Skocz do zawartości

Zdjęcie

Demontaż wału korbowego w JD 3152D


4 odpowiedzi na ten temat

#1 Share lejek

lejek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borkowo

Napisany 01 kwiecień 2014 - 17:49

Demontaż wału korbowego w JD 3152D Nie wiem czy wybrałem dobre miejsce na ten temat,jeśli nie to proszę skorygować.
Niedawno kupiłem od niemiaszka JD 3152D
Dodany obrazek
zapomnieli o oleju więc padła uszczelka pod głowicą
Dodany obrazek
i poszły panewki
Dodany obrazek
garki i pierścienie są ok
Dodany obrazek
jeśli chodzi o uszczelke to raczej nie ma problemu ale wał to nie bułka z masłem.trzeba wyciągnąć do szlifu,
może ktoś już to robił sam i doradzi od czego zacząć i na co uważać.
Będe wdzięczny-Dzięki.

Edytowany przez lejek, 04 kwiecień 2014 - 06:50.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Demontaż wału korbowego w JD 3152D Dzisiaj, 12:01
  •  

#2 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 01 kwiecień 2014 - 19:49

Demontaż wału korbowego w JD 3152D nie pozamieniaj wzajemnie stopek korbowodów i stopek bloku silnika bo to wszystko jest rozwiercane parami.
Jescze sprawdź stan kołnierza pod pierścień uszczelniający ( simmering) . Jak wyżnięty rowek i nie ma możliwości przesunięcia uszczelniacza to też trzeba przeszlifować . Jak da się przesunąć to uważaj żeby przy pracach związanych ze szlifowaniem nie porysować tego kołnierza.

Edytowany przez DAREK, 01 kwiecień 2014 - 19:54.


#3 Share lejek

lejek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borkowo

Napisany 03 kwiecień 2014 - 13:57

Demontaż wału korbowego w JD 3152D Wybaczcie jeszcze pytanko.Znalazłem w necie panewki,nówki(80 zetów para),czy one będą pasować po szlifie,
czy może je dołączyć do wału żeby dopasowali?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Demontaż wału korbowego w JD 3152D Dzisiaj, 12:01
  •  

#4 Share rzemyk

rzemyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 09 kwiecień 2014 - 00:25

Demontaż wału korbowego w JD 3152D Panewki są produkowane w odpowiednich rozmiarach. Musisz dopasować je odpowiednio z wałem po przeprowadzonym szlifie. Założyć je z odpowiednim luzem montażowym. Po szlifie, wał powinien mieć w każdym miejscu ten sam wymiar(osobny na czopy główne i korbowodowe) , inaczej jest ryzyko występowania nadmiernych naprężeń , co może się przyczynić do pęknięcia wału. Stopy główne i korbowodowe dokręcasz z odpowiednim momentem lub znając wartość kątową. Blok do sprawdzenia.

Edytowany przez rzemyk, 09 kwiecień 2014 - 00:37.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Demontaż wału korbowego w JD 3152D Dzisiaj, 12:01
  •  

#5 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 09 kwiecień 2014 - 17:19

Demontaż wału korbowego w JD 3152D Ten silnik prawdopodobnie był przegrzany. Tak naprawdę potrzebny jest konkretny remont. Siadła uszczelka pod głowicą płyn/woda poszła do oleju i po panewkach. Trochę za drogie zabawki by się na tym uczyć składać silniki. Panewki może dorobią i spasują w zakładzie robiącym szlify. Kupowanie z internetu nie mając pojęcia co się kupuje jest bez sensu. Warsztat robiący szlif oceni na który szlif wyda i do tego dobiera się panewki ewentualnie dorabia. Jeśli wał powiedzmy był szlifowany raz czy dwa duże jest prawdopodobieństwo, że jest do wyrzucenia. Ci co się znają wiedzą dlaczego.

Podobne tematy demontaz walu korbowego