marluk

Urwana śruba w bloku MF 255.

Polecane posty

marluk    353

witam,

 

jak w temacie mam urwana srube w bloku przy uszczelce pod glowica. byla strasznie zapieczona, nie dawalo rady kluczem a byla polewana odrdzewiaczem kilka razy. i urwala sie zostawiajac czubek okolo 1cm. i rozwiercilismy mniejszym wiertlem i teraz nie wiem co zrobic? czy probowac wykretakiem czy gwintownikiem? jak radzicie? sruba 11.

Edytowano przez marluk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    353

mozna wykretakiem ale slyszalem ze lubia sie zlamac podczas wykrecania i co pozniej mozna zrobic jak tak sie stanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

A w miarę równo na środku rozwierciłeś?


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Kup zestaw Helicoli, rozwierć starą szpilkę, wstaw gwint Helicoli w który wkręcisz nową szpilkę.

Ale trzeba to zrobić dokładnie bo inaczej nie zamocujesz głowicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

włóż nakrętkę i zaspawaj ją. Niech wystygnie i spróbuj odkręcić. Lej odrdzewiaczem i ropą, najważniejsze to nie spiesz się. Spróbuj żabą dobrą wziąć, może się udać ją ruszyć .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    353

nie ma szans nakretka. sruba rowno z blokiem... a jak uszkodzilem gwint w bloku to co wtedy? bo moze byc taka opcja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

Wykrętak prawdopodobnie się urwie, no chyba że masz jakiś tytanowy ;) jak szpilka nie wytrzymała to cieńszy wykrętak prawdopodobnie też. Ja bym proponował wiercić Do czasu aż z tej śruby prawie nic nie zostanie, jednak trzeba by było to robić równo, a potem to już powinno pójść z górki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

Dlatego mówię że trzeba to robić dokładnie. Jest też dobra opcja z nakrętką i spawaniem, nie ważne że śruba na równo poszła. Nakrętkę kładziesz na wierzch i spawasz elektrodą w środku nakrętki, jak się nie uda to przynajmniej pod wpływem ciepła od spawania może coś ruszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    353

spawanie probowalem juz, nie idzie. sprubuje tym wykretakiem, gorzej jak sie zlamie, bedzie problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Ja przeważnie spawam półautomatem i w zasadzie prawie wszystkie śruby się odkręcają, Niekiedy z 3-4 razy spawam, bo nie chce puścić.Jak jest nawiercona to po spawaniu lepiej puszcza.

Ale jak spawaniem nie puściło to wkrętakiem raczej nie puści.

Pospawaj i polej wodą, nagle trza schłodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

A jak spawałeś to chociaż poczekałeś aż porządnie wystygnie samo? Bo niektorzy popełniają ten błąd i odkręcają kiedy jeszcze gorące i nie ma optymalnej wytrzymałości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

jedyna opcja to rozwiercanie .od malutkiego wierta do wiekszego i scianka starej szpiki bedzie miala z 1mm i sie ruszy . robilem to pare razy w c 360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

A i odnośnie nagłego chłodzenia to przekonany nie jestem... zazwyczaj stosuje się to żeby osłabić strukturę metalu i doprowadzić do pęknięcia (np oporne łożyska), jeśli robimy to w miejscu gdzie jest brzeg bloku cienki to możliwe jest nawet pęknięcie, choć są to skrajne przypadki to jednak wolę uważać tak na wszelki wypadek

Edytowano przez daremw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    353

jedyna opcja to rozwiercanie .od malutkiego wierta do wiekszego i scianka starej szpiki bedzie miala z 1mm i sie ruszy . robilem to pare razy w c 360

no tak tylko boje sie ze mogle naruszyc gwint w bloku. a i teraz tez bedzie d*pa jak zlamie mi sie wykretak :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek1808    1746

nagłe ochłodzenie prowadzi do zahatowania metalu chyba ze szybkość chłodzenia jest większa od krytycznej tempartury chłodzenia wtedy nastepuje pęknięcie

nie wiadomo jak się zachowa element chłodzony może dojść do wykrzywienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cash8791    3

a spróbuj nagwintować środek i wkręcić tam inną szpilkę a następnie zakręć dwie nakrętki na kontrę i spróbuj odkręcić ( ta metoda kilka razy mi pomogła w c-330)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zrób tak jak napisał @kris14

Odżałuj trochę na gwint helicoli i nie kombinuj ze spawaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    353

ok dzieki za rady panowie, jak cos to piszcie ja to czytam jak najbardziej. jutro bede cos dzialal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Jak rozwiercisz i naruszysz gwint to nagwintujesz na 12 dotoczysz szpilkę 12 z nakrętką i tyle a w głowicy rozwiercisz na 12 i będzie trzymać.Przypuszczam że ktoś na chama wkręcił inną szpilkę i się teraz urwała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

wątpię szczerze żeby była wkręcona inna, po prostu nie dopilnowano czystości i do otworu dostało się trochę kurzu i oleju i to wystarczy, też podobnie miałem, z tą różnicą że mi się nie urwała szpilka, chociaż zapewne już blisko było, ale problem z kręceniam był do samego końca

Edytowano przez daremw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    353

panowie usunalem pozostalosci sruby delikatnie srubokretem podwazajac i stukajac. troszke przy wierceniu poszlo po gwincie w bloku ale trudno, sruba jakos trzyma. teraz obczyszcze i zakladam z powrotem wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj