Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wyrównywanie pola

8 odpowiedzi na ten temat

#1 Share KlimekPL

KlimekPL

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 364 postów

Napisany 19 maj 2014 - 22:30

Wyrównywanie pola Witam,
postanowiłem założyć kolejny temat z cyklu "początkujący nieudolny rolnik prosi o pomoc doświadczonych gospodarzy".

Zastanawiam się, w jaki sposób uprawić/wyrównać kiepsko zaorane pole. Przewróciłem ostatnio trochę zadarnionych ugorów zagonową Unią Grudziądz, ale niestety jestem początkującym w tym rzemiośle i mimo stosowania się do wskazówek doświadczonych rolników, orka nadal wychodzi mi fatalnie. Jakbym nie ustawiał, to ciągle jedna skiba idzie wyżej, druga niżej. Innym problemem są spore kawałki darni, które nie zostały przewrócone do góry nogami tylko zostały na wierzchu. Tak czy siak, wyrównywanie potem pola po moich "popisach" to istna męczarnia, a używam do tego klasycznej brony zębowej 3-polowej. Trzęsie ciągnikiem, trzeba wielokrotnie przejeżdżać po jednym kawałku aby wyrównać pole. Zastanawiałem się, czy sprężynówka nie poradziłaby sobie lepiej, ale ona pewnie powyciąga całą darń na wierzch. Planowałem poszerzenie swojego parku maszyn o jakieś tanie używane maszyny, między innymi takie, które pomogłyby w wyrównywaniu ziemi.

Co sądzicie o takiej starej bronie wahadłowej? Czytałem różne opinie, zarówno dobre jak i złe. Czy dobrze "roztrzepie" skiby na boki i zostawi w miarę równe pole? Nie będzie się zapychać zbitą darnią po ugorze?
http://img07.olx.pl/...wa-koronowo.jpg

A może włóka łąkowa dałaby radę?
Albo wał strunowy?
Albo wszystkie te maszyny naraz?

Myślałem też nad dokupieniem do pługa jakichś specjalnych wałów, typu kolczatka albo wał cambella. Może ułatwiłyby robotę?