Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ogólne pytania o remont silnika C-330


554 odpowiedzi na ten temat

#81 Share marian3p

marian3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 15 grudzień 2008 - 23:39

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Czesci trzeba brac tez z porzadnych sklepow a nie byle gdzie i nie brac tanszych bo sie nie zoszczedzi. U nas juz tego rowniez doswiadczylismy. A kiedys rzeczywiscie lepsza jakosc wykonania byla. W 360 jak tuleje i tloki wymienialismy to stare byly w calkiem dobrym stanie a ciagnik jest 1970 roku.

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 20:25
  •  

#82 Share DjFarmerr

DjFarmerr

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 74 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Wągrowca wlkp
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja, informatyka, muzyka.

Napisany 16 grudzień 2008 - 17:12

Ogólne pytania o remont silnika C-330 a slyszalem ze jakies niemieckie zestawy sa dobre i pasuja bez problemu. Bo Czeskie tez sa, mielismy - nie polecam :/

#83 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 16 grudzień 2008 - 19:46

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Te zestawy są firmy MAHLE. Produkują je w Krotoszynie bo firma MAHLE przejęła tamtejszą fabrykę.

#84 Share Butu

Butu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów

Napisany 07 luty 2009 - 12:38

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Witam wszystkich.
Mam problę z silnikiem do C-330.

Chciałbym dowiedzieć się, jak można wymienić tuleje cylindra na nowe?. Posiadam instrukcję, jednak jest nie bardzo zrozumiała.

Proszę o pomoc.

#85 Share miscola

miscola

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 07 luty 2009 - 19:20

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Trzeba odkręcić głowicę i misę olejową, następnie odkręcić korbowody i wypchnąć do góry tłoki. Później od dołu przy pomocy kołka i młotka wystukać tuleje. Tuleje mają z góry pod kołnierzem miedziane pierścienie, które wyrównują wysokość i uszczelniają, a w dolnej części na tulejach są montowane oringi uszczelniające, które nie pozwalają na przedostanie się wody z bloku do misy. Zakładamy tuleje, wciskając je od góry. Myślę, że to wyczerpująca podpowiedź. W razie jeszcze jakichkolwiek niejasności proszę o kontakt na GG..................często niewidoczny........... Ps. Najlepiej skorzystać z oryginalnych części, a nie z tandetnych podróbek, ale o tym są tematy na tym forum trzeba tylko poszukać. W tej chwili nie potrafię ich wskazać. ale proszę się rozejrzeć. Pozdrawiam.

#86 Share petes

petes

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 281 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wodzisław ślaski

Napisany 07 luty 2009 - 22:19

Ogólne pytania o remont silnika C-330 najlepiej przy wyciąganiu tylej użyj jakiejś pasowanej rury żeby przeszła przez blok kawałka klocka i lewarka to lepsze niż młotek. A przy wkładaniu długa śruba jakiś kawałek płaskownika grubego z dziura od strony nakrętki a od góry też jakiś płaskownik skręcając śrubę wciśniesz tuleję na miejsce mam nadzieje że ci pomogłem.

#87 Share c330ursus

c330ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wszystko co jest związane z rolnictwem i mechanika ;)

Napisany 08 luty 2009 - 11:21

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Będziesz tylko tuleje wymieniał? Radził bym Ci jeszcze wymienić tłoki i pierścienie :lol:
:D

#88 Share jezynek5211

jezynek5211

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:Wszystko , co ma kola

Napisany 14 luty 2009 - 16:55

Ogólne pytania o remont silnika C-330 racja pierścienie to podtawa przy okazji warto wymienić panewki kosztują grosze a silnik ma o wiele płynniejszą pracę
I LOVE YOU, @BICZYSS :*

#89 Share masseyferguson6140

masseyferguson6140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie(okolice Łukowa)

Napisany 14 luty 2009 - 16:58

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Zgodzę się z poprzednikami to nie wielki koszt już za jednym rozbieraniu silnika wymień i tłoki ile ciągnik ma mtg?.
Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

#90 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 15 luty 2009 - 12:27

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Witam wszystkich.
Mam problę z silnikiem do C-330.

Chciałbym dowiedzieć się, jak można wymienić tuleje cylindra na nowe?. Posiadam instrukcję, jednak jest nie bardzo zrozumiała.

Proszę o pomoc.

Zrobisz jak uważasz, ale jeżeli nie masz doświadczenia to nie polecam samodzielnej wymiany. Z doświadczenia wiem, że obecnie produkowane tuleje mają nierównej grubości kołnierze i może się zdarzyć, że cylinder będzie osadzony zbyt głęboko w bloku co spowoduje szybkie uszkodzenie uszczelki pod głowicą (przedmuch). Różnica kilku setnych milimetra jest istotna. Do prawidłowego ustawienia tulei służą różnej grubości podkładki miedziane. Ale żeby określić odpowiednią grubość podkładki należy posiadać mikrometr.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 20:25
  •  

#91 Share Butu

Butu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów

Napisany 21 luty 2009 - 20:37

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Mam traktor 335, robie remont silnika. Kupiłem tulejkę na główkę korbowodu i jest coś nie tak bo nie pasuje.
Stara wchodzi bez problemu, jednak nowa już nie zabardzo.

Chciałem ją wbić, jednak nic nie pomaga. Nie da się wcisnąć.

Co mam zrobić? Czy przeszlifować główkę korbowodu?, czy Tulejke?


Tulejka
Nowa: AS 50001730- T 07-D
Stara: B 5000173 0


Proszę o pomoc

#92 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 21 luty 2009 - 20:46

Ogólne pytania o remont silnika C-330 korbowodów się nie rusza jak wszędzie tylko części wymienne-tulejki ale nie masz po co ich szlifować bo one są na wymiar czyli pasują. Musi się wbić ta tuleja może za słabo przyłożyłeś ona musi być na wcisk tagże ręką nie można jej wepchnąć

#93 Share miszka31

miszka31

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1138 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:siedliszcze koło dubienki
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze

Napisany 21 luty 2009 - 20:50

Ogólne pytania o remont silnika C-330 to trzeba robić na prasie i dopasować do sworznia,tego się nie robi w domu!!!!!!!!

#94 Share 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 21 luty 2009 - 21:04

Ogólne pytania o remont silnika C-330 A właśnie że można w domu.

#95 Share miscola

miscola

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 21 luty 2009 - 22:06

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Panowie trzeba wprasować tą tulejkę w korbowód a następnie wpasować sworzeń. I dlaczego tego nie robi się w domu? A od czego są rozwiertaki nastawne? Rozwierca się tulejkę w korbowodzie do żądanego wymiaru. Pozdrawiam <_<

#96 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 22 luty 2009 - 00:08

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Kolego @miscola masz całkowitą rację, że się rozwierca z tym, że przy rozwiercaniu rozwiertakiem nastawnym nie zachowasz równoległości głowki korbowodu z jego stopą. Widziałem już silniki po takim domowym rozwiercaniu, w których cylindry z jednej strony zużyły się bardzo szybko z powodu nie równoległego ustawienia tłoka w stosunku do osi cylindra.

#97 Share miszka31

miszka31

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1138 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:siedliszcze koło dubienki
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze

Napisany 22 luty 2009 - 00:57

Ogólne pytania o remont silnika C-330 jak macie panowie o tym pojęcie i na czym to róbcie powodzenia,kolega @Elektrotechnik tylko wie o co chodzi pozdrawiam

#98 Share piciaj

piciaj

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 300 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gniezno/Września--
  • Zainteresowania:mechanika zootechnika treningi krav maga

Napisany 22 luty 2009 - 07:50

Ogólne pytania o remont silnika C-330 w zasadzie można zrobic to w domu, można to nie oznacza ża wyjdzie tak jak powinno być, ja też widzialem tłoki przyjechane z jednej strony tak że z tulei jajo sie zrobiło, anie mowiac o tym żę po takiej recznej grzebaninie na krobowodach, w dwoch tulejki sie obracały po przepracowaniu dwoch lat :lol: w koncu niewierze że do jakiegoś porzadnego zakładu naprawczeg o masz tak daleko żeby zrobili to jak należy, a pozostaje jeszcze kupno nowych korbowodow i po kłopocie ,każdy wie że jak coś sie naprawia to lepiej zrobić dobrze, bopozniej odbija sie to czkawką <_<
znalazłem to czego szukałem ..:)))

#99 Share piszczo123

piszczo123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:gmina żmudz,pow chełm

Napisany 22 luty 2009 - 09:07

Ogólne pytania o remont silnika C-330 rozwiertakiem to sobie można dziure w wozie konnym rozwiercić , a nie tulejke w korbowodzie rozwiertak idzie po najmniejszej lini oporu i jest wtedy krzywo w domu tego nie zrobisz

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 20:25
  •  

#100 Share malorolny

malorolny

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:OKOLICE KROSNA

Napisany 22 luty 2009 - 10:39

Ogólne pytania o remont silnika C-330 Panowie macie rację , wymianę tulejek w głowkach korbowodów powinno się przeprowadza tylko w specjalistycznych zakładach , koszt tej usługi to 10 - 20 zł za sztukę + cena tulejki , przecież chodzi o zachowanie współosiowosci, w domowych warunkach szkoda się za to zabierac bo faktycznie z tuleji robi się jajo , no cóż ale są na tym świecie majstry którzy wszystko w imadle potrafią zrobi a po sezone korby bokiem wychodzą

Podobne tematy remont silnika