ziomekq

Zmiana rozdzielacza mtz 82

Polecane posty

ziomekq    3

Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Za maly przeplyw, Pompa MTZ ma wydatek ok 60l, szukaj 80l/min, na allegro nie wystawiaja, ale zaden problem zamowic.

Rozdzielacz halasuje? Nie slyszalem nic podobnego. To pompa wyje.

Jesli masz duzo wolnego czasu, to szukaj innego rozdzielacza, a jesli nie to wymien na oryginalny w wersji bez regulatora i ne kombinuj, pare lat potrzyma.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No pompa może hałasować. A jeśli już koniecznie chcesz wymienić rozdzielacz to absolutnie nie kupuj ruskiego. Kiepski jest i tyle. Podzwoń lub napisz do sprzedawcy wielu z nich konfiguruje rozdzielacz do potrzeb klienta. Pamiętaj że muszą być przynajmniej dwie sekcje pływające. Jedna do podnośnika i druga do przyczepy czy każdego innego urządzenia które tego wymaga.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    371

Też szukałem rozdzielacza żeby wstawić zamiast regulatora jednosekcyjny a oryginalny zostawić do hydrauliki zewnętrznej i wszystko co na necie wystawiają to 40 l/min, trudno znaleźć 80 l/min ale jak pytałem gościa na targach w Kielcach to nie ma żadnego problemu. Nie pamiętam dokładnie, ale za jednosekcyjny z pozycją pływającą powiedział mi 350zł chyba. Jak mi ten oryginalny klęknie to będę myślał bo narazie pięknie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomekq    3

Znalazłem na allegro 3 sekcyjny z 1 sekcja plywajaca 80l za coś ponad 600 i zamówiłem, zobaczymy co z tego będzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Co wy chcecie od tych ruskich rodzielaczy? WG mnie są wporządku w MTZ jest sucvhuteńki nie przepuszcza pracuje sie nim miło, W t25 wymieniłem na nowy musiałem go uszczelniac ale wystarczy kupić Hermetic za 3,50, zestaw uszczelek dobrze wyczyścić odtłuścic poczekać 2 dni i wnuki nie zobaczą wycieku


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

Teraz to może będzie pracowało się mieli. Po wywaleniu regulatora z pod siedzenia i tego czegoś od regulacji chyba ciśnienia to ramiona trzeci dzień są jeszcze w górze:-) a tak to w 40 min były na dole. Co do uszczelnienia to racja, trzeba nad tym po pracować i będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jakiś czas uszczelnienia rozdzielacza wytrzyma ale szału nie ma. Trzy lata temu wymieniałem uszczelnienie i już pomału zaczyna na jabłkach rosić, osłonki gumowe popękały ponad rok temu. Syf dostaje się na kule i na bank w tym roku poleci znów do wymiany. Co prawda koszt niewielki ale każdy inny rozdzielacz gania bez grzebania 10 lat. Nie mówiąc o przyjemności sterowania nim. Zerowa.

Kupie może w tym roku dwusekcyjny z dwoma sekcjami pływającymi i wrąbię go albo pod fotel nad siłownik bo miejsca masa albo na tył pod tylną szybę. Zależy mi na możliwości sterowania z tyłu stojąc koło podnośnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

U wujasa w Renault jest na zewnątrz wyprowadzona dodatkowa wajcha na zewnątrz, której steruje tuzem.

Edytowano przez marioo117

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, problem następujący mój rozdzielacz już nie jest w najlepszym stanie, był uszczelniany i znów cieknie, do tego zacina się zawór przelewowy, plus zaczyna puszczać, chce kupić nowy ale problem jest taki że nie wiem jaki wybrać. na moim rozdzielaczu jest symbol: MTZ P80-3-021-10 

 

W necie jest pełna gama rozdzielaczy ale sęk w tym aby wybrać odpowiedni, od ręki mam o takich sybolach: R8034222 z Granita oraz P80 3/4-222 

Nie wiem właśnie jaka jest różnica P a R, wizualnie, chyba inaczej zaślepki powkręcane ale może w budowie również się różni...

A może muszę szukać jeszcze innego, z tego co się dowiedziałem P80 3/4-222 G  na pewno nie pasuje bo są jakieś zawory w nim.

 

W hurtowni gościu niby znalazł odpowiednik ale każe jeszcze wysłać zdjęcia bo sami nie są pewni i 100 procent nie dają że będzie wszystko działać bo jak usłyszałem. Różnie bywa. A więc prośba do was aby coś doradzić. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    371

Między P a R to jest tylko taka różnica że w ruskim alfabecie R pisze się jak P. Ważniejsza jest dalsza część oznaczenia i szczerze to pierwszy raz się spotkałem z takim oznaczeniem jak Ty masz a było to gdzieś na forum rozszyfrowane która cyfra co oznacza. Np liczba 222 oznacza, że wszystkie trzy sekcje mają pozycję pływającą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmatixxx    0

Witam mam taki mały problem w swoim mtz 82 84r.A mianowicie wymieniłem w nim rozdzielacz na nowy o oznaczeniech p80 3/3 222 i okazało sie ze grzeje sie na nim pompa to pomyslałem ze trzeba wymienic tez regulator i co dalej taka sama sytuacja ,gdy włozyłem spowrotem stary rozdzielacz pompa sie nie grzeje ale co z tego jak wycieków multum i jak popracuje chwile to juz kiepsko podnosi .Pytanie co zrobic teraz zeby to działało npoprawnie dodam ze pompe tez wymieniłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    371

Możliwe, że w tym nowym masz zacięty zawór przelewowy. Generalnie to powinno się zakładać rozdzielacz o takim samym oznaczeniu jak ten co był bo nie każdy nadaje się do współpracy z regulatorem. Tylko, że te które nie nadają się do regulatora raczej nie powinny grzać oleju a jedynie regulator nie będzie z nimi działał w ogóle dlatego obstawiam jednak ten zawór. Trzeba by go wyjąć, przemyć i sprawdzić czy się nie zacina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmatixxx    0

Witam zawór odpada ,to była pierwsza zecz jaka sprawdzałem ,zawór sie nie zacinał a nawet załozyłem ze starego rozdzielacza a pompa dalej sie grzała.A przyszło mi na mysl zeby przełozyc sekcje z nowego rozdzielacza do starego rozdzielacza,bedzie to dobry pomysł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Kolego a cienka rurka ma przelew? ( z prawej strony siedząc za kierownicą).

 


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    371

Musiałby w ogóle tej rurki nie podłączyć żeby rozdzielacz grzał olej. Drożna też jest skoro stary rozdzielacz oleju nie grzeje.

A co do wymiany suwaków to nie jest dobry pomysł, ja bym nie ryzykował.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Nie wiemy w jakim stanie jest stary (przecieku multum) więc może te przecieki mogą to niwelować, sprawdzić drożność by należało.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmatixxx    0

Witam przecieki sa ale nie takie zeby powodowało to ze pompa sie nie grzeje,dodam tyle ze kazda rurka była sprawdzana,wszystko drozne jest .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031

Jaki masz typ tego rozdzielacza (nowego) i jaki regulator pod siedzeniem - na ile przewodów ?

Jeśli założysz rozdzielacz z wersjii bez regulatora, to nic się nie będzie grzało, ale w innym przypadku tak, bo przelew idzie przez ten regulator pod siedzeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    371

Regulator też bym odpuścił ale łatwo można go wykluczyć bo wystarczy zrobić jakiś prowizoryczny przelew do zbiornika z tej cienkiej rurki i zobaczyć co się będzie działo. Jeśli dalej będzie grzało olej to ewidentnie wina rozdzielacza a jak nie to trzeba szukać dalej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmatixxx    0

Witam typ rozdzielacza nowego to p80 3/4 222 i z niego idzie przelew na regulator . A  regulator jest ten standardowy podajze na 4 wejscia plus przelew.Dodam ze juz robiłem ten test z ta cienka rurka do zbiornika oleju i nic z tego nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    371

To wygląda na wadliwy rozdzielacz. Czasem też tak bywa jak jest za twarda sprężyna przy zaworze przelewowym albo ktoś tam coś podkłada, ale piszesz że przekładałeś ze starego to już nic innego do głowy mi nie przychodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez DomiAgro
      Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
    • Przez JumperTomek
      Działanie podnośnika i wyjść hydraulicznych naraz to objaw uszkodzonego rozdzielacza pod fotelem, czy ten przy kierownicy tez może być walnięty ?
      Dosyć szybkie opadanie podnośnika to wina rozdzielacza, czy uszczelnień w siłowniku ? Z rozdzielacza pod kierownicą jest mokro.
      Gdy dam dźwignie koło fotela na maksa do tyłu to pompa zaczyna wyć
      Jest ktoś z okolic Częstochowy kto ogarnia hydraulike w mtz ?
      Lepiej wywalić rozdzielacze i dać nowe czy bawić się z tymi starymi ?
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam, mam takie pytanie a mianowicie problem. Gdy podłącze np kosiarkę i chce ją podnieść to owszem, podnosi na siłowniku ale gdy puszczę gałkę to kosiarka zaraz opuszcza, tak jakby nie trzymał rozdzielacz albo nie do końca się zamykał, również to się dzieje z podbieraczem przy prasie, podniesie i zaraz opuszcza. Czyżby rozdzielacze do remontu? Czy może jakoś trzeba ustawić? Raz na jakiś długi czas podniesie i trzyma, ale to naprawde rzadko się zdaży 😳
    • Przez tomek9514
      Witam ponownie, 
      Jeden problem zniknął pojawił się następny
      Otóż, balot się bardzo szybko zwija, nie pojawia się sygnał że już jest gotowy gdy wskazówka od średnicy balota zejdzie się z drugą wskazówka, gdy się trochę naiwnie więcej to zaczynają stawać pasy. Gdy uda się owinąć go siatka to wychodzi wgl nie zbity. Wskazówka od ciśnienia na zegarze spada na zera a początkowo ma około 12 bar. 
      Natomiast, gdy otwieram klapę, blokuje jej zamknięcie i luznie pasy to na Nanometrze pojawia się ciśnienie około 200 bar, a gdy naciągane je śpowrotem spada na 0.
      Mial ktoś podobny problem? Dla mnie to magia. Może być winny sterownik który znajduje się po prawej stronie prasy pod półka na dodatkową siatkę? 
      Dziękuję z góry za pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj