Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ogólne pytania o remont silnika C-330


554 odpowiedzi na ten temat

#501 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2723 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 20 listopad 2014 - 08:51

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Zjechane tuleje/pierścienie masz, niskie ciśnienie sprężania powoduje ciężkie zapalanie w zimniejsze dni, zużyte pierścienie przyczyniają się do pobierania oleju



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 05:39
  •  

#502 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 listopad 2014 - 10:01

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Olej uzupełnij i na zaciąg odpal.



#503 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 20 listopad 2014 - 10:48

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Tak jak koledzy piszą może być zbyt niskie ciśnienie sprężania, ale nie muszą być winne same pierścienie tylko też głowica.

Sprawdziłbym też wtryskiwacze jak rozpylają oraz początek wtrysku też będzie taki objaw



#504 Share wysoki1122

wysoki1122

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 136 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LBI
  • Zainteresowania:rolnictwo,maszyny

Napisany 20 listopad 2014 - 12:30

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Na zaciąg zapalił zostawię niech postoi i jutro spróbuję  odpalić



#505 Share szaman1

szaman1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 349 postów

Napisany 20 listopad 2014 - 17:45

Ogólne pytania o remont silnika C-330

jak chodził do końca pewnie wypluł pierścienie i zgubił kompresje. Sprawdź czy n masce nie widać śladów oleju z komina



#506 Share Zombi330

Zombi330

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 300 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 listopad 2014 - 19:22

Ogólne pytania o remont silnika C-330

olej bez powodu nie znika a te silniki są wrażliwe jak cholera na jego niedobór- trzeba pilnować oleju bo jeśli to będzie w robocie to kaplica, może się nie zatrze ale przegrzeje a to skraca jemu życie jak PSL chłopu czyli szybko i skutecznie



#507 Share wysoki1122

wysoki1122

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 136 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LBI
  • Zainteresowania:rolnictwo,maszyny

Napisany 20 listopad 2014 - 19:38

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Na masce nic nie widać ale ciągnik stoi pod niskim dachem  mieści się tam na styk i na suficie od pewnego czasu przy odpalaniu bardzo okopciło te miejsce nad tłumnikiem wydaje się mi że widać takie chlapnięcie pewnie to olej

Oleju dużo nie musiałem dolewać pewnie było na styk tylko co miarka nie łapała

 

Po odpaleniu chodził normalnie żadnych zmian

 

jeżeli to co napisał szaman1 to wystarczy wymienić pierścienie czy potrzebny większy remont

 

spróbuję jutro odpalić bo dzisiaj po pierwszym odpaleniu następnie odpalał normalnie

I czy można nim pracować nic mu nie będzie ?



#508 Share szaman1

szaman1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 349 postów

Napisany 20 listopad 2014 - 21:04

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Jak nie masz czasu to dolej oleju pod górny stan i jedź dalej. Tylko sprawdzaj poziom oleju . Jak będzie olej  to zaraz się nic nie stanie.



#509 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 05 styczeń 2015 - 21:30

Ogólne pytania o remont silnika C-330

zabrałem się za remont sprzęgła w c-330, tylko że po odkręceniu koła zamachowego widać luz na wale na oko z 1mm zresztą widać jak się rusza. Ogólnie to silnik nie jest w złym stanie, ciśnienie trzyma, oleju nie ubywa więc aktualnie nie widzi mi się robić kapitalki. Silników sam nie remontuje ale domyślam się, że sama wymiana panewek to mało i konieczny jest w tym wypadku szlif wału?  Głównie zależy mi na uszczelnieniu wału aby olej nie szedł do sprzęgła bo mam tam odrzutnik. Jeszcze odnośnie odrzutnika zostawić stary oryginalny ale luźniejszy czy dać nowy bardziej dopasowany ale widać gorzej wykonany. Ten nowy ma gruby gwint widać zrobiony na tokarce, a stary ma ostry cieńszy gwint i z "zagłębieniami" półokrągłymi?


 


Edytowany przez grego, 05 styczeń 2015 - 21:38.


#510 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 05 styczeń 2015 - 22:07

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Napisz dokładniej jaki luz masz na myśli osiowy czy promieniowy?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 05:39
  •  

#511 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 05 styczeń 2015 - 22:27

Ogólne pytania o remont silnika C-330

promieniowy góra dół idzie jak się breszką podnosi wzdłużny też jakiś jest ale z tego co wiem to taki może być. Czy da się coś pomierzyć bez wyciągania wału bo jeśłi dajmy na to wał trzymał by wymiary to może sama wymiana panewek coś by pomogła?



#512 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 05 styczeń 2015 - 23:05

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Czopów głównych nie pomierzysz bez wyjmowania wału, korbowodowe można ale trzeba mieć czym.

Jak byś i znał wymiary to do wymiany samych panewek należało by wyciągnąć wał choć znam ludzi co wymieniają bez wyciągania wału...

Ale jak chcesz mieć dobrze zrobione i masz wał wyjęty wieziesz go do zakładu tam go pomierzą i będzie wiadomo czy trzyma wymiar nominału czy potrzebny jest szlif i będziesz wiedział jakie panewki zastosować


Edytowany przez Roki212, 05 styczeń 2015 - 23:06.


#513 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 05 styczeń 2015 - 23:24

Ogólne pytania o remont silnika C-330

To raczej go nie będę ruszał bo sporo innej roboty przy nim mam, a trochę czas nagli. Gdyby szło jakoś zmierzyć wał i wymienić ewentualnie te panewki to może, a tak to zobaczę co się będzie działo z silnikiem bo tak jak pisałem ciśnienie nie jest złe i oleju tez nie łyka, pozatym służy mi właściwie tylko do załadunku big-bagów i paru innych rzeczy z turem. Dzięki za odpowiedź



#514 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 05 styczeń 2015 - 23:39

Ogólne pytania o remont silnika C-330

No tak skoro trzyma jeszcze ciśnienie to po co pchać tam łapy.

U mnie tez był ten aluminiowy odrzutnik i przeciekało i co ciekawe też wyczuwalny luz na wale a ciśnienie książkowe i chodzi już tak ponad 5 lat jak tam zaglądałem.

Tylko u siebie nie zakładałem odrzutnika tylko wstawiłem simering 



#515 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 06 styczeń 2015 - 00:50

Ogólne pytania o remont silnika C-330

to może faktycznie z tym simeringiem spróbować bo różne opinie o tym słyszałem i czytałem częściej negatywne, że często i tak puszcza i może rowek zrobić. Wstawiałeś sam simering czy jeszcze z odrzutnika zrobiłeś zaślepkę aby nie wypadł?



#516 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 06 styczeń 2015 - 09:14

Ogólne pytania o remont silnika C-330

No opinie są różne na ten temat, ja wstawiłem simering i nie narzekam.

Co do rowka to każdy simering wszędzie może zrobić rowek, ale można sobie z tym poradzić zakładając potem szerszy lub głębiej wbić.

I tak jak piszesz zrobiłem zaślepkę ze starego odrzutnika obcinając ten kawałek z gwintem i przykręciłem go na swoje miejsce.



#517 Share KULAWA_KOZA

KULAWA_KOZA

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2121 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska KOL.
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisany 06 styczeń 2015 - 21:34

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Nie ma jak nowy simering , ja dodatkowo skracam sprężynkę o 4 mm gdzieś wtedy trzyma kapitalnie.No ale jak wał ma luż wzdłuż to z tym uszczelnieniem to róznie moze być.



#518 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2015 - 00:14

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Zmierz dokładnie jaki masz ten luz poosiowy wału.

Luzy maja swoja tolerancje. Przekraczając je robią się poważne awarie.



#519 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 18 styczeń 2015 - 10:07

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Robie remont w c328, wymieniam tuleje, tloki, pierścienie, regeneracje głowicy. Ale wał zostawiam stary bo jest dobre ciśnienie na nim, wytrzyma on nowe części i czy obejdzie się bez szlifu wału?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ogólne pytania o remont silnika C-330 Dzisiaj, 05:39
  •  

#520 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2124 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2015 - 12:54

Ogólne pytania o remont silnika C-330

Wał się mierzy. Należy sprawdzić przynajmniej luzy w osi oraz owal czopów korbowych. Jeśli okaże się że jest w tolerancji a przed naprawą utrzymywał ciśnienie w normie to można nie ruszać łożysk głównych. W tego typu sinikach raczej wał zużywa się podobnie jak góra więc nie bardzo wierze że okaże się dobry ale można akurat. Jeśli okaże się w porządku to spokojnie wytrzyma bo niby dlaczego nie? Jeśli owal będzie większy niż dopuszczalny to pamiętaj że później aby zrobić dół należy wykonać osiowanie wału i drugi raz rozbierać cały silnik.


Edytowany przez akmaly, 19 styczeń 2015 - 12:55.


Podobne tematy remont silnika