ziomekq

Zmiana rozdzielacza mtz 82

Polecane posty

dawid3p    364

Chłopacy mam problem, mój rozdzielacz 3 sekcyjny w mtz to bajka nie cieknie pięknie chodzi, ale regulator pod siedzieniem to złom, chcę wywalić go i założyć jednosekcyjny koło siedzenia do sterowania tylko siłownikiem od podnośnika, nie chcę na tym orginalnym rozdzielaczu wpinać siłownik podnośnika, bo mam zajęte na wyjścia hydraulczne do zestawu, więc jak podłączyć dodatkowy rozdzielacz? Domyślam się tak jak tura się montuje na mtz to również montuje się jakoś dodatkowy rozdzielacz ;) 


własnie co z tym przelewem, bo olej biegnie przez regulator, zamykając go zaczyna działać wywrot więc jak wepne w miejsce regulatora rozdzielacz jednosekyyjny to przy wywrocie będę musiał go blokować przepływ żeby działało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    371

Trzeba podłączyć olej prosto z pompy do tego jednosekcyjnego rozdzielacza który musi mieć kontynuację ciśnienia i z niego podłączysz rozdzielacz pod kierownicą a z tej cienkiej rurki co leci do regulatora trzeba zrobić przelew do zbiornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

dziś byłem w Agromie, to mi powiedział że ten rozdzielacz co mam 3 sekcyjny, to on musi mieć przelew, bo orginalnie przelew jest przez regulator, regulator drogi jak cholera a działać to pewnie nie będzie, znów będę wajchował przy kierownicy,

 

Ja zaobserwowałem że te wyjścia z lewej strony koło drzwi ( wyjścia koło drzwi) to są pozakładane trójniki i idą do regulatora, to w nie mógłbym wpiąć rozdzielacz? Robił ktoś już coś takiego? wyślijcie mi jakieś zdj, bo jak założę kabinę, to za wesoło tam nie będzie z dojściem   -_-  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    371

Od tych trójników przy drzwiach to rurki idą do tylnych wyjść hydraulicznych a nie do regulatora. Możesz tam podpiąć rozdzielacz zewnętrzny ale w ten sposób zajmiesz jedną sekcję w rozdzielaczu pod kierownicą a piszesz że są Ci potrzebne do czegoś. Jak chcesz mieć zrobione tak jak trzeba to zrób jak Ci napisałem wyżej i nie próbuj odkrywać ameryki na nowo bo nic lepszego nie wymyślisz tym bardziej, że widzę, że masz raczej mgliste pojęcie o hydraulice w MTZ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031

Seweryn, nie wkurzaj, tylko zrób porządny fotoporadnik, co i jak.  Jaki rozdzielacz  - firma, model ? Jak poprowadziłeś dźwignie? Jak to wygląda w kabinie ? Widzę tu jakieś dławiki ?? No i też ważne - jaki koszt ?

Sam pomysł mi się podoba, tylko u mnie z tyłu nie wypali - zbiornik przeszkadza.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zdjęcia wstawię trochę później muszę na chwilkę wyskoczyć. 

Pokrótce rozdzielacz trzysekcyjny chyba bółgar z trzema sekcjami pływającymi 80 litrów, dotoczone szpilki, widełki ze starych rozpieraków hamulców z ruskiego, cięgna z pręta fi12 mm (chyba) zrobiony cały trzymak dźwigni które przez dziurę w podłodze są połączone z rozdzielacza idąc zaraz nad bakiem z paliwem.

Wywalony regulator, odłączony całkowicie ruski rozdzielacz, wszystko połączone wężami w sumie 8 sztuk. 2 podnośnik, 2 przedni siłownik do pługa, 2 wyjścia na tył, 2 pompa z powrotem. Założony dławik regulowany do opuszczania tylnego tuza. Pług runął na ziemię jak kamień. Musi być.

Wszystko kosztowało mnie 1100 zeta rozdzielacz, cztery 1/2-20x1,5 nyple i węże chyba z 15 metrów. Policzę jak wrócę.. Reszta zdobyczna.

 

http://zapodaj.net/def4efa3f7bc7.jpg.html

http://zapodaj.net/42962b42198e3.jpg.html

http://zapodaj.net/8df38587a4d21.jpg.html

http://zapodaj.net/593e48495ae03.jpg.html

 

Muszę jeszcze kupić uchwyty na przewody i je ułożyć i zrobić blachę koło dźwigni.

kiepski bo ciemno już było.

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zobaczymy co powie w polu. Na razie trzeba czekać ziemia twardsza niż asfalt na A1.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie. Wytrzymać da się tylko w garażu.

Do tego wczoraj stałem się przypadkowym, szczęśliwym posiadaczem płaskownika 120x30. 

Jak myślisz Jahooo co powstaje?

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031

Głębosz ?? U mnie w cieniu 36 stopni. Też siedzę w garażu - dziś odpaliłem pneumatykę w ciągniku, bo od zakupu jej jeszcze nie zrobiłem. No i założyłem wentylator w kabinie, bo nie idzie w niej wysiedzieć.

 

U mnie zmiana hydrauliki chyba poczeka, aż rozdzielacz zacznie przeciekać.

Ja na łapę głębosza mam materiał z 2 sztuk podkosi do konnej kosiarki, chyba da radę

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na głębosz to nie te wymiary płaskownika. Nowe ramiona podnośnika z głupoty zrobione. Stare były już nieźle rozklekotane. 

http://zapodaj.net/cbe8a9c554bda.jpg.html

Głębosz mi chodzi po głowie ale chyba poczeka do wiosny. Inna robota na razie. Gdzieś muszę dorwać rozmiar łapy i coś pokombinować.

Mi rozdzielacz nie ciekł (jeszcze, może czasem kropla spadła) ale szału dostawałem z tym patentem. W zimie naciągać się trzeba do przodu i wieczna szarpanina,

w lecie z racji że sam w domu jestem brakowało sterowania z tyłu ciągnika a i sam rozdzielacz z regulatorem już jakieś przecieki miał.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031

Mój sąsiad pospawał te dwie części razem, żeby tak nie latało. U mnie w garażu leżą haki CBM do wspawania, ale na razie brak weny . No i brakuje mi sterowania z zewnątrz do podczepiania maszyn, ale jak założę haki, to nie będzie to aż taki problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Między P a R to jest tylko taka różnica że w ruskim alfabecie R pisze się jak P. Ważniejsza jest dalsza część oznaczenia i szczerze to pierwszy raz się spotkałem z takim oznaczeniem jak Ty masz a było to gdzieś na forum rozszyfrowane która cyfra co oznacza. Np liczba 222 oznacza, że wszystkie trzy sekcje mają pozycję pływającą.

 

Błąd oznaczenia podałeś  , rozdzielacz 3/1 222G ( z dławikami bez pozycji pływającej)

                                                             3/4 222G (z dławikami i z pozycjami pływającymi)) Fachowcy ode mnie ze składnicy nie potrafili mi wyjaśnić co oznaczają te oznaczenia, bo nie są mechanikami :D 


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Po 11-tu godzinach podorywek (z małymi przerwami) podnośnik na nowym rozdzielaczu i okrągłej pompie podnosi z taką samą prędkością bez względu na temp. oleju. Jak na razie całkowite zadowolenia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031

Szczęściarz, popadało u ciebie. U mnie tak sucho, że pługa nie wbije w ziemię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2319

on chyba popadło ją u siebie nawet nie próbowałem pługów zaczepiac jedynie co agregatem trochę zrobiłem ale też bardzo grudy zostają

Edytowano przez robi57362

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

U nas wcale nie lepiej. Sąsiad po trzech hektarach zdarł w podorywkowym lemiesze a u mnie dobrze że w ruskim podnośnik działa siłowo w obie strony. Cały czas trzeba pługa pilnować i wciskać go w ziemię.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Mam rozdzielacz oryginalny z dzwigniami z prawej strony kierownicy. W ubiegłym roku założyłem tura i okazuje się,że rozdzielacz nie działa, jak należy. Wyjścia boczne były jeszcze oryginalne i nie wydaje się, żeby przede mną były używane, mimo to sterowanie tymi sekcjami to koszmar.
Lekko podnoszę dźwignię - tur opada, mocniej - idzie w górę, jeszcze mocniej - znowu opada. To samo z drugą sekcją.
Mój mechanik twierdzi, że trzeba nowy rozdzielacz, nie da się starego jakoś wyregulować?
Nie chciałbym przerabiać systemu, czy oryginalne rozdzielacae w ogóle dobrze działają?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Masz podłączony na odwrót. Do siebie podnosisz, do przodu lekko opada siłowo, do przodu mocno opada pod własnym ciężarem. Jeśli opada za szybko załóż zawory dławiące jednostronnego działania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Niezaleznie, jak podepnę jest cyrk. Chodzi o to, że pruszam dźwignią w jednym kierunku a tu raz podnosi, raz opada, w zależności od położenia, tak, jak opisałem to w poprzednim poście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

seweryn20 spadłeś mi chyba  z  nieba, wczoraj jechałem mtz przez wieś i momentalnie agregat mi jebno*ł na asfalt jasny gwint, a nie miałem zabezpieczone, hydraulika mi nic nie działa, jak pociągne dźwignie od hydrauliki zewnętrznej to olej pompuje ale bez ciśnienia, czyli wydaje mi się że regulator nie zamyka obiegu bo tak zawsze było że hydraulika zewnętrzna działała wtedy jak dźwignia była pchnięta max do tyłu, ta przy siedzeniu,

 

regulator kosztuje 600 zł, całe życie wajchowałęm przy kierownicy, także już mam dosyć tego, chciałem obejść regulator, ale wtedy nie będzie miał ten 3 sekcyjny rozdzielacz obiegu, chcę to wszystko wywalić i też własnie 3 sekcyjny rozdzielacz założyć, tylko myślałem nad takim, jedna sekcja pływajaca, 2 zwykłe, tylko znowu te węże gdzie to w tej kabinie pomieszczę, i myślę zrobić tak że na linki, jak tury mają, tylko nie mam z tym styczności, i jak to będzie chodzić na joystiku, lub dźwigni od biegów od cinqecento lub sejkola,

 

dobrze że udało mi się rzepak zasiać, teraz tydz czasu żeby ruskiego ogarnąć, wszystko wyremontowane tylko hydraulika została, a pompę mam nsz 40

 

jak możesz pokaż zdj jak to mniej więcej wyjscie z pompy zrobiłeś i powrót do zbiornika, aż boję się to wszystko wywalić, ale jak widzę jak mi chodzi tur w c330 na rozdzielaczu 2 sekcyjnym, gdzie miligrama oleju nie przepuści to jest baja i przecież też by tak można sobie ładnie sterować jedną dźwignią ten siłownik od podnoszenia 

 

pozdrawiam   :ph34r:  i z góry dzięki za pomoc 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jutro zrobię ci foty. Sprawdź czy tłoka w siłowniku nie urwało. Zdarza się.

Ogólnie z przeróbka nie ma strachu żadnego. Jak masz robotę to kup choć by jednosekcyjny z pływającą żeby podnośnik mieć. W przyszłości można je łączyć. 

Możesz też przykręcić w miejsce starego pod deską i połączyć jak było w oryginale. Najtaniej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

a jak tłok mogło wyrwać, w sumie on też cieknie pewnie wymienię go na ten większy, a szło by podłączyć jedno sekcyjny zamiast regulatora? Bo ten stary 3 sekcyjny odziwo jest w stanie rewelacyjnym zero przecieków,  a tak bym sobie w miejsce tej dźwigni koło siedzenia założył rozdzielacz i bajo, tylko on by musiał chyba działać tak że dźwignia koło kierownicy 3 od kierownicy) być załączona, tylko czy bedzie mi działać hydraulika zewnętrzna czy olej będzie cały czas krążył bez obiegu 


A jak seweryn założyłeś ten rozdzielacz to zapewne docisk działa ci jak rewelacyjnie pewnie tył podniesiesz :D , a to pokrętło to masz dławik na opuszczanie czy jak? ja myslałem założyć zwykły jak w bizonie na opuszczaniu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez DomiAgro
      Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
    • Przez JumperTomek
      Działanie podnośnika i wyjść hydraulicznych naraz to objaw uszkodzonego rozdzielacza pod fotelem, czy ten przy kierownicy tez może być walnięty ?
      Dosyć szybkie opadanie podnośnika to wina rozdzielacza, czy uszczelnień w siłowniku ? Z rozdzielacza pod kierownicą jest mokro.
      Gdy dam dźwignie koło fotela na maksa do tyłu to pompa zaczyna wyć
      Jest ktoś z okolic Częstochowy kto ogarnia hydraulike w mtz ?
      Lepiej wywalić rozdzielacze i dać nowe czy bawić się z tymi starymi ?
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam, mam takie pytanie a mianowicie problem. Gdy podłącze np kosiarkę i chce ją podnieść to owszem, podnosi na siłowniku ale gdy puszczę gałkę to kosiarka zaraz opuszcza, tak jakby nie trzymał rozdzielacz albo nie do końca się zamykał, również to się dzieje z podbieraczem przy prasie, podniesie i zaraz opuszcza. Czyżby rozdzielacze do remontu? Czy może jakoś trzeba ustawić? Raz na jakiś długi czas podniesie i trzyma, ale to naprawde rzadko się zdaży 😳
    • Przez tomek9514
      Witam ponownie, 
      Jeden problem zniknął pojawił się następny
      Otóż, balot się bardzo szybko zwija, nie pojawia się sygnał że już jest gotowy gdy wskazówka od średnicy balota zejdzie się z drugą wskazówka, gdy się trochę naiwnie więcej to zaczynają stawać pasy. Gdy uda się owinąć go siatka to wychodzi wgl nie zbity. Wskazówka od ciśnienia na zegarze spada na zera a początkowo ma około 12 bar. 
      Natomiast, gdy otwieram klapę, blokuje jej zamknięcie i luznie pasy to na Nanometrze pojawia się ciśnienie około 200 bar, a gdy naciągane je śpowrotem spada na 0.
      Mial ktoś podobny problem? Dla mnie to magia. Może być winny sterownik który znajduje się po prawej stronie prasy pod półka na dodatkową siatkę? 
      Dziękuję z góry za pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj