zero progów nie wiem już sam czy wymieniać je na nowe.  wał raczej też jest ok ciśnienie na zimnym silniku 3-4 na ciepłym 2,5-3,5 tak pokazuje zegar bo kontrolka nie wiem czemu zapala się przy minimalnych obrotach na ciepłym i na zimnym silniku czujnik zmieniałem 2 razy i dalej to samo, jaka może być tego przyczyna? dodam że przy ciężkiej pracy trzeba czasem ale nie zawsze dolać ok 1 litra oleju tak na 8-10 godzin roboty, nie jest to chyba dużo ale w starym mtz nie dolewałem nic. już mam go po części rozebrany więc chciałbym go zrobić żeby było już ok. myślę że chyba jednak wymienię te tuleje, tłoki itp bez wyciągania wału chyba że okaże się uszkodzony.  seweryn widzę że się orientujesz w temacie co byś mi poradził?

 



#54 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 listopad 2014 - 05:30

Silnik mtz 55/82/92

Wyciąg tłoki. Pierścienie to najszybciej zużywający się element.  Zdejmij je z tłoka i włóż w cylinder. Nie zdziwię się jak luz na zamku będzie już spory. Ogólnie nie jestem zwolennikiem wymiany samych pierścieni ale jeśli tłok i cylinder są ładne to może warto dać nowe  jeżeli pierścienie maja duży luz na zamkach. Co do ciśnienia oleju to sprawdź prawidłowość wskazania manometru. Może on przekłamuje.

Tym że poszedł olej spod uszczelki głowicy bym się nie przejmował bo zdarza im się to. Będziesz montował nową daj oring w otwór uszczelki którym podaje olej na głowicę. To prawa szpilka przy kabinie. Zobaczysz zresztą po uszczelce ma ona większy otwór. 


KPK Kumurun Team

#55 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 13 listopad 2014 - 08:38

Silnik mtz 55/82/92

Wbrew pozorom sworzeń nie jest symetrycznie, w praktycznie każdym silniku ze względu pewne zjawiska oś sworznia przesunięta jest w tłoku w stosunku do osi symetrii tłoka. Dlatego na tłokach są zawdze oznaczenia, jak je montować. Jeśli jeden tłok jest inaczej, to wyciągnij go i zmień kierunek montażu, jak już wszystko rozbierasz.

Warto sprawdzić innym, wiarygodnym manometrem wskazania tego, co masz w kabinie, bo może przekłamywać.



#56 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 listopad 2014 - 12:44

Silnik mtz 55/82/92

E no są takie silniki ale nie wszystkie choć by np. poczciwa 60-ka a wydaje mi się że i mtz.  Możesz wkładać jak chcesz bo tłok jest symetryczny a sworzeń jest na środku. Jeżeli z jakiegoś powodu jest inaczej to znaczy że to bubel.


KPK Kumurun Team

#57 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 13 listopad 2014 - 13:57

Silnik mtz 55/82/92

Ze względu na rozkład sił przy suwie pracy sworzeń w większości silników  jakie znam jest przesunięty. To, że tego na oko nie widać i można włożyc tłok z korbowodem, nie jest dowodem. Weź suwmiarkę i zrób pomiar dokładny nowego tłoka.

Nie pamiętam juz, dlaczego jest taka prawidłowość, ale ma to związek z siłami dynamicznymi działającymi na tłok w trakcie pracy. Z tego samego powodu cylinder owalizuje się w płaszczyźnie pracy korbowodu.

 

Cytat:

 

Konstrukcyjne przesunięcie osi sworzni względem osi tłoków w silniku spalinowym ma na celu zmniejszenie bocznych nacisków tłoków na gładzie cylindrów


Edytowany przez jahooo, 13 listopad 2014 - 14:02.


#58 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 listopad 2014 - 16:37

Silnik mtz 55/82/92

Wiem że są sworznie  przesunięte ale akurat w tak starych silnikach ciągnikowych to prawdziwa rzadkość. Nie spotkasz tego w żadnym starym zetorze, ursusie a i w ruskim bym się nie spodziewał. 

Najczęściej spotyka się to w benzynach szczególnie tych z krótkimi korbowodami. W starych dieslach to prawdziwa rzadkość. Nie mówiąc o tym że często jest opisany kierunek strzałka skierowana w stronę wydechu czy napis.

W każdym razie może go obrócić jak inne dla pewności bo jak jest w ruskim pojęcia nie mam.


Edytowany przez seweryn20, 13 listopad 2014 - 16:40.

KPK Kumurun Team

#59 Share marioo117

marioo117

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:NWU

Napisany 13 listopad 2014 - 17:48

Silnik mtz 55/82/92

Ja jak wymieniałem tuleje i tłoki to nie było żadnych oznaczeń na tłokach. Były ustawione na chybił trafił. Problem miałem z sworzniami były za ciasne, ale znajomy szlifierz pomógł i rozwiązał problem w 15min.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik mtz 55/82/92 Dzisiaj, 01:07
  •  

#60 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 13 listopad 2014 - 18:08

Silnik mtz 55/82/92

Ja problem ze sworzniami rozwiązuję za pomocą lodówki i farelki, ale dawno się spotkałem z tak ciasnym pasowaniem.




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy silnik 558292