Zaloguj się, aby obserwować  
Fircyk81

Żółte światła mtz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Fircyk81    18
Napisano (edytowany)

Witam, mam problem ze światłami w belarusie 820. Zaczęły bardzo słabo świecić, tlą się jak w starym maluchu. Myślę dam mocniejsze żarówki , pewnie stare złe... jeszcze ciemniej świecą te nowe 70 tki. Sprawdzam prąd- na żarówkach przy włączonym silniku jest tylko 7,20 volta a alternator ładuje dobrze, o co kaman?

Edytowano przez Fircyk81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

O to, że masz instalację do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio87    8

koledzy a mam pytanie bo u mnie w mtz padl jeden aku i pytanie czy ten stary mocno nie zaszkodzi nowemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fircyk81    18

O to, że masz instalację do sprawdzenia.

 

Mądrego to i warto posłuchać... Jestem w szoku że są tacy mądrzy ludzie na forum.

 

 

 

 

 

masy nie masz albo ładowanie do kitu

 

 

Ładowanie sprawdziłem, jest ok. Popatrze jutro na mase...

Nie sądziłem że przez masę może spaść napięcie o 50 %

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mądrego to i warto posłuchać... Jestem w szoku że są tacy mądrzy ludzie na forum.

Widzę, że jesteś mądrzejszy w tej kwestii. Tylko pewnie myślałeś, że za rączkę Cię poprowadzę: sprawdź to, zajrzyj tam, zrób tamto. A Ty będziesz się cieszył, że naprawiłeś ciągnik, a ktoś odwali za Ciebie robotę. A Ty po prostu nie masz zielonego pojęcia co zrobić (mimo, że wszystko jest już opisane na forum i wystarczy tylko poszukać) i nawet nie chce Ci się poszukać informacji w sieci.

Nie sądziłem że przez masę może spaść napięcie o 50 %

A tutaj jest przykład na to co napisałem powyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Masz miernik więc szukaj. Mierz napięcie aż znajdziesz miejsce w którym ono spada. Kostka na obudowie wiatraka chłodnicy, kostka pod deska rozdzielczą, włącznik, bezpieczniki, zasilanie instalacji z akumulatora. Profilaktycznie sprawdź inne punkty.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9201

Nie da się poprowadzić za rączkę, bo w sumie każdy traktor ma inną instalację. Jak masz rozruch na 24V z przekaźnikiem, to może tam jest problem ?? Jeden padnięty akumulator ze zwartą celą też może dać taki efekt. źródłem odniesienia dla regulatora napięcia w alternatorze jest napięcie na akumulatorach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

było było było. Temat poruszany swego czasu.

 

Najlepsze że każdy właściciel sprawdza instalacje jak coś się sypie a nie zadba o to w trakcie pracy (przekładanie akku, doładowywanie, dołożenie koszulek do kabli od halogenów co idą w dachu-ładnie mogą tam zewrzeć się z masą po paru latach).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fircyk81    18
Napisano (edytowany)

Akumulator jest jeden więc 12tka. na bezpieczniku od świateł jest ponad 12, na włączniku świateł jest też jak trzeba ponad 12,ale gdy włącze światła robi się na włączniku ponad 8 volt, mase dawałem drugą na światła i nic nie daje. Z tym prowadzeniem za rączkę to dokładnie trafiłeś, instalacje w oborze zrobiłem od podstaw ale w mtzcie się gubię. Temat może i poruszany ale nie znalazłem.

Jeśli na beżpieczniku jest ponad 12 więc i na aku analogicznie tyle musi być,alternator też sprawdzałem jeszcze raz dziś i ładuje jak trzeba.

Może coś z przekaźnikami ?-jest kilka pod pulpitem, generalnie problem jest pod pulpitem. W zetorze też był problem ze światłami ale dałem rade, w tej zemście jest gorzej :)

 

Nie mówię o halogenach a o światłach mijania, drogowych.

Edytowano przez Fircyk81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Gwarantuję Ci, że instalacja w MTZ nie jest bardziej skomplikowana niż w Zetorze. Kolega @seweryn20 napisał co masz zrobić. Zmierz napięcie w każdym punkcie obwodu świateł i wszystko będzie jasne. Można też znacznie szybciej to zrobić przedzwaniając wiązki stałym prądem, ale podejrzewam, że nie dysponujesz niczym więcej niż multimetrem z biedronki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Podłącz mase bezpośrednio pod akumulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A bawiłeś się może kostkami przy żarówkach lub kablami po drodze? Sprawdź czy przypadkiem nie podłączyłeś plusa do masy a masy do jednego z żarników gdzie powinien być plus. Wtedy świecą dwa żarniki na raz i taki jest efekt.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

W 820 przednie lampy(te okrągłe) masę biorą przez zawias otwierania maski, zawias zachodzi rdzą a lampy zaczynają albo mrugać długimi lub świecić słabo , Po podaniu masy z ramy ciągnika wszystko wróciło do normy.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fircyk81    18

Na szybko podałem masę z akumulatora a światełka rozjaśniają się :) Dzięki wielkie chłopaki, jutro zrobię jak trzeba, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu w każdym sprzęcie co robię nie wykorzystuję obudów jako nośnika ujemnego potencjału. Dotyczy to przede wszystkim przyczep rolniczych ale również traktorów jak doprowadzisz masę do każdego odbiornika to masz święty spokój raz na zawsze.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Dokładnie poprowadzenie dodatkowej "masy" w instalacji rozwiązuje większość problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Od jakiegoś czasu w każdym sprzęcie co robię nie wykorzystuję obudów jako nośnika ujemnego potencjału. Dotyczy to przede wszystkim przyczep rolniczych ale również traktorów jak doprowadzisz masę do każdego odbiornika to masz święty spokój raz na zawsze.

Można wiedzieć w jakim pojeździe masz ujemny potencjał? Bo ja takiego jeszcze nie spotkałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58
:DDo ciężkiej roboty też mam ujemny potencjał,ale masę mam teraz jak trzeba.

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez motor112
      Witam Was, zakładałem nową instalację do mojego Ursusa c360.
      Wszystko działa, ale jest jeden problem. Gdy wcisnę kluczyk od razu włącza mi światła pozycyjne. Co mogłem podłączyc nie tak?
      Pomocy!
      I jak przełączę na pozycje nr 1 to zaczyna świecić kontrolka od ładowania, a w pozycji zero z wciśniętym kluczem są pozycje i kontrolka od ciśnienia oleju.
    • Przez Roki212
      Koledzy zakupiłem sobie takie światła do autka i mam pytanko odnośnie prawidłowości ustawienia takich świateł, nie chodzi mi o wartości liczbowe takie jak wysokość, rozstaw itp tylko interesuje mnie jak wysoko mają świecić. Ustawić je równolegle do podłoża jak auto stoi czy lekko podnieść do góry?
    • Przez t-25wladek
      Witam postanowiłem sobie w rozrzutniku zrobić światła bo kiedyś pies poprzegryzał kable i klosze były pobite i świateł nie miałem. Światła mam 2 czerwone okrągłe w każdym swietle są po 2 żarówki 1 to pozycyjne druga to stop. No i kupiłem sb wtyczke i wszystko, kable przy samych światłach poucinałem aby podłączyć nowe kable. Tu sie zaczyna problem wydaje mi się że fabrycznie były źle zrobione bo w 1 miejscu były 3 kable złączone i sklejone taśmą, a moze i było dobrze ale nie wiem. Więc ja poucinalem podorabiałem sb nowe kable i wszystko do wtyczki dobrze podłączyłem i włożyłem do ciągnika a tu lipa kierunkowskazy nie działają, masa też mi nie działa bo jak włoze wtyczne to bez masy też światła świecą, no i tylne światło lewe woóle nie świeci a prase świeci 1 żarówka i tak słabiutko. Co to moze być? kable napewno dobrze do wtyczki podłączyłem bo korzystałem ze schematu. Jak byście mieli jakiś schemat jak podłączyc kable do świateł albo coś. A i jeszcze we wtyczce jest 7 wejśc na kable 1 to masa a 6 to prąd od świateł wcześniej tak jak pisałem 3 kable były połączone ze sobą jakos nie wiem po co. Ja podłączyłem każdy kabel co idzie od lamp osobno idzie do wtyczki no i lipa nie działa ale czego to nie wiem. Prosze o pomoc
    • Przez Legion178
      Kupiłem gotowy zestaw. Podłączałem i prawie wszystko działa. Mam problem ze światłami od hamulców. Jak wciskam to żarówka lekko świeci. Prosze o pomoc.
    • Przez Lukasz82
      Tak się zastanawiam czy według przepisów w ciągniku ciagnącym przyczepy można używać świateł do jazdy dziennej? Inaczej czy przyczepy musza miec światła pozycyjne włączone?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj