Polecane posty

Yakuza94    0
Napisano (edytowany)

Witam. Mam problem z Pronarem82A. Polega to na tym, że traktor odpalił dziś normalnie i podjechałem podczepić grabiarkę i gdy już wszystko porobiłem, wsiadam i nie chce zapalić, akumulatory siadają... Wcześniej też miałem takie przypadki i nie obeszło się do ponownego ładowania akumulatorów. Po naładowaniu chodzi kilka dni i znowu to samo. Myślałem że są zużyte już i wymiana na nowe nic nie pomogła. Nie wiem w czym może być problem. Na zaciąg odpala i chodzi już normalnie, lecz jak zgaszę ciągnik to znowu nic...

Edytowano przez Yakuza94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Akumulatory były rozładowane? Mieżyłeś gęstość elektrolitu , napięcie pod ociążeniem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yakuza94    0

Akumulatory są nowe więc wątpię żeby było coś nie tak z nimi. Na starych było to samo też. Alternator raczej ładuje bo chodzi normalnie po zaciągnieciu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Na pierwszy "rzut oka" wynika, że jest problem z alternatorem, sprawdź go. ;) Jak alternator będzie sprawny to będzie się szukało problemu dalej ale etap poszukiwań raczej powinien się skończyć na alternatorze. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yakuza94    0

Pradu też nic nie kradnie bo sprawdzałem, przykładałem żaróweczkę do klemy i nie zazrzyła się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Alternator raczej ładuje bo chodzi normalnie po zaciągnieciu.

Raczej, a więc sprawdź go dla pewności na odpalonym silniku. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yakuza94    0

Ale przecież jakby nie chodził to po zaciągu też by nie szło... a jak myślicie o przełączniku 12/24 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ale może ma zbyt małe napięcie ładowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

A masz przełącznik 12/24 czy przetwornice prądu?

I co ma alternator do zaciągania na pycha? Możesz go całkiem wywalić a silnik i tak zapali. Na linkę i na rozrusznik.

Miernik i sprawdź czy alternator ładuje. Napięcie zmierz na altku i na akumulatorach. Póki nie zmierzysz i nie podasz wartości dalsza dyskusja mija się z celem.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yakuza94    0

Zmierzyłem akumulatory żaróweczką i świeci mocno więc akumulatory ok wiec alternator tez musi być ok. Mam rozrusznik 12/24 i nei wiem co dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zacznijmy od tego że w ogóle nic nie wiesz. Żaróweczką możesz szukać stopu w przyczepie a nie napięcie sprawdzać. Stwierdzenie że masz rozrusznik 12/24 jest już w ogóle błędne. Znajdź elektryka bo nie wiesz jak i nie masz czym szukać usterki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalus8    101

panowie podepnę sie pod temat

mam taki problem że na akumulatorach mam około 12,6 a na alternatorze 14V przy obrotach 1000

jaka może być przyczyna niskiego napięcia na aku

czy może być winny przełącznik 12/24 ?

jak go sprawdzić?

Dodam że jeden akumulator dziś wymieniłem na nówkę bo w starym jedna cela padła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A jakie jest napięcie na aku na zgaszonym silniku?

Nawet jeśli był by zepsuty przełącznik 12/24 to jeden akumulator i tak był by ładowany. Sprawdź kabel idący od przełącznika 12/24 do kostki pod deska rozdzielczą i wszystkie połączenia po drodze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalus8    101

na zgaszonym 12v

miałem problem z odpaleniem i jak powłączałem światła to przygasały na niskich teraz wymieniłem ten akumulator na nowy.

sprawdziłem tylko na starym i było 12v

Edytowano przez rafalus8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To gdzieś w instalacji coś nie łączy i stawia duży opór. Chyba. Musisz szukać przegrzanych wtyczek, skorodowanych połączeń. Możesz też sprawdzić w przełączniku styki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalus8    101

jutro to przejrze

a jakie powinno być minimum na akumulatorach przy zapalonym silniku

czy przyczyną może być uszkodzona wiązka do oświetlenia roboczego i kierunkowskazów?

ewentualnie możliwe też że przewód masowy z lewego aku do przełącznika 12/24 ale jego raczej wykluczam

Edytowano przez rafalus8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tyle co przy alternatorze. Pod warunkiem że po drodze nic nie stawia niepotrzebnego oporu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalus8    101

jeszcze mam jedną zagadkę do alternatora mam podpięte trzy przewody a jeden jest luźny. Czy tak ma być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DamianM116    0

witam mam problem z pronarem 82a zgasłmi dzisiaj na polu i niechciał zapalić. jak przekręcam kluczyk to pstryka w oporniczku i nie reaguje przełącznik 12/24 prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcon    7

Pamietam u mnie w 82SA jak wystąpiły takie objawy jak u Ciebie to problem leżał w wyłączniku elektromagnetycznym tzw. automat. Sprawdź go. Możesz też tak profilaktycznie sprawdzić klemy czy jest przejśćie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DamianM116    0

klemy czyste i akumulatory nowe. a może mieć alternator coś wspulnego z zapalaniem bo ze dwa tygodnie temu był przewijany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcon    7

Alternator nie ma nic wspólnego z zapalaniem on zasila w prąd urządzenia w ciągniku podczas pracy silnika. Do rozruchu potrzebne są akumulatory. Sprawdź wyłącznik elektromagnetyczny na rozruszniku. U mnie to było robione już kilka razy a nawet nie obyło się bez kupna całego rozrusznika. A i jeszcze sam Ci zgasł? Spróbuj odpalić go na krótko, jeżeli rozrusznik będzie krecił bez zapłonu to automat do wymiany.

Edytowano przez Marcon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mrozik137
      Witam mam problem wymieniłem alterantor bo myślałem że od tego nie pala sie nawet nie zapalaja sie na włacznikach te lamki co to by mogło być prosze o pomoc 
    • Przez kaczmi
      Witam, Piszę nowy temat bo tamtego nikt już nie otwiera a sprawa robi się pilna czasu coraz mniej a mianowicie zostały dwie przyczepy do wyboru... Metaltech DHB 14 czy Pronar T680H posiada ktoś takie przyczepy, jakieś opinię? Bardzo interesuje mnie jak się te burty hydrauliczne sprawują?
    • Przez mlody5674
      Witam chce kupić owijarkę samozaładowczą i mam dylemat która wybrać, słyszałem ze Sipma jest troszkę lepsza od pronra, ktoś miał doświadczenie z tymi owijarkami proszę o wasze opinie która wybrać żeby można było pracować bez awaryjnie, z góry dziękuje za odpowiedzi Pozdrawiam !  
    • Przez ReV
      Witam, 
      Ciągnik stał 3 miesiące i podczas próby uruchomienia słychać tylko uderzenia w elektrowłącznik.
      Co zrobiłem dalej: kupiłem nowy rozrusznik z elektrowłącznikiem (nowy) i dalej nie zapala.
      Słyszałem że może być to wina przetwornika z 24V na 12V. Kupiłem nowy i dalej nie zapala. 
      Słyszałem tez że może być to wina jednego akumulatora, kupiłem 2 nowe i dalej jest problem.
      Przekaźniki też są 2 nowe.
      Słyszałem że coś może być nie tak z masą, jednak nie mam siły walczyć.
       
      Czy ktoś ma jakieś wskazówki/pomysły? 
    • Przez Bartek_00
      Witam. Planuję zakup rozrzutnika Pronar NV161/3 10T i chciałbym żeby pełnił dwie funkcje, a mianowicie był do rozwożenia obornika i przewozu kukurydzy. Chciałbym poradzić się osób, które posiadają ten rozrzutnik i stosują taką metodę. Czy demontaż tych wałków jest w miarę szybki i niekłopotliwy.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj