Cradle

Zetor 5211 zamiana filtra oleju dwustopniowego na wymienny "pp"

Polecane posty

Cradle    31

Czy ktoś z userów użytkujących Zetora 5211 wymieniał filtr ten dwustopniowy z tzw "talerzykami" na całkiem inna przystawkę na filtr wymienny "pp"? Słyszałem że jest taka możliwość, ale chciałbym się czegoś więcej na ten temat dowiedzieć. I gdzie takowa przystawkę można nabyć, słyszałem coś poniekąd na ten temat, że trzeba jeszcze do tego dołożyć zawór bezpieczeństwa do pompy olejowej w silniku, czy to prawda? Proszę o wszelkie informacje. Z góry Dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cradle    31

Chodzi o filtr(y) oleju silnika tak jak w temacie. Bo mam problem, juz mi dwa razy wygoniło olej podczas pracy, i o mało silnika nie zatrzeć idzie, masakra. Wymieniałem już 3 razy ten jeden z tych kielichów, najlepsze uszczelki podkładam tam w ta podstawę filtrów, i dziś znów podczas jazdy wywaliło mi olej z silnika, i widać jak wydmuch*je na zewnątrz uszczelkę. Już nie mam innych pomysłów jak temu zaradzić, a słyszałem coś że można wymienić na filtr wymienny. Wiem że w 4 cylindrowych zetorach jest prościej dostać taka podstawę na filtr pp, w miejsce tzw. "bączka". A w 3 cylindrowych trochę komplikacji. Jedna hurtownia z częściami do Zetorów z Kalisza sprzedaje taką przystawkę, ale do 3 cylindrowych typu 4911, 5011, a do 5211 się nie nada, ponieważ mało miejsca i przeszkadza kielich filtra hydrauliki co zaraz z lewej strony obok jest...i tu jest lipa... Takie uzyskałem informacje od Właściciela tej hurtowni z częściami. Oto link do tej przystawki do starszych 3 cylindrowych zetorów http://agrozeto.pl/index.php dalej trzeba wejść w zakładkę "porady i oferty" następnie w zakładkę "wybrane oferty" i druga pozycja od góry.

Edytowano przez Cradle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuzaj63    45

ten filtr od hydrauliki należy podłączyć wężami zamiast rurek i zamocować go w innej pozycji i wtedy przystawka i filtr pp będą pasować

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piot13579    6

ja mam lebszy pomysł lepiej przegwintowac silnik i zrobic go na filtr olejowy od c- 360 mam w swoim tak juz 10 lat zrobiony i wszystko jest ok

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Ja bym najpierw podłączył manometr i sprawdził ciśnienie oleju silnika. I szukał przyczyny wydmuchiwania uszczelki ,bo wygłada na to ,że coś jest przytkane . Może zaworek w podstawie filtra wykręć i zobacz czy wszystko z nim w porzadku. Przy pompie olejowej nie ma żadnego zaworu , jedyny zawór utrzymujacy ciśnienie to ten w podstawie filtrów.

Co do przystawki na filtr wymienny PP to znalazłem kiedyś w internecie taka przystawkę w której filtr montowało sie pionowo,tylko teraz za nic nie moge tego znaleźć.

  • Like 1

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cradle    31

kuzaj63 A gdzie najlepiej przenieść ten filtr od hydrauliki?

 

piot13579 No a te dotychczasowe otwory do podstawy filtrów zaślepić czy zaspawać?

 

Radekk Manometr podpinałem, ciśnienie szału nie robi, na zimnym 3-3,5. Jestem tego świadom,że za ciekawego ciśnienia on już nie ma. W zeszłym roku, w tym zaworze co jest w podstawie filtra, dołożyłem podkładkę malutką, celem podniesienia ciśnienia oleju w silniku, dość znany zabieg w starszych Ursusach C 4011. Jedyna możliwość która mi przychodzi na myśl, że może ta cała podstawa w miejscu tego jednego kielicha jest jakaś krzywa itp. Chociaż wczoraj jak mi wywaliło ten olej to z kielicha 1 stopnia widać że wydmuchało uszczelkę, a i z kielicha 2 stopnia tez olej sadził, a uszczelka na miejscu była. Sam już nie wiem, o co biega.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Poszukałem trochę i przystawka w Polsce raczej niedostępna. Znalazłem za to na czeskich stronach taki komplet do tego silnika, tylko cena odstrasza bo kosztuje to ponad 500zł . Lepiej chyba załozyć przystawkę od 4011 i filtr od 360 ,a ten hydrauliczny filtr przesunąć jak koledzy radzą. Tutaj linki do sklepów : http://www.agrozetshop.cz/sada-pro-prestavbu-cistice-olejesitka-na-plnoprutokovy/d-86032-c-1420/

http://shop.atpmotor.cz/index.php?sekce=detail_polozky&id_produktu=154593

  • Like 1

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cradle    31

Radekk Faktycznie cena konkretna, ale ona jest idealna, bo ma podstawę z filtrem pionowo, to by nic nie wymagało przeróbek. Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem dziś, też właśnie radzi by przerobić to na bazie przystawki do C 4011 :) Troszkę mniej to wyniesie finansowo. A co sądzisz o tej przystawce z tego sklepu co już wcześniej podawałem linka wyżej??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Przystawka jak najbardziej dobra, do tego masz oryginalny zawór do pompy zetor i powinno to wszystko ładnie pasować.

Ja mam taką przystawkę w swoim c 355 która ma silnik zetora 4011 i działa to juz pewnie ze 20 lat .

Ostatnio sąsiadowi zakładałem do jego c4011. Tutaj kilka zdjeć jak to wygląda: http://www.fmix.pl/a...ystawka-do.html

Edytowano przez Radekk
  • Like 1

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cradle    31

Widać, że uczciwie to wszystko wygląda. A jaki koszt tej inwestycji plus minus? Tylko u mnie jeszcze będzie trochę zabawy z filtrem od hydrauliki, bo ta przystawka się nie zmieści...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rkuban    15

wszystko pięknie, ale jak ktoś tu zauważył brakuje zaworu nadmiarowego, tz w starym układzie taki zawór jes własnie w korpusie tych dwóch słoi. natomiast zakładajac taką przystawkę filtra PP musiz zdiąć michę olejową i zawór nadmiaru wkrecić na wyjściu pompy przez śrubę przelotową inaczej na wyższych obrotach będzie ci wydmuchwać olej wraz z uszczelką bądź nawet może rozerwać filtr. Przerobić możesz w każdej chwili przystawka od 4011 pasuje z małymi doróbkami. Ja bym ci proponował wykręcić zawór nadmiaru z tego co masz i jego jaki i samo gniazdo zaworu przedmuchał, wykrecając uważaj na sprężynę żeby ci nie strzeliła w kosmos.

  • Like 1

Zetor Team
Posiadacze Zetorów zapisujcie się do naszego klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Koszt takiej przystawki do 4011 z potrzebnymi elementami to około 200 zł

  • Like 1

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuzaj63    45

filtr hydrauliki odkręć razem z uchwytem i zamocuj go na "leżąco" na łączeniu silnika ze skrzynią,tylko że wtedy trzyma sie tylko na 1 śrubie,ale ja tak mam od 5 lat i jest dobrze.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3135

A jak będzie na leżąco to nic się nie stanie,bo chyba ktoś od tak sobie nie wymyślił go na pionowo.Ja to bym filtr hydraulik zostawił w spokoju a założyć filtr silnika pionowo ale znowu cena oryginalnej podstawy odstrasza.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cradle    31

kuzaj63 No trzeba będzie to jakoś pokombinować z tym filtrem od hydrauliki. A te dwa przewody od tego filtra hydrauliki to Wyrzuciłeś i jakie zainstalowałeś?? Można jakieś dane na ich temat??

 

Piotruniu25 Widzisz, jak by w bloku silnika tak było rozwiązane jak w nowszej wersji czyli 3320/40 to by przystawka się nadała od 4 cylindrowych zetorów, na pewno tańsze rozwiązanie i bez zbędnych przeróbek. A tak podstawa oryginalna to ponad 500zł, ale za to z pionowo ustawionym filtrem wymiennym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3135

To co za różnica jest w silniku 3 na 4 cylindry?Może wielkiej filozofii tam nie ma i może się nada od 4 cylindrów.Kiedyś na allegro widziałem 5211 właśnie z filtrem PP i tam było więcej miejsca jak u mnie a tam jest ciasno że palca nie ma gdzie włożyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cradle    31

Piotruniu25 Może ten 5211 co widziałeś miał blok silnika od 3320??

 

Piotruniu25 Filozofii wielkiej nie ma ale są w innych miejscach te otwory w bloku ponawiercane, ot i cała filozofia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3135

Raczej nie i było widać że ktoś to dopiero zakładał bo było nawalone silikonu do zamiast uszczelki do oporu.

 

A to że są dziur w innym miejscu to dobry majster by to przerobił do 5211 i koszt były nie wielki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piot13579    6

kuzaj63 A gdzie najlepiej przenieść ten filtr od hydrauliki?

 

piot13579 No a te dotychczasowe otwory do podstawy filtrów zaślepić czy zaspawać?

 

Radekk Manometr podpinałem, ciśnienie szału nie robi, na zimnym 3-3,5. Jestem tego świadom,że za ciekawego ciśnienia on już nie ma. W zeszłym roku, w tym zaworze co jest w podstawie filtra, dołożyłem podkładkę malutką, celem podniesienia ciśnienia oleju w silniku, dość znany zabieg w starszych Ursusach C 4011. Jedyna możliwość która mi przychodzi na myśl, że może ta cała podstawa w miejscu tego jednego kielicha jest jakaś krzywa itp. Chociaż wczoraj jak mi wywaliło ten olej to z kielicha 1 stopnia widać że wydmuchało uszczelkę, a i z kielicha 2 stopnia tez olej sadził, a uszczelka na miejscu była. Sam już nie wiem, o co biega.

 

 

Rano zrobie zdjęcie zwnetrze jak to wygląda. jeśli chcesz dowiedzieć sie wiecej na ten temat podaj mi e - mail napisze ci numer telefonu do majstra który mi to robił. Od tamtej pory nie mam żadnego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3135

Piotruniu25 A weź takiego super fachowca znajdź ;)

 

 

Fachowiec to nie problem,koło mnie jest paru co by to przerobili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Expressbau    0

Wkrótce wstawię krótką relację z przeróbki filtra w 5211 na całkiem inny układ filtrowania - układ związany z chłodnicą oleju.


Maszyny i urządzenia dla rolnictwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Trochę odkurzę temat chodzi mi o filtry olejowe silnika zetor 5211 czy jest możliwość zamiany tych filtrów talerzykowych na wkłady papierowe czy coś w tym stylu jeśli tak to jakie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj