Skocz do zawartości

Zdjęcie

Turbo ze Stara 742 do 820


51 odpowiedzi na ten temat

#1 Share mt3820

mt3820

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 kwiecień 2014 - 13:32

Turbo ze Stara 742 do 820 Witam, okazyjnie zakupiłem turbosprężarkę od Stara 742.
Chciałbym ją zamontować do mojego Belarusa 820, ale nie wiem jak ją przykręcić do kolektora wydechowego... ma kilka mm przesunięte otwory i za nic nie pasuje.

Mam do was prośbę, a właściwie pytanie :) Jak to razem połączyć?

Ta turbina jest od silnika Andoria leyland.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbo ze Stara 742 do 820 Dzisiaj, 03:02
  •  

#2 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 kwiecień 2014 - 13:39

Turbo ze Stara 742 do 820 Kombinuj. Jeśli nie pasują otwory czy kanał bezpośrednio to zgrasz to robiąc przystawkę.
KPK Kumurun Team

#3 Share mt3820

mt3820

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 kwiecień 2014 - 13:46

Turbo ze Stara 742 do 820 otwory nie pasują, a kanał w kolektorze jest troche mniejszy niż w turbinie
a jakie wymiary ma kolektor od turbo w 820? chodzi mi głównie o rozstaw śrub montażu turbiny :)
i z jakiej blachy zrobić tą przystawkę, jakiej grubości

#4 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 kwiecień 2014 - 13:55

Turbo ze Stara 742 do 820 Jeśli w kolektorze jest mniejszy to żadna przeszkoda. Tutaj bym nic nie zmieniał. Rozstaw otworów w turbinie mtz-ta to 45/90 mm.
Co do blachy to trudno powiedzieć nie mając tego przed oczami. Podaj rozstaw śrub w swojej.

Edytowany przez seweryn20, 13 kwiecień 2014 - 13:56.

KPK Kumurun Team

#5 Share mt3820

mt3820

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 kwiecień 2014 - 14:57

Turbo ze Stara 742 do 820 od środka otworu do środka 86/45 mm

#6 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 kwiecień 2014 - 15:04

Turbo ze Stara 742 do 820 No widzisz. To kup kolektor z ts-a. Możesz kupić sama uszczelkę i sprawdzić czy jest w turbinie na tyle mięsa by przesunąć otwory po dwa milimetry na zewnątrz.
KPK Kumurun Team

#7 Share mt3820

mt3820

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 kwiecień 2014 - 15:09

Turbo ze Stara 742 do 820 chyba o tym pomyślę, tylko że ten kolektor jest droższy od turbiny :D
a po 2 mm to chyba miejsca by się znalazło :)

#8 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 kwiecień 2014 - 15:11

Turbo ze Stara 742 do 820 Stówkę z groszami kosztuje. Ale było by to solidne.
KPK Kumurun Team

#9 Share jonkszi

jonkszi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 850 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opatów, Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:KPK KUMURUN,, Gniotsa nie złamiotsa"
    Technika rolnicza i nie tylko.

Napisany 13 kwiecień 2014 - 16:34

Turbo ze Stara 742 do 820 No dobra a silnik wytrzyma turbo bo w ts są mocniejsze tłoki tak słyszałem i przeciez inna dawka jest ustawiona na pompie. A jeszcze nie wiadomo ile mu koni przybędzie. Jakby ci wypaliło to pasowałoby jeszcze intercooler zrobić.

#10 Share Darpol

Darpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 403 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bełżyce woj.lubelskie

Napisany 13 kwiecień 2014 - 16:41

Turbo ze Stara 742 do 820 A czy ty chcesz dołożyć turbinę do zwykłego silnika czy to tylko wymiana zuąytej na nową?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbo ze Stara 742 do 820 Dzisiaj, 03:02
  •  

#11 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 kwiecień 2014 - 16:44

Turbo ze Stara 742 do 820 Przecież napisał do 820.
W ts-ie tłoki nie są tyle mocniejsze co maja inną konstrukcję i większą komorę sprężania. Dawka paliwa to najmniejszy problem.
Założy i będzie chodził. Nic mu nie będzie.
KPK Kumurun Team

#12 Share mt3820

mt3820

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 kwiecień 2014 - 20:24

Turbo ze Stara 742 do 820 ja nie chcę aby miał więcej KM tylko żeby mniej palił, nie będę podkręcał pompy tylko założę turbinę i mam nadzieję że trochę spadnie spalanie
nie mam dokładnego pomiaru, lecz spadek spalania powinienem zauważyć :) jak założę i zda to egzamin to was powiadomię, a może nawet pomyślę o c330 i też mu założę :) podobno od 1.8td pasuje :D

#13 Share bbolas

bbolas

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów

Napisany 13 kwiecień 2014 - 22:10

Turbo ze Stara 742 do 820 koglego nie chce cie zasmucać. wiem tylko tyle ze jakby było to takie proste to kazdy by zakladał tym bardziej producenci JD, VW itp.....może być to tak ze poczujesz wzrost tylko z tego powodu ze założyłeś turbo (mam turbo=wiecej mocy)....zuzycie paliwa na kw\h wytworzonej mocy silnika w mtz jest podobna i jest koło 225 mg paliwa na kw (jak sie nie myle bo tak z głowy pisze....turbo jakis gram bierze wiecej)......potwierdze to jak z znajomym kręciliśmy bulinka T3 1.9D, motorek w miare zdrowy wiec dołożylismy troche paliwa na listwie na pompie.....była poprawa ale mało.....dołożone stopniowo paliwo powodowało iż kłęby czarnego dymu nie mieściło się w kominie a kolejne kręcenie dawką nic nie dawało w przyśpieszaniu tylko przy zmianie biegu mógł ktoś nas wyprzedzić bo przejasniło sie na drodze a jak kładliśmy klamę to nic nie było widać tylko czarny dym ( za dużo paliwa względem sprężonego powietrza)....na końcu załozylismy turbo i jakoś wysterowaliśmy silniczek.....

próbowałem również w 2 strone czyli podnieść doładowanie (jakis TD z VW na mechanicznej pompie) (wiecej tlenu na garek) bez zwiększania dawki.....skutek ujemy......jeżeli nie dołożymy paliwa wraz z wzrostem powietrza to sprężarka jak zacznie sprężać wiecej powietrza i nie ma wiecej energi (paliwa) to spręzone powietrze wychamuje tłok i z powodu za małej dawki paliwa nie bedzie przyrost mocy tylko spadek...

życie to nie bajka i jeżeli tak mówisz ze dołoże turbo to spadnie spalanie to o wiele wcześniej poszłaby fama i do benzyny czy diesel czy do cieżarówki ciągnika czy do traktora czy nowy czy stary to zakładamy od 1.9 turbo i spada spalanie ale tak nie jest.....stary mietek (gwiazda z celownikiem na masce) palił srednio 2 litry wiecej ropy od japończyka ale bańka jak ktoś zmieniał olej to była normą ale normalnie to było 1.5 bani......popularne 1.9 tdi 110 km z VW może wytrzymać 700 tys....a na CR jest zywotność 400-500 tys samego słupka ale 2 razy poleci pompa i wtryskiwacz........turbo nie zostało założone w głównej mierze z oszczędności paliwa tylko materiału (troche kilo potrzeba do wykonania silniczka=koszty produkcji)...w osobówkach 100 km z diesla to było 3 litry w 5-6 garach na zeliwie a teraz 150 km z 1.9 TDI na alu bloku to normalka....co ma lepsze przyśpieszenie 2 tony wagi czy 1200 kilo wagi ????.....
kolego mt3820

jeżeli tak kombinujesz i podobno od około 2 litrowego disela z osobówki pasuje charakterystyka pracy turbosprężarki ( nie wiem, nie interesowałem sie, nie obliczałem bydź może) to polecam turbo z passata 110 km na zmiennej geometri łopatek to turbo wcześniej wstanie :)........założysz turbo to i tak podkręcisz dawke na pompie najlepiej podczas orania (ciężka robota i długa) wtedy odczujesz przyrost mocy (może) zależne od kręcenia dawką...ogólnie zaleca sie dla "lailków" zawieżć pompe wtryskową do zakładu i poprośić aby przesterowali pompe na MTZ 82 turbo...(nie mówić że do zwykłego 82 dokładasz turbo bo usłyszysz kazanie dłuższe niż ksiadz na mszy).....przed taką operacja proponuje sprawdzenie układu korbowodowo-tłokowego (czy ma spręż) i sprawdzenieukładu wtryskowego czyli wtryskiwaczy i pompy wtryskowej czy daje równo na wszystkie sekcje taką samą dawke.....i po tem metodą prób i błędów dokręcać listwe centralną z dawką lub ujmować w zależności od ilości czarnego dymu i du*o hamowni....nie ukrywam ze zwykły diesel dłużej żyje niż turbo ale to każdy sam musi się przekonać...przydało by sie również manometr ciśnienie doładowania......do około 0.5 bara nie powinno być odczuwalnych szybszych zużyć elementów silnika a w odpowiednim stopniu paliwo-powietrze być znacznie odczuwalne przyrost mocy.....podczas orki dołóż paliwa i stopniowo ujmuj, bedzie czuć pod pedałem.....duzo dymu-> zmniejsz paliwo ->za mało mocy->dołuż paliwa....znajdz posrednie położenie.....wieksza dawka paliwa powoduje że turbo wcześniej wstaje :).....jak coś to pytaj bo ide spać....

ale pamietaj MOC NIE BIERZE SIE Z POWIETRZA TYLKO Z ODPOWIEDNIEJ MIESZANKI POWIETRZA Z PALIWEM :):):)

Edytowany przez bbolas, 13 kwiecień 2014 - 22:12.


#14 Share mt3820

mt3820

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 kwiecień 2014 - 05:55

Turbo ze Stara 742 do 820 wikipedia mówi, że turbosprężarka podnosi sprawność, więc będzie miał więcej mocy przy tej samej dawce paliwa, wiem że samo powietrze to nie wszystko, ale metodą prób i błędów będę ustawiał ciśnienie na turbinie ( najpierw muszę ją założyć :D ) jak nie będę zadowolony to ją po prostu zdejmę ( za sprężarkę zapłaciłęm 50 zł ) albo pobawię się pompą, zobaczymy jeszcze :)
diesel to nie benzyna i on nie ma stechiometrycznego składu mieszanki.. więc może mieć nadmiar powietrza a nawet powinien :) oczywiście bez przesady, jak nie będę przestawiał pompy to myślę na 0,5bar ustawić, ale jak będzie dobrze to będę powoli zwiększał :)

#15 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 14 kwiecień 2014 - 12:12

Turbo ze Stara 742 do 820 jak zalozysz turbine bez podniesienia dawki to zapewniam Cie ze silnik przestanie Ci dymic , bedzie mial nadmiar powietrza i bedzie efektywniej spalal paliwo, moc jako tako moze nie wzrosnie ale wzrosnie na pewno moment , silnik bedzie zwawszy , jak bedzie ze spalaniem, mysle ze bedziesz efektywniej wykonywal prace ciagnikiem, mniej sie bedzie "spinał" wiec moze minimalnie mniej spalic.

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#16 Share arab1

arab1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 kwiecień 2014 - 13:19

Turbo ze Stara 742 do 820 No więcej mocy to z samego powietrza to miał nie będzie,jedynie jak będzie sprężanie ubywać przez zużyte tłoki to turbina dopompuje,i nie będzie odczuwalny spadek mocy.Po założeniu turbo moc jest większa,zużycie paliwa też około 2 l większe,teoretycznie powinno być coś koło 100 km ,ale myślę że to tak na uciąg się nie do końca przekłada ,z ursusem 1014,lub zetorem 10145,stary uturbiony mtz raczej w uciągu szans nie ma,ale wydaje mi się że założenie turbo do mtz nie jest mimo wszystko wyrzuceniem pieniędzy w błoto

#17 Share mt3820

mt3820

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 kwiecień 2014 - 13:50

Turbo ze Stara 742 do 820 Uziu92 dobrze gada :) mam podobny tok myślenia co do działania turbiny w dieslu :Pturbina andoria leyland.png

to są w miarę dokładne wymiary tej turbiny, jak myślicie czy wystarczy tam "mięsa" na powiększanie tych otworów i czy ten kolektor od ts na pewno ma takie wymiary, bo ten kolektor jest droższy od turbiny :D a może ktoś ma taki na zbyciu ? :)

#18 Share mt3820

mt3820

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 kwiecień 2014 - 14:46

Turbo ze Stara 742 do 820 mój mtz ma dopiero 700 mth wiec nie jest rozjechany...
a jak nie będę zwiększał dawki to jakim cudem ma palić 2 litry więcej ? jestem bardzo ciekaw... wytłumacz kolego

#19 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 14 kwiecień 2014 - 15:10

Turbo ze Stara 742 do 820 jak nie bedziesz ruszal pompy to na pewno wiecej palil nie bedzie , chyba ze CI koncowki wtryskiwaczy padna to wtey sobie lyknie. a nastepna sprawa to w oryginale pomiedzy turbina i kolektorem jest jeszcze taka flansza , jak narysowales na rysunu dystansowa , aby podniesc turbine aby polaczenie kolektora ssacego bylo w mniej wiecej jednym poziomie z turbina.
Wez turbine do sklepu , popros o kolektor z TSa i sobie zobaczysz czy cos Ci z tego wyjdzie, jak nie to musisz kombinowac z flanszami.
Arab porownanie czerwonego MTZ do ursusa czy zetora tysiaczki nie wypali bo czerwony MTZ wazy ok 4 ton dokladnie to 3,8 czy 3,9 a taki zetor czy ursus to 5 ton ma bite co przeklada sie na uciag. :)

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbo ze Stara 742 do 820 Dzisiaj, 03:02
  •  

#20 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 kwiecień 2014 - 15:17

Turbo ze Stara 742 do 820 Trudno powiedzieć czy starczy. Kup tylko uszczelkę pod turbinę do mtz-ta i wszystko się wyjaśni. Ale na moje oko chwyci.
Turbo jak masz i chce ci się z tym robić zakładaj. Będziesz zadowolony. Półstronicowy bełkot o VW sobie odpuść.
Jeśli będziesz ciągał ten sam sprzęt co bez turbiny na pewno nie połknie więcej. A bardzo prawdopodobne że spali tyle samo tyle że zrobisz robotę w krótszym czasie.
KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy turbo stara