Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zakup renówki 130-160KM


26 odpowiedzi na ten temat

#1 Share dymus512728

dymus512728

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 marzec 2014 - 21:09

Zakup renówki 130-160KM Witam wszystkich! Planuje zakup ciągnika do gopodarstwa w przedziale mocy jak w temacie. Zainteresowały mnie najbardziej aresy i chciałbym poznać wasze opinie na temat tych ciągników. Troche czytałem po forach na ich temat ale nic takiego konkretnego nie dowiedziałem się. Posiadam na dzień dzisiejszy ursusa 1201 i zetora 12145 ale chciałbym już ciągnik bardziej konfortowy lecz najbardziej boje się tej eletroniki która w nich siedzi bo wiadomo ze po tych 15latach może coś szwankować. Co o tym myślicie, czy szukać reni czy coś prostego, mechanicznego, i taniego w naprawie np ursus czy zetor?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zakup renówki 130-160KM Dzisiaj, 15:19
  •  

#2 Share pan054

pan054

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 marzec 2014 - 21:19

Zakup renówki 130-160KM Ja posiadam renault 100.54 z ehr i jak narazie nie było żadnych awarii (poza przełącznikiem który wymieniałem na nowy ponieważ zacinał się ;) ). Ciągnik sie spisuje bardzo dobrze. Polecam. :lol:

#3 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 27 marzec 2014 - 09:20

Zakup renówki 130-160KM chcesz ciagnik bez elektroniki to szukaj z serii. 14 lub .54 tez sie cos trafi
modele od 133 i 145.14/54, 155.54 i 175.74

Polska B

 


#4 Share dymus512728

dymus512728

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 marzec 2014 - 18:54

Zakup renówki 130-160KM Na początku rozważałem takie modele i niby są dobre i proste w naprawie ale wolał bym cos z realnym przebiegiem do 10tys motogodzin. Z tego co orientowałem się to dużo o takim przebiegu mówi siedzenie orginalne bo po 8tys już jest mocno zniszczone lecz nigdzie nie spotkałem w poniżej 2000 rocznika orginalnego siedzenia bo w tych powyżej to spotykane są brązowe siedzenia z napisem renault. Na co według was zwrócić szczególną uwage przy zakupie aresa jaki może być realistyczny przebieg?

#5 Share AgroTuning

AgroTuning

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 marzec 2014 - 19:20

Zakup renówki 130-160KM Moim zdaniem czy mechaniczny czy już Ares jeśli był w dobrych rękach to raczej nie masz się o co bać. Zwracaj uwagę czy nie był malowany :) to jest typowy zabieg handlarzy. O wiele lepiej jak jest obdarty, przynajmniej widać skąd cieknie. Ciągnik ma wyglądać naturalnie, często widuję oferty z nowymi oponami... to śmierdzi na kilometr. Jakby nie było dokładki nie unikniesz :P Czasami lepiej kupić do delikatnego remontu, zrobić i spać spokojnie. Nie wierzę jak sprzedający mówi że tylko wsiadać i w pole.

#6 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 31 marzec 2014 - 07:31

Zakup renówki 130-160KM Dokładnie ciągnik ma wyglądać naturalnie. Jeżeli był malowany to wiadomo, że był ku temu powód :(. Handlarz nie malowałby zadbanego ciągnika i po drugie chce na nim zarobić :D niekoniecznie sprzedać :mellow:.
Co do przebiegu do 10 000km to w Polsce kupienie takiego ciągnika (moim zdaniem) graniczy z cudem. Są pewne oznaki wizualne i było już o tym pisane, jak wygląda taki ciągnik. Powinien mieć oryginalne elementy wyposażenia takie jak: siedzenie (w miarę normalnie poprzecierane), pedały gazu i sprzęgła niepozdzierane od użytkowania, przełączniki i wszelkie plastikowe elementy dźwigni w całości, lekko i płynnie zamykające się drzwi, bez zbytnich luzów, nie sparciałe gumy i uszczelki, plomby na pompie wtryskowej w kolorze nadwozia oraz wszelkie luzy czy to na ramionach podnośnika, czy to układu kierowniczego w granicach rozsądku, oryginalny łącznik górny. I nie oszukujmy się zużycie paliwa w granicach normy, ale o tym dowiesz się po zakupie.
A i jeszcze jedno warto zabrać kogoś, kto ma taki ciągnik, wieloletni właściciel po jeździe próbnej zauważy większość mankamentów.
Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#7 Share hary6400

hary6400

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 31 marzec 2014 - 14:58

Zakup renówki 130-160KM Mam reno 155-54 i jest niezawodny wole renie od tych nowych aresow

#8 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2076 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 31 marzec 2014 - 16:31

Zakup renówki 130-160KM Mi również wydaje się że starsze renie są leprze od tych młodszych w dodatku silniki mwm to silniki oszczędniejsze od tych które są montowane w obecnych reniach.
Jeśli pomogłem nacisnij zieloną strzałkę :)

#9 Share AgroTuning

AgroTuning

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 marzec 2014 - 19:38

Zakup renówki 130-160KM Mój Ares też jest niezawodny a znajomy non stop lepi starszą renówkę także wypowiedzi typu że "się wydaje" proszę popierać konkretami. Jak dbasz to masz.

#10 Share dymus512728

dymus512728

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 marzec 2014 - 21:25

Zakup renówki 130-160KM Dzieki za cenne wskazówki :) Na niekturych modelach było widać wymienione różne elementy podnośnika to wiadomo odrazu że w samym transpocie nie chodził. A może jeszcze inne uwagi i wskazówki? Najgożej że nikt nie ma w mojej okolicy aresa tylko starsze renówki. A co sądzicie o tych modelach?
http://otomoto.pl/re...rz-A402675.html
http://otomoto.pl/re...16-A408714.html
http://otomoto.pl/re...me-A411571.html
http://otomoto.pl/re...km-A416169.html
http://otomoto.pl/re...rz-A416010.html
http://otomoto.pl/re...56-A345835.html
http://otomoto.pl/ci...ra-A383159.html
http://tablica.pl/of...html#e31a0b68fc
http://tablica.pl/of...html#a69080fc8a

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zakup renówki 130-160KM Dzisiaj, 15:19
  •  

#11 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2076 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 03 kwiecień 2014 - 11:39

Zakup renówki 130-160KM

Mój Ares też jest niezawodny a znajomy non stop lepi starszą renówkę także wypowiedzi typu że "się wydaje" proszę popierać konkretami. Jak dbasz to masz.



Oto argumenty do tego zaznaczonego wyżej "wydaje się" . Znajomy od niedawna ma Aresa 630: Spalanie wyższe niż w 133.54 chodziły w tym samym agregacie więc porównanie jest pewne. Uciąg również większy, oraz elektronika z którą już miał problem i wzywał kogoś kto by to zrobił. Ot i poparcie dla "wydaje się" Ja swoją od zakupu dwa lata temu zrobiłem nie całe 600 mth więc juz trochę o niej wiem.
Jeśli pomogłem nacisnij zieloną strzałkę :)

#12 Share AgroTuning

AgroTuning

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 kwiecień 2014 - 13:49

Zakup renówki 130-160KM Rozumiem że spalanie było większe o 25%? :) Niestety, albo wygodniej albo taniej. Na 10 ha można się bawić, ale jeśli planujesz uprawiać rocznie 100 ha to polecam coś wygodniejszego.

#13 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2076 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 03 kwiecień 2014 - 17:46

Zakup renówki 130-160KM Bez mała. A co do wygody to co w Aresie jest takiego wygodnego? Czego nie ma w 133.54?
Jeśli pomogłem nacisnij zieloną strzałkę :)

#14 Share dymus512728

dymus512728

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 kwiecień 2014 - 19:36

Zakup renówki 130-160KM Panowie może coś bliżej tematu. Wiadomo że każdy chwali swoje ale ja tu potrzebuje porady a nie przechwalania się!

#15 Share AgroTuning

AgroTuning

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 kwiecień 2014 - 20:09

Zakup renówki 130-160KM

Bez mała. A co do wygody to co w Aresie jest takiego wygodnego? Czego nie ma w 133.54?


Amortyzowana kabina, amortyzowana przednia oś, fotel gramera, rewers elektrohydrauliczny, sprzęgło na drążku zmiany biegów, sterowanie podnośnikiem, amortyzowanie tylnego tuza w transporcie np: pługa, tryb auto, dodatkowy przełącznik półbiegów przy sterowniku podnośnika, ogólna ergonomia pracy.

Ja się nie przechwalam tylko argumentuje dlaczego warto akurat kupić Aresa :)

#16 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 04 kwiecień 2014 - 07:45

Zakup renówki 130-160KM Tak, jak napisałeś kolego wcześniej:

Rozumiem że spalanie było większe o 25%? :) Niestety, albo wygodniej albo taniej...


Każdy kupujący musi wybrać co bardziej mu się opłaca, czy większy komfort, czy większa oszczędność na zużyciu paliwa.
Zakładając, że dziennie spalisz 50l ON i pracujesz przez 100 dni w roku i zakładając, że ON kosztuje 5.50 zł.

50 * 25% = 12.5 l dziennie mniej paliwa

12,5 * 5,50 = 68,75 zł dzienne oszczędności

68,75 * 100 = 6 875 zł roczne oszczędności

6 875 * 5 = 34 375 zł w ciągu pięciu lat eksploatacji.

Co do wygody:

Amortyzowana kabina, amortyzowana przednia oś, fotel gramera, rewers elektrohydrauliczny, sprzęgło na drążku zmiany biegów, sterowanie podnośnikiem, amortyzowanie tylnego tuza w transporcie np: pługa, tryb auto, dodatkowy przełącznik półbiegów przy sterowniku podnośnika, ogólna ergonomia pracy.


amortyzowana kabina - każda seria TZ ma

amortyzowana przednia oś - OK dobry bajer

fotel gramera - o ile się nie mylę to w latach osiemdziesiątych fotel gramera mały już C-360. Wiem, że to inny fotel, ale napisałeś tylko tyle.

rewers elektrohydrauliczny - Seria .54 także posiada.

sprzęgło na drążku zmiany biegów - nie powiem przydatne.

sterowanie podnośnikiem - daj spokój każdy ciągnik ma sterowanie podnośnikiem.

amortyzowanie tylnego tuza - super sprawa w ciężkim sprzęcie i na wybojach.

ogólna ergonomia pracy - OK
Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#17 Share AgroTuning

AgroTuning

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 kwiecień 2014 - 08:44

Zakup renówki 130-160KM

sterowanie podnośnikiem - daj spokój każdy ciągnik ma sterowanie podnośnikiem.


Miałem na myśli zaawansowane ustawienia podczas sterowania. Miałem do czynienia z NH t6050 i Ares w pracy jest o wiele wygodniejszy.

#18 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 04 kwiecień 2014 - 19:25

Zakup renówki 130-160KM Jeżeli z głową używasz tego sterowania to szacunek, ale większość rolników nawet tutaj piszących używa regulacji pozycyjnej. Mają regulację siłową a nawet mieszaną, ale tylko na pokaz. Niektórzy nie wiedzą co się tym robi, inni po co, dla innych to znowu "czarna magia". Nie zdają sobie sprawy, jak wiele tracą zarówno na sile uciągu, jak i zwiększonym zużyciu paliwa.
Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#19 Share AgroTuning

AgroTuning

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 kwiecień 2014 - 10:01

Zakup renówki 130-160KM

Tak, jak napisałeś kolego wcześniej:



Każdy kupujący musi wybrać co bardziej mu się opłaca, czy większy komfort, czy większa oszczędność na zużyciu paliwa.
Zakładając, że dziennie spalisz 50l ON i pracujesz przez 100 dni w roku i zakładając, że ON kosztuje 5.50 zł.

50 * 25% = 12.5 l dziennie mniej paliwa

12,5 * 5,50 = 68,75 zł dzienne oszczędności

68,75 * 100 = 6 875 zł roczne oszczędności

6 875 * 5 = 34 375 zł w ciągu pięciu lat eksploatacji.


Przemyślałem to co napisałeś i muszę to skomentować.

1. Koszty liczmy w cenach netto czyli w zakupie hurtowym to jest 4,25 (mniej więcej) za litr ON. Nie wiem jak Ty ale ja jeszcze mam zwrot akcyzy wiec średnio cena spada mi poniżej 4 zł

2. Te 25% zużycia strzeliłem z sufitu. Mój Ares na godzinę orki pali ponad 20 litrów, ale ja orzę około 40 min ha więc wg moich wyliczeń to 14 litrów. Ile spali Zetor 6 garowy na 1 ha orki? Zakładam że mój ciągnik pali 15% więcej niż przeciętnie oszczędny ciągnik tej klasy.

3. W transporcie faktycznie potrafi opier**lić ale nie proszę pod górkę i jak trzeba to szybko obracam z przyczepami pod kombajn :)

4. Oprócz obliczeń kosztów paliwa ja liczę czas. Często jest tak, że czas jest bardzo ograniczony. Latem jak mam do zaorania i zasiania 25 ha rzepaku to każda godzina jest ważna, wolę wydać na paliwo więcej 500 zł niż mieć słabsze wschody i plon mniejszy o 5 % czyli 8.000 zł * 5 lat = 40.000 zł.

Uwzględniając moją cenę paliwa i Twoje wyliczenia wg 25%:

12,5 x 4 = 50
50 x 100 = 5000
5000 x 5 lat = 25.000

Tylko że raczej zakładał bym 15%:

50 x 15% = 7,5
7,5 x 4 = 30
30 x 100 = 3000
3000 x 5 lat = 15.000

:)

Wniosek jest prosty.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zakup renówki 130-160KM Dzisiaj, 15:19
  •  

#20 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 05 kwiecień 2014 - 16:47

Zakup renówki 130-160KM Masz rację kolego, że czas to pieniądz. Nie będziemy się spierać o wyliczenia, bo nie w tym rzecz - to był tylko przykład. B)
Zasadniczo chodzi o doradzenie koledze dymus512728 w zakupie ciągnika co nie jest takie proste, gdyż nie znamy jego uwarunkowań (materialnych, mentalnych, sprzętowych, geopolitycznych, ...). Tak naprawdę dopiero po fakcie przekona się czy dokonał dobrego wyboru :D, czy też nie.
Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Podobne tematy zakup renowki 160km