Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zwolnice C-330


221 odpowiedzi na ten temat

#1 Share markus18645

markus18645

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 25 styczeń 2008 - 02:32

Zwolnice C-330 Witam. Mam pytanie odnośnie składania zwolnicy w C330. Nie wiem czy temat był poruszany ale nic nie znalazłem. Dostępny katalog też opisuje ten temat w sposób lakoniczny. Chodzi mi o kolejność zakładania poszczególnych elementów na półosi. Patrząc od strony korpusu na wałku znajduje się bęben hamulcowy, a następnie... i tu problem bo logika wskazuje że pierścień uszczelniający (oring w rowku półosi) na to tulejka dystansowa która ma również odpowiedni rowek, następnie uszczelniacz (simering w którym znajduje się tulejka dystansowa) i odrzutnik oleju. Do tej pory było tak: bęben, oring, otrzutnik simerung w nim tulejka dystansowa. Wg. katalogu to nawet nie będę pisał bo to się kupy nie trzyma. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zwolnice C-330 Dzisiaj, 23:19
  •  

#2 Share Karol_elektryk

Karol_elektryk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 26 styczeń 2008 - 15:20

Zwolnice C-330 Hej! Po twoim poście rozumiem, że jest to zwolnica starszego typu, tzn. niezmodernizowana. A kolejność składania jest prosta. Kolejno od strony szczęk hamulcowych zakładasz na półoś: 1.bęben hamulcowy, 2.odrzutnik oleju, 3.oring, 4.tulejkę dystansową. Zostawiasz to na razie w spokoju, gdzieś na boku. Następnie do korpusu zwolnicy wkładasz (patrząc od strony koła tylnego): 1.łożysko_a, 2.koło zębate napędzające, 3.łożysko_b, 4.simering. Następnie bierzesz wcześniej odłożoną na bok półoś i wsuwasz do korpusu zwolnicy. Pozostaje założyć na półoś od strony koła: 1.podładkę zabezpieczającą, 2.zakręcić nakrętkę półosi (z głową!), 3. zabezpieczyć nakrętkę półosi przed odkręcaniem, 4. zakręcić pokrywę nakrętki półosi. Tak zmontowaną zwolnicę zakładamy do ciągnika z pomocą dźwigu, albo kilku dobrych ludzi i po ustawieniu kąta, zakręcamy śrubami (również z głową!).
Ważne! Napisałem, że dokręcanie śrub i nakrętek ma się odbywać z głową, tzn. nie za mocno (żadnych przedłużek do kluczy). Jeśli uszkodzisz gwint w zwolnicy, to jest szansa na naprawę, ale stracisz dodatkowo czas, natomiast jeśli uszkodzisz gwint na półosi, to nic go nie uratuje i półoś do wymiany (chyba, że chcesz tak jeździć). Zobaczysz jakie są potem problemy z ciągnikiem.

#3 Share markus18645

markus18645

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 26 styczeń 2008 - 18:49

Zwolnice C-330 Dzięki za odpowiedź.
Jednak nasuwa się kolejne pytanie. W półosi znajduje sie rowek jak mniemam na oring. Jest on umiejscowiony zaraz za bębnem. Jeżeli za bębnem założę odrzutnik oleju to nie ma szans aby tam dotarł wspomniany oring tylko będzie tam odrzutnik oleju. Wiem że starsze typy (28) nie mały tego rowka w półosi i nie było tam oringu. W takim razie po co ten rowek bo chyba nie po to aby odrzutnik miał większy luz.
Wiem że to trochę brzmi filozoficznie ale jak do tej pory miałem spore przecieki. Możliwe że to była wina sporych luzów, ale sąsiad ma ten sam problem i też się nieźle głowi.

#4 Share Karol_elektryk

Karol_elektryk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 26 styczeń 2008 - 20:59

Zwolnice C-330 Hej ponownie! Na początek wyjaśnienie: pisząc, że chodzi mi o starszy typ zwolnicy, chodziło mi o typ zwolnicy montowany we wszystkich c-325, c-328, c-330 (niezmodernizowanej).
Ale do rzeczy. Owszem jest tam taki rowek, ale nie mam pojęcia po co i nie wiem kto może wiedzieć (chyba tylko inżynierowie z URSUSA).
Jeżeli chodzi o montaż oringa, odrzutknika oleju i tulejki dystansowej: Za bębnem zakładasz odrzutnik oleju, oring i tulejkę dystansową. Ale uwaga, weź do ręki tulejkę i dobrze ją obejrzyj. Z jednej strony tulejki, od wewnętrznej zobaczysz wytoczenie (w starszych tulejkach skośne, w nowszych "prostokątne"). I to jest miejsce na ów oring. Zakładasz tulejkę z tym wytoczeniem w stronę bębna i odrzutnika, a następnie dociskasz ją lekko tak, aby oring wszedł w to wytoczenie. Dociskając mocniej tulejkę zauważysz, że oring chowa się w tym wytoczeniu całkowicie i ulega niewielkiemu zgnieceniu, zapewniając szczelność. Zobaczysz też, że krawędź tulejki opiera się o odrzutnik praktycznie bezluzowo, a odrzutnik o bęben (również praktycznie bezluzowo).
Odnośnie tego rowka w półosi. Moim zdaniem tam miał być pierścień zegera, żeby bęben był utrzymywany stabilniej, a dopiero za nim odrzutnik oleju. Jednak konstruktorzy chyba uznali go za zbędny, skoro i tak wszystko jest skręcane nakrętką półosi.
A jeśli chodzi o "filozoficzne" problemy przecieków o których piszesz, to ja z tym samym problemem męczyłem się kilka lat i do końca go nie rozwiązałem. Za każdym razem coś poprawiałem, a po miesiącu znowu się lało. Hamulce zalane (olej na szczękach i bębnach), felgi i opony w oleju, potem na polu olej kapie na ziemię (gdzie tu ekologia???). I po tych kilku latach naprawiania, poprawiania, kombinowania zauważyłem kilka rzeczy:
1. Ważną sprawą jest mocne dokręcenie nakrętek półosi (ale tak, żeby nie zerwać gwintów). Tulejka dystansowa z oringiem musi mocno dociskać do odrzutnika. U mnie to była głowna przyczyna przecieków oleju ze zwolnic. Po prostu kupiliśmy ciągnik z pozrywanymi gwintami na półosiach. U sprzedawcy tego nie było widać (wszystko pięknie odmalowane, żadnego przecieku, a jak przyjechaliśmy do domu - prawie wszędzie olej wyciekał).
2. Również ważną rzeczą są simeringi. Od razu zmień na nowe. Muszą być miekkie, jak guma dętki. Jeżeli będą twarde, to nie będą dobrze przylegać do tulejki dystansowej i nici ze szczelności.
3. Bardzo ważny jest czysty olej. Jeżeli będzie z opiłkami, brudem, to zacznie niszczyć simeringi i będzie cieknąć. Do zwolnicy wchodzi 1 L Hipolu, ale warto zainwestować. U mnie pomogło.
Po tych kilku latach reperacji udało mi się wyeliminować prawie całkowicie przecieki oleju ze zwolnic. Prawie, bo z jednej strony olej jeszcze przecieka między simeringiem a tulejką i jeszcze nie wiem dlaczego. Ale porównując to, co było te kilka lat temu, a dziś, to nie do porównania!!!
Jeszcze jedna rada. Sprawdź, czy olej nie leje się też z tylnego mostu. Simeringi są w pochwach półosi. Jak ściągniesz zwolnicę i zajrzysz do pochwy półosi, to zobaczysz simering.
I napisz jakieś swoje spostrzeżenia, czy metody likwidacji przecieków, jeżeli coś już zrobiłeś. Może u mnie też pomogą.

#5 Share LUKASZ2613

LUKASZ2613

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 20 czerwiec 2009 - 13:26

Zwolnice C-330 Witam. Mam problem ponieważ musze odkrecic zwolnice od mostu w moim ciapku poniewaz obrobilo gwint na jednej ze srub. Interesuje mnie sprawa oleju w tylnym moscie i w zwolnicach, czy to jest ten sam?? Czy mozna bez spuszczania odkrecic zwolnice?? Jak to mozna naprawic?? Ojciec planuje dac srube kontrującą z nakretką.


czekam na odpowiedzi

#6 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 20 czerwiec 2009 - 22:01

Zwolnice C-330 jak zdejmisz zwolnice nic nie wycieknie nie musisz spuszczac oleju, między mostem a zwolnica jest simering siedzi on w pochwie i uszczelnia zeby olej w czasie pracy nie wyciekał z mostu na zwolnice jak podniesiesz i zdejmiesz koło to napewno nie wycieknie bo bedzie przechył w odwrotną strone, i olej w zwolnicach jak i moście jest taki sam znaczy powinien być wg. instrukcji. A powiedz dokładnie o jaką śrube chodzi i w którym miejscu bo nie zabardzo rozumiem o jaką chodzi

#7 Share LUKASZ2613

LUKASZ2613

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 21 czerwiec 2009 - 11:10

Zwolnice C-330 chodzi juz o kilka srub ktorymi jest przykrecona zwolnica do mostu na dole jest tez przykrecona ta "płoza" co trzyma lancuch naciagajacy ciegla od podnosnika. srube obrobilo i zerwalo gwint poniewaz lancuch byl nie przyciagniety i w czasie jazdy maszyny kolysaly sie na boki. jak popuscila jedna sruba to obok niej ze 3 tez sie odkrecily. czyli ten olej co jest w zwolnicy smaruje tez tylni most i mechanizm tam znjdujacy sie czy w tylnim moscie jest olej ze zwolnicy??

nie cytuj poprzedniego posta

Edytowany przez zetor, 21 czerwiec 2009 - 17:55.


#8 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 21 czerwiec 2009 - 14:11

Zwolnice C-330 masz tylny most i skrzynię razem połaczone (ten sam olej w całości), olej jest tylko tej części pod podnośnikiem w tech bocznych co na nich są akumulatory jest tylko powietrze. Zwolnice są odzielnie i mają "swój" olej. Nic nie musisz spuszczać by zdjąć same zwolnice, a dźwignie blokady zablokuj w położeniu blokada to sprzęgiłko nie wypadnie możesz odkręcić pokrywkę pod akumulatorem nad dźwignią blokady to Sam zobaczysz

#9 Share LUKASZ2613

LUKASZ2613

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 21 czerwiec 2009 - 16:19

Zwolnice C-330 aha tylko ze jakbym odkrecal to tylko z lewej strony. tylko ze jeszcze pozostaje problem zerwanego gwintu na pochwie i na zwolnicy. macie jakies pomysly jaby to najlepiej zrobic

#10 Share miscola

miscola

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 21 czerwiec 2009 - 17:45

Zwolnice C-330 Gwinty są na zwolnicy i zerwany gwint można przerobić na 14x 1,5 taki jak w c360

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zwolnice C-330 Dzisiaj, 23:19
  •  

#11 Share LUKASZ2613

LUKASZ2613

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 21 czerwiec 2009 - 21:11

Zwolnice C-330 aha ale i tak w mocie trzeba by bylo podwircic otwor na srube 14x . myslelismy o tym ale to bylaby ostatecznosc
a jak wiecie troche roboty by z tm bylo a ciagnik musi pracowac teraz taki okres

#12 Share damian18

damian18

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ryki

Napisany 21 czerwiec 2009 - 22:42

Zwolnice C-330 wcale nie tak dużo roboty jak juz rozbierzesz to lepiej odrazu zrobić jak trzeba!

#13 Share LUKASZ2613

LUKASZ2613

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 23 czerwiec 2009 - 20:20

Zwolnice C-330 narazie dalismy chyba ze 3 nowe sruby kontrujace i zobaczymy jak to bedzie

#14 Share Grzesiek84

Grzesiek84

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 314 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 czerwiec 2009 - 21:02

Zwolnice C-330 kolego u mnie jak raz puściły to śruby dwunastki na za długo już nie trzymały wystarczyło trochę pracy z dużą rotacyjną lub siewnik od zboża że bujneło kilka razy i po śrubach, raz w nocy na górnych śrubach przyjechałem na 2 do domu bo wyjścia nie było. Od tej pory śruby które się dało pozakładałem utwardzane i przelotowe z drugiej strony nakrętka i podkładka sprężynowa, część przewierciłem na M14 i też przelotowe (te co gwint był do niczego w szczególności gdzie są półksiężyce od łańcuchów bo i w nich już wyrobione duże dziury były więc wiertarka stołowa porządne wiertła i jazda bo ręczną nawet się nie zabieraj do tych blach są cholernie twarde). Mam tak porobione na obu kołach w ten sposób i święty spokój odpukać już jakieś z 5 lat. No i dodam że teraz dbam i łańcuchy boczne napinające i skręcam je naprawdę warto.

#15 Share LUKASZ2613

LUKASZ2613

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 24 czerwiec 2009 - 11:28

Zwolnice C-330 tez dalismy podkladki sprezynowe i nakretki ale sruby 12-stki. tak jak mowiesz mam duza rotacyjna i wszystko przez nia. dzieki za rade

#16 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 22 lipiec 2009 - 20:44

Zwolnice C-330 we wszystkich ursusach pokrewnych z 330(25, 28) były zwolnice walcowe?
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#17 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 22 lipiec 2009 - 21:38

Zwolnice C-330 a od kiedy w 330 są zwolnice planetarne??

#18 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 22 lipiec 2009 - 22:27

Zwolnice C-330 ojj, poprawiłem już. wybacz, ale po całym dniu roboty na zewnątrz przy temp. ok. 50 w sloncu mi sie wszystko mąci. słyszałem coś o jakichś modernizacjach w nowszych C330, ale dokładne co, to nie wiem.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#19 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 23 lipiec 2009 - 07:26

Zwolnice C-330 nowsze zwolnice były to tzw zmodernizowane i wiem że miały one poprostu inny kształt kół zębatych(chodzi tu o zeby miały inny kształt czy jakos tak...) oraz półosie były juz inne razem z małym kołem zębatym, w starszych koło małe było oddzielnie i nakładało się ją na półoś i jeszcze inne umiejscowienie tych segerów i oringów. I to na tyle z tego co ja wiem... Moze ktoś coś jeszcze doda

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zwolnice C-330 Dzisiaj, 23:19
  •  

#20 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 23 lipiec 2009 - 07:48

Zwolnice C-330 330 M - bo o nie chodzi mają inne zwolnice tzn jeden ząb więcej (na malym kole) lub 2-4 mniej (na dużym) dzięki temu zwiększyła się ich szybkość (na każdym biegu)

Podobne tematy zwolnica ursus c330