Skocz do zawartości

Zdjęcie

mtz problem z wałkiem wom


74 odpowiedzi na ten temat

#21 Share slawekratko

slawekratko

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 czerwiec 2014 - 22:19

mtz problem z wałkiem wom

Ale mi slizga tasma napedowa gdy poluzuje (jest nowa)

U siebie tak miałem, że nowa taśma ślizgała i szybko się zużywała. Powodem był luz na łożyskach (wszystkie w przekładni do wymiany), oraz zużyta bieżnia na której zaciska się taśma (zmniejszona średnica przez co taśma musi się mocniej zaciskać). Najlepiej jest pokusić się na wymianę bieżni na szerszą, od nowszych modeli i problem z WOM zniknie na bardzo długo. Wtedy konieczna jest też wymiana bieżni hamującej na węższą, więc praktycznie całego mechanizmu... Oszczędzanie na tym nic nie daje, bo można kurwicy dostać jak trzeba codziennie taśmy dociągać, a jak będą za mocno naciągnięte to urywają się elementy przenoszące ruch dźwigni z kabiny (śruby regulacyjne, cięgna przy taśmach, spawy na taśmach, itd.). Lepiej zrobić raz, a porządnie. Poza tym taśmy z okładziną z żywicy, podobno oryginalne mniej się ślizgają od tych z czarną okładziną.

Musi też być odpowiednio wyregulowana sprężyna, która dociska dźwignię (przy wejściu wałka włączającego w korpus).

Edytowany przez slawekratko, 09 czerwiec 2014 - 22:21.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
mtz problem z wałkiem wom Dzisiaj, 05:17
  •  

#22 Share evolution93

evolution93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piechowice
  • Zainteresowania:Sport/Mechanika/Rolnictwo

Napisany 09 czerwiec 2014 - 22:25

mtz problem z wałkiem wom już było to napisane na forum ale jak chcesz obrócić wałek ręką to musisz dać w położenie takie jak przy regulacji taśm i wtedy bez problemu wałek przekręcasz ręką ale tylko na wyłączonym silniku.

#23 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 11 czerwiec 2014 - 22:58

mtz problem z wałkiem wom slawekratko:
Nie oplaci mi sie wymiana bebnow na te wzmacniane, bo za malo robie MTZem na walku. W calym roku uzbiera sie moze tydzien w prasie i ewentualne 2-3 dni z rozrzutnikiem i to tyle...
Najwiecej walkiem to Wladek robi:)

Beben ciagnacy jest niebogaty, bo ma rysy.
Sprezyne przerzutu mialem jakas dorabiana, nie dzialala praktycznie wcale, to zakupilem od starucha (rocznik ok. 1981), teraz to siedzac na fotelu ciezko przerzucic wajche.
No i nie podciagam tasm co dzien, tylko musialem raz wyregulowac bo nowa jeszcze nie ulozona byla.

A dopiero pozniej wystapil poslizg gdy prasa mi sie zablokowala tak, ze silnik juz ledwie dawal rade. Gdyby nie tasma to albo by zgasl ciagnik, albo by poszly z dymem pasy w prasie.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#24 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 12 czerwiec 2014 - 09:51

mtz problem z wałkiem wom I tak powinno byc ze walek nie popusci silnikowi, kazdy normalny ciagnik tak ma.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#25 Share soltys48

soltys48

    stary sołtys

  • Members
  • PipPipPip
  • 3399 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp
  • Zainteresowania:politologia

Napisany 20 czerwiec 2014 - 11:43

mtz problem z wałkiem wom Panowie mam problem z wom
Otóż posiadam mtz50/550 i wom 'u nie mogę włączyć jak ciągnik chodzi/wyłączyć też nie mogę,nie można go zatrzymać tym niby "sprzęgłem" ponadto jak jest ciągnik zgaszony za CHINY LUDOWE nie idzie przekręcić końcówką.Dodam jeszcze,że podczas koszenia wydawało mi się jakby wałek nie miał pełnych obrotów............Cóż to może być proszę o możliwie pilną podpowiedź...................

KOLOR POTĘGI JEST TYLKO JEDEN............................NIEBIESKI!!!!!!!!!!!!!!

 

3000 postów

mam nadzieję, że  chociaż w części z nich pomogłem


#26 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 20 czerwiec 2014 - 23:51

mtz problem z wałkiem wom Jak jest zgaszony to nie przekrecisz, a dlaczego to poczytaj wczesniejsze posty, najlepszym sposobem na wlaczenie wom jest wlaczenie go w czasie gaszenia silnika, choc nieraz wskoczy ma zgaszonym jak sie tryby dobrze uloza. Jak nie mial pelnych obrotow to pewnie tasme trzeba podciagnac.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#27 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 21 czerwiec 2014 - 13:45

mtz problem z wałkiem wom No ale kolega mówi o dźwigni koło fotela. Jeśli stawia opory to regulacja się kłania.
A nawet jeśli jest dobrze ustawiony i tak nie da się obrócić końcówki wom. Taka konstrukcja z hamulcem.
KPK Kumurun Team

#28 Share wlamaj1

wlamaj1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 21 czerwiec 2014 - 19:26

mtz problem z wałkiem wom Da się obracać wałkiem zarówno na "zgaszonym" silniku jak i na pracującym - dźwignia po prawej stronie włączona, dźwignia pod fotelem po środku...

#29 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 21 czerwiec 2014 - 20:02

mtz problem z wałkiem wom Jeżeli dasz dźwignię koło fotela na wyłączony to nie obrócisz wałkiem bez względu na to jak jest ustawiona dźwignia wyboru zależny/niezależny. Bo wałek jest zahamowany, zblokowany z mechanizmem załączania przez taśmę.
Tylko gdy dasz zależny/niezależny na neutralną i włączysz wałek koło fotela. Tylko po co taka kombinacja?
KPK Kumurun Team

#30 Share wlamaj1

wlamaj1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 21 czerwiec 2014 - 20:20

mtz problem z wałkiem wom Dokładnie tak napisałem. Kombinację tą stosuję gdy podłączam wałek przy prasie rolującej, niestety nie da się nim ruszyć (bez dźwigni) w żadną stronę i do tego jest dość ciężki (podwójny przegub) więc łatwiej jest ruszyć WOM-em przy ciągniku...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
mtz problem z wałkiem wom Dzisiaj, 05:17
  •  

#31 Share evolution93

evolution93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piechowice
  • Zainteresowania:Sport/Mechanika/Rolnictwo

Napisany 22 czerwiec 2014 - 11:27

mtz problem z wałkiem wom u mnie nic się nie przestawia między zależny a nie zależny wom po prostu na wyłączonym silniku dźwignie obok fotela daje w położenie pomiedzy włączone a wyłączone(to jest chyba ustawienie przy regulacji taśm) i mogę z tyłu krecić wałkiem ręką.

#32 Share wiktor27

wiktor27

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 postów
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 01 lipiec 2014 - 04:51

mtz problem z wałkiem wom ostatnio odkręcałem tylnią pokrywę wałka i po odkręceniu tej pokrywki na wieszchu to zauważyłem że niema tam płytki ustalającej co się mogło z nią stać a powinna być podług katalogu

#33 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 01 lipiec 2014 - 23:02

mtz problem z wałkiem wom Mozna prosic o zdjecie, gdzie ma byc, bo nie za bardzo wiadomo o co chodzi, albo numer katalogowy... jest co najmniej 3 typy WOMu

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#34 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 02 lipiec 2014 - 06:16

mtz problem z wałkiem wom Chodzi o płaskownik z wycięciami blokujący regulacje taś womu zakładany przez otwór w górnej pokrywie pod siłownikiem. Albo komus spadł do środka mostu albo nie założyli.
KPK Kumurun Team

#35 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 02 lipiec 2014 - 10:52

mtz problem z wałkiem wom U mnie nie wystepuje nic takiego, jest blaszka przygrzana do pokrywki i to trzyma te plaskie sruby, w MTZ82 z 1984 roku tez nie bylo zadnej dodatkowej blaszki.
W MTZ 50 pewnie jest inaczej, bo tam sa sruby 6-katne...

Ale tutaj to moim zdaniem jest nieco dziwna wersja, otwory, zawleczki...
agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=475
W papierowym katalogu nie ma

Edytowany przez zbyszekbrzuze, 02 lipiec 2014 - 10:59.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#36 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 02 lipiec 2014 - 11:39

mtz problem z wałkiem wom http://www.pronar.pl...952_1025_PL.pdf
Strona 113 nr. 7. To regulacja a na niej blaszka. Jest ona w każdym mtz-cie 80/82 bez względu na rok produkcji. Jeśli jej nie ma to świadczy tylko o tym że ktoś już coś spiepszył.
Mam papierowa instrukcję obsługi mtz-ta w małej budzie i jest, instrukcję nowszego w dużej kabinie i jest w katalogu mtz-ta w małej budzie jest, w nowszym 8xx, 9xx jest.
KPK Kumurun Team

#37 Share wiktor27

wiktor27

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 postów
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 02 lipiec 2014 - 17:17

mtz problem z wałkiem wom pany znalazłem tę blaszkę była na spodzie tylniego mostu patafiany co na gwarancji mi robili symering na wałku bo przeciekał coś zle zabezpieczyli że wyskoczył ;[

#38 Share mchammer

mchammer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POLAND

Napisany 22 wrzesień 2015 - 20:16

mtz problem z wałkiem wom

Trochę ze mnie kopidołek. Ta blaszka rozumiem, że znajdować powinna się na tych dwóch śrubach wystających a jednocześnie widocznych kiedy odkręcimy dekielek z tyłu. A jeśli takiej nie ma to co wtedy? Czy przeszkadza to w regulacji albo w użytkowani? W czymś chyba musi bo dla jaj by jej nie założyli? I z jaką siłą dociągać te śruby bo z tego co czytałem to 10Nm. Ja to chyba dokręciłem na 4Nm ale po tej regulacji W tej pozycji neutralnej wałek stoi w miejscu, ręką tego nie obrócę. Zaś gdy dam na włączone dźwignią w traktorze to chodzi ale na ile poprawnie to nie wiem bo do niczego nie podczepiałem. Tyle że dziwi mnie fakt taki: Pozycja neutralna czyli ta kiedy wkładamy to zabezpieczenie w korpus nagle stała się punktem kiedy WOM jest wyłączony. Dodam że tą neutralną ustawiłem tak że dźwignia w traktorze jest po środku( mam mtz 50 i od dźwigni wom jest taki półksięzyc z trzema wyżłobieniami). Ogólnie po tym dokręceniu skok dźwigni jest tylko z pozycji środkowej do włączonej na dźwigni w mtz, zaś tej skrajnie wysokiej która niegdyś służyła mi jako punkt wyłączający wom teraz jest niedostępna do przesunięcia. I gdzie tu moje błędy?

 

 

PS. Osłona daszkowa ? Która to część bo nie czaję? Ta klapka przy siłowniku czy coś innego? MTZ 52


Edytowany przez mchammer, 23 wrzesień 2015 - 16:24.


#39 Share panmino

panmino

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 217 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 wrzesień 2015 - 18:46

mtz problem z wałkiem wom Śruby od dekla dokręcasz kluczem dynamometrycznym?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
mtz problem z wałkiem wom Dzisiaj, 05:17
  •  

#40 Share mchammer

mchammer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POLAND

Napisany 23 wrzesień 2015 - 19:10

mtz problem z wałkiem wom

Nie kolego, nie od dekla. Odkręcam dekiel ten który jest przy siłowniku(pokrywka na 4 czy tam 5 śrubek). Wtedy moim oczom ukazują się jakieś dwie długie śruby regulacyjne i oto właśnie wspomniane śruby dokręcałem dynamometrycznym. Całość dosyć rozumiem ale patrząc w ten katalog od belarusa ze 113 strony mam wrażenia że elementu numer 12 nie mogę zlokalizować. Tej blaszki mimośrodu czy jak to się dokładnie nazywa. Patrząc na schemat to nie znajduje się ona ani przy wałku wychodzącym z ciągnika ani pod dekilkiem przy siłowniku, a już chyba nigdzie indziej u mnie nie ma czego odkręcić żeby to znaleźć. Ogólnie to chyba sobie poradziłem z dziadostwem na chłopski rozum, ale chciałbym to zrozumiem "po rusku".




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy problem walkiem