Skocz do zawartości

Zdjęcie

Valtra


33 odpowiedzi na ten temat

#21 Share czvb22

czvb22

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 18 kwiecień 2014 - 19:42

Valtra Postanowione na 100 % Valtra !

Tylko teraz dylemat czy warto dopłacić 50tys. do n143 Versu z miękką osia, bo ta n123 nie ma amortyzowanej osi i jest na HiTech5. Czy może pojść na kompromis i wziąć n143 z Hitech3 i amortyzowana osia za 280 bo wkońcu to ciągnik głównie w pole. Niestety h3 ma tylko 3 biegi pod obciążeniem, h5 wszystkie a versu to już w ogóle wygoda. Podpowiedźcie jeszcze coś bo w przyszłym tygodniu musze dać odpowiedź dilerowi bo jak nie biore 123 to już ktoś sie w kolece za mną ustawił niby.

fireseba - dzisiaj jeździłem i versu i h5 i jak najbardziej normalnie sprzęgło działało. Jeśli chodzi o prace skrzyń to h5 bardziej zdecydowanie przełączała biegi ciut bardziej " szarpała " niż Versu - diler uznał to za zalete ponieważ jak szarpie to nie wycierają sie tarczki czy cos. Versu za to bardziej miekko, płynnie przełączała i co ciekawe również uznał to za zalete :P .

Z góry wszystkim dziękuję za wszelkie opinie pozdro.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Valtra Dzisiaj, 15:27
  •  

#22 Share kalin84

kalin84

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 74 postów

Napisany 18 kwiecień 2014 - 20:31

Valtra nowa valtra tak ma ze szarpie ale po 100 godzinach wszystko sie dotrze i bedzie dobrze, przed zakupem swojej t133 jezdzilem sasiada JD6140R to ladnie zmienial polbiegi na automacie ale lewarek zmiany biegow tez trzeba bylo wpychac valtra mniej spali ale adblue to tez jakis wydatek

#23 Share konrad004

konrad004

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnyśląsk
  • Zainteresowania:rolnictwo militaria motoryzacja off-road stare polskie samochody

Napisany 18 kwiecień 2014 - 20:47

Valtra versu więcej elektroniki hitech mechaniczna ostateczny wybór należy do ciebie ja wybrałbym hitech bo mechanik ale versu to wygoda i też bym się bardzo poważnie zastanowił
Valtra-Power Partner

#24 Share rafal2511

rafal2511

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 18 kwiecień 2014 - 21:52

Valtra versus wygoda super tylko bardziej skomplikowana natomiast hitech mechaniczna ale współczesne skrzynie mechaniczne to nie to samo co w starych zetor byle kto to już tego nie naprawi w przydomowym warsztacie. swego czasu jak byłem w bednarach rozmawiałem dealerem valtry i powiedział mi tak że jesli orze się na polu gdzie jest jednolita gleba a skrzynie ne jest jednolicie płaska to skrzynia versus trochę wariuje to znaczy jesli orzesz z prędkościa 10 km a jest to samo obciążenie to skrzynia ciągle zmienia biegi na których jest podobna prędkość dlatego lepsza jest skrzynia direct gdyż nie ma takich szarpań prędkości. użytkownikiem nie jestem powtarzam tylko co słyszałem od dealera niech potwierdza lub zaprzeczą użytkownicy

#25 Share czvb22

czvb22

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 19 kwiecień 2014 - 08:50

Valtra No ale przecież i w h5 i w versu można sobie dowolny bieg ustawić i ciągle nim jechać. Chyba że na automacie orzesz.

#26 Share Henius91

Henius91

    Rolnik z pomorza

  • Moderator Galerii
  • PipPipPip
  • 2427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Kościerzyny

Napisany 19 kwiecień 2014 - 16:25

Valtra @fireseba radzę trochę grzeczniej bo polecą punkty. miałem Valtre N123 H3 na testach i też lekko półbiegi szarpały ale jest coś takiego jak kalibracja skrzyni, no ale Ty pewnie o takim czymś nie słyszałeś. pod rewersem masz czerwony przycisk, po wciśnięciu go, wchodzisz do ustawień skrzyni i tam ustawiasz wszystkie parametry

@czvb22 jeśli to ciągnik typowo do ciężkiej pracy to może wybierz N123 Versu? będzie tańszy niż 143 a po gwarancji podkręcisz go sobie na pompie, zmienisz oprogramowanie i możesz wycisnąć z takiego grubo ponad 150 KM bo on już posiada ten sam silnik co N163 (4,9 litra). N123 Hitech ma jeszcze silnik 4,4 litra i chyba nie da się z niego takiej mocy wyciągnąć choć na 100% nie jestem pewien
"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Individually Yours

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

#27 Share czvb22

czvb22

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 20 kwiecień 2014 - 14:10

Valtra henius91 coś pokręciłeś w tym poście :P albo ja nie kumam. nie mozna chyba wziąć n123 z versu. Chyba chciałeś napisać ze n143 bedzie tanszy niz n163 ale moge go podkrecicć do parametrow n163 i też o takim rozwiązaniu myślałem. ogólnie dla mnie najlepiej to by bylo n143 z hitech5 ale takiej wersji tez nie mozna wziac

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Valtra Dzisiaj, 15:27
  •  

#28 Share Henius91

Henius91

    Rolnik z pomorza

  • Moderator Galerii
  • PipPipPip
  • 2427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Kościerzyny

Napisany 20 kwiecień 2014 - 16:22

Valtra zgadza się, nie ma N143 w H5, ale jest N123 Versu ;) od niedawna jest w sprzedaży, wprowadzili ją chyba w tym samym czasie co N103.4 ;)
"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Individually Yours

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

#29 Share PATr

PATr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1614 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 kwiecień 2014 - 20:53

Valtra N123 versu wprowadzili niedawno, N123 h3 i h5 ma silnik 4,4l a tak jak pisał Henius91, versu w n123 ma 4,9l i tyle samo km więc możesz go podkręcić tak samo jak n163 czyli na 163 km

nowa valtra tak ma ze szarpie ale po 100 godzinach wszystko sie dotrze i bedzie dobrze, przed zakupem swojej t133 jezdzilem sasiada JD6140R to ladnie zmienial polbiegi na automacie ale lewarek zmiany biegow tez trzeba bylo wpychac valtra mniej spali ale adblue to tez jakis wydatek



Czy te adblue to taki drogi wydatek? adblue powinno być zużywane w ilości około 5% oleju napędowego czyli tak pi razy oko
na 10000l ropy zużycie wynosi 500l adblue czyli około 500 zł gdzie ropa około 50 tys. zł ale po odjęciu vatu sporo mniej, filtr oryginalny w johnie kosztuje 5tys. czyli musiałbyś zużyć ropy za 500 tys. zł aby wyszło to samo co adblue, więc według mnie to nie jest drogi wydatek...

#30 Share Henius91

Henius91

    Rolnik z pomorza

  • Moderator Galerii
  • PipPipPip
  • 2427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Kościerzyny

Napisany 21 kwiecień 2014 - 09:36

Valtra adblue to żaden wydatek, kosztuje grosze w porównaniu do paliwa. silnik "oddycha" czystym powietrzem, nie tak jak w przypadku EGR że spaliny wracają do komory spalania. kolejną fajną sprawą jest to że po gwarancji bez problemu można ominąć SCR, po prostu odłącza się czujnik a w oprogramowaniu zmienia się ustawienia tak żeby komputer silnika cały czas "widział" adblue.
"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Individually Yours

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

#31 Share PATr

PATr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1614 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 kwiecień 2014 - 13:23

Valtra Dokładnie, tak jak piszesz, odłączenie adblue jest dużo prościejsze a i silnik napewno jest zdrowszy niż po filtrze

#32 Share scofield

scofield

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 kwiecień 2014 - 11:57

Valtra Co prawda na filmiku N93 z oponami na szosę(ciągnik poszedł do firmy komunalnej) ale dealer mi mówił, że większe wersje też będą miały taką maskę. I nie mówcie mi, że nie ma widoczności w turze/TUZie, problemem może być widoczność po podniesieniu.

#33 Share zlociutki3514

zlociutki3514

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 171 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 02 maj 2014 - 17:48

Valtra witam! może nieco nie na temat, ale czy ktoś użytkuje valtrę z 3-cylindrowym silnikiem? jak się taki model sprawuje?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Valtra Dzisiaj, 15:27
  •  

#34 Share robson1028

robson1028

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze

Napisany 03 czerwiec 2014 - 21:30

Valtra Zależy kolego do jakiej pracy potrzebujesz takiej Valtry w trzech cylindrach. Jeśli jako główny koń pociągowy to odradzam. Ale jeśli ma latać jako pomocnik w opryskiwaczu, rozsiewaczu przy pracach przeładunkowych lub w transporcie to możesz śmiało brać. Moment obrotowy dostępny troszku wyżej niż w cztero- lub sześciocylindrówkach, ale poza tym kultura pracy jednostki napędowej na wysokim poziomie.
Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy valtra versu hitech n143 n123