Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ogólne pytania o remont silnika C-330


554 odpowiedzi na ten temat

#101 Share Dominik1634

Dominik1634

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 132 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpacie RDE

Napisany 22 luty 2009 - 12:38

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Takie precyzyjne Rzeczy trzeba robić w specjalistycznym warsztacie a nie w domu. Tak jak wspomniał kolega Elektrotechnik jak źle rozwiercisz tulejke może dojść do tego ,że tłok się z jednej strony zużyje, wytrze się nawet kilka milimetrów.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 09:51
  •  

#102 Share Tadeusz1212

Tadeusz1212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 564 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 22 luty 2009 - 13:06

Ogólne pytania o remont silnika C-330 @Butu robisz ten remont w domu, sam tak ? Najlepiej dać do specjalistycznego zakładu, tam Ci to zrobia idealnie. Nawet jak jestes super mechanikiem to i tak nie bedzie to co w zakładzie. Wiem sam po sobie, i juz powiedziałem nigdy nie bede robil remontu silnika w domu.

#103 Share miscola

miscola

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 22 luty 2009 - 16:05

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Przepraszam, że może się kłócę, ale jak można zjechać tak tulejkę, żeby w pracy zeszlifował się tłok. Drugie. Jeżeli ktoś zabiera się do remontu to sądzę, że powinien mieć podstawowe pojęcie o mechanice, przepraszam, ale stolarz nic tu nie zrobi, nie ta gałąź i nie ta dokładność. A co do tego co napisał "malorolny" trafiłem parę razy w życiu do specjalistycznych zakładów naprawczych ba nawet serwisowych, które wykazały całkowity brak profesjonalizmu, no może tylko w szyldzie i reklamie, bo robota wykonana pożal się boże........... We wszystkich naprawach jest wymagana dokładność i staranność jeżeli tego nie rozumiemy to lepiej się za to nie zabierać, albo podchodzimy do sprawy profesjonalnie, albo lipa. Jeżeli brak nam głowy, lub odpowiednich przyrządów i narzędzi, a tylko młotek kowadło, parę kluczy to powinno, a nawet należy udać się do profesjonalistów. Nie rozpisujmy się w takich dyskusjach to naprawdę nie ma sensu. Uważam, że wyczerpaliśmy temat, a "Butu" wie za co się zabiera. Pozdrawiam wszystkich. <_<

#104 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 22 luty 2009 - 16:53

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Można i w domu, tylko trzeba mieć na czym, a nie w dłoniach i na kolanie. Po wymianie tulejki powinno się wyważyć korbowód.

#105 Share malorolny

malorolny

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:OKOLICE KROSNA

Napisany 22 luty 2009 - 20:27

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Następny uczony ............................

Jak ktoś w domowych warunkach zrobi to z odchyleniem równoległości do 0,04 mm /100 mm i wichrowatością do 0,06 mm /na 100 mm to pogadamy .

#106 Share miszka31

miszka31

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1138 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:siedliszcze koło dubienki
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze

Napisany 22 luty 2009 - 20:51

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Przepraszam, że może się kłócę, ale jak można zjechać tak tulejkę, żeby w pracy zeszlifował się tłok. Drugie. Jeżeli ktoś zabiera się do remontu to sądzę, że powinien mieć podstawowe pojęcie o mechanice, przepraszam, ale stolarz nic tu nie zrobi, nie ta gałąź i nie ta dokładność. A co do tego co napisał "malorolny" trafiłem parę razy w życiu do specjalistycznych zakładów naprawczych ba nawet serwisowych, które wykazały całkowity brak profesjonalizmu, no może tylko w szyldzie i reklamie, bo robota wykonana pożal się boże........... We wszystkich naprawach jest wymagana dokładność i staranność jeżeli tego nie rozumiemy to lepiej się za to nie zabierać, albo podchodzimy do sprawy profesjonalnie, albo lipa. Jeżeli brak nam głowy, lub odpowiednich przyrządów i narzędzi, a tylko młotek kowadło, parę kluczy to powinno, a nawet należy udać się do profesjonalistów. Nie rozpisujmy się w takich dyskusjach to naprawdę nie ma sensu. Uważam, że wyczerpaliśmy temat, a "Butu" wie za co się zabiera. Pozdrawiam wszystkich. <_<

.........................................

kolego skoro twierdzisz że butu wie za co się zabiera, to po co zakładał temat?nawet jaśli pośiada wiedzę teoretyczną to jeszcze nie wszystko,ważna jest wiedza praktyczna DOŚWIADCZENIE.przykładem jest ta tulejka mogę się założyć z co niektórymi że tego nigdy nie robiliście,pozdrawiam

#107 Share miscola

miscola

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 22 luty 2009 - 21:25

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Jeżeli twierdzisz, że 4 setki i 6 setek to mało to nie mamy o czym rozmawiać, a z @miską31 zgadzam się w zupełności, w moim poście powinno zawierać się wyrażenie, że: butu powinien zdawać sobie sprawę z tego za co się zabiera. "czapka z głowy"

#108 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 22 luty 2009 - 23:11

Ogólne pytania o remont silnika C-330 da się to zrobić przy odrobinie doświadczenia i wprawy i przy użyciu kilku narzędzi

tulejkę wypadałoby wprasować na prasce, musi to wejść ciasno

potem rozwiertak regulowany, ma on część prowadzącą, tak więc jeśli nie skitramy czegoś przy montarzu tulejki lub nie mamy krzywego korbowódu, to powinniśmy uzyskać wymaganą dokładność
rozwiertak przykręcamy w imadle, ustawiamy średnice, mniejszą niż swożeń, lepiej zbierać kilka razy po "setce" rozwiertakiem i pasować za każdym razem swożeń, co by nie za bardzo rozwiercić

jeśli ktoś tego nie robił to lepiej niech odda to do warsztatu, no chyba, że "do odważnych świat należy"

#109 Share piszczo123

piszczo123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:gmina żmudz,pow chełm

Napisany 22 luty 2009 - 23:25

Ogólne pytania o remont silnika C-330 teraz @butu będzie miał dylemat co zrobić? jak to wszystko przeczyta <_<

#110 Share malorolny

malorolny

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:OKOLICE KROSNA

Napisany 23 luty 2009 - 18:22

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Jeżeli twierdzisz, że 4 setki i 6 setek to mało to nie mamy o czym rozmawiać, a z @miską31 zgadzam się w zupełności, w moim poście powinno zawierać się wyrażenie, że: butu powinien zdawać sobie sprawę z tego za co się zabiera. "czapka z głowy"

Czy Twoja uwaga dotyczyła mojej osoby ? Ja twierdzę że z taką dokładnością to jest niemożliwe do zrobienia w domowych warunkach , do tego potrzeba specjalnej maszyny a nie imadła i nastawnego rozwiertaka.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 09:51
  •  

#111 Share malorolny

malorolny

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:OKOLICE KROSNA

Napisany 23 luty 2009 - 18:32

Ogólne pytania o remont silnika C-330

da się to zrobić przy odrobinie doświadczenia i wprawy i przy użyciu kilku narzędzi

tulejkę wypadałoby wprasować na prasce, musi to wejść ciasno

potem rozwiertak regulowany, ma on część prowadzącą, tak więc jeśli nie skitramy czegoś przy montarzu tulejki lub nie mamy krzywego korbowódu, to powinniśmy uzyskać wymaganą dokładność
rozwiertak przykręcamy w imadle, ustawiamy średnice, mniejszą niż swożeń, lepiej zbierać kilka razy po "setce" rozwiertakiem i pasować za każdym razem swożeń, co by nie za bardzo rozwiercić

jeśli ktoś tego nie robił to lepiej niech odda to do warsztatu, no chyba, że "do odważnych świat należy"

Wiesz w jakie miejsce sobie wsadz swoje rady......... ? Najlepiej do d ............. ! Wiesz co to jest równoległośc ? A wiesz że musisz zachowac równoległe osie symetrii pomiedzy głowką korbowodu a stopą a maksymalne odchylenie to 0,04 mm na każde 100 mm długości korbowodu . Dodatkowo dochodzi wichrowatośc maksymalnie 0,06 mm . Samo rozwiercenie na wymiar to pestka tu dochodzą inne czynniki .

#112 Share Tadeusz1212

Tadeusz1212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 564 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 23 luty 2009 - 18:52

Ogólne pytania o remont silnika C-330 @malorolny po 1. nie pisz posta pod postem a po 2. bez nerwów <_<

#113 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3021 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 23 luty 2009 - 18:56

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Ktoś zrobi u siebie byle jak a jak mu się spierniczy za pół roku to powie że części do bani <_<

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#114 Share miscola

miscola

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 23 luty 2009 - 20:18

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Panowie dajcie sobie luzu to nie jest mikroelektronika. wiem jak naprawiam ciągnik i jeżeli przez 10 lat c330 pracuję jako główny koń pociągowy na 20ha + 15 dzierżawy i dalej nie widzę złych objawów i jakichkolwiek stuków, to możecie pisać różne mądrości a ja nie widzę powodu do zmiany zdania, tylko czasami do zdziwienia i zadziwienia tym co poniektórzy wypisują na temat napraw. Dzięki @rafff24 niektórzy są niereformowalni po szkole która naładowała im głowy tym, że wszystko muszą zrobić maszyny precyzyjne i bez tego ani rusz. A tak na marginesie to kiedyś nie było elektronicznej precyzji tylko suwmiarki, mikrometry i inne ze zwykłymi kreseczkami, które coś oznaczały i tego trzeba było się trzymać. ktoś robił maszyny i one pracowały. Czasami mam wrażenie, że jak Wam tym nowym mechanikom zabraknie prądu lub jakiejś maszyny precyzyjnej to wasze maszyny zginą w zaroślach. Życzę wszystkim powodzenia w remontach i niech każdy na własnym sprzęcie robi naprawę jak chce. Ps. Niemcy przeważnie bazują tylko na "Serwisie", a Polacy kupują ten sprzęt i jak trzeba to naprawiają w zaciszu swoich warsztatów................. Wydaje mi się, że Moderotor powinien zamknąć ten temat i niepotrzebne nerwowe dyskusje na naszym forum. Pozdrawiam.

#115 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3021 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 23 luty 2009 - 20:21

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Ja jestem zdania że jak robić coś to robić to dobrze.

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#116 Share malorolny

malorolny

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:OKOLICE KROSNA

Napisany 23 luty 2009 - 20:30

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Panowie dajcie sobie luzu to nie jest mikroelektronika. wiem jak naprawiam ciągnik i jeżeli przez 10 lat c330 pracuję jako główny koń pociągowy na 20ha + 15 dzierżawy i dalej nie widzę złych objawów i jakichkolwiek stuków, to możecie pisać różne mądrości a ja nie widzę powodu do zmiany zdania, tylko czasami do zdziwienia i zadziwienia tym co poniektórzy wypisują na temat napraw. Dzięki @rafff24 niektórzy są niereformowalni po szkole która naładowała im głowy tym, że wszystko muszą zrobić maszyny precyzyjne i bez tego ani rusz. A tak na marginesie to kiedyś nie było elektronicznej precyzji tylko suwmiarki, mikrometry i inne ze zwykłymi kreseczkami, które coś oznaczały i tego trzeba było się trzymać. ktoś robił maszyny i one pracowały. Czasami mam wrażenie, że jak Wam tym nowym mechanikom zabraknie prądu lub jakiejś maszyny precyzyjnej to wasze maszyny zginą w zaroślach. Życzę wszystkim powodzenia w remontach i niech każdy na własnym sprzęcie robi naprawę jak chce. Ps. Niemcy przeważnie bazują tylko na "Serwisie", a Polacy kupują ten sprzęt i jak trzeba to naprawiają w zaciszu swoich warsztatów................. Wydaje mi się, że Moderotor powinien zamknąć ten temat i niepotrzebne nerwowe dyskusje na naszym forum. Pozdrawiam.

Te 0,04 mm to precyzja dokładnie dla suwmiarki i o jakiej elektonicznej precyzyjności ktoś tu mówi , zwykła tolerancja w setnych czesciach milimetra i tyle , mnie szkoła nauczyła myślenia , troszkę doświadczenia w naprawach też mam i nie mów mi że jestem niereformowalny , bo widziałem skutki naprawach tych reformowalnych

#117 Share miscola

miscola

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 23 luty 2009 - 20:43

Ogólne pytania o remont silnika C-330 To nie jest post bezpośrednio do Ciebie lub o Tobie , a każda praca powinna być wykonana dokładnie i starannie i wtedy fuchy i kichy nie będzie. Trzymaj się @malorolny oby nam się lepiej pisało w następnych tematach i postach :)

#118 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 23 luty 2009 - 21:52

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Wiesz w jakie miejsce sobie wsadz swoje rady......... ? Najlepiej do d ............. ! Wiesz co to jest równoległośc ? A wiesz że musisz zachowac równoległe osie symetrii pomiedzy głowką korbowodu a stopą a maksymalne odchylenie to 0,04 mm na każde 100 mm długości korbowodu . Dodatkowo dochodzi wichrowatośc maksymalnie 0,06 mm . Samo rozwiercenie na wymiar to pestka tu dochodzą inne czynniki .



Trochę kultury kolego, takie teksty to słyszałem ............ bez komentarza

to 0,04 to pomnóż dobie przez długość korbowodu i wyjdzie Ci sumaryczne odchylenie równoległości i będzie coś koło 0,09-0,1 nie mam pod ręką korbowodu ale ma coś koło 20cm co najmniej to 0.1 to już nie trudno uzyskać

jeśli ktoś tego nie robił niech odda do warsztatu co mają sprzęt i się tym zajmują bo może popsuć tak samo jak może kupić dziadowskie części w "stodole" klepane i sam kiedyś na takie coś trafiłem i paru sąsiadów co w serwisach remonty robili i kupili swoje zestawy tłok-cylinder co po pół roku miały tak wybite rowki pierścieni, że stare były w lepszym stanie, po założeniu andrychowskich chodzi 5 rok i zero przedmuchu

#119 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 23 luty 2009 - 23:29

Ogólne pytania o remont silnika C-330 No jeżeli kolego @rafff24 uzyskujesz dokładności 0,1 mm posługując się rozwiertakiem nastawnym wkręconym w imadło, to wielki szacunek dla Ciebie. Ja takiej dokłdności w rękach nie mam, a nie ukrywam, że chciałbym mieć. Jeżeli możesz to napisz mi jeszcze ile czasu zajmuje Ci wprasowanie i rozwiercenie tulejki.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 09:51
  •  

#120 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 24 luty 2009 - 15:47

Ogólne pytania o remont silnika C-330 ehhh, są rozwiertaki nie nastwane na większe dokładnoci niż to 0.1, widziałem specjalistyczne na 0.005 (chodzi mi o dokładność otworu)

a ta 0.1 to nie wiele od rąk zależy bo jak widziałeś rozwiertak to nie pracuje jak wiertło, częścią "czołową" tylko ...... co będę tłumaczył ..... oddajcie to do specjalistycznego warsztatu i kropka

s 312c który kontrukcyjnie jest z lat 60 ( a właściwie jest to zmodernizowany s 312 z końca lat 50) to nie kosmiczna technologia

nie mam w domu prasy, woziłem do znajomego mechanika i wprasował mi to w chwilkę,

a później obróbka to jest trochę zabawy, nie mierzyłem czasu, i żeby zrobić to względnie dokładnie nie ma się co śpieszyć

nikogo nie namawiam na to, najlepiej oddać do warsztatu i mieć problem z głowy

Podobne tematy remont silnika