Skocz do zawartości

Zdjęcie

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P


1940 odpowiedzi na ten temat

#1001 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 11 marzec 2010 - 20:16

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P chodzi o taki dźwięk może z tym dzwonieniem to źle się wyraziłem, bo w dźwięku jest różnica, dźwięk zetora jest dźwiękiem "czystym" i krótkim a 60 ro brzęczy po prostu przynajmniej w moim odczuciu

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P Dzisiaj, 08:47
  •  

#1002 Share Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 863 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 11 marzec 2010 - 20:55

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P kiedy dźwięk jest krótki to oznacza ze materiał jest nienajlepszy . Oznaka dobrego trwałego dobrze zahartowanego materiału (nawęglanego ) jest dźwięk donośny jak typowy w przenośni "dźwiek dzwona"

Opus meum est


#1003 Share thomek

thomek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 114 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 11 marzec 2010 - 21:30

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P

60-tka i zetor ma przekładnie główną z uzębieniem Gleasona-łukowo-kołowe a nie jak napisał kolega wyżej proste, a przyczyną wycia jest zła regulacja przekładni (czesi się lepiej przyłożyli w regulacji)a u nas aby sztuka.

a widziałeś jak idą zęby w zetorze np,7211 a jak idą w c360?w zetorze są bardziej skośne przez co napęd przenoszony jest bardziej płynnie niż w ursusie.można założyć atak i koło napędzające od 7211 do c 360 i będzie dużo ciszej

#1004 Share piotrz

piotrz

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów

Napisany 11 marzec 2010 - 21:33

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P To prawda że w Zetorze i c-360 jest przekładnia główna łukowa z uzębieniem Gleasona, ale jest znaczna różnica właśnie w tym łuku. W trybach Zetora zęby są pod innym kątem i są dłuższe, co przyczynia się do cichej pracy przekładni i większej żywotności. Oba rodzaje przekładni (od c-360 i Zetora) można zobaczyć na allegro wpisując np. 'para kół' i klikając szukaj. Różnice widać gołym okiem ;)

#1005 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 marzec 2010 - 07:52

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P Wiem jakie mają uzębienie. chodzi o to że nie są ustawione spiralnie. w trakcie pracy w 60-ce ta przekładnia zachowuje się jak zwykła walcowa. Następuje lekki przeskok z zęba na ząb dlatego że pełne zazębienie ma tylko jeden ząb. W zetorach zęby są skręcone i zawsze zazębione są przynajmniej dwa na 1/3 długości. Mniej więcej. Nie ma tego przeskoku gdy jeden ząb się wyzębia a drugi zazębia. To jest cała filozofia.
Zębatki w dyferencjale ustawia się na szczelinomierz i na tusz. W przepracowanych 60-tkach ustawienie tego wg. instrukcji jest NIEMOŻLIWE. Znaczy to że ze starego dyra nowego nie zrobisz. Pomóc może tylko wymiana.
KPK Kumurun Team

#1006 Share armi95

armi95

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Węgrów
  • Zainteresowania:Zetory, Ursusy, Bizony i inne maszyny, produkcja zwierzęca i roślinna, samochody, dobra nuta i ...

Napisany 14 marzec 2010 - 12:25

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P Zdecydowanie 3p. Dołóż 3 , 4 tysiące i będziesz miał extra traktorek. Pali dużo mniej niż 60 - tka, a mac prawie ta sama.
<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

#1007 Share tommot003

tommot003

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat: kielecki
  • Zainteresowania:Mororyzacja, rolnictwo

Napisany 02 maj 2010 - 22:24

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P Mam pytanko czy c 360 uciągnie pług lemken opal 90 3 skibowy (ziemia 4-6 klasa)

#1008 Share djthomas

djthomas

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ochędzyn

Napisany 18 maj 2010 - 14:27

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P Moim zdaniem c-360 jest znacznie lepszy niż c-360 3P ponieważ jest znacznie mocniejszy w robotach polowych znacznie zrywniejszy i lepiej zachoruje się przy agregacie i podobnych pracach polowych B) :) :)

#1009 Share damian18

damian18

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ryki

Napisany 18 maj 2010 - 22:12

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P no wiadomo że szybciej "zachoruje" w tych pracach niż 3p;p

#1010 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 19 maj 2010 - 17:18

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P Zachoruje czyli?
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P Dzisiaj, 08:47
  •  

#1011 Share Filipoo

Filipoo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wronki
  • Zainteresowania:mechanizacja, rolnictwo, praca w lesie

Napisany 19 maj 2010 - 21:16

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P chyba "zachowuje" :rolleyes:

#1012 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 19 maj 2010 - 21:56

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P Heh dobre :rolleyes:
Bo jeżeli mu chodziło o np wytrzymałość silnika to w C-360 i C-360-3p jest porównywalna.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#1013 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 21 maj 2010 - 22:44

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P Hehe 3p lepsze od c 360 dobre sobie.
Wielokrotnie rozbierałem już 3p. Pękające wały, nawet w trzech miejscach, zaniżone tuleje cylindrów to standard po polskich fabrykach, wydmuch uszczelki z pod głowicy, notoryczne wycieki ze sprężarki, no i sprężarka która chodzi cały czas.
Zapomniałbym o głowicy, która jest bardzo delikatna, mało tego po dwukrotnym szlifowaniu głowicy płaszcz wodny bliski cylindrowi jest tak cienki, że często są problemy z wydmuchem uszczelek.
Wycieki z pod miski olejowej. te ciągniki już w fabryce miały kałużę oleju pod sobą. Odpowiedzialny był za to pasek korkowej uszczelki. który się kurczy jak napije się oleju.
Można by wymieniać w nieskończoność...

3p owszem jak byłby na angielskich częściach no i do lekkiej roboty. C 360 może znieść wszystko. 3p na pewno nie. Silnik, nie jest dobrany właściwie do reszty. Bo w masseyu tak się nie robi.

Jak będę robił jakieś 3p to pokażę na fotkach o co mi chodzi dokładnie.

#1014 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 22 maj 2010 - 04:46

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P z tymi wałami to w zwykłej 60 też nie jest lepiej, śmiem twierdzić że uszczelki pod głowicami częściej lecą w zwykłej 60 niż 3p, u mnie z misy olejowej nie cieknie

#1015 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 22 maj 2010 - 21:50

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P No niestety muszę się z tym zgodzić. Te uszczelki to chyba z papieru robią...
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#1016 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 23 maj 2010 - 23:19

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P Robicie sobie chyba lekko mówiąc jaja. Robiliśmy już wiele c 360 i tylko raz nam się zdarzyło, że pękł wał. Ale to ktoś jeździł kilka lat z tłokami walącymi w głowicę.
O uszczelce nie wspomnę bo ja przez 7 lat robiłem może z 2 c 360, które miały uszczelki wydmuchnięte. I to nie z powodu zużycia materiału, ale z powodu nie dokręcenia powtórnie głowicy.

Większość głowic powinno się dokręcać 2 razy, a w przypadku trefnych uszczelek od c 360 nawet 3 razy. W zależności czy zakładamy grubą czy cieniutką jest inaczej.
Dlatego my tak robimy. Po remoncie ciągnik sobie chodzi kilka godzin. Dokręcamy głowicę i reg luz zaworowy. Po np 30 mh poprawka.

Natomiast w 3p wydmuch uszczelki to już robiłem chyba z 10 razy. To standard. Przedmuchy do szpilek. Między cylindrami.
Co do cieknącej miski to mogę powiedzieć, że jak ja zakładam miskę to nie pocieknie z niej nigdy. Bo mamy inną technikę zakładania i uszczelniania:).

W naszej miejscowości i okolicznych to już wszyscy najedli się 3p. Non stop problemy. W większości tych sprzętów powinno się wyciągnąć cylindry i pod te zaniżone podłożyć podkładki, aby je wyrównać. Wtedy dopiero można mówić o dobrym dokręceniu głowicy, a także o tym , że na 100% uszczelki nie wydmuchnie.
Nawet nie ma już się co rozwodzić nad delikatnością głowicy od 3p bo to śmiech na sali. Spróbujcie też dokręcić zbyt mocno głowicę. W większości przypadków wykruszą się miejsca pod łbami szpilek. Po prostu łebki powinny być szersze.

Dawniej u nas było kółko rolnicze, mój ojciec w nim pracował często jako mechanik. Robił wszystko... było tam też dużo 3p, wszystkie bez wyjątku klękły. Non stop coś się z nimi działo. Także były mało używane.
W Mf 255 już tak się nie dzieje jak w 3p. Oczywiście mowa o oryginalnych częściach.

P.s.
Jak dokręcisz głowicę w c 360 tak jak fabryka przewiduje + tylko raz to nic dziwnego, że uszczelki szlag trafia.
Minimum dwukrotne dokręcenie + więcej Nm.

No i jeszcze jedna sprawa jak nieraz czytam fora i widzę, że ktoś dał za remont( wymiana tłoków, cyl i pierścieni) 300zł... to śmiać mi się chce. Śmiem twierdzić, że taka praca to minimum 700zł. Jak ktoś to zrobi za 300zł to chyba tak jak rozebrał, czyli z brudem, piaskiem itd.
Potem płacz, że komuś uszczelki wywala. Takich już cudaków widziałem przez 7 lat, że już mnie nic nie zdziwi.

#1017 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 24 maj 2010 - 14:41

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P sami mieliśmy w ostatnim roku 2 przypadki urwania wału w 360, w 3p były przypadki tez 2 ale to tak z ok 10 lat temu, co do głowicy i uszczelek to jest odwrotnie jak u Ciebie bo więcej jest 60 niż 3p bo w tym to z ostatniego czasu pamiętam tylko 2 przypadki

#1018 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 24 maj 2010 - 20:43

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P Hms może być jakaś partia uszczelek, które się nie nadają pod głowicę. Po prostu ciężko mi uwierzyć, że po sprawnym założeniu głowicy może uszczelka wystrzelić.
Jednak może być wszystko możliwe...

Bynajmniej po jednorazowym dokręceniu głowicy było już kilka c 360, no i po kilku mh głowice zrobiły się praktycznie kompletnie luźne. Uszczelki są naprawdę słabej jakości.

Hms mieliście? macie jakiś warsztat? Sprawdzaliście czy tłoki nie tykały głowicy? Czy luz wzdłużny nie był zbyt duży? Czy zapłon był w porządku?
Jeśli wszystko było ok, a wał oryginalny pękł no to rzeczywiście dziwne. Bo jak po 4 szlifie to się nie dziwie, że może coś pęknąć, lub na nowych chińskich częściach.

#1019 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 24 maj 2010 - 21:06

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P może tak jak sam gdzieś pisałeś w 3p też wywala uszczelkę więc wszystko możliwe, tylko że jak uszczelka jest dobra i dobrze założona to nie wywala jej po kilku czy kilkudziesięciu mth a po kilkuset czy już pow tys albo więcej, pamiętam jak w naszej 60 sadziło często uszczelkę to za którymś razem poszedł nowy blok i po problemie,
co do tych pękniętych wałów to w jednym przypadku jakiś spec regenerował blok na stopie mosiądzem więc w pracy osiowość zachowana nie była, wał w 2 kawałkach, w drugim przypadku rozerwało stopę w bloku wal w 3 kawałkach przyczyna (tak myślę ) źle ustawiona pompa wtryskowa, a to pewnie z tego powodu że jak pisałeś w innym temacie może ją naprawić prawie każdy w garażu,

jak widać nic nie dzieje się bez przyczyny czy to w 60 czy 3p

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P Dzisiaj, 08:47
  •  

#1020 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 24 maj 2010 - 23:04

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P No właśnie tylko, że w większości 3p nikt nie grzebie przy pompie. Chyba, że regeneruje. To raz. Druga sprawa, że wał jak tam pęknie to z jakiej racji pękł? Bo skoro nikt nie grzebał przy silniku? wtryski i pompa sprawna, a wał sobie pęka. Mieliśmy już co najmniej 5 pękniętych wałów. 3 silniki od nowości nie dotykane.
Sam widzisz, że oba Twoje przypadki pęknięcia wału w c 360 są poparte uzasadnieniem. Nie są bez powodu. W 3p to standard, nikt przy silniku nie grzebie, a z czasem wał pęka sam. Oczywiście nie we wszystkich wypadkach, bo zdarzają się naprawdę zdrowe silniki. W MF 255 rzadko się tak dzieje, prawdopodobnie lepsze wykonanie, lepsze części, mniejsze obciążenie dla wału, chyba tam jest lżejsze koło zamachowe też.

Ja nie narzekam na silnik perkinsa, ale na silnik perkinsa zlepiony z c 360. Bo w tej konfiguracji się nie sprawdza. Te silniki chodzą w wielu sprzętach i nie słyszałem, aby tam pękały wały. Chociażby w Manitou, które ostatnio robiliśmy dwa.

P.s
Można obwiniać kogoś, że sobie na pompie podniesie dawkę na maxa w c 360, i potem są problemy z wałem. Tylko, że to już jest uzasadnione, że mu coś szlag trafi. Możecie mi wierzyć lub nie, dla mnie to nie ma znaczenia. Niech każdy sam wyciągnie wnioski z moich wywodów.

P.s 2

Pewnie, że nie dzieje się bez przyczyny coś. Tylko, że ja przez te kilka lat spotkałem 1 sztukę 3p, która nie miała zaniżonych tulei względem bloku. A to już jest przyczyna wydmuchu uszczelki gwarantowana. Przeważnie jedna tuleja jest równo z blokiem, następne są już troszkę niżej. W łeb bierze wykonanie bloku. Powinny być tam podłożone podkładki. Nic dziwnego, że w sprzedaży sie takowe pojawiły. Wiele ludzi ma z tym problemy. Dlatego odradzam wszystkim 3p, lepiej zaoszczędzić sobie nerwów, przy ewentualnym remoncie oczywiście.

Podobne tematy