Zaloguj się, aby obserwować  
Junkers

Przednia os krzyzakowa (belkowa)

Polecane posty

Junkers    44

Witam,

problem polega na tym ze przy cofaniu na pelnym skrecie szczegolnie z napedem (pozycja stala jakby ktos pytal) zatrzymaniu sie i w momencie ruszenia z jednoczesnym skreceniem slychac takie pukniecie a wrecz walniecie. Kiedys podciaglem o pol obrotu koncowki drazkow kierowniczych ale nic nie dalo.

Podparlem os na turze do gory ale zadnych luziw na krzyzakach, kolach czy trybach czy zwrotnicach szarpalem i nie wyczulem.

Mi sie wydaje ze problem lezy po stronie gumowych dociskow glowek koncowek drazkow kierowniczych, bo w momencie skretu kulki sie unosza i jak ruszam to one wracaja na swoje miejsce i slychac wtedy wlasnie takie

"j*b".

Co wy na to??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tam nie ma prawa się nic unosić. Jeżeli mają luz, a nie da się go skasować, zamontuj nowe zestawy naprawcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Tylko to mi przyszlo do glowy. Glowki szarpiac za nie nie maja luzu jedynie mozna je z oporem obracac pod niewielkim katem.

 

Zatem przyczyna musi byc po innej stronie, tylko gdzie??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    53

obstawiam że odkręciły ci się śruby od układu planetarnego, jak najszybciej odkręć dekielek i posprawdzaj je, bo mogą narobić wiele szkód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Oo az zbladlem, postaram sie to zrobic, narazie staram sie jezdzic bez napedu, ciezki jest to belki mozna jakos wozic.

A ktory dekielek?? bo tu jest troche inaczej niz np. w typowym napedzie, od strony zewnetrznej nie widac zadnego dekielka.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Sama części w której zamknięty jest dyferencjał jest w obu taka sama. Odkręć tylko przystawkę z wałkiem atakującym. Przez otwór sprawdzisz czy nie goni koło talerzowe.

Ło i masz rysunek.

http://www.pronar.pl...N Nr 1_2002.pdf

Zobacz przy okazji czy to pierwsze uderzenie to czasem most nie przesuwa się do tyłu lub przodu na sworzniach we wsporniku.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

hodowcamlody Jemu chodziło o tą nakrętkę co przykręca przekładnię planetarną a nie o mechanizm różnicowy

Aby dostać się do tej nakrętki musisz:

1. odkręcić drążek kierowniczy( a od strony lewej drążek i siłownik)

2. Odkręcić koło

3. następnie musisz wziąć skręcić ręcznie na max tą piastą co masz do roboty (najlepiej pchnij piastę do przodu)

4. wyczyść następnie tą przestrzeń co jest pod tym przegubem podwójnym (co ma 2 krzyżaki)

5. twoim oczom powinien ukazać się dekielek tuż pod tym przegubem, jest on przykręcony na 4 śruby(podajże śruby fi 8mm na klucz 12)

6. jak odkręcisz ten dekielek (to uważaj bo może polecieć trochę oleju) pod tym dekielkiem będzie tak duża nakrętka mocująca piastę koła, i właśnie prawdopodobnie ta nakrętka się odkręciła lub zerwało gwint na niej

 

Rozbierz to jak najszybciej bo narobi takiego bałaganu jak u mnie że wszystkie bebechy były do wymiany oraz pokrzywiłem przedniego tuza bo mi koło odpadło w trakcie jazdy


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Dzieki Wam, o to mi chodzilo, z dyfrem wszystko jest ok.

Wolnym czasem zajrze, ale jak najszybciej sie postaram.

Kurde ciagnik ma 500mth a juz takie cyrki, strach pomyslec co bedzie dalej...


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez kielbasa
      witam was, mam takie pytanko, może ktoś to robił, a mianowicie mam C328 @ C330. problem tkwi w wymianie przedniej ośki. najbardziej pasowałoby mi kupić tą od m'ki albo od c330 okrągłą. jak jest z mocowaniem tych nowszych osi? podejdzie pod to stare od c328 czy trzeba będzie coś wymieniać(jak tak to konkretnie co?) z góry dzięki za odpowiedź. btw. nie znalazłem pasujących tematów pod moje zapytanie, tak więc o ile takie istnieją to prosiłbym o link.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam wszystkich. Przymierzam się do wymiany uszczelniacza w zwolnicy przedniej w pronarze 82 SA i chciałbym się zapytać, czy ktoś z was ma może już to za sobą. Z tego co patrzyłem to będzie konieczne zdjęcie całej zwolnicy z obudowy półosi. Może ktoś dałby mi jakieś wskazówki z czym może być problem? Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez dawid4141
      Witam
      Potrzebowałbym kupić taką kratkę do Zetora 8111 :
      http://h13.abload.de...tko4688teu9.jpg
      na alledrogo i innych stronach niestety nie ma ;/
      Jeżeli miałby ktoś tak ową, niech napisze na PW
       
      Z góry dziękuje za odpowiedź
      Pozdrawiam
    • Przez Farmer2222
      Witam jestem uzytkownikiem ciagnika case 1056xl. Mam problem dotyczacy przedniej osi. Przy wlaczonym przednim napedzie podczas skrecania w czasie jazdy cos chrupie, przy dluzszej jezdzie w taki sposob siadaja lozyska na zwrotnicach , wykruszaja sie w pierwszej kolejnosci gorne a pozniej dolne . podczas jazdy bez włączonego przedniego napędu nic się nie dzieje chyba ze lozyska juz sie rozleca, problem pojawił się po zmianie jednej z przednich opon jest ona o profilu o 4 centymetry wyższym. Czy ma to jakis zwiazek z ta sprawa czy to tylko zbieg oko,icznosci dodam jeszcze ze przy wlaczonym napedzie w czasie maksymalnego skretu dosc mocno zarzuca ciagnik ale mam go juz wiele lat i wczesniej nic podobnego sie nie dzialo. Moze ktos z Was wie co moze byc przyczyna w zasadzie to za wyrownywanie drogi pomiedzy lewa a prawa strona ciagnika jest odpowiedzialny mechanizm roznicowy . Jezeli ktos wie cos na ten temat to prosze o pomoc, z gory dziekuje.
    • Przez marcin80wlkp
      Witam.
      Mam taki oto problem. Dziś podczas orki, na przyczu pola wjechalem za bardzo do rowu, zahaczyłem o kamień i urwałem cała przednią oś w ciągniku. Pękly obydwa te uchwyty, które trzymają sworznie od przedniej osi, zarówno ten z przodu jak i z tyłu. chcialem zapytac czy ktoś ewentualnie miałby coś takiego na sprzedaż, lub gdzie tego szukać, oraz z jakimi kosztami trzeba się liczyć. Dobrze by było, gdyby ktoś podał numery katalogowe i nazwę tych części. Z góry dziękuję i czekam na odpowiedź.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj