Skocz do zawartości

Zdjęcie

Tester akumulatorow


8 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 29 kwiecień 2014 - 10:35

Tester akumulatorow Witam,
zamierzam kupic tester akumulatorow, na oku mam takie:
http://allegro.pl/te...4169660440.html

Czy moze z wyswietlaczem elektronicznym?? :huh:
http://allegro.pl/te...4145100223.html

Co o nich powiecie?? Nie chodzi mi o super hiper dokladnosc, do 0,1v czy 10A bedzie ok :)

Badanie zwarciem 100% nie jest bezpieczne ani dla aku ani dla mnie a miernikiem po wlaczeniu na Volty tez za wiele sie nie dowiemy, bo aku moze miec te 12,80V a przy obciazeniu spadnie do np. 2V.

Edytowany przez Junkers, 29 kwiecień 2014 - 10:37.

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Tester akumulatorow Dzisiaj, 02:02
  •  

#2 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 29 kwiecień 2014 - 14:05

Tester akumulatorow Osobiście wolał bym ten pierwszy. Mamy podobny w pracy i służy już wiele lat.

Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#3 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 29 kwiecień 2014 - 15:55

Tester akumulatorow

Witam,
zamierzam kupic tester akumulatorow, na oku mam takie:
http://allegro.pl/te...4169660440.html

Czy moze z wyswietlaczem elektronicznym?? :huh:
http://allegro.pl/te...4145100223.html

Co o nich powiecie?? Nie chodzi mi o super hiper dokladnosc, do 0,1v czy 10A bedzie ok :)

Badanie zwarciem 100% nie jest bezpieczne ani dla aku ani dla mnie a miernikiem po wlaczeniu na Volty tez za wiele sie nie dowiemy, bo aku moze miec te 12,80V a przy obciazeniu spadnie do np. 2V.

No akurat w przypadku tych wynalazków z linków nie można mówić o dokładności, to są raczej wskaźniki. Poza tym takie sprawdzenie niewiele mówi o stanie akumulatora. Testery akumulatorów mierzą rezystancję wewnętrzną. Żaden inny pomiar nie powie wiele o stopniu zużycia akumulatora. Tylko, że na taki przyrząd mogą pozwolić sobie osoby testujące dziennie setki akumulatorów. Ceny zaczynają się od 10k PLN. Ja osobiście używam testera własnej konstrukcji, pracującego na podobnej zasadzie co urządzenie fabryczne, o dużo mniejszej dokładności, ale za to o znacznie niższej cenie.

#4 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 21 maj 2014 - 23:16

Tester akumulatorow Kupilem tez z wyswietlaczem analogowym i nie zaluje, sprzet spelnia swoje zadanie znakomicie. Daje 100A obcizenia i widac co sie dzieje z napieciem. Z drugiej strony sam bym sobie takie cos zrobil, wystarczylo by dociac odpowiednia dlugosc Konstantanu czyli drutu oporowego i podlaczac razem z miernikiem za 20zl pod akumulator. Ale nie wiedzialem jak zbudowane jest to urzadzenie.

Edytowany przez Junkers, 21 maj 2014 - 23:18.

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#5 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 24 maj 2014 - 10:58

Tester akumulatorow I po takim sprawdzeniu możesz stwierdzić ile jeszcze będzie pracował dany akumulator? Aha, mierzyłeś czy rzeczywiście obciąża prądem 100A?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Tester akumulatorow Dzisiaj, 02:02
  •  

#6 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 24 maj 2014 - 17:38

Tester akumulatorow Nie moge stwierdzic ile bedzie pracowal, pokazuje ile jest wart na chwile obecna. Chociaz nie do konca bo jesli aku stal dlugo nieuzywany i spadek napiecia jest nieznaczny to rokowania ma dobre i w dobrej instalacji "troche pochodzi".
Nie mierzylem czy rzeczywiscie obciaza 100amperami, na moje oko moze i ma 100a ale to tylko moje subiektywne zdanie. W srodku jest widoczny drut pewnie (oporowy). Moglbym w przyblizeniu podac jego srednice, dlugosc juz latwiej zmierzyc. Wtedy bys wyliczyl sobie opor tego urzadzenia.
Ostanio znajomemu znalazlem aku do c330 za 30zl 55ah i ilestam A rozruchu i jest zadowolony.

Edytowany przez Junkers, 24 maj 2014 - 17:42.

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#7 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 24 maj 2014 - 21:01

Tester akumulatorow Ok, wszystko rozumiem, tylko chodzi mi cały czas o to, że taki tester jak dla mnie nie praktycznie żadnego zastosowania. Bo jak klient wezwie mnie do sprawdzenia akumulatorów i płaci za to, to oczekuje odpowiedzi na pytanie jak długo będzie jeszcze mógł eksploatować dany akumulator. Dlatego używam sprzętu, który mi to umożliwia. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, gdy do sprawdzenia są akumulatory podtrzymujące zasilanie, których w pakiecie jest kilkaset. Wtedy bez testera za 10k PLN, o którym pisałem wcześniej nie ma co podchodzić. Ale to tylko jako ciekawostka.

#8 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 24 maj 2014 - 22:18

Tester akumulatorow To tak jak robiłem wydruki z testera w serwisie ASO to tam napięcie poniżej 12V i już do drukowało że nie sprawny aku.Diagnostyka po ch*ju że tak powiem...
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Tester akumulatorow Dzisiaj, 02:02
  •  

#9 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3924 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 16 wrzesień 2014 - 19:40

Tester akumulatorow

Ok, wszystko rozumiem, tylko chodzi mi cały czas o to, że taki tester jak dla mnie nie praktycznie żadnego zastosowania. Bo jak klient wezwie mnie do sprawdzenia akumulatorów i płaci za to, to oczekuje odpowiedzi na pytanie jak długo będzie jeszcze mógł eksploatować dany akumulator. Dlatego używam sprzętu, który mi to umożliwia. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, gdy do sprawdzenia są akumulatory podtrzymujące zasilanie, których w pakiecie jest kilkaset. Wtedy bez testera za 10k PLN, o którym pisałem wcześniej nie ma co podchodzić. Ale to tylko jako ciekawostka.

 

Wszystko się zgadza, ale zazwyczaj taki tester potrzebny jest aby stwierdzić czy padł rozrusznik czy akumulator a nie do oceny długości eksploatacji.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


Podobne tematy tester akumulatorow