Skocz do zawartości

Zdjęcie

Silnik mtz 55/82/92


131 odpowiedzi na ten temat

#21 Share ursusek94

ursusek94

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice łowicza
  • Zainteresowania:hodowla trzody chlewnej, mechanizacja i modernizacja rolnictwa

Napisany 13 sierpień 2014 - 21:33

Silnik mtz 55/82/92 powtarzam ci że to d-50 tak ma te dekle po prawej stronie to jest silnik z 68 roku to nie może być nowsza wersja. już swoje zrobił i pora na nowy :) czyli jak napisałeś to nie da rady włożyć d240 w tą rame bo jest inne mocowanie silnika i inna podpora tak?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik mtz 55/82/92 Dzisiaj, 08:08
  •  

#22 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1761 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 14 sierpień 2014 - 09:02

Silnik mtz 55/82/92 Silnik wejdzie, ale nie sztuka za sztukę. Wymaga to kilku przeróbek. Jak dostaniesz goły silnik D-240, to bedziesz musiał kupic przednią podporę, zamienic koło zamachowe (przełożyć ze swojego D-50), zmienić koło pasowe na pompie wodnej (jeśli masz szeroki pasek), dorobić nowy dolot do filtra powietrza. Jeśli masz trochę oleju w głowie, to przekładkę zrobisz w 1 dzień.

#23 Share ursusek94

ursusek94

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice łowicza
  • Zainteresowania:hodowla trzody chlewnej, mechanizacja i modernizacja rolnictwa

Napisany 14 sierpień 2014 - 19:03

Silnik mtz 55/82/92 Ok rozumiem dzięki za wyjaśnienie. A z przełożeniem myślę że sobie poradzę w zeszła zimę robiłem mu remont wizualny na wiosnę remontowalem kombajn to myślę że i z tym sobie poradzę :P
Ps. Pisałeś wcześniej że koła zamachowe mają inną wagę że d 240 jest lżejsze bo ma większe obroty, to jak mu założę cięższe to się mu nic nie stanie?

Edytowany przez ursusek94, 14 sierpień 2014 - 19:12.


#24 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 14 sierpień 2014 - 20:51

Silnik mtz 55/82/92 W Ursusie C360 3P jest bardzo ciężkie koło zamachowe, większe niż w MF 255, a ten sam przecież silnik i nic mu się nie dzieje. Nawet jest lepiej, bo ma zapas momentu obrotowego przy ruszaniu z ciężarem.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#25 Share ursusek94

ursusek94

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice łowicza
  • Zainteresowania:hodowla trzody chlewnej, mechanizacja i modernizacja rolnictwa

Napisany 14 sierpień 2014 - 22:15

Silnik mtz 55/82/92 ok rozumiem, ale musze zmienić koło bo sprzęgło nie będzie pasować tak? bo jeśli sprzęgło by było takie same to i zamachowe bym zostawił.

#26 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1761 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 15 sierpień 2014 - 13:34

Silnik mtz 55/82/92 Jeśli dostaniesz nowy silnik z kołem zamachowym, to możesz dokupić nowego typu docisk i tarczę sprzęgła i nic nie przekładać. Wybór należy do ciebie
Tu MTZ-50
http://agrotrade.hom...jecia/g1029.jpg


a to MTZ-80
http://agrotrade.hom...djecia/g924.jpg

Ten w D-50 ma dodatkowe "boczki, tarcza wchodzi w głąb koła zamachowego, docisk to prosta tarcza jak w T-25
W D-240 koło zamachowe jest płaskie a docisk sprzęgła jest wypukły

#27 Share ursusek94

ursusek94

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice łowicza
  • Zainteresowania:hodowla trzody chlewnej, mechanizacja i modernizacja rolnictwa

Napisany 15 sierpień 2014 - 15:18

Silnik mtz 55/82/92 rozumiem, jak dla mnie lepiej będzie włożyć nowy silnik razem z zamachowym i dokupić nowe sprzęgło, bo stare to i tak już jest na wyczerpaniu. sprzęgło od 240 powinno pasować do tej obudowy i do wałka nie? bo chce zrobić tak że wyciągam stary silnik kupuje nowy i go wstawiam, i jak najmniej przeróbek tylko te niezbędne.

#28 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 15 sierpień 2014 - 15:44

Silnik mtz 55/82/92 U mnie w 550 siedzi kompletny ze sprzeglem silnik d240 80KM, innych przerobek nie stwierdzono.

Ty masz i tak blok 240, tylko sprzeglo dostosowane do ciezkiego kola.

Jako ciekawostke podam, ze zakladalem przednia rame od bardzo starego MTZ 52 razem z przednim mostem (bo nie moglem od niej mostu odkrecic) i mocowanie silnika pasowalo. Chlodnice mam oryginalne od 550/50 i wszystko pasuje.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#29 Share ursusek94

ursusek94

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice łowicza
  • Zainteresowania:hodowla trzody chlewnej, mechanizacja i modernizacja rolnictwa

Napisany 15 sierpień 2014 - 19:01

Silnik mtz 55/82/92 czyli zamiana silnika bardzo prosta i w miare szybka, powinno sie przełożyć bez problemu w ciągu jednego dnia, dzięki za odpowiedzi. a jeszcze jedno w silnikach d240 nie ma przedniej podpory silnika?

#30 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 15 sierpień 2014 - 22:15

Silnik mtz 55/82/92 Jest taka poduszka gumowa i takie widelki na 2 sruby, jedna z lewej, druga z prawej do ramy przedniej zeliwnej.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik mtz 55/82/92 Dzisiaj, 08:08
  •  

#31 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1761 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 16 sierpień 2014 - 06:25

Silnik mtz 55/82/92 Jeśli kupisz silnik z przednią podporą, to przekładka jest prosta, bo otwory pod podporę starego i nowego typu są tak samo rozstawione. Jak kupisz bez podpory, to bedziesz ją musiał dokupić, bo ta od D-50 nie bedzie pasować. W D-50 jest inna obudowa rozrządu niz w D-240 i różni się mocowanie podpory. Chłodnicę możesz zostawić starą, jeśli jest dobra (pewnie masz tą z dziurą na wałek kierownicy), ale ona ma ciut mniejszą wydajność cieplną niż ta nowa. Ja z kolei do swojego MTZ-50 założyłem chłodnicę od D-240, nie mam tylko tunelu i musiałem zmienić mocowanie chłodnicy oleju.

Wszystko się da, z głową. Ja tylko zwracam uwagę, jakie różnice występują między silnikami, na podstawie własnych doświadczeń. W ten sposób będzie ci łatwiej. Innym, co bedą robic takie SWAP-y też :D

#32 Share ursusek94

ursusek94

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice łowicza
  • Zainteresowania:hodowla trzody chlewnej, mechanizacja i modernizacja rolnictwa

Napisany 16 sierpień 2014 - 08:05

Silnik mtz 55/82/92 Dzięki wielkie za pomoc. A chłodnice mam nie oryginalna inaczej wygląda bo nie ma otworu na wałek tyko New niższa w tamtym miejscu, ale to już nie problem najważniejsze żeby wałek do sprzęgła pasował.


#33 Share evolution93

evolution93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piechowice
  • Zainteresowania:Sport/Mechanika/Rolnictwo

Napisany 16 sierpień 2014 - 11:37

Silnik mtz 55/82/92 a zmiana tłoków i głowicy z 50 na 80 nie będzie łatwiejsza ?

#34 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1761 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 16 sierpień 2014 - 15:03

Silnik mtz 55/82/92 Tłoki i głowica to tylko połowa tematu. Aby przerobić 50 na 80 trzeba zostawić w zasadzie tylko blok:
1. Inny wał
2. Inna głowica i kolektor dolotowy (bez otworu na świecę płomieniową)
3. Inna zębatka napedu pompy olejowej i na pompie
4. Pompa wtryskowa ma inny regulator (obroty do 1800/min)
5. Wtryskiwacze

Koszt zbliżony do kupna całego silnika. W dodatku bez zmiany pompy wtryskowej przyrost mocy o 5-7KM, bo D-240 kręci się dużo wyżej, do 2200obr/min i stad większa moc.

Ja też rozważałem przeóbkę albo zmianę silnika, w końcu jednak zrobiłem kapitalny remont w swoim. Koszt remontu własnym wykonaniem to max do 2000PLN (wszystko, osiowanie, tulejowanie wałka itp, pompa+wtryskiwacze), Bez "all-incllusive) da się zmieścić w 1500PLN (szlif wału, zestawy naprawcze, uszczelki, panewki). Nie robiłem głowicy - u mnie była w bdb. stanie.

Edytowany przez jahooo, 16 sierpień 2014 - 15:08.


#35 Share evolution93

evolution93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piechowice
  • Zainteresowania:Sport/Mechanika/Rolnictwo

Napisany 16 sierpień 2014 - 19:01

Silnik mtz 55/82/92 Ja pamietam ze dziadek kiedy zamrozil silnik to cala glowica poszla i wtedy zmieniali cala gore czyli glowice z osprzetem od 80 i tloki i nawet to dobrze chodzilo.wal byl wczesniej wymieniany tylko nie wiem na jaki.jaka moca dysponowal nie wiem i jak sie sprawowal tez nie bo zaraz zostal sprzedany.nieznam dokladnych danych walow i innych dlatego nic wiecej nie moge powiedziec na ten temat

#36 Share ursusek94

ursusek94

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice łowicza
  • Zainteresowania:hodowla trzody chlewnej, mechanizacja i modernizacja rolnictwa

Napisany 16 sierpień 2014 - 21:56

Silnik mtz 55/82/92 nie u mnie to jest cały silnik do roboty, głowica pewnie pofalowana itd. nawet sie nie zastanawiam nad remontem postanowiłem że kupie gotowy i od razu mocniejszy, dla tego właśnie sie o wszystko pytałem czy jest taka podmiana możliwa. ;)

#37 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 03 wrzesień 2014 - 21:56

Silnik mtz 55/82/92 Ja już się kilka razy zastanawiałem nad przeróbką ale coś mi się to wydaje strasznie mętne. W ostateczności chyba sobie odpuszczę. Wolałbym założyć reduktor w skrzyni bo jak na razie swoim ciągałem to samo co znajomi 82 i przewagę mieli tylko z pomocą reduktora gdyż u mnie czasem brakowało biegu. Będę zakładał w zimie przy okazji remontu skrzyni. Mój w tej chwili ma obroty w granicach 2100 blok silnika d-240

KPK KUMURUN TEAM

 


#38 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 04 wrzesień 2014 - 23:15

Silnik mtz 55/82/92 Luki, tylko, zeby Ci nie wpadlo do glowy kupowac nowego reduktora, tylko szukaj uzwanych czesci, jedynie lozyska zaloz nowe. Nie zakladaj 2biegowego WOMu, bo w 82 jest inne przeloznie na 540 obr, walek sie kreci duzo wolniej przy tych samych obrotach silnika, w paliwie sie odbije.
Zeby miec reduktor w MTZ 550 potrzeba:
- kolo zebate dolne
- 2 lozyska 6212 do w/w kola
- obudowe lozyska dolnego walka z dluga tuleja
- kolo zebate na walek skrzyni
- inny walek sprzeglowy
- kolo zebate walka sprzeglowego
- komplet igielek do w/w kola
- przesuwke
- pokrywe kompletna z dzwignia i widelcem
- pierscienie segera, i kilka podkladek pod lozyska
- kilka srub M10 x 3cm

Ja wyciagalem te czesci z ciagnika, ktory jezdzil. Moge przeslac fotki z tuningu, mam tez film na YouTube.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#39 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 05 wrzesień 2014 - 20:43

Silnik mtz 55/82/92 Jama masz fotki z tej roboty to będą jak zwykle mile widziane. Możesz wrzucić mi na meila podam Ci na PW. Film zaraz poszukam. Nie wiem czy uda mi się znaleźć dawcę. Pokrywy z dzwignią szukałem nowej.

KPK KUMURUN TEAM

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik mtz 55/82/92 Dzisiaj, 08:08
  •  

#40 Share annabiedronka

annabiedronka

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów

Napisany 07 wrzesień 2014 - 09:13

Silnik mtz 55/82/92 Do pana Jarka w związku z silnym dymieniem silnika: miałem podobny problem w mojej 50 a poradziłem sobie w banalny sposób , w pompie paliwa od strony kabiny jest taka śrubka z nakrętką na klucz 10 i trzeba ją zluzować i wkręcając lub wykręcając zwiększamy lub zmniejszamy dawkę paliwa .Osobiście gdy prasuję słomę zwijką to zmniejszam dawkę na max i pali mniej o 50 %. Cała sztuka w tym aby tak ustawić pompe aby przy danej pracy silnik był w miare żwawy i nie przydymiał


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy silnik 558292