Zaloguj się, aby obserwować  
lejek

Demontaż wału korbowego w JD 3152D

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lejek    0

Nie wiem czy wybrałem dobre miejsce na ten temat,jeśli nie to proszę skorygować.

Niedawno kupiłem od niemiaszka JD 3152D

630621b15a8b046em.jpg

zapomnieli o oleju więc padła uszczelka pod głowicą

0a9df7f60b6d84f9m.jpg

i poszły panewki

1d092962cf9af542m.jpg

garki i pierścienie są ok

06bf3aa1f475ea8bm.jpg

jeśli chodzi o uszczelke to raczej nie ma problemu ale wał to nie bułka z masłem.trzeba wyciągnąć do szlifu,

może ktoś już to robił sam i doradzi od czego zacząć i na co uważać.

Będe wdzięczny-Dzięki.

Edytowano przez lejek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

nie pozamieniaj wzajemnie stopek korbowodów i stopek bloku silnika bo to wszystko jest rozwiercane parami.

Jescze sprawdź stan kołnierza pod pierścień uszczelniający ( simmering) . Jak wyżnięty rowek i nie ma możliwości przesunięcia uszczelniacza to też trzeba przeszlifować . Jak da się przesunąć to uważaj żeby przy pracach związanych ze szlifowaniem nie porysować tego kołnierza.

Edytowano przez DAREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lejek    0

Wybaczcie jeszcze pytanko.Znalazłem w necie panewki,nówki(80 zetów para),czy one będą pasować po szlifie,

czy może je dołączyć do wału żeby dopasowali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rzemyk    0

Panewki są produkowane w odpowiednich rozmiarach. Musisz dopasować je odpowiednio z wałem po przeprowadzonym szlifie. Założyć je z odpowiednim luzem montażowym. Po szlifie, wał powinien mieć w każdym miejscu ten sam wymiar(osobny na czopy główne i korbowodowe) , inaczej jest ryzyko występowania nadmiernych naprężeń , co może się przyczynić do pęknięcia wału. Stopy główne i korbowodowe dokręcasz z odpowiednim momentem lub znając wartość kątową. Blok do sprawdzenia.

Edytowano przez rzemyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Ten silnik prawdopodobnie był przegrzany. Tak naprawdę potrzebny jest konkretny remont. Siadła uszczelka pod głowicą płyn/woda poszła do oleju i po panewkach. Trochę za drogie zabawki by się na tym uczyć składać silniki. Panewki może dorobią i spasują w zakładzie robiącym szlify. Kupowanie z internetu nie mając pojęcia co się kupuje jest bez sensu. Warsztat robiący szlif oceni na który szlif wyda i do tego dobiera się panewki ewentualnie dorabia. Jeśli wał powiedzmy był szlifowany raz czy dwa duże jest prawdopodobieństwo, że jest do wyrzucenia. Ci co się znają wiedzą dlaczego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez slawus
      Czeka mnie remont silnika w Bizonie, czy ktoś ma namiary na dobrego i sprawdzonego fachowca z woj. mazowieckiego, no i może zna ktoś orientacyjną cenę tego "zabiegu" bo może lepiej kupić drugi silnik np. po remoncie. Z góry wielkie dzięki.
    • Przez artur01
      Witam szanowne grono forumowiczów,
      z racji tego że ciągnik ma bardzo duże problemy z odpaleniem chciałbym zdemontować pompę wtryskową w Mf 3090 i zawieść do sprawdzenia lecz nie do końca wiem jak się do tego zabrać aby czegoś nie uszkodzić. Mam na myśli tutaj czy powinienem zblokować w jakiś sposób rozrząd czy po prostu odkręcać 3 śruby przy pompie i wyjmować? Dodam,że pompa zamontowana pionowo firmy Lukas. Chciałbym również uprzedzić wypowiedzi typu; "sprawdź filtry, aku lub rozrusznik", ponieważ wszystkie te czynności nie przyniosły zamierzonego skutku! Silnik w lecie przeszedł gruntowny remont a pompa nie była ruszana bo było ok, było ale się skończyło a na wiosnę trzeba ruszać w pole...
      Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
      Pozdrawiam Artur
    • Przez AgroPodhale
      Witam, mam zamiar w najbliższym czasie wymienić uszczelkę pod wtryskiem w moim mf 255 ponieważ mocno cieknie z niej ropa . Tu pojawia się moje pytanie . czy po wymienia tej uszczelki i montażu wtrysku będzie trzeba go jakoś ustawiać lub coś czy tylko tak jak w samochodzie, wkładasz i jedzie . Jaką siłą muszą być przykręcone wtryski. O czym pamiętać, na co uważać podczas tej operacji. Liczę na Waszą pomoc.
    • Przez dralo5
      Witam

      Czy ktoś z użytkowników demontował zbiornik paliwa w MF 6170 lub podobnym? Czy trzeba demontować plecak podnośnika czy wystarczy sam rozdzielacz?
    • Przez Farmer19900
      Witam forumowiczów

      Miał może ktoś okazje wymieniać taśmę w kombajnie Bolko z 643 ( tzw. ,,jeża")
      Jeśli tak to bardzo bym prosił jak zdjąć starą, bo wydaje się to niemożliwe . Dodam ,że mam taśmę niespinaną.

      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj