Skocz do zawartości

Zdjęcie

Renault 145.14 TX


12 odpowiedzi na ten temat

#1 Share KrystianLS

KrystianLS

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie
  • Zainteresowania:Motocykle oraz Rolnictwo :)

Napisany 04 maj 2014 - 19:12

Renault 145.14 TX Witam serdecznie mam drobny problem, który częściowo się z nim uporałem gdyż w ciagniku jakim jest Renault 145.14 TX znajduje się elektroniczny zegar przy kierownicy.
Problem w tym że te funkcje typu spalanie obr wom nie działają ;/ ponieważ gdy naciskam te 3 poszczególne przyciski to nic się nie dzieje ;/
Po sprawdzeniu okazało się że taśma która jest poprowadzona od tej płyty głownej (czy jak to mam nazwać) w tym liczniku. Jest zerwana ona wygląda coś na zasadzie jak w telefonach

20140319_155608.jpg

I po moich oględzinach wynika że chyba :P ta taśma odpowiada za te funkcje

Czy macie jakieś pomysły jak to naprawić ?? Moze jakieś porady na ten temat bardzo proszę o pomoc

Pozdrawiam KrystianLs udanych plonów !

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 145.14 TX Dzisiaj, 06:15
  •  

#2 Share Robson123

Robson123

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 86 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 04 maj 2014 - 20:05

Renault 145.14 TX witam masz racje co do tej tasmy musiał ktos wcześniej grzebać przy zegarach i teraz masz problem nie polecam ci samemu lutowac bo mozesz narobić wiecej blaganu zrobisz zwarcie i dopiero beda koszty masz 2 wyjscia zdobyć jakąś sprawną używke albo poszukaj na necie kogoś kto naprawia sterowniki znaja sie na takich żeczach wyślesz im to i ci zrobia za niewielkie pieniądze wiem że w poznaniu jest gościu co naprawia takie rzeczy ale niestety zgubiłem namiary

#3 Share KrystianLS

KrystianLS

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie
  • Zainteresowania:Motocykle oraz Rolnictwo :)

Napisany 04 maj 2014 - 20:19

Renault 145.14 TX A co myślisz o np kupieniu takiej taśmy i zamianie ?

używka sprawdzałem kosztuje 1tys zł ;/

Edytowany przez KrystianLS, 04 maj 2014 - 20:19.


#4 Share Robson123

Robson123

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 86 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 04 maj 2014 - 20:19

Renault 145.14 TX jeśli dostaniesz taką sama nie widze problemu

#5 Share KrystianLS

KrystianLS

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie
  • Zainteresowania:Motocykle oraz Rolnictwo :)

Napisany 04 maj 2014 - 20:21

Renault 145.14 TX Tylko nie wiem jak ją tam wszczepic :>
ale może coś się wymyśli
powiadasz że łączyć samemu lepiej nie ? tak słyszałem że laierem niektórzy kleją takim przywodzącym

#6 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 04 maj 2014 - 20:26

Renault 145.14 TX Dla mnie prościzna. Jeżeli masz zacięcie do elektroniki to możesz zrobić sam.
wariant 1
Potrzebne elementy: mała lutownica lub transformatorówka, cyna, kalafonia (najlepiej płynna, jeśli nie masz wlewasz w mały pojemniczek denaturat i wrzucasz doń kalafonię po kilkunastu minutach masz gotową), cienki drucik najlepiej posrebrzany tzw. srebrzanka i oczywiście skrobak (nóż, dłuto, ostry śrubokręt).
Rozpinasz z obu stron taśmę. Kładziesz na płaskiej powierzchni i zdzierasz delikatnie nożykiem emalię ze ścieżki w miejscu złamania taśmy na odległości ok. 1 cm. Smarujesz pojedynczą ścieżkę w miejscu zdarcia kalafonią (celowo piszę, że "ze ścieżki" i "pojedynczą ścieżkę" gdyż w ten sposób nie będą łączyć się wszystkie ze sobą) przykładasz grot lutownicy do cyny w miejscu posmarowanym kalafonią (cynowanie) następnie przykładasz srebrzankę i przylutowujesz do ścieżki i przycinasz wystający koniec. Postępujesz tak z każdą pękniętą ścieżką na taśmie. Na koniec możesz zabezpieczyć przed zwarciem silikonem.
wariant 2 prostszy
Kupujesz wiązkę cienkich przewodów elektrycznych w formie taśmy (nie takie jak idą do przyczepy tylko cieńsze) w ilości odpowiadającej ilości ścieżek na pękniętej taśmie. Zepsutą taśmę rozpinasz i w miejsce jej przylutowujesz do konektorów nową z wcześniej zarobionymi końcami (ściągnięta izolacja i ocynowane końcówki) Bardzo ważne zachowanie kolejności ścieżek.
wariant 3 dla urodzonych w niedzielę (oczywiście żartuję) :)
Zlecasz robotę elektronikowi lub elektrykowi.
Powodzenia

Edytowany przez AlaCapone, 04 maj 2014 - 20:30.

Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#7 Share KrystianLS

KrystianLS

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie
  • Zainteresowania:Motocykle oraz Rolnictwo :)

Napisany 04 maj 2014 - 20:34

Renault 145.14 TX

Dla mnie prościzna. Jeżeli masz zacięcie do elektroniki to możesz zrobić sam.
wariant 1
Potrzebne elementy: mała lutownica lub transformatorówka, cyna, kalafonia (najlepiej płynna, jeśli nie masz wlewasz w mały pojemniczek denaturat i wrzucasz doń kalafonię po kilkunastu minutach masz gotową), cienki drucik najlepiej posrebrzany tzw. srebrzanka i oczywiście skrobak (nóż, dłuto, ostry śrubokręt).
Rozpinasz z obu stron taśmę. Kładziesz na płaskiej powierzchni i zdzierasz delikatnie nożykiem emalię ze ścieżki w miejscu złamania taśmy na odległości ok. 1 cm. Smarujesz pojedynczą ścieżkę w miejscu zdarcia kalafonią (celowo piszę, że "ze ścieżki" i "pojedynczą ścieżkę" gdyż w ten sposób nie będą łączyć się wszystkie ze sobą) przykładasz grot lutownicy do cyny w miejscu posmarowanym kalafonią (cynowanie) następnie przykładasz srebrzankę i przylutowujesz do ścieżki i przycinasz wystający koniec. Postępujesz tak z każdą pękniętą ścieżką na taśmie. Na koniec możesz zabezpieczyć przed zwarciem silikonem.
wariant 2 prostszy
Kupujesz wiązkę cienkich przewodów elektrycznych w formie taśmy (nie takie jak idą do przyczepy tylko cieńsze) w ilości odpowiadającej ilości ścieżek na pękniętej taśmie. Zepsutą taśmę rozpinasz i w miejsce jej przylutowujesz do konektorów nową z wcześniej zarobionymi końcami (ściągnięta izolacja i ocynowane końcówki) Bardzo ważne zachowanie kolejności ścieżek.
wariant 3 dla urodzonych w niedzielę (oczywiście żartuję) :)
Zlecasz robotę elektronikowi lub elektrykowi.
Powodzenia



To moze być dobre rozwiązanie :) akurat mój tata często bawi się w elektryka i zobaczymy co się da zrobić :) więlkie dzięki chłopaki za wypowiedzi

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 145.14 TX Dzisiaj, 06:15
  •  

#8 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 maj 2014 - 20:57

Renault 145.14 TX Tam nie ma kilkudziesięciu ścieżek tylko zaledwie parę i to grubych, Weź cieniutkie kabelki (mogą być dłuższe bo jest gdzie schować) i je przylutuj bezpośrednio do płyty (oczywiście z zachowaniem kolejności) na płycie po ścieżkach dojdziesz gdzie która idzie.
Robię w zakładzie gdzie robi się podobne rzeczy i jak nie ma części to tak sztukujemy i działa!!!!

#9 Share KrystianLS

KrystianLS

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie
  • Zainteresowania:Motocykle oraz Rolnictwo :)

Napisany 05 maj 2014 - 07:54

Renault 145.14 TX

Tam nie ma kilkudziesięciu ścieżek tylko zaledwie parę i to grubych, Weź cieniutkie kabelki (mogą być dłuższe bo jest gdzie schować) i je przylutuj bezpośrednio do płyty (oczywiście z zachowaniem kolejności) na płycie po ścieżkach dojdziesz gdzie która idzie.
Robię w zakładzie gdzie robi się podobne rzeczy i jak nie ma części to tak sztukujemy i działa!!!!



Tam jest 4 czy 5 :) Sprawdze to w wolnym czasie

 

 

 

Byłem właśnie z tym licznikiem u elektryka .. i niestety nie da się tego zlutowac ani inaczej gdyż ta taśma jest tylko nasrebrzana ;/ może macie jakieś inne pomysły 



#10 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 06 maj 2014 - 21:04

Renault 145.14 TX Zrób jakieś konkretne zdjęcie tej taśmy (zbliżenie). Trzy zdjęcia: sama taśma i obydwa jej końce.
Wszystko da się zrobić - człowiek człowieka a tego nie. :D
Dobrze, że mówi to elektryk, bo każdy elektronik bez najmniejszego problemu to zrobi.
Ostatecznie mogę ci to zrobić oczywiście odpłatnie, z wykształcenia jestem m.in. elektronikiem.
Pisz na PW.
Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#11 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 maj 2014 - 06:22

Renault 145.14 TX Wywal tą taśmę całkiem!! Zobacz gdzie na płycie od mocowania taśmy idą poszczególne ścieżki, nastepnie na danej ścieżce zawsze jest punkt gdzie możesz przylutować kabelek i po sprawie. Tak robisz po drugiej stronie i już masz połączone dwie płyty :)

#12 Share KrystianLS

KrystianLS

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie
  • Zainteresowania:Motocykle oraz Rolnictwo :)

Napisany 07 maj 2014 - 10:24

Renault 145.14 TX Przy ekranach to bez problemu zmienie bo mam tam kostke ale tu przy przyciskach jest już problem bo nie ma tam wcale dojścia ani nic ;/

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Renault 145.14 TX Dzisiaj, 06:15
  •  

#13 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 maj 2014 - 10:34

Renault 145.14 TX No trzeba by to zobaczyć na oczy, zrób parę dokładniejszych zdjęć.

Podobne tematy renault 14514