slawekratko

Case MX 110-Opór podczas skręcania

Polecane posty

slawekratko    0

Witam.

 

Mam problem z Case mx 110, mianowicie stopniowo w ciągu dwóch dni coraz bardziej słabnie wspomaganie, chwilowo kiedy nie można skręcić pomaga pociągnięcie za dźwignię hydrauliki zewnętrznej bez podłączonego odbiornika, poza tym wydaje mi się, że rewers zaczyna szarpać, dzieje się tak bez wyraźnej przyczyny i usterka coraz bardziej postępuje (trzeba bardzo wolno skręcać) wygląda na usterkę dzielnika strumienia, czy można jakoś podkręcić ciśnienia w obwodzie wewnętrznym. Na ciągniku jest ładowacz, który unosi dobrze, więc pompa działa poprawnie. Mam ten ciągnik od niedawna, proszę o sugestie.

 

Pozdrawiam i dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385
Napisano (edytowany)

Może być coś z orbitrolem ale może też byc wiele innych rzeczy poczynając od zablokowania się dysz/suwaków w zaworze priorytetowym, źle ustawione ciśnienie, zablokowany sygnał do kompensatora. Tam jest pompa o zmiennym wydatku i jak nie ma zapotrzebowania czy to na wyjściach hydraulicznych, podnośniku czy wreszcie podczas skręcania kołami to pompa pracuje na minimalnym wydatku dopiero jak zaczniemy skręcać kołami to do pompy idzie przewodem sygnał (olej) z każdego takiego odbiornika i pompa wtedy zwiększa wydatek. Zaciekawiło mnie to, że problem na chwilę ustępuje gdy ciągniesz za dźwignie hydrauliki bo wtedy też idzie sygnał do kompensatora z tych rozdzielaczy i pompa pracuje z większym wydatkiem więc po sprawdzeniu orbitrola lub przed można by było więc sprawdzić czy z zaworu od sterowania idzie sygnał na pompę. Można by też sprawdzić ciśnienie ale z tego co patrzyłem to jest to dość ciężka sprawa bo według instrukcji trzeba by za pompą wpiąć trójnik z ciśnieniomierzem. Jak nie wiesz który to przewód to wieczorem ci wytłumaczę.

 

Orbitrola to raczej sam nie sprawdzisz musisz wykręcić i dać do specjalistycznego zakładu.

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawekratko    0

Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź. Teraz to już wiem czego szukać. Od samego początku podejrzewałem zacięty zawór dzielący strumień oleju, ale o zasadzie działania zmiennego wydatku to mnie w tej chwili oświeciłeś. Z pociągnięciem za dźwignię chodzi o to, że kiedy trzymam za dźwignię hydrauliki zewnętrznej bez podpiętego odbiornika to olej nie wraca przewodem powrotnym do skrzyni i wzrasta do maksymalnego ciśnienie w przewodzie doprowadzającym olej do zewnętrzego rozdzielacza, aż do otwarcia zaworu nadciśnieniowego. Wtedy jak mniemam cały olej idzie do orbitrola i kierownica kręci się lekko, tak samo jest kiedy siłowniki w ładowaczu są już w maksymalnym położeniu, a dalej podaje się do nich olej. Po puszczeniu dźwigni wszystko wraca do normy, czyli w tej chwili na postoju prawie nie można skręcić i jest coraz gorzej, w czasie jazdy można tylko bardzo wolno kręcić kierownicą, jakby za mało oleju dochodziło pod niskim ciśnieniem do orbitrola. Gdyby była oddzielna pompa do wspomagania to objawy wskazywałyby na jej zużycie. Usterka występuje bez względu na temperaturę oleju. Dodam jeszcze, że kiedy podniosę turem przód do góry wtedy skręca się prawidłowo. Tur unosi dobrze i szybko, ale jakby wolniej niż przed wystąpieniem problemu, siłę ma więc pompa podaje olej. Wcześniej, ok 10 godzin pracy temu kręciło cię bardzo lekko, szybko i nie było nic niepokojącego, może poza tym, że w czasie obracania kierownicą czuć było bardzo lekkie nie przeszkadzające w jeździe jakby pulsowanie, nierównomierny opór, jakby delikatne przeskoki o oporze jaki stawia kierownica, normalne to raczej nie było.

Rozumiem, że zawór priorytetowy, to pierwszy dzielnik za pompą?

Jak go zdiagnozować i naprawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek2710    0

Najprostszym i jednocześnie najdroższym rozwiązaniem będzie wymiana dzielnika i zaworu bez diagnozy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

o tam zaraz nowy przejrzeć trzeba czy sprężynki są całe i czy nic nie jest zatkane. podaj maila

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawekratko    0

Najprostszym i jednocześnie najdroższym rozwiązaniem będzie wymiana dzielnika i zaworu bez diagnozy

Wiadomo, tak najłatwiej i najpewniej, ale podobno pieniądze zaoszczędzone, to pieniądze zarobione. A maszyna ma na siebie zarabiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mysliwy90    0

Mam to samo nie idze przekrecic kirownica dopiero gdy pociagne za wajhe hydrauliki to wszystko wraca do normy. Wyjmowalem juz 2 zawory te co sa pod podloga kabiny i nic. Nie wiem nawet gdzie szukac. Podpowiecie cos?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casemx110    0

Tam gdzie szukasz leży przyczyna, wyciągnij cały zawór na stół i popatrz czy suwaki nie są porysowane.

Wg mnie to jest zacięty zawór 27

http://i.gyazo.com/bfa9ec3b670dc780fcc25c11409ec26a.png

U mnie po problemach z hydrauliką po pierwszym uruchomieniu występował problem ze skrętem ale mijał po odkręceniu sygnałówki albo właśnie w/w zaworu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal281    0

Witam, a mi gubi się wspomaganie jak podłącze tura tak jakby cały olej szedł na tura a na wspomaganie nic. Może ktoś pomóc ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dadam    4

Mam new hollanda t6020 i mam problem z ladowaczem podnosi okolo 1t (powinien 2t) jak zablokuje zawor hydrauliki zewnetrznej to podnosi jak powinien co moze byc przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
borek12    34

Witam mam dokładnie taki sam problem w moim case mx 100c nie działa poprawnie wspomaganie rozkręciłem cały dzielnik sprawdziłem, wymyłem niby wszystko jest w nim ok ale po założeniu nadal wspomaganie strasznie ciężko i powoli działa gdzie szukać problemu może ktoś się wypowie jak sobie z tym poradziliście co było przyczyną.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Ale kombinujecie a nie lepiej powierzyć maszynę dobremu mechanikowi który bez problemu znajdzie usterkę bo widzę że szukacie po omacku i to nie tam gdzie trzeba. A takim rozbieraniem zaworu priorytetowego bez wiedzy, jak z powrotem ustawić go prawidłowo, to gratuluję za takie podpowiedzi.....


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Było oszczędzić sobie fatygi i napisać cztery słowa: Wiem, ale nie powiem ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Nie wszystko jest do opinii publicznej wielu mechaników jak również ja z takiej wiedzy żyje, i raczej też nie dzielisz się z wszystkimi tym skąd bierzesz pieniądze i jak coś umiesz to całej wsi nie mówisz róbcie to co ja..... tylko pilnujesz swojego interesu.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam taki sam problem ze wspomaganiem. Dodam że wspomaganie wraca do normy gdy olej pobudzi pompę przez naciśnięcie zaworu na wyjścia hydrauliczne.  Wszystko inne działa poprawnie.  Na wyjściu z tyłu 210bar. Jeżeli ktoś wie co może być przyczyną lub naprawił taka usterkę proszę o odpowiedź 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.09.2019 o 09:10, grzesiek999x napisał:

Witam. Mam taki sam problem ze wspomaganiem. Dodam że wspomaganie wraca do normy gdy olej pobudzi pompę przez naciśnięcie zaworu na wyjścia hydrauliczne.  Wszystko inne działa poprawnie.  Na wyjściu z tyłu 210bar. Jeżeli ktoś wie co może być przyczyną lub naprawił taka usterkę proszę o odpowiedź 

Witam udało Ci się naprawić to wspomaganie mam case mx 170 i mam ten sam problem 

 

Edytowano przez GrLukaszewski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dawidcase885
      Witam panowie uszczelniał może ktoś z was rozdzielacz hydrauliczny  i wie może jakie  są wymiary oringów  na suwaku case 885 xl 

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez gasior63
      Witam.Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z podnoszeniem przyczepy, mianowicie po naprawie skrzyni aby podnieść kiper trzeba mocno gazować dopiero siłownik idzie do góry natomiast po zaciągnięciu ręcznego siłownik podnosi na wolnych obrotach bez gazowania płynnie i szybko.Przed naprawą wszystko chodziło płynnie i szybko bez zaciągniętego ręcznego.
       
    • Przez rafyo
      A co tam. Może komuś się przyda. Sory za jakość, robione telefonem z ekranu kompa bo serwisówke mam na iso.




       








    • Przez miki1237856
      Pacjent: Case mx 170 
      Problem z klimą, była napełniana jakoś 2 lata temu i przez rok był spokój, teraz w lato zaczęło się dziać coś dziwnego, mianowicie rano i wieczorem gdy jest w miarę chłodno to chłodzi ale w południe jak jest ciepło to się wyłącza. Słyszałem że może być to problem z czujnikiem temperatury i tu moje pytanie: Gdzie on jest? I czy może to być jakiś problem z potencjometrem?
      Z góry dziękuję za pomoc 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj