matingus

Case mx problem z włączeniem wałka [połączone]

Polecane posty

matingus    107

Witam.

Mam taki problem,nie chce się włączyć wom case mx 120 co może być za przyczyna.

dodam że lampka też się nie świeci.

 

Co może być ?


Kliknij zieloną strzałkę jeśli pomogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

masa rzeczy poza tym podstawowe pytanie czy kontrolka jest w ogule sprawna bo bez niej nie da się kodów odczytać czyli nie wiadomo czego się czepiać

  • Like 1

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

jak sprawdzić czy jest sprawna.możesz coś podpowiedzieć.


Kliknij zieloną strzałkę jeśli pomogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casemx110    0

Wyciągnąć i sprawdzić "na krótko", podczas nieprawidłowego załączenia powinna mrugać. Należy sprawdzić: czy włącznik załącza oraz czy napięcie jest podawane na cewkę elektromagnetyczną od WOMu, oporność cewki, być może przeprowadzić kalibrację (wcześniej zaprogramowany stosunek prędkości obrotowej silnika oraz womu nie może być znacząco rozbieżny, komputer nie pozwoli na pracę, uzna to za poślizg kosza sprzęgłowego) ale tego raczej tutaj nie ma, chyba że na moment się włącza i staje. dokładnie nie opisałeś swojego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107
Napisano (edytowany)

w cale się nie chce załączyć.

jakie powinno być napięcie na cewkę.możesz napisać jak przeprowadzić kalibrację.nie dawno go kupiłem i tylko z tym mam problem,tak wszystko jest ok.

Edytowano przez matingus

Kliknij zieloną strzałkę jeśli pomogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casemx110    0

napraw problem z kontrolką, bez niej nie przeprowadzisz kalibracji, może się okazać że wszystko będzie działać

Napięcia dokładnego nie podam, nigdy nie sprawdzałem bo mi to nie było potrzebne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

Witam koledzy.
Mam pytanie jakim olejem zalać przystawkę koła przedniego napędu.


Kliknij zieloną strzałkę jeśli pomogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mytcarek    38

Witam niedawno kupiłem case mx  został sprowadzony z francji jest z 2001 roku i mam problem z wałkiem wom  przy właczaniu strasznie szarpie ostatnio pekł krzyzak  :P nw co moze byc przyczyna moduł ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

podejrzewam, że właśnie obejście jest zrobione... dlatego tak szarpie. Ja w swoim miałem odcięty moduł i wstawiony zwykły przekaźnik, który momentalnie załączał wałek zamiast płynnie podawać ciśnienie na tarczki i łagodnie uruchomić WOM. Myślałem, że coś jest uwalone, że wstawili ten przekaźnik, ale jak podłączyłem przewody tak jak należy pod moduł i zrobieniu kalibracji wszystko działa, a może to polski handlarz go tam wstawił bo nie umiał skalibrować. Próbuj przeprowadzić kalibrację jak nie pójdzie to szukaj czy ktoś tam nie zrobił obejścia, musisz zdjąć obudowe prawej konsoli. Gorzej jak np moduł jest uwalony... ale nie ma sie co martwić na zapas, najpierw zrób kalibrację może to wystarczy, procedura była gdzieś tu opisana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mytcarek    38

Dzięki :D  własnie mam zamiar skalibrować jak kupiłem to miał założony odwrotnie kable od włącznika boje sie ze moduł będzie trzeba wymienić koszt 5 tys   :P

 

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

jakby były potrzebne schematy okablowania to daj znać. Nie pamiętam teraz ale na, którymś module lub na obu powinne być diody led sygnalizujące poprawą pracę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miras4100    0

Połączone

 

Witam! :)

Od niedawna jestem posiadaczem Case MX 135 z 99 roku. Z większością problemów sobie poradziłem, i zostały już w sumie tylko 2. Mianowicie:

-Problem z WOM-em:

Po nadaniu silnikowi odpowiednich obrotów (min. 1100) przełączę wajchę od WOM-u na pozycję WŁ. i wałek działa, ale po chwili się wyłącza i nie chce zaskoczyć. Kilka razy przełączałem wajchę z WŁ. na WYŁ. i wałek znowu zaczął się kręcić, lecz po chwili znowu stanął...Wie ktoś co może być przyczyną takiego zachowania?

Z ojcem podejrzewamy cewkę WOM-u (może nie prawidłowo), i tu też jeszcze jedno pytanie: Gdzie ona się znajduje?

 

-Problem z prędkościomierzem:

No poprostu nie działa. Cały czas pokazuje 0.0 km/h. Prędkość obrotów silnika pokazuje prawidłowo, a prędkości jazdy nie pokazuje. Może ktoś wie gdzie tkwi przyczyna tego problemu?

 

Z góry dziękuje za odpowiedź i pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107
Napisano (edytowany)

@miras cewka znajduje się po prawej stronie.lecz moim zdaniem to nie jest tego wina.jeśli ci nie działa prędkościomierz od obrotów wałka to może być jedna z przyczyn.

druga przyczyna to poczytaj post casemx110 poślizg kosza.

napisz jak mruga kontrolka od wom, może trzeba przeprowadzić kalibrację....

Edytowano przez matingus

Kliknij zieloną strzałkę jeśli pomogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miras4100    0

@matingus ta kontrolka od wom nie mruga, ale cała sytuacja wygląda jak casemx110 opisywał- wom sie na chwile włączy i staje. Czyli miał by to być poslizg kosza, tylko jak go teraz usunąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Czujnik od prędkości kilometrów znajduję sie na dyferencjałem, w tylnym moście, wychodzą z  niego 3 kable, chyba na klucz 30mm, tu 90 % obstawiam jego awarie, podobno nie wolno spawać  maszyn  jak jest podczepiona do ciągnika bo on leci od razu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107
Napisano (edytowany)

@matingus ta kontrolka od wom nie mruga, ale cała sytuacja wygląda jak casemx110 opisywał- wom sie na chwile włączy i staje. Czyli miał by to być poslizg kosza, tylko jak go teraz usunąć?

1 jeśli załączysz wom,to ci świeci się kontrolka.

2 zlicza Ci obroty wałka.na pulpicie masz trzy przyciski,naciskasz na trzy sekundy środkowy i przełączy się na obroty wałka.

Edytowano przez matingus

Kliknij zieloną strzałkę jeśli pomogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

jak po chwili się wyłącza to zacząć od kalibracji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miras4100    0

Próbowałem zrobić kalibrację tak jak pisał Krzych-77:

 

 

Wyłącz kluczyk. Zdejmij lewy panel obok kierownicy. Po prawej stronie obok bezpieczników masz cztery złaczki (puste miejsca) ułożone pionowo - połacz przewodem drugą i czwarta liczac od góry.Uruchom silnik i ustaw obroty na 1000 - zielona lampka zamiga trzy razy. Włącz wałek - nastąpi synchronizacja i lampka zamiga 4 razy. Wyłacz wałek. Wyłącz silnik i wyjmij przewód łaczący - zrobione

ale nic to nie dało. Ta kontrolka od wom-u się nie świeciła. Może to coś pomoże, bo jak przełączam ta wajche z WŁ. na WYŁ. i tak kilka razy to zdecydowanie częściej zadziała jak wałek jest ustawiony na 1000obr/min. Na 540 obr/min na kilkanaście prób ani razu nie zadziałało :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385
Napisano (edytowany)

Przede wszystkim sprawdź miernikiem ten przełącznik i czy prąd dochodzi do cewki, możesz ten podłączyć na "krótko" elektrozawór napięciem 12V np z jakiegoś akumulotora, wtedy obejdziesz całą elektronikę i sie upewnisz, że nie ma usterki mechanicznej. A wchodzi Ci w tryb diagnostyczny, jakieś błędy dioda wyświetla?

 

tryb diagnostyczny:

1. Kluczyk na OFF
2. Wstań z siedzenia
3.dźwignia WOM na ON
4. Kluczyk na ON ale nie zapalaj
5. Poczekaj 5 sek. lampka powinna zaświecić się na 1 sek.
6. obserwuj błyski lampki np. błysk-błysk --przerwa--błysk-błysk-błysk oznacza kod błędu 23
7. aby wyświetlić następny kod dźwignia WOM na OFF i z powrotem na ON i tak do czasu aż lampka będzie świecić ciągłym światłem.

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miras4100    0

Problem ustąpił. Poruszalem tymi kabelkami co ida do cewki od wom-u, puknąłem pare razy w tą wtyczke i teraz wom działa. Tylko jedno jest dziwne, że jak mam wyswietlacz przełączony na licznik obrotów wałka i kiedy mam ustawianą prędkość wom-u na 540obr/min to nie pokazuje- cały czas 0 a wałek sie kręci, natomiast gdy prędkosc wom-u jest ustawiona na 1000obr/min to pokazuje... 

Jeszcze jedno pytanie mam. Jak włączycie wom na 1000obr/min i minimalny gaz (bez nożnego, i gałka od gazu ręcznego cofnieta) to ile obrotów wam pokazuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

witam koledzy.

mam taki problem.jak podnoszę maszynę do góry,ramiona się opuszczają i podnoszą.po prostu szarpie podnośnikiem.

co może być za przyczyna.dzięki za każde podpowiedzi....

 


Kliknij zieloną strzałkę jeśli pomogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Vroobel
      Witam! 
      Prawdopodobnie padł rozdzielacz WOM/żółw-zając, rozbieral go ktoś? bo nie wiem czy szukać nowego czy rozbierać ten 
    • Przez zacx18
      Witam mam następujące pytanie  dotyczące obrotów WOM w ciągniku deutz agroplus 100 otóż jeśli mam wybrany wałek 540 eco  to ze wskazań deski rozdzielczej wynika że 540 obrotów osiąga przy około 1500 obrotów silnika  ,ostatnio zauważyłem w instrukcji  że 540 eco powinien osiągnąć przy 1721 obrotów silnika na minutę  i nie wiem czy instrukcja źle podaje ,czy traktor źle liczy obroty wom .
    • Przez Domek96
      Cześć mam pytanie czy w renault 75.14 z 84r trzeba wciskać pedał sprzęgła, żeby włączyć i wyłączyć dźwignią wałek wom
    • Przez MfKrystian
      Witam ostatnio z  dnia na dzień przestał mi działać w Mf 3080 Wom jak wlączam wogóle nie reaguje nie drgnie nawet Kontrolka od womu się nie paliła a nawet jak się nie paliła to i tak mi działał I jakoś dziwnym trafem przestał działać
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj