Polecane posty

Witam wszystkich mam pytanie do posiadaczy ciągników MF serii - 30xx

 

Ostatnimi czasy wymieniliśmy oleje i czujnik ciśnienia i sprawdziliśmy ciśnienie , wszystko dobrze lecz dalej czasem zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju , lecz gdy odepne ten " kabel " i kilka razy wysune i wsune gasnie i potrafi się nie świecić przez 2-3 dni a nie raz świeci się co 1 h. Ten kabel idzie od kostki od komputera a dalej to już nwm , może to masowy ponieważ dziwne że inne nic nie reagują a ten tak . Dodaje fotke:

 

http://obrazki.elektroda.pl/5372995900_1399106542.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Czarny przewód to masa. Możesz się upewnić dotykając kablami miltimetru do przewodu i do blok silnika. Powinien zapiszczeć. A najlepiej puść nową masę drugim kabelkiem bezpośrednio na czujnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli ten kabel co idzie od kostki , bezpośrednio przedłużyć i podpiąc jako masowy do czujnika ciśnienia tak ?

 

czy odepiąc kabel czarny od czujnika , i drugim nowym podpiąc się pod obudowe silnika i na czujnik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Najlepiej daj nowy kabel masowy. Może być podwójne masowanie (oryginalne i nowym kablem) bez różnicy skąd weźmiesz masę aby była pewna (z kabiny, skrzyni, silnika)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Czarny przewód to masa. Możesz się upewnić dotykając kablami miltimetru do przewodu i do blok silnika. Powinien zapiszczeć. A najlepiej puść nową masę drugim kabelkiem bezpośrednio na czujnik

Za tą wypowiedz powinieneś dostać dożywotniego bana za pisanie bzdur i narazanie autora tematu na możliwśc uszkodzenia sterownika skrzyni. Nie wiesz jak to działa to nie pisz. Lepsze to niż pisanie takich głupich porad.

Do czujnika ciśnienia podłączone są dwa przewody. Czarny doprowadzajacy prąd o napieciu 12V. Na jego kończu jest opornik 60 omów. Drugi z przewodów (zielony) to "wyjście" z czujnika i jest tam napiecie 5V.

Twoje rady o podłączeniu masy do tych przewodów to prosta droga do awarii sterownika skrzyni. Tylko pogratulować...

@GrzechoDawid tego przewodu co zaznaczyłeś nie powinno tam być, przynajmniej tej kostki. Masz może podłączoną masę do którejś ze śrub mocujacych sterownik do kabiny?? Wiesz dokąd biegnie ten przewód?? Daj lepiej jakieś wyraźniejsze zdjęca sterownika.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam tak pod jedną śrubę mocującą sterownik jest podłączone dwa kabelki , czarne i idą one do jednym z kabli ale nie moge ocenić gdzie . Podam ci fotki co gdzie , jak , nie było przez 6 lat problemu a teraz zaczyna coś się , dziać . Dziwi mnie to ponieważ wczoraj orkanowałem 3 ha. i zaświeciła się odpiołem jedną z kostek mniejszych co idzie właśnie ten ( czarny kabelek co mówiłeś że nie pownien tam być ale dlaczego ) , i tak kilka razy i wkońcu zgasła . i też czytam że do czujnika mają jeden opornik 55 ohm a u mnie działa teraz na czarnym kablu opornik i na zielonym rezystor .

 

http://obrazki.elektroda.pl/2826269600_1399355446.jpg

http://obrazki.elektroda.pl/8915276400_1399355620.jpg

http://obrazki.elektroda.pl/9556479000_1399355714.jpg

http://obrazki.elektroda.pl/6847673800_1399355815.jpg

http://obrazki.elektroda.pl/3866786100_1399355933.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22
Napisano (edytowany)

rafik256 tak się składa że też miałem awarię elektryki w swoim ciągniku (6180) i trochę ją poznałem. Takimi kostkami i czarnymi przewodami u mnie są pospinane masy. Też mi nikt tego nie powiedział tylko sam sprawdziłem. Tak jak wcześniej pisałem można to w 5sek sprawdzić najprostszym multimetrem. Przystępując do jakiejkolwiek naprawy elektryki posprawdzanie potencjałów to podstawa. Jeżeli wprowadziłem kogoś w błąd to przepraszam

PS. Na jednym ze zdjęć widać dwa żółte grubsze kable czy to aby nie jest zasilanie sterownika które idzie prosto od akumulatora

Edytowano przez slajders25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Nie wiem skąd masz to 55 ale w instrukcji wyraźnie jest napisane 60. W tym momencie jednak to nie jest najważniejsze.

 

Dlaczego masz przy czujniku taką dziwna pajęczyna?? Dlaczego ten czerwony cienki i zielony kabel wygląda jakby zawracały?? Jakieś kable wychodzą z tego czujnika w kierunku panelu sterującego?? Tutaj już nie zostało nic z oryginalnej instalacji. Nie wydaje nawet tego oryginalnego opornika, A Ty twierdzisz że masz dwa (rezystor, opornik to to samo) to gdzie one są??

 

Sprawdź najpierw czy masz połączenie pomiędzy czujnikiem a panelem sterującym. Przy okazji spójrz czy ten czarny kabel o którym piszesz nie jest wpięty w obwód czujnika. Na tym zdjęciu z linku poniżej widać kostkę przez którą podłączony jest czujnik. Od niego jest pierwszy widoczny zielony kabel i czwarty czarny.

 

http://obrazki.elekt..._1399355815.jpg

 

Co do samego przewodu który odłączasz to niestety podejrzewam że panel sterujący masz już uszkodzony. Ten dodatkowy kabel masowy to częsty zabieg żeby wszystko działało w momencie sprzedaży ciągnika. A konkretnie ukrycie awarii obwodu czujnika ciśnienia w skrzyni. A objawia ję ona zapalaniem się co jakiś czas kontrolki. Ale prędzej czy później ta przeróbka to się sypie. Chociaż może u Ciebie przyczyną jest coś innego, zobaczymy.

P.S. następnym razem jak zapali Ci się ta kontrolka to po prostu spróbuj docisnąć/poruszać tą kostką o której pisałem wyżej. Daj znać czy ten zabieg działa bo ma to znaczenie przy diagnozie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to nie jest pajeczęnka tylko zaizolowane kable . Tak mam dwa kable idące od sterownika bodajze do tych kabli do zielonego i czarnego są podłączone ( kabelki te czerwone z opornikami ) i pod czujnik . opornik musiał gdzieś takowo być ale się moze przepalił . tej kostki nie ruszałem , po wypieciu kostki - http://obrazki.elektroda.pl/8915276400_1399355620.jpg 9 ta od lewej , gasła . nie ma mowy o ukryciu awarii ciągnik u mnie jest już 8 rok :) . aha czyli jak się zaświeci to poruszać tą kostką co wyzej mówiłeś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

tak poruszać tą wtyczką i najważniejsze... strawdz dokad prowadzi ten czarny kabel. Czy nie jest połaczony z obwodem czujnika. zrób zdjecie kabli pod panelem sterujacym skrzynią tylko z wiekszej odległości. Tak zeby było widać wszystko na jednym zdjeciu. Rozizoluj też to co jest przy czujniku i pokaż jak to tam wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

.ten kabel czarny może to i jest masowy jak kolega mówił , masa nie łączy , lub gdzieś masuje . Jak ja mam ci to wytłumaczyć od sterownika wychodzą dwa kable w strone czujnika ( zielony i czarny ) . Kiedyś było bezpośrednio. , podłączone , i działało a teraz mam do zielonego kabla ( jeden obornik wlutowany 55 ohm ) i do czarnego 55ohm i do czujnika :)

Edytowano przez GrzechoDawid

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego : zdiagnozowałem coś ,dziś dalej zaświeciła mi się kontrolka pod czas wyciągania kolegi . Zaczeła mrugać i czasem gasnąc , wystarczyło że ruszyłem tą kostką lekko i zgasła a jak poruszałem w drugą do sie świeciła. od czego ta kostka jest i co może być przyczyną , dodam że zaswieca się przeważnie na dołkach .

 

6376597600_1399547849.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matix_96    0

Jak się świeci jak poruszasz to nie ma dobrego styku. Wyczyść styki i powinno być git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyściłem ale spróbuje jeszcze raz może to coś da , ale mam zamiar dać to do elektronika aby wstawił nową kostkę i będzie po sprawie chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizar    15

Obawiam się kolego że może nie być po sprawie, miałem to samo w moim 3080 nawet kupiłem nową wiązkę z ta czarną podłużną kostką co pokazałeś na zdjęciu i nic, tylko kosztów sobie narobiłem, przyczyną była usterka sterownika, tak jak kolega rafik pisze, standardowa usterka w tych ciągnikach zresztą kolega rafik dał mi namiar na gościa który mi ten sterownik zregenerował, było dokładnie tak samo jak opisujesz co jakiś czas mignęła mi lub zapaliła się kontrolka od ciśnienia i przestawał mi wtedy działać wałek i żółw-zając, jak poruszałem kostką to kontrolka gasła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galoni    8

Ja miałem podobnie jak. bizar. I sterownik do wymiany był , znajdz namiary na kolege agroelektronix on ci napewno pomoze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    12

Mi rafik też z tym pomógł raz zaswiecała się raz gasła i to nie kostka tylko w sterowniku piny się rozlutowały mi wtedy pociągneło 2,5 tys, za naprawe takie to uroki.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

widzę że sprawa rozwiązała się tak jak myślałem. niestety pin nie stka z płytą główna. Niezbedna naprawa sterownika. powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

aha no też mi się wydaje że nie obędzie się , sterownik już mam wyciagnięty tylko zawieść , zobaczymy ile taka naprawa .

 

Mam jeszcze jedno pytanie ściągał ktoś przedni napęd w mf , ponieważ wyrobił mi się wałek wychodzący z przedniej osi od przedniego ( brak frezów) , dużo to roboty

Edytowano przez GrzechoDawid

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Walek wyrobil sie zapewne bo masz luz na tulejkach, musisz rozebrac caly most, bylo pisane, poszukaj na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pridis3065    0

Zamiast naprawiać za taką dużą kasę stary sterownik nie lepiej poszukać elektronika, który może nam wymienić komputer na prostszy, znacznie tańszy w naprawie? Ja się na taki zdecydowałem jak miałem problemy z włączaniem 4x4 i zamianą zółw/zając, wszystko bardzo fajnie działa, a koszt to 1080 zł + dojazd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

widzę że sprawa rozwiązała się tak jak myślałem. niestety pin nie stka z płytą główna. Niezbedna naprawa sterownika. powodzenia

W takim przypadku ( zimny lut ) naprawa sprowadza się do przetopienia połączeń lutowanych, można to zrobić samemu jak ma się odpowiednią lutownicę albo zlecić początkującemu elektronikowi ( uczniowi technikum). Niedawno kupiłem MF 3065 i miałem coś podobnego tzn; nie działał obrotomierz, wskaźnik temp i paliwa, po rozebraniu "licznika" i przetopieniu wszystkich możliwych lutów wszystko działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z MASSEY- FERGUSON 3060 automatik z 89r i problem polega na tym że nie załancza sie przedni napęd co może być przyczyną i czy miał ktoś taki przypadek ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a świeci sie kontrolka na panalu . czy nie reaguje . sprawdz bezpiecznik i elektrozawor i idace do niego kable bo czeste usterki to urwane kable.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj