Zaloguj się, aby obserwować  
Alchemik

Elektryczny wskaźnik ciśnienia oleju.

Polecane posty

Alchemik    441

Przeglądając portale aukcyjne widzę, że dość tanie są wskaźniki i czujniki ciśnienia oleju w wersji elektrycznej dla wschodnich ciągników. Przydałby mi się taki w innym sprzęcie gdzie nie uśmiech się prowadzenie przewodu olejowego do wnętrza i stosować klasyczny ciśnieniomierz, zdecydowanie bardziej pasuje tam wersja z przewodami, zamiast rurek i wężyków. I teraz pytania:

 

- Z jakiego wschodniego ciągnika najtaniej i najprościej wychodzi złożenie kompletu pasującego do siebie, czujnik - wskaźnik? (Potrzeba coś więcej?)

- Dysponuje ktoś schematem jak to podłączone jest w oryginale? Zasilanie jest wprost z akumulatora, czy jest jakoś obniżane, lub stabilizowane napięcie?

- Jak wygląda dokładność takiego wskaźnika w wschodnim wykonaniu w porównaniu z klasycznym ciśnieniomierzem?

- Może jeszcze przy okazji ktoś wie, jaki gwint jest przy czujniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Zaluz od Ursusa C385 czujnik z zegarem (mam w C330) i nie kombinuj jak kon pod gorke, podlaczenie masz schematy na necie, proscizna. O gwint zapytaj sprzedawcy i wyposaz sie w miernik do gwintow tzw grzebien metryczny i calowy, przydaje sie.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315
A w czym jest gorszy zestaw z MTZ/BELARUS w porównaniu z C385?

jest elektryczny. Padnie coś z elektryką i masz cuda.

Mechaniczny jest najprostszy i najlepszy. Do Z10145 też mi mówili załóż elektryczny - zostawiłem mechaniczny, mechaniczny też mam od ciśnienia na pompce. Oryginał ciut kosztuje ale mam pewność że działa.

Jak szukasz tańszego rozwiązania to polecam rozejrzeć się za wskaźnikiem WIKA-KFM+zakuć odpowiedniej długości przewód. Będzie na wieki.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    441

Myślałem, że chodzi o wersje elektroniczna dla pochodnych C385.

Mi klasyczny, manometr nie odpowiada. Produkty Auto Gauge znam, ale teraz potrzebuje tylko czegoś taniego, nawet nie koniecznie dokładnego, pokazującego ciśnienie. Sygnał ma być przesyłany po przewodach elektrycznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Najprościej kupić od nowszego Belarusa czujnik i zegar bez kombinacji.

A jeśli można zapytać, co Ci nie pasuje w prowadzeniu rurki ciśnieniowej do deski?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

@tomek73 zegary z Bizona jakbys chcial wiedziec dzialaja tez na 12V - wiem to dobrze bo przerabialem cala instalacje z 24v na 12v. Jedynie voltomierz ma za duza skale.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Bo zegary elektryczne w wiekszosci dzialaja na zasadzie porownania oporu czujnika do oporu rezystora znajdujacego sie wewnatrz zegara. Jedna cewka zasilana z akumulatora przez rezystor ciagnie wskazowke w jedna strone, a druga zasilana przez czujnik ciagnie w druga strone. Napiecie zasilajace nie ma tu duzego znaczenia :)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    441

Najprościej kupić od nowszego Belarusa czujnik i zegar bez kombinacji.

A jeśli można zapytać, co Ci nie pasuje w prowadzeniu rurki ciśnieniowej do deski?

 

A jaki model Belarusa miał już elektryczny?

 

Mechanicznego nie chce, bo:

-Ciężko będzie przeprowadzić przewód olejowy (wężyk, rurka) na odległość i w miejsce gdzie potrzebuje.

- Nie chce mieć doprowadzonej palnej cieczy tam gdzie będzie wskaźnik.

- Później sygnał elektryczny może będzie podkradany dla elektroniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jaki model nie wiem są dostępne komplety zegar z czujnikiem i to o wiele ładniejsze niż ruskie.

Z tym łatwopalnym to trochę przesadzasz szczególnie w mtz-cie siedząc na ponad stu litrach paliwa he he.

A z ciekawości do czego niby chciał byś wykorzystać sygnał?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

zamiast tu się pytać i czytać tyle odpowiedzi wpisz na OLX lub Allegro wskaźnik lub zegar oleju i masz parę rozwiązań.

http://olx.pl/motory...=wskaźnik oleju

A tu nawet komplet

http://olx.pl/oferta...html#ae8bb3cbaa

A tu ile masz http://allegro.pl/listing/listing.php?string=wska%C5%BAnik+ci%C5%9Bnienia+oleju&search_scope=automotive&price_to=100&price_enabled=1

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    441

Do jakiego napięcia zasilania są one przeznaczone?

 

Pytam tu, bo nie miałem kontaktu z tym sprzętem. Nie wiem jak to rozwiązali konstruktorzy i czy sam czujnik i zegar wystarczą. Nie potrzebuje tego na teraz i powoli zbieram informacje. Nie chce zamawiać tego w ciemno, czy godzinami wyszukiwać schematów w odmętach internetu. Tu są osoby majce na co dzień do czynienia z tymi sprzętami i maja wiedze w głowie.

 

Z tym łatwopalnym to trochę przesadzasz szczególnie w mtz-cie siedząc na ponad stu litrach paliwa he he.

A z ciekawości do czego niby chciał byś wykorzystać sygnał?

Sprzęt z MTZ ma tyle wspólnego, że ma 4 koła. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To o co ci chodzi dokładnie? Bo na razie to sypiesz zagadkami jak by ten wskaźnik miał w otoczeniu metanu pracować. Przesadzasz i tyle. Łatwopalny olej w ciągniku, koparce, samochodzie czy czym tam chcesz. Lekka paranoja. A nie wpadłeś na to że winę za pożary sprzętu jaki by nie był w przerażającej ilości przypadków ponosi elektryka a nie cieknący olej czy paliwo? Nawet benzyna!!! Zgodzę się że ruskie jest kiepskie ale argument o łatwopalności jest idiotyczny.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dysponuje ktoś schematem jak to podłączone jest w oryginale? Zasilanie jest wprost z akumulatora, czy jest jakoś obniżane, lub stabilizowane napięcie?

czy godzinami wyszukiwać schematów w odmętach internetu.

Kolego nie kombinuj. Nie wiem jaką masz wiedzę, ale po takich pytaniach widać, że niewielką, skoro do podłączenia trzech przewodów potrzebujesz schematów.

Później sygnał elektryczny może będzie podkradany dla elektroniki.

I to też w ogóle nie trzyma się kupy. Nie potrafisz podłączyć wskaźnika, a piszesz o elektronice i obróbce sygnału. Napisz w końcu jakieś konkrety, to może ktoś będzie w stanie Ci pomóc. Żeby uprzedzić Twoje następne posty typu: "nie wiem jak to podłączyć, więc dlatego pytam żeby się nauczyć", od razu odpowiadam: do nauki jest szkoła, a nie forum.

A nie wpadłeś na to że winę za pożary sprzętu jaki by nie był w przerażającej ilości przypadków ponosi elektryka a nie cieknący olej czy paliwo? Nawet benzyna!!!

Niestety kolego tutaj się mylisz, chyba, że to taki skrót myślowy. Winę za pożary tylko i wyłącznie ponoszą ludzie obsługujący i serwisujący sprzęty i ich instalacje elektryczne. Instalacja sama z siebie, jeżeli jest prawidłowo wykonana i utrzymywana nie stanowi zagrożenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To raczej rozumie się samo przez się że jeśli wszystko będzie w porządku nic się nie stanie a żeby takie było to człowiek musi o to zadbać bo samo się nie zrobi.

To tak nie czepiając się za słówka. Ogólnie zgadzam się z kolegą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    441

Kolego nie kombinuj. Nie wiem jaką masz wiedzę, ale po takich pytaniach widać, że niewielką, skoro do podłączenia trzech przewodów potrzebujesz schematów.

 

I to też w ogóle nie trzyma się kupy. Nie potrafisz podłączyć wskaźnika, a piszesz o elektronice i obróbce sygnału. Napisz w końcu jakieś konkrety, to może ktoś będzie w stanie Ci pomóc. Żeby uprzedzić Twoje następne posty typu: "nie wiem jak to podłączyć, więc dlatego pytam żeby się nauczyć", od razu odpowiadam: do nauki jest szkoła, a nie forum.

 

Niestety kolego tutaj się mylisz, chyba, że to taki skrót myślowy. Winę za pożary tylko i wyłącznie ponoszą ludzie obsługujący i serwisujący sprzęty i ich instalacje elektryczne. Instalacja sama z siebie, jeżeli jest prawidłowo wykonana i utrzymywana nie stanowi zagrożenia.

 

 

 

Co do schematu, jakby kolega trochę się wczytał zamiast marnować czas na długie wywody (coraz popularniejsze na wielu forach, -to już nie to co kiedyś) to zauważyłby, że pytam o schemat kompletnej instalacji żeby ustalić co stanowi cały zestaw. Jako osoba mająca kontakt z elektroniką pewnie kolega wie, że tak samo działające urządzenie można zrealizować na wiele sposobów, ale chyba kolega woli podłączać przypadkowe elementy i patrzeć czy działa, a może się spaliło, ewentualnie po piątym zniszczonym egzemplarzu zajrzeć do noty katalogowej.

 

Los sprawił, że nagle pojawiło się u mnie sporo czasu na poszukiwania, na razie jeszcze nie dam rady chodzić po garażu, nie mówiąc o grzebaniu.

Tak że wszystkim dziękuje za pomoc, już sam znalazłem co chciałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Tylko po co stwazac sobie niewiadomo jakie problemy?? Wskaznik podlaczy nawet dziecko z podstawowki, w koncu to tylko ok 3 kabelki: + - i do czujnika.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ale chyba kolega woli podłączać przypadkowe elementy i patrzeć czy działa, a może się spaliło, ewentualnie po piątym zniszczonym egzemplarzu zajrzeć do noty katalogowej.

Nigdy tak nie robiłem, bo nie tędy droga. Tylko, że nie ma co tu porównywać, bo moje projekty to trochę więcej niż kilka elementów połączonych paroma przewodami. Ale nie o tym temat, i tak jak kolega @Junkers zauważył to prosty układ, ale może Ty potrzebujesz kilkumiesięcznego przygotowania teoretycznego. Ale w to już nie wnikam. Znalazłeś co miałeś znaleźć, czyli można było najpierw poszukać zamiast zakładać temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez mastid
      Witam, może ktoś mi podpowie gdzie znajduje się czujnik ciśnienia oleju hydraulicznego w traktorze Valtra n101 ?? Jak go najlepiej sprawdzić czy działa??
    • Przez Dawidfm3115
      Witam.
      Mam problem z czujnikiem ciśnienia w masey ferguson 3115. Gdy ciągnik jest odpalony to wszystko działa jak należy ale jak sie przelaczy z żółwia na zająca to czujnik cisnienia sie zapala a gdy zgasimy ciągnik i poczekam pół godziny to po odpaleniu wszytko działa jak należy ale jak znów przyłączymy żółwia na zająca to czujnik ciśnienia oleju sie zapali. Ciśnienie w skrzyni jest 17bar. Wszystko sie załącza prawidłowo przedni napęd działa pół biegi tez działają wom i blokada mostu ale przy zmienianiu z żółwia zająca ten czyjnik sie zapala i nie wiem co jest przyczyną takiej sytuacji 
      Proszę o szybkie odpowiedzi bo zaczynają sie prace polowe w polu a ciągnik dalej nie działa
      Z góry dzięki😁😁
    • Przez uator
      Panowie, przekopałem te działy i podobnego tematu nie znalazłem. Czy ktoś się z tym uporał? Nie mogę za Boga uszczelnić tej miski. Dorobiłem fest uszczelkę pod tą misę, jestem w trakcie rozbierania, zdjąłem tą uszczelkę, i nie widać nigdzie żeby pod nią była nieszczelność, a jednak jakimś cudem olej ucieka mi do skrzyni. Nie mam ochoty kolejny raz robić dochodzenia i za 2 tygodnie znowu rozbierać. Chciał bym aby mój ciapek brał olej ze skrzyni. Niby prosty temat, puścić od pompy rurkę w dół, ale dawać filtr na końcu? Gumową czy stalową? Tam nawet nie ma jej jak zamocować, boję się żeby z czasem nie przespacerowała się w stronę któregoś z trybów. Czy ktoś robił podobną modyfikacje?
    • Przez losktos
      Pytanie głównie do posiadaczy Massey'ów serii 61XX, ale i posiadacze innych modeli mogą sie wypowiedzieć. Pytanie brzmi:
      Jak dokładnie działa wskaźnik temperatury płynu? Która kreska oznacza jaką temperaturę? I może bardziej ogólnie, jak w ogóle powinien się zachowywać wskaźnik?
      Jestem po wymianie obu termostatów. Płyn osiąga temperaturę około 80 C (mierzone termometrem w chłodnicy), termostaty się otwierają (chłodnica ciepła), wskazówka na wskaźniku dochodzi max do pierwszej kreski poza niebieskim polem (oczywiście przy jeździe bez obciążenia). Ogrzewanie w kabinie już po ok 10 minutach pracy ciągnika na postoju daje ciepłym powietrzem.
      Instrukcja działanie wskaźnika opisuje tak, że temperatura powinna się utrzymywać w zakresie zielonym (nie ma zielonego zakresu ale podejrzewam że jest to poprostu pole poza niebieskim do żółtego). Nasuwa się pytanie czy wskaźnik działa "nie liniowo"? Czyli np. pole niebieskie to temperatury do 70 C, kreski poza kolorami określają temperaturę od pierwszej kreski 80 do ostatniej np. 90, a pola żółte i czerwone to wyższe temperatury.
      Dodam tylko że przed czyszczeniem chłodnicy przy ciężkich pracach wskazówka dochodziła prawie do żółtego pola (z płynem nic się nie działo, ale trzeba było robić przerwy). Po czyszczeniu max połowa wskaźnika (i to nawet nie) a wystarczyło chwilę się zatrzymać na jałowych obrotach i spadała na niebieskie pole. W zimne dni np. przy transporcie trzeba było zasłaniać połowę chłodnicy żeby złapać przynajmniej koniec niebieskiego pola.
      W 3065 sprawa wygląda podobnie. Temperatura ciągle na polu czarno-zielonym niezależnie czy ma ciężko czy lekko. Jedynie przed otwarciem termostatu dojdzie do górnej granicy pola czarno-zielonego. Później utrzymuje się w połowie tego zakresu.
      Pytanie czy ten wskaźnik ma tak działać czy wariuje czujnik? Jak to wygląda u Was?
    • Przez blake17
      Pany ile powinno byc oleju wspomagania w zbiorniku obok chlodnicy i filtra powietrza?
      https://i.imged.pl/zbiornik-zbiorniczek-oleju-wspomagania-ursus-zetor.jpg

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj