Zaloguj się, aby obserwować  
vegeta23

Kilka pytań odnośnie Claasa Dominatora 88SL

Polecane posty

vegeta23    2

Witam. Nie dawno kupiłem model 88SL z silnikiem Mercedesa i mam kilka pytań. Mianowicie chciałbym dowiedzieć się co oznaczają poszczególne kontrolki na zegarach. Większość wiem co jest co ale może sie myle więc piszcie proszę wszystko z numerkami żebym sie nie pogubił ;D

 

Kokpit numer 1

 

http://zapodaj.net/15dcd6e6d1dc3.jpg.html

 

Kokpit numer 2

 

http://zapodaj.net/d5cfe33f4b934.jpg.html

 

Joistick

 

http://zapodaj.net/033c5ed224ca5.jpg.html

 

 

Kolejne pytanie mam co do obrotów biegu jałowego. Są dosyć wysokie wydaje mi sie że mogły by być nieco mniejsze lecz nie moge zejśc ponieważ silnik gaśnie lub później nie chce odpalić z tak ustawionymi jałowymi. Ponizej wrzucam filmik. Czy może te silniki tak już mają i muszą pracować tak na "wolnych"

 

https://www.youtube.com/watch?v=pnT1kdF_7Jo&feature=youtu.be

 

Chciałbym zapytać jak ustawiacie wiatr do poszczególnych zbóż. Rzepak, pszenica, jęczmień itd ...

 

5.jpg?tsn=1401830473027&zalf=Nowe&wid=980&p=6&o2=1603176&t=IMAGE&st=JPEG&ct=QkFTRTY0

 

 

Słyszałem że w Domianatorach kabiny są podnoszone. Prawda to?

 

Zgóry wielkie dzięki za odpowiedzi.

Edytowano przez vegeta23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Pobierz sobie instrukcje http://chomikuj.pl/kamil496/Dokumenty/Instrukcja+obs*c5*82ugi+Claas+Dominator+78*2c88*2c98*2c108*2c118 i tam wszystko masz opisane ( kontrolki, zegary, ustawienia ).

Ja mam perkinsa 1006.6 T i też jak dla mnie to były za duże wole obroty. Do pompy wtryskowej dochodzą 2 pręty ( jedna od gaszenia a druga od obrotów ), na tej od gaszenia jest przyspawana taka tulejeczka która opiera się na dźwigience i ją popycha dzięki czemu silnik możemy zgasić. Wymontowałem ją i uciąłem ( tą tulejkę ) , tak że zostawiłem jej z 1,5 mm dzięki czemu wolne obroty wynoszą ok 900 na min, i silnik nie gaśnie. Została mi jeszcze jedna rzecz do zrobienia a mianowicie chcę wyciąć rowek przy dźwigni gazu żeby mógł sobie silnik w razie potrzeby pracować na tych małych obrotach, a tak to sprężyna ciągnie w stronę tego rowku ( chyba start tam pisze ).

 

PS te linki które podałeś, nie działają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

ja mam tak samo jak ty dość szybkie wolne obroty w 98 z silnikiem mercedesa om352 (ty też mozesz miec albo taki albo om366). NArazie nie próbowałem ich zmniejszac, wiec nie wiem co by sie działo.

 

ps

ścągnij sobie tą instrukcje co ci kamil zalinkował, przeczytaj i bedziesz wszystko wiedział, nie tylko od czego sa jakie kontrolki i jak ustawić maszyne do konkretnych zbóż, ale nawet manuale jak wymienic podstawowe paski, podniesc kabine etc.

 

ps z ciekawosci

ktory rocznik i ile dałes?

 

edit

zdaje mi sie, ze maszyny z hydrostatem powinny miec tak wysoko ustawione wolne obroty własnie dla dobra tego hydrostatu,

w razie gdyby przyszło uzytkownikowi do głowy jechać kombajnem na obrotach jałowych, to gdyby były one na serio niskie, to hydromotor dostawałby ostro w kosc.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vegeta23    2

Claas jest z 93 i wyniósł mnie 130tys.

 

Co do tych obrotów chyba tak musi być dziś rozmawiałem że znajomym mechanikiem i też właśnie powiedział że hydrostat musi mieć takie obroty.

 

Dzięki wielkie za tą instrukcje przydala się zegary ogarnąłem, ustawiłem sobie czujnik wysokości hederu itp ... Ale mam problem z kilkoma kwestiami. Licze na wasze pomocne opinie ; p

 

Mianowicie doszedłem do wniosku że mój Dominator ma jedynie Contour-System. Ale nie moge tego odpalić. Mam problemy z ustawieniem spręzyn na silowniku. Jak bym nie kręcił nie moge zrobić tego luzu o którym mowa w instrukcji

 

Screen:

 

http://zapodaj.net/c...48955f.jpg.html

 

Druga sprawa to że wskaźnik nacisku hederu na ziemie cały czas wskazuje ponad 10. Może to przez to ten system nie chce działać. Jeśli ktoś ma podobną wersję Dominatora prosiłbym o jakieś komentarze.

Edytowano przez vegeta23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez MarcinBelarus
      Witam. Mam ursusa 1012 i chce założyć mu z przodu opony na balonie, tzn. małe a szerokie takie jak przy rozrzutniku przykładowo.
       
      Jeśłi ktoś robi taką zamianke niech napisze jaki koszt i co potrzebne do zrobienia tego.
       
       
       
      Druga sprawa, jest taka iż chce zalożyć bliźniaki z tyłu, same opony przykręcane odpowiednimi uchwytami do felgi. Zakładał ktoś samą opone czy z felgami tylko?
       
       
       
       
      Pozdrawiam.
    • Przez Parich
      Czesc, do czego sa te wtyczki umnieszczone pod kabina w okolicach sprzegla? Jest taka mozliwosc, ze jest wspolna instalacja dla kilku wersji wyposazenia i te wtyczki sa u mnie nie wykorzystane?
       


       
      Jest jeszcze jedna 3 pinowa

       
      Jak podciagnac hamulec reczny?
         Do czego sluzy duza galka od ehr z symbolem sinusoidy mniej lub bardziej rozciagnietaj oraz regulacja na "myszy" ze znaczkiem pluga cos jak by glebokosc reagowania pluga na opor?
         Mam tez na slupku z prawej strony wlacznik ze znaczkiem walka wom z wezykiem pod spodem do czego jest ten wylacznik?
      Mozna jakos zaprogramowac na jakim biegu ma cofac czy jest tylko opcja, ze skrzynia sama dobiera bieg wsteczny w zaleznosci od tego jaki byl do przodu?
      Gdzie moge podlaczyc wolny splyw hydrauliki?
    • Przez Lukasz82
      Szukam informacji na temat wydajności dominatora 56? Podajcie ile ton na godzinę skosi jakiego zboża albo ile ha/godz przy jakim plonie. Jakieś opinie też można dorzucić.
    • Przez Prezesszef
      Witam 
      Od niedawna jestem posiadaczem Fergusona 4270 z 1999r. Bez ekektrohydrauliki z mechanicznym rewersem.
      Mam kilka pytań, mianowicie. Do czego służą przyciski pod kierownicą obok bezpiecznikow opisane jako o,m,c i strzalka?
      Jakie lejecie oleje do silnika i skrzyni? (szukałem na forum ale nie znalazłem do tego modelu)
      Co może być przyczyną niedziałającego obrotomierz? 
      Z góry dzięki i pozdrawiam
       
    • Przez zbigi123
      Witam!
      Kupiłem ciągnik Deutz-Fahr 7807c i mam kilka pytań. Po pierwsze gdzie sie sprawdza stan oleju w skrzyni biegów? Nie ma żadnej miarki wiec podejrzewam, że jest jakis korek kontrolny tylko który? Pytanie drugie gdzie się wlewa olej do skrzyni bo też nie widze żadnego typowego wlewu. Korki spustowe namierzyłem. Pytanie numer 3 jaki olej do hydrauliki?
      NA stronie Fuscha jest napisane ze 20w20, aczkolwiek czy można zalac 10w30? Bo potem problem z mieszaniem wiec pytanie czy nic nie bedzie sie dziać. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj