Skocz do zawartości

Zdjęcie

jaki typ silnika


24 odpowiedzi na ten temat

#21 Share instas

instas

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 maj 2014 - 22:07

jaki typ silnika

powiem tyle.
ja na umowe k-s aż tyle bym nie dał. Ale jako, ze już całkiem niedużo czasu zostało do żniw, to mysle, ze klient sie moze znaleźć .

Ja jak swojego kupowałem 98s z 89 roku w stanie dobrym+, to sprzedawca też na początku chciał ode mnie 120 netto. Stwierdziłem, że za dużo, tyle mu nie dam i sobie odpuściłem.
Minął miesiac, półtora, jakos nikt nie chciał kupowac i cena nagle spadła do 100 netto. wówczas pojechałem i kupiłem.

Witam. Widzę że jesteś zorientowany w temacie. Mam problem w Class Dominator 85 silnik perkins 6cyl. bez turba. Jakieś 2 tyg. temu zauważyłem że płyn poszedł do oleju, wypuściłem tą całą maź, wlałem nowy olej i wodę do chłodnicy. Odpaliłem silnik rozgrzałem go, na drugi dzień jeszcze raz rozgrzałem i wszystko było ok. Jeszcze raz wymieniłem olej, żeby dokładnie wypłukać silnik, rozgrzałem i zostawiłem na następny dzień. Przez kilka dni sprawdzałem i było w porządku, aż do dziś. Postał 3 dni bez odpalania i znowu woda poszła do oleju. Mniej więcej połowa ok 10-12 litrów wody. Gdzie szukać przyczyny? uszczelka głowicy raczej nie bo zbyt dużo wody ubywa, tuleje podobno są suche, ale pewny nie jestem. Dodam tylko że 2 lata temu padła mi pompa wody, wygoniło płyn i zapaliła się kontrolka temperatury. W tamtym roku kombajn normalnie pracował, problem pojawił się dopiero teraz.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
jaki typ silnika Dzisiaj, 19:20
  •  

#22 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 maj 2014 - 22:39

jaki typ silnika na perkinsach sie za bardzo nie znam, bo miałem zawsze tyle szcześcia, ze trafiałem maszyny z mercedesami.
Niemniej skoto tuleje są suche, to nie ma innej możliwości jak coś z głowicą (no chyba, ze w tym silniku jest wodna chłodnica oleju w co wątpie). W najlepszym wypadku uszczelka, a w gorszym scenariuszu pęknięta sama głowica (zdarzyło mi sie to w ursusie i objawy były bardzo podobne.
Jeździl jeżdził i nagle ni z gruchy ni z pietruchy poszła woda do oleju.
Myslałem że to upg, wymieniłem i pare tygodni było ok, by w koncu znowu sie zdarzyło.
Aż w koncu oddałem swoją głowice do regeneracji a wziałem inna na wymiane i problem zniknął raz na zawsze.

Po tygodniu ze sklepu do mnie zadzwonili, ze moja głowica była pęknięta gdzieś między zaworami i nadaje sie na złom a ja musze dopłącić.

jedyne, co mnie dziwi, to to, zę do oleju poszła aż połowa wody.
aż tyle, to chyba nie ma na wysokości głowicy. max 1/3

#23 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 maj 2014 - 15:44

jaki typ silnika Kolego do korka spustowego z chłodnicy (najniższy punkt) wepnij wąż igielitowy (przeźroczysty i otwórz kranik) węża podnieś do góry, zrób jako wodowskaz i zalej wodą chłodnicę do pełna. Będziesz wiedział do jakiego poziomu schodzi woda czyli na jakim poziomie jest pęknięcie.
Ja obstawiam że głowica albo blok ponieważ uszczelka by dawała oznaki a u ciebie ewidentnie po spadku temperatury robi się szczelina i płyn usieka.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
jaki typ silnika Dzisiaj, 19:20
  •  

#24 Share instas

instas

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 maj 2014 - 10:39

jaki typ silnika Dokładnie tak. Woda znika w którymś momencie jak silnik ostygnie. Zrobię tak jak napisałeś, wezmę kawałek węża i sprawdzę do którego miejsca jest woda w chłodnicy. Jeszcze jedna rzecz mnie niepokoi. Jak odpaliłem silnik, zanim płyn poszedł do oleju, to z korka wlewowego leci gęsta para. Po pierwszym razie kiedy płyn poszedł do oleju zapewne parował glikol ale później wymieniłem olej dwu krotnie żeby wypłukać silnik i dalej leci para. Czyżby jeszcze zalegał glikol w silniku czy jest gdzieś niewielka nieszczelność i woda zaczyna parować.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
jaki typ silnika Dzisiaj, 19:20
  •  

#25 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 maj 2014 - 20:32

jaki typ silnika Ja bym stawiał że nowa woda się dostaje lub bardziej prawdopodobne że to spaliny bo silniki prawie zawsze mają jakieś przedmuchy i nawet jak jest wszystko ok to odmą coś leci.

Podobne tematy silnika